Δοκιμάζουμε το νέο, αμιγώς ηλεκτρικό MINI Cooper SE με την καρτίστικη αίσθηση


Το πάντρεμα της καρτίστικης φιλοσοφίας και των επιδόσεων του MINI Cooper S με την ηλεκτρική τεχνολογία έφερε στον κόσμο το Cooper SE. Ένα ηλεκτρικό MINI με Multitone οροφή και πολλές ξεχωριστές στιλιστικές λεπτομέρειες από το πακέτο της ειδικής έκδοσης Collection.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΓΙΑΝΝΗΣ ΣΑΒΒΑΣ ΦΩΤ.: ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΟΥΤΟΣ
  • 17/7/2021

Πριν λίγο καιρό η ΜΙΝΙ παρουσίασε την ανανεωμένη εκδοχή του premium κλασσικού  μοντέλου της, σε όλες τις εκδόσεις του, δηλαδή το κλασσικό 3θυρο, το 5θυρο και το Cabrio. Το μενού περιελάμβανε αρκετές νέες αισθητικές παρεμβάσεις, το αναβαθμισμένο εσωτερικό και πλούσιο εξτρά εξοπλισμό. Όλα αυτά φυσικά, μαζί με πολλά πακέτα εξατομίκευσης, δε θα μπορούσαν να λείπουν και από το ηλεκτρικό «αδελφάκι» του, το νέο MINI Cooper SE.

Το νέο MINI Cooper SE Collection αποτελεί την ηλεκτρική υλοποίηση της hot έκδοσης Cooper S των συμβατικών MINI. Δανείζεται σε μεγάλο ποσοστό τα νέα οπτικά χαρακτηριστικά του ανανεωμένου μοντέλου, αλλά τα εμπλουτίζει με δικές του ξεχωριστές στιλιστικές πινελιές που το κάνουν να δείχνει ακόμα πιο μοναδικό.

Η μινιμαλιστική φιλοσοφία φυσικά δεν αλλάζει. Οι νέοι στρογγυλοί προβολείς ξεχωρίζουν με το μέγεθος τους και πλαισιώνουν την ελαφρώς στρογγυλεμένη εξαγωνική μάσκα με τον έντονο προφυλακτήρα. Η μάσκα εδώ, όπως και η εισαγωγή αέρα στο καπό είναι κλειστές, αφού δεν υπάρχει ανάγκη για ψύξη, λόγω της ηλεκτρικής φύσης του αυτοκινήτου.

Αυτό που ξεχωρίζει -αν καταφέρεις να πάρεις το βλέμμα σου από το εμπρός μέρος- είναι η Multitone οροφή, βαμμένη σε μία εντυπωσιακή χρωματική διαβάθμιση τριών αποχρώσεων από το San Marino Blue, το Pearly Aqua και το Jet Black στο πίσω μέρος. Μία νέα τεχνοτροπία που όπως αναφέρει η εταιρεία, δημιούργησε το εργοστάσιο της MINI στην Οξφόρδη με τη βοήθεια μιας νέας τεχνικής βαφής.

Το «δικό μας» ΜΙΝΙ Cooper SE ήταν βαμμένο στο μπλε Island Blue, μία απόχρωση που προσφέρεται για πρώτη φορά στο MINI Cooper SE και υπάρχει στην λίστα προαιρετικού εξοπλισμού εκδόσεων Collection, όπως και το Rooftop Grey. Ιδιαίτερες, στιλιστικά, είναι και οι γνώριμες για την ηλεκτρική εκδοχή ζάντες αλουμινίου 17 ιντσών με τα τρία ανοίγματα, σε ένα σχέδιο που θυμίζει πρίζα. Στην έκδοση Collection που είχαμε στη διάθεσή μας το σήμα στο καπό, τα πλαίσια της μάσκας και των φωτιστικών σωμάτων είναι βαμμένα σε Piano Black.

Εντός της καμπίνας, η premium αύρα και η προηγμένη ψηφιακή τεχνολογία ξεχειλίζουν. Κάθεσαι στα σπορ καθίσματα σε συνδυασμό υφάσματος/δερματίνης Light Grey και έχεις μπροστά σου τις νέας διακοσμητικές επενδύσεις με φινίρισμα από αλουμίνιο.

ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ (ΜΕ ΑΡΙΣΤΑ ΤΟ 10)
MINI COOPER SE 184 PS 2021

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ 9

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ9

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ 7

ΟΔΙΚΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ 9

ΟΔΗΓΙΚΗ ΙΚΑΝΟΠΟΙΗΣΗ 9

ΑΝΕΣΗ/ΧΩΡΟΙ 7

ΑΣΦΑΛΕΙΑ 8

ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΟΤΗΤΑ 7

ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ 8

VALUE FOR MONEY 8

ΣΥΝΟΛΟ81

Στο κέντρο της κονσόλας θα βρούμε την οθόνη 8,8 ιντσών που περιλαμβάνει το σύστημα ψυχαγωγίας με πλήρως ελληνικό μενού και πίσω από το πολυλειτουργικό τιμόνι κάθεται σε οριζόντια θέση ο πλήρως ψηφιακός πίνακας οργάνων σε οβάλ μορφή με μία ματ επιφάνεια που θυμίζει smartphone. Η δουλειά του είναι να προσφέρει όλες τις απαραίτητες πληροφορίες στον οδηγό για το ποσοστό της μπαταρίας, την εκτιμώμενη αυτονομία, ενώ εκτελεί χρέη και ψηφιακού πίνακα οργάνων.

Η… ηλεκτρική δύναμη προέρχεται από έναν ηλεκτροκινητήρα 184 ίππων και 270 Nm ροπής και η μέγιστη τιμή της ροπής διατίθεται φυσικά από στάση, κάτι που κάνει το Cooper SE πολύ «ζωντανό» σε χαμηλές ταχύτητες και με εντυπωσιακή ελαστικότητα. Δεν είναι τυχαίο αυτό, καθώς και τα νούμερα επιδόσεων που ανακοινώνει η ΜΙΝΙ με 3,9 δευτερόλεπτα για το 0-60 και 7,3 για το 0-100 είναι πολύ κοντά με αυτά του Cooper S, αλλά εδώ την διαφορά κάνει η άμεση επιτάχυνση, λόγω της άμεσης διάθεσης της μέγιστης ροπής στους εμπρός τροχούς.

Το μεγάλο άγχος που θα νιώσεις οδηγώντας το Cooper SΕ είναι φυσικά η αυτονομία. Η μπαταρία έχει συνολική χωρητικότητα 32,6 kWh (28,9 kWh διαθέσιμες για την κίνηση), επιτρέποντας θεωρητικά μία αυτονομία των 226-234 χιλιομέτρων σύμφωνα με τον κύκλο WLTP. Στην πράξη όμως και με την μπαταρία κοντά στο 100% η ένδειξη της αυτονομίας σπάνια ξεπερνούσε τα 200 χιλιόμετρα ή ακόμα και τα 150 με την μπαταρία στο 85%. Αυτό σημαίνει ότι παρόλο που η μέση κατανάλωση ρεύματος σύμφωνα με το εργοστάσιο είναι 15,2 kWh ανά 100 χιλιόμετρα, πρακτικά είναι λίγο παραπάνω στις περισσότερες περιπτώσεις και ειδικά αν ο οδηγός εθιστεί με την εύκολη και ακαριαία επιτάχυνση και την αποζητά συνέχεια από το δεξί πεντάλ.

Η μικρή μπαταρία του που κρύβεται κάτω από την καμπίνα σημαίνει και γρήγορη φόρτιση. Σε ταχυφορτιστή 50 kWh μπορεί να φτάσει από 0 στα 80% σε μόλις 35 λεπτά, ενώ φορτίζει πλήρως μέχρι το 100% σε 1 ώρα και 30 λεπτά. Σε φορτιστή 11 kWh φτάνει το 80%  σε 2,5 ώρες και σε οικιακή πρίζα χρειάζεται 12 ώρες για πλήρη φόρτιση.

Η επιλογή των προγραμμάτων οδήγησης ανάμεσα σε Sport, Normal, Green και Green βελτιώνει κάπως την κατάσταση, αφού με το τελευταίο μπορεί να κερδίσετε 10 με 20 χιλιόμετρα επιπλέον, αλλά κάθε φορά που η μπαταρία πέφτει κάτω από το 50% και βλέπεις τα διαθέσιμα χιλιόμετρα να κατεβαίνουν στα 80 με 90 το λεγόμενο “range anxiety” σε κυριεύει.  

Βέβαια, με την ανάκτηση ενέργειας από το φρενάρισμα και με τον διακόπτης που ρυθμίζει την ανάκτηση πέδησης από τον ηλεκτροκινητήρα, μπορείτε να κερδίσετε μερικά επιπλέον πολύτιμα χιλιόμετρα αυτονομίας. Με αυτόν τον τρόπο, ο οδηγός του μπορεί να το οδηγεί με ένα μόνο πεντάλ (αυτό του γκαζιού), αν και χρειάζεται αρχικά εξοικείωση τελικά συνηθίζεται εύκολα.

Οδηγικά, η απαράμιλλη αίσθηση καρτ είναι παρούσα από την πρώτη στροφή. Παρά την ηλεκτρική του φύση, η απολαυστική οδηγική αίσθηση και  ο τρόπος που στρίβει με πολλά ή λίγα χιλιόμετρα, που έχουμε συνηθίσει από όλα τα Mini διαχρονικά είναι και εδώ το κύριο συστατικό. Μάλιστα