Δοκιμάζουμε το KIA Proceed 1.4 T-GDi 140PS GT-Line


Είναι να τους χαίρεσαι τους Κορεάτες. Με πολλή εργατικότητα, πλάνο, όραμα και με τη σωστή νουθεσία από ευρωπαϊκά «μυαλά» δείχνουν να κατανοούν πως μπορεί να συνεχίσουν επιτυχημένα το δρόμο προς την κορυφή.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΒΑΓΓΕΛΗΣ ΠΕΤΡΑΚΗΣ ΦΩΤ.: ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΟΥΤΟΣ
  • 15/5/2019

Σε μια άσκηση θάρρους η KIA άφησε τα σχεδιαστικά τρικ και προχώρησε σε πιο καινοτόμους δρόμους. Αφού ζύγισε τις δυνάμεις της απέκτησε νέους πελάτες, έγινε γνωστή για ποιότητες όπως η τεχνολογία και η αξιοπιστία δείχνει να έχει το momentum για το κάτι παραπάνω λέγοντας τη δικιά της αλήθεια. Ποια είναι αυτή; Ότι δε φοβάται κανέναν. Απόδειξη, τούτο το πανέμορφο αυτοκίνητο που βλέπετε στις φωτογραφίες, το νέο KIA ProCeed (για να σας προλάβουμε, οι φωτογραφίες το αδικούν). Σε μια κίνηση εντυπωσιασμού και όχι μόνο αισθητικού η KIA προσφέρει τη νέα γενιά Ceed σε τρεις διαφορετικούς τύπους αμαξωμάτων: την ήδη γνωστή μας hatchback, την παραδοσιακή Sportwagon και την ProCeed που για τους μυημένους αποτελεί ένα σκαρί shooting brake.

Τούτο, το τελευταίο απευθύνεται σε ένα πιο νεανικό/δυναμικό/trend setting κοινό. Σε ανθρώπους που μπορούν να γίνουν πρεσβευτές της φίρμας, αν και το αυτοκίνητο από μόνο του μπορεί σχεδόν να μιλήσει όχι μόνο στη λογική (είναι ένα πρακτικό σκαρί) αλλά και στο συναίσθημα διότι –ναι, το είπαμε ήδη- είναι πανέμορφο. Μπορεί η εμπρός όψη να σε προϊδεάζει για το τι βλέπεις μπροστά σου, όμως όσο το… κλώθεις και κινείσαι από το πλάι, ανακαλύπτεις τη διαφοροποίηση στις γραμμές, ώσπου έρχεσαι στο πίσω μέρος και στέκεσαι για ώρα σχεδόν σοκαρισμένος, θαυμάζοντας τη σχεδίασή του. Είναι μακράν ό,τι πιο καινοτόμο, δυναμικό και ευφυές έχουν να επιδείξουν οι Κορεάτες στο mainstream πεδίο (πιο αυθεντικό και από το Hyundai i30 Fastback). Τα πίσω φώτα μάλιστα μαζί με τις απολήξεις της εξάτμισης είναι σήμα-κατατεθέν του αυτοκινήτου. Συνολικά υπάρχουν κάποιες ιδιαιτερότητες και παραλλαγές συγκριτικά με το απλό Ceed. Έτσι η shooting brake παραλλαγή του είναι προφανώς μακρύτερη κατά 295 mm και χαμηλότερη κατά 25mm αλλά βρίσκεται και 5 mm πιο κοντά στο έδαφος.

Προσεγμένο

Πιάνεις το κλειδί του αυτοκινήτου και το περιεργάζεσαι. Βαρύ, αρχοντικό με χρώμιο και ανάγλυφο πλαστικό σε απομίμηση δέρματος (καλό είναι να μη σας πέσει από το χέρι). Καταλαβαίνεις ότι η αν είναι τόσο προσεγμένο τούτο, τι γίνεται μέσα στο αυτοκίνητο. Όντως. Μπαίνοντας στο εσωτερικό του για άλλη μια φορά –όπως και στο Ceed hatchback- γοητεύεσαι από τη συνολική εικόνα. Μια πιο προσεκτική ματιά δε φανερώνει αλλαγές στο ταμπλό, τη θέση οδήγησης και το συνολικό διάκοσμο, ο οποίος είναι εξαιρετικά προσεγμένος, ποιοτικότατος σε υλικά και συναρμογή με την αίσθηση της πολυτέλειας να αγγίζει το επίπεδο μιας πολυτελούς υλοποίησης, όπως μαρτυρούν το ματ αλουμίνιο, τα καπιτονέ καθίσματα ή η μαύρη λάκα. Πολλοί διακόπτες στο κέντρο του ταμπλό, το οποίο όμως είναι δομημένο εξαιρετικά, με μια δόση…οδηγοκεντρικότητας και ένα όμορφο flat-bottom πολυλειτουργικό τιμόνι να σε υποψιάζει για τις οδηγικές χάρες του αυτοκινήτου. Πριν από αυτές όμως, ας κάτσουμε και στα πίσω καθίσματα. Εδώ η σχεδίαση της οροφής κάνει εμφανή τη φιλοσοφία της. Το «σβήσιμό» της προς τα πίσω, σε συνδυασμό με τα ελαφρά μικρότερα κρύσταλλα των πίσω παραθύρων –συγκριτικά με τα αντίστοιχα του Ceed- έχουν ως αποτέλεσμα τη δημιουργία ενός πιο «χωστού» χώρου με λίγο χειρότερη την αίσθηση της ευρυχωρίας και την αντίστοιχη ορατότητα. Όσο για τις αποσκευές; Ως ένα άρτιο και άριστο αυτοκίνητο υψηλών μεταφορικών ικανοτήτων το ProCeed προσφέρει έναν τεράστιο (κυρίως μακρύ και πλατύ και λιγότερο βαθύ) χώρο αποσκευών στα 594 λίτρα. Με χαμηλό ύψος φόρτωσης και κρίκους στήριξης και πρόσδεσης αντικειμένων αλλά και δεύτερο πάτωμα με θήκες για μικροαντικείμενα ανήκει στα κορυφαία σε επίπεδο πρακτικότητας μοντέλα ανεξαρτήτως κατασκευαστή.

