Δοκιμάζουμε το Mazda 2 1.5 SkyActiv-G 90 PS


ΕΝΑΣ ΑΤΜΟΣΦΑΙΡΙΚΟΣ ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ 1,5 ΛΙΤΡΟΥ, ΕΝΑ ΑΡΙΣΤΟΤΕΧΝΙΚΑ ΖΥΓΙΣΜΕΝΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΚΑΙ ΜΙΑ ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ ΥΨΗΛΩΝ ΠΟΙΟΤΙΚΩΝ ΠΡΟΔΙΑΓΡΑΦΩΝ ΑΝΟΙΓΟΥΝ ΕΝΑΝ ΝΕΟ ΔΡΟΜΟ ΠΡΟΣ ΤΗΝ ΚΟΡΥΦΗ.  

  • KEIMENO: ΓΙΑΝΝΗΣ ΑΔΑΝΑΛΗΣ, ΦΩΤΟ: ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΟΥΤΟΣ
  • 23/11/2019

Ανέκαθεν θεωρούσα πως η ευρύτερη κατηγορία των supermini είναι η δυσκολότερη όλων. Όχι γιατί οι ίδιοι οι κατασκευαστές καλούνται να περιορίσουν το περιθώριο του κέρδους, στριμώχνοντας την τεχνολογία ενός κανονικότατου αυτοκινήτου σε σχεδόν τέσσερα μέτρα μετάλλου, αλλά γιατί το τελικό αποτέλεσμα σπανίως διαθέτει εκείνα τα χαρακτηριστικά που θα του επιτρέψουν να εξασφαλίσει τις απαραίτητες αποστάσεις από το τετριμμένο παράδειγμα του ανταγωνισμού.

Η περίπτωση του Mazda 2, βέβαια, είναι διαφορετική, γεγονός που μας το υπενθυμίζει η τρίτη κατά σειρά γενιά του. Προσαρμόζοντας στα μέτρα και στα σταθμά ενός αυτοκινήτου πόλης το περίφημο Kodo Design, το μικρό Mazda ξεχωρίζει από την πρώτη στιγμή με τη δυναμική και ταυτόχρονα εκλεπτυσμένη σιλουέτα του.

Οι ιδανικές αναλογίες του αποκλειστικά πεντάθυρου αμαξώματος καθιστούν ακόμα πιο επιβλητικό το παρουσιαστικού ενός αυτοκινήτου που δεν ξεπερνά σε μήκος τα 4,1 μέτρα, φροντίζοντας, παράλληλα, για την άνετη διαμονή τεσσάρων ενηλίκων στο εσωτερικό του. Τα 280 λίτρα του χώρου αποσκευών δεν αποτελούν την κορυφαία επίδοση της κατηγορίας, ωστόσο, το μεγάλο άνοιγμα της πέμπτης πόρτας δίνει το έναυσμα για την πλήρη αξιοποίησή τους.

Ακόμα κι αν δεν εντυπωσιαστείς, πάντως, από τη χωροταξία του Mazda 2, είναι σχεδόν σίγουρο ότι θα εκτιμήσεις την υψηλή ποιότητα κατασκευής, η οποία ως γνωστόν μεταφράζεται σε αντοχή. Τα σκληρά πλαστικά του ταμπλό δεν σου δίνουν το δικαίωμα να αμφισβητήσεις το φινίρισμα ή τη συναρμογή τους, κάτι που ισχύει και για τις υπόλοιπες επιφάνειες του εσωτερικού. Μάλιστα, όσο ανεβαίνεις στην εξοπλιστική κλίμακα του αυτοκινήτου τόσο πληθαίνουν εκείνα τα στοιχεία που υποδηλώνουν την ποιοτική ανωτερότητα της ιαπωνικής πρότασης.

Μιλώντας, λοιπόν, για τον εξοπλισμό, στην έκδοση Takumi των 90 PS και των 16.505 ευρώ, πέρα από τα προηγμένα συστήματα ενεργητικής ασφάλειας, τους αισθητήρες στάθμευσης και τον αυτόματο κλιματισμό, περιλαμβάνονται οι ζάντες αλουμινίου 16 ιντσών, την κάμερα οπισθοπορείας και τους προβολείς ομίχλης τεχνολογίας LED. Η μεγαλύτερη έκπληξη, ωστόσο, δεν προκύπτει από την πληρότητα του εξοπλισμού που εν μέρει δικαιολογεί και την «τσιμπημένη» τιμή, αλλά από τη συμπεριφορά του αυτοκινήτου στην άσφαλτο.

Η ακαμψία του πλαισίου και το αριστοτεχνικό του ζύγισμα διαμορφώνουν μια πρόταση που χαίρεσαι να οδηγείς, την ίδια στιγμή που ο ατμοσφαιρικός κινητήρας του 1,5 λίτρου δικαιώνει την επιλογή σου διατηρώντας την κατανάλωση καυσίμου σε ιδιαίτερα χαμηλά επίπεδα.Με τη συμβολή του start&stop, αλλά και την υπερβολικά αραιή κλιμάκωση του μηχανικού κιβωτίου των πέντε σχέσεων, δεν χρειάζεσαι περισσότερα από 6,5 λίτρα καυσίμου για να διανύσεις σε μεικτές συνθήκες κίνησης την απόσταση των 100 χιλιομέτρων.

Σε απόλυτους αριθμούς, η ιαπωνική πρόταση δείχνει να μην υστερεί σημαντικά σε επίπεδο επιδόσεων, επιταχύνοντας από στάση στα 100 km/h σε 9,7 δευτερόλεπτα, όταν, όμως, οι συνθήκες απαιτήσουν την πλήρη ισχύ του κινητήρα είναι εμφανές ότι το Mazda 2 των 90 PS και των 148 Nm ροπής δεν μπορεί να ακολουθήσει τον υπερτροφοδοτούμενο ανταγωνισμό.

Ακόμα και έτσι, πάντως, θα βρεις τον τρόπο να αντισταθμίσεις την απουσία της πλεονασματικής απόδοσης ενός υπερτροφοδοτούμενου μοτέρ καταφεύγοντας στο πλαίσιο και στην ικανότητά του να παίρνει το καλύτερο από ανθρώπους και μηχανές.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

ΜΟΝΤΕΛΟ MAZDA 2 1.5 SKYACTIV-G 90 PS 2019   TIMH €16.505   ΤΕΛΗ €102,9

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ 1.496, Ατμοσφαιρικός, 4 Κύλινδρος, Σε σειρά  ΚΑΥΣΙΜΟ Αμόλυβδη Βενζίνη

ΙΣΧΥΣ kW(PS)/rpm 66(90)/6.000  ΡΟΠΗ Nm/rpm 148/4.000

ΜΕΤΑΔΟΣΗ Χειροκίνητο, 5 σχέσεων, κίνηση στους εμπρός τροχούς

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ 0-100 σε 9,7 sec, τελική 183 km/h

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ/CO2 4,5 L/100km, 105 g/km

MAZDA 2 1.5 SKYACTIV-G 90 PS 2019

ΥΠΕΡ ΠΟΙΟΤΗΤΑ ΚΑΤΑΣΚΕΥΗΣ,ΟΔΙΚΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ,ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ ΚΑΥΣΙΜΟΥ.

ΚΑΤΑ ΤΙΜΗ,ΕΠΙΤΑΧΥΝΣΕΙΣ ΕΝ ΚΙΝΗΣΕΙ.

JOIN US