Δοκιμάζουμε το Mazda CX-30 SKYACTIV X των 180 PS


Η Mazda καταθέτει τη δική της πρόταση στην κατηγορία των compact SUV, που ξεχωρίζει για την κομψότητα αλλά και τον εξελιγμένης τεχνολογίας κινητήρα που ενσωματώνει.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΜΙΧΑΛΗΣ ΚΑΤΩΠΟΔΗΣ, ΦΩΤΟ: ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΟΥΤΟΣ
  • 8/3/2021

Το ότι η Mazda έχει κάνει στροφή στην καριέρα της, τα χρόνια που έμεινε εκτός Ελλάδος, το έχουμε ξαναπεί. Οι σύγχρονες προτάσεις της διαθέτουν μία σαφώς πιο ποιοτική αύρα και από αυτό τον κανόνα δεν διαφοροποιείται το CX30. Φυσικά, δεν είναι η πρώτη φορά που ερχόμαστε σε επαφή με το συγκεκριμένο μοντέλο. Εδώμπορείτε να διαβάσετε την αντίστοιχη δοκιμή του CX-30, στην έκδοση diesel των 1.8 λίτρων. Ο συνδυασμός όμως ενός τόσο όμορφου αμαξώματος, με έναν επαναστατικό κινητήρα, ασκεί αντικειμενικά μία ξεχωριστή γοητεία.

Ο λόγος για τον SKYACTIV X. Ένα μηχανικό σύνολο που υιοθετεί την τεχνολογία Spark Controlled Ignition Compression (SPCCI). Επιχειρώντας μία χοντρική τεχνική προσέγγιση, με βάση αυτή, καταφέρνει να λειτουργεί ιδανικά, μεταξύ της συμβατικής έναυσης της καύσης και της αυτανάφλεξης με συμπίεση, χρησιμοποιώντας ένα σπινθήρα για να ενεργοποιήσει και τους δύο τύπους καύσης, με διαφορετικό τρόπο. Μέσω μίας διαδικασίας ελεγχόμενων ψεκασμών, καταφέρνει να δημιουργήσει ξεχωριστές ζώνες μείγματος.

Πρακτικά, εισάγει αρχικά ένα πολύ φτωχό μείγμα, ώστε να μην υπάρχει κίνδυνος αυτανάφλεξης με τη συμπίεση. Αφού λοιπόν αυξήσει τη συμπίεση, σε ποσοστό μεγαλύτερο από αυτό ενός φυσιολογικού κινητήρα, στο τέλος παρέχει ένα στρώμα ατμοποιημένου καυσίμου ακριβώς γύρω από το μπουζί, προκαλώντας την έκρηξη. Το αποτέλεσμα αυτής της τεχνολογικής προσέγγισης, μιλώντας με νούμερα, είναι ότι ο κινητήρας Skyactiv-X, χωρητικότητας 1.998 cc, καταφέρνει να δώσει 180 PS ισχύος και 224 Nm ροπής, έχοντας ταυτόχρονα μέση κατανάλωση 5,9 λίτρα/100 km και εκπομπές CO2 μόλις 133 gr/ km! Περισσότερα για την φιλοσοφία του entry ignition μπορείτε να διαβάσετε εδώ.

Σαν αίσθηση, στις πολύ χαμηλές στροφές ίσως να μην έχει την ισχύ που προσφέρει ένα συμβατικό, υπερτροφοδοτούμενο σύνολο. Αυτό όμως είναι πταίσμα, καθώς γρήγορα θα βρει να δώσει αρκετή ροπή, διατηρώντας μία γραμμικότητα μέχρι και τον κόφτη. Η πολιτισμένη λειτουργία, σε συνδυασμό με τη λογική ηχητική του υπογραφή και με τη σωστή κλιμάκωση των σχέσεων, αφήνουν συνολικά καλές εντυπώσεις.

Κατά τα άλλα, το CX-30 παραμένει όπως το γνωρίζουμε. Εντός προσφέρει ένα σχετικά ευρύχωρο σαλόνι, με ικανοποιητικό χώρο ακόμα και για τους πίσω επιβάτες. Το ταμπλό του χαρακτηρίζεται από ένα κομψό σχεδιασμό, ενώ και τα χρησιμοποιούμενα υλικά αφήνουν αυτή την premium αίσθηση που επιθυμεί να προσδώσει ο Ιάπωνας κατασκευαστής.

Από άποψης εξοπλισμού, δεν υπάρχει κάτι να λείπει, ούτε σε επίπεδο άνεσης, ούτε σε επίπεδο ασφάλειας. Θα χάσει όμως ένα πόντο από το Infotainment, σε ευχρηστία, καθώς η οθόνη των 8,8 ιντσών δεν είναι αφής. Προσφέρει μεν Ελληνικό μενού, ο χειρισμός του όμως είναι σχετικά δύσχρηστος, μέσω ενός περιστροφικού διακόπτη στη βάση της κεντρικής κονσόλας.

ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ (ΜΕ ΑΡΙΣΤΑ ΤΟ 10)
MAZDA CX-30 SKYACTIV X 180 PS

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ 8

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ8

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ 8

ΟΔΙΚΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ 8

ΟΔΗΓΙΚΗ ΙΚΑΝΟΠΟΙΗΣΗ 8

ΑΝΕΣΗ/ΧΩΡΟΙ 8

ΑΣΦΑΛΕΙΑ 9

ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΟΤΗΤΑ 7

ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ 9

VALUE FOR MONEY 8

ΣΥΝΟΛΟ81

Σε ό,τι αφορά στην οδική του συμπεριφορά, το CX-30 διαθέτει υψηλή ποιότητα κύλισης και δείχνει φτιαγμένο για πολύωρα ταξίδια. Οι αναρτήσεις προσφέρουν καλή απόσβεση των ανωμαλιών του οδοστρώματος, ταυτόχρονα όμως δεν αποκόπτουν τον οδηγό από την όλη διαδικασία. Το αυτοκίνητο παραμένει σταθερό στις υψηλές ταχύτητες και απόλυτα ελεγχόμενο, κάθε φορά που θα επιλέξει κανείς να κινηθεί πιο σβέλτα, σε δρόμους με διαδοχικές καμπές.

Και αυτό, ίσως, είναι και το μεγάλο πλεονέκτημα της συγκεκριμένης έκδοσης. Ένα μοντέλο εξαιρετικά ζυγισμένο στο δρόμο, το οποίο ταυτόχρονα ενσωματώνει την πλέον εξελιγμένη τεχνολογία κινητήρων της Mazda. Μπορεί η κατηγορία στην οποία βρίσκεται να είναι ιδιαίτερα ανταγωνιστική, η συγκεκριμένη όμως πρόταση είναι από τις λίγες που καταφέρνουν να κάνουν τα πράγματα με το δικό τους τρόπο.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

ΜΟΝΤΕΛΟ MAZDA CX-30 SKYACTIV X 180 PS 2021   TIMH €28   ΤΕΛΗ €85

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ , Ατμοσφαιρικός, 4 Κύλινδρος, Σε σειρά  ΚΑΥΣΙΜΟ Αμόλυβδη Βενζίνη

ΙΣΧΥΣ kW(PS)/rpm 132(180)/6000  ΡΟΠΗ Nm/rpm 224/3000

ΜΕΤΑΔΟΣΗ Χειροκίνητο, 6 σχέσεων, κίνηση στους εμπρός τροχούς

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ 0-100 σε 8,5 sec, τελική 204 km/h

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ/CO2 5,9 L/100km, 133 g/km

MAZDA CX-30 SKYACTIV X 180 PS 2021

ΥΠΕΡ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ, ΠΟΙΟΤΗΤΑ ΚΑΤΑΣΚΕΥΗΣ, ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ

ΚΑΤΑ ΠΡΑΚΤΙΚΟΤΗΤΑ INFOTAINMENT