Όπως πάντα

Επί των μηχανολογικών λύσεων, οι Κορεάτες, κόντρα σε όλα, επένδυσαν σε λύσεις που οι Ευρωπαίοι τις βλέπουν κοστοβόρες και λιγότερο ελκυστικές. Παράδειγμα, αποτελεί η φιλοσοφία αναρτήσεων με γόνατα ΜακΦέρσον εμπρός και διπλά ψαλίδια πίσω. Ή ο turbo βενζινοκινητήρας των 1.400 cc και των 140 ίππων, παρότι υπάρχει downsized λύση, η «ομορφιές» έρχονται με αυτό το μοτέρ, το οποίο «αρπάζει» από τις 2.000 rpm και παραμένει ολοζώντανο για ένα μεγάλο εύρος στροφών δίνοντας μια σπορτίφ νότα. Στη βάση αυτή έχουμε ένα πολύ άκαμπτο αμάξωμα (ίδια ακαμψία με αυτήν του Ceed hatchback περιγράφουν οι Κορεάτες μηχανικοί), χορταστικά ελαστικά της Michelin αλλά και ρύθμιση ανάρτησης που θυμίζει λιμουζίνα. Προσθέστε σε αυτά την καλύτερη αεροδυναμική λόγω σχεδίασης και στησίματος κι έχετε ένα σύνολο που τα καταφέρνει εξίσου καλά τόσο στην εθνική οδό και στην καθημερινή μετακίνηση όσο και σε μια πιο σβέλτη αποστολή. Είναι λοιπόν ενδιαφέρον οδηγικά το αυτοκίνητο, ευχάριστα ακριβές και άνετο σε όλες τις περιπτώσεις. Είναι δε και πιο ήσυχο συγκριτικά με το Ceed hatchback όπως κατέγραψαν τα μετρητικά μας όργανα. Στρίβει με κάποιες παραπάνω κλίσεις –η αλήθεια είναι- αλλά παρά τις διαστάσεις του δε δείχνει να πτοείται και πατά πάντα και παντού καλά. Πόσο καλά; Τόσο που όταν ήρθε η ώρα της μέτρησης φρένων είδαμε 49,3 m από τα 120 km/h μέχρι ακινητοποίησης. Για την ιστορία, τέτοια σχεδόν επίδοση σημείωσε το Nissan GT-R (!). Πέραν αυτών για τις λοιπές περιπτώσεις στις οποίες χρειάζεται έξτρα ασφάλεια το Proceed ενσωματώνει ακόμη αυτόνομο φρενάρισμα σε αστικές συνθήκες, ενεργό σύστημα διατήρησης λωρίδας, προειδοποίηση μετωπικής σύγκρουσης, προειδοποίηση απόσπασης προσοχής, αυτόματη μεγάλη σκάλα προβολέων είναι τα συστήματα που προστίθενται στο πλήρες ESP, το σύστημα υποβοήθησης εκκίνησης σε ανήφορα και το σύστημα ελέγχου πίεσης ελαστικών.

Θάρρος ή αλήθεια

Κι έρχεται η δική σας σειρά. Δε θέλει πολύ θάρρος να ξεφύγεις από την ομογενοποίηση των ημερών μας αποκτώντας ένα υπερ-πρακτικό και συνάμα ντιζαϊνάτο αυτοκίνητο από αυτά που το κοιτάς και δεν το χορταίνεις. Προσφέρει μια αύρα πολυτέλειας αλλά όχι «μη μου άπτου», μια αίσθηση να χαίρεσαι το κάθε τι εντός του. Θα πρέπει λοιπόν να περάσετε στην αλήθεια σας και αν αυτό το υπερπλήρες (τεχνολογικά και εξοπλιστικά) αυτοκίνητο αξίζει τα 24.690 ευρώ μαζί με την πλήρη 7ετή εγγύηση της KIA. Εμείς σας προτρέπουμε να δείτε τούτη την πρόταση ως την κύρια εναλλακτική σας λύση απέναντι σε ίσης τιμής SUV και crossover αν εκτός του design αποζητάτε και το δυναμικό χαρακτήρα ενός εύρωστου κινητήρα.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

ΜΟΝΤΕΛΟ KIA PRO-CEED 1.4 T-GDI 140PS 2019   TIMH €20.790   ΤΕΛΗ €156

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ 1.353, Turbo, 4 Κύλινδρος, Σε σειρά  ΚΑΥΣΙΜΟ Αμόλυβδη Βενζίνη

ΙΣΧΥΣ kW(PS)/rpm 103(140)/6.000  ΡΟΠΗ Nm/rpm 242/1.500-3.200

ΜΕΤΑΔΟΣΗ Χειροκίνητο, 6 σχέσεων, κίνηση στους εμπρός τροχούς

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ 0-100 σε 9,1 sec, τελική 210 km/h

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ/CO2 5,7 L/100km, 130 g/km

KIA PRO-CEED 1.4 T-GDI 140PS 2019

ΥΠΕΡ ΣΧΕΔΙΑΣΗ, ΠΟΙΟΤΗΤΑ ΚΑΤΑΣΚΕΥΗΣ, ΟΔΙΚΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ, ΧΩΡΟΙ, ΑΝΕΣΗ

ΚΑΤΑ ΤΙΜΗ