Δοκιμάζουμε το ΚΙΑ Rio 1.0T 12O PS GT Line


ΕΝΑ ΓΡΗΓΟΡΟ, ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝ SUPERMINI ΠΟΥ, ΠΑΡΑ ΤΟ ΤΑΜΠΕΛΑΚΙ GT-LINE, ΔΕΝ ΠΡΟΚΕΙΤΑΙ ΝΑ ΑΜΑΥΡΩΣΕΙ ΤΟ ΜΗΤΡΩΟ ΤΟΥ ΜΕ ΟΔΗΓΙΚΑ…ΚΟΛΑΣΙΜΕΣ ΠΡΑΞΕΙΣ.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΒΑΓΓΕΛΗΣ ΠΕΤΡΑΚΗΣ ΦΩΤ.: ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΟΥΤΟΣ
  • 24/11/2019
Μα…λευκό; Δε θα μπορούσε το αυτοκίνητο δοκιμής μας να είναι κόκκινο ή μπλε ή κάποιο τέλος πάντων πιο εξωστρεφές; Τα σχεδιαστικά γονίδια της φίρμας όπου υπάρχουν γρήγορες υλοποιήσεις (βλέπε Stinger) θα τα βρείτε εδώ. Στοιχεία όπως είναι τα φωτιστικά ice cubes ή οι σπέσιαλ προφυλακτήρες, η διπλή απόληξη της εξάτμισης και η υποψία αεροτομής.
 
Όμορφα τακτοποιημένα σε ένα λυγερόκορμο σκαρί που δεν σε εντυπωσιάζει με σχεδιαστικά πυροτεχνήματα. Αυτό είναι το Kia Rio GT Line. Κι εδώ το πάντρεμα της εξευρωπαϊσμένης σχεδίασης (τέτοιο μοντέλο της εταιρείας, στην Κορέα δεν υπάρχει) γίνεται με μηχανολογικό overdose. Βλέπετε, κάτω από τον χάλυβα θα βρείτε τον 1.000άρη τρικύλινδρο turbo βενζινοκινητήρα της φίρμας, απόδοσης 120 PS και μαζί το κιβώτιο διπλού συμπλέκτη 6 σχέσεων αμφότερα εξελιγμένα από τους Κορεάτες.
 
Για να τονιστεί αυτό το σύνολο, το εσωτερικό έχει την ανάλογη περιποίηση με flat-bottom τιμόνι, επένδυση σε μοτίβο ανθρακονήματος και λίγο πασπάλισμα από μαύρη λάκα και βαφή τύπου αλουμινίου. Πριν από όλα βέβαια, αυτό που σε ξενίζει είναι ότι μέσα στο πολλά υποσχόμενο υπόβαθρο στέκονται αγέρωχα τα…ξενέρωτα εμπρός καθίσματα που δεν εντείνουν επ’ ουδενί τη σπορ αίσθηση, όταν έρθει η ώρα της οδήγησης. Κατά τα λοιπά βέβαια, οι χώροι είναι πρώτης γραμμής, με υψηλή πρακτικότητα και όσο-τόσο ευρυχωρία.
 
 
Στο δρόμο, λοιπόν, o κινητήρας στροφάρει μεταξένια και γρήγορα χωρίς κάποια δόση υπερδιέγερσης και μαζί με το μάλλον πολιτισμένο διπλοσύμπλεκτο κιβώτιο θέλει συγκεκριμένο τρόπο για να κινηθείς γρήγορα, χωρίς να εξαρτάσαι από κατεβάσματα όταν θέλεις, αλλά όταν το αυτοκίνητο μπορεί. Άρα κινείσαι με υψηλότερη ταχύτητα και χάρη στα ελαστικά (καλά θα διαβάσετε) 205/45-R17 Continental ContiSportContact5 μπορείτε να το πράξετε αυτό εύκολα.
 
 
Εν γένει, η οδική συμπεριφορά δεν είναι αντίστοιχη άλλων σπορ ή σπορτίφ υλοποιήσεων ως προς την αμεσότητα, την πληροφόρηση και την αίσθηση της στιβαρότητας, όμως σίγουρα το αυτοκίνητο μπορεί να κινηθεί με μπρίο και σιγουριά σε μια πλειάδα μετρίως δύσκολων διαδρομών. Με πλούσιο εξοπλισμό και την 7ετή εγγύηση της KIA τα 17.720 ευρώ μάλλον φαντάζουν πολλά, αλλά πάλι έχετε ένα γρήγορο, ευρύχωρο, ποιοτικό supermini με την ευκολία του διπλού συμπλέκτη. 

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

ΜΟΝΤΕΛΟ KIA RIO 1.0T 120PS DCT GT Line 2019   TIMH €17.720   ΤΕΛΗ €148,8

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ 998, Turbo, 3 Κύλινδρος, Σε σειρά  ΚΑΥΣΙΜΟ Αμόλυβδη Βενζίνη

ΙΣΧΥΣ kW(PS)/rpm 88(120)/6.000  ΡΟΠΗ Nm/rpm 170/1.500-4.000

ΜΕΤΑΔΟΣΗ Αυτόματο, 7 σχέσεων, κίνηση στους εμπρός τροχούς

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ 0-100 σε 10,5 sec, τελική 190 km/h

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ/CO2 5,3 L/100km, 124 g/km

KIA RIO 1.0T 120PS DCT GT Line 2019

ΥΠΕΡ ΠΡΑΚΤΙΚΟΤΗΤΑ, ΑΠΟΔΟΣΗ ΚΙΝΗΤΗΡΑ, ΟΔΙΚΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ

ΚΑΤΑ ΤΙΜΗ, ΕΛΛΕΙΨΕΙΣ ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΥ, ΕΛΛΕΙΨΗ ΣΠΟΡ ΧΑΡΑΚΤΗΡΑ

JOIN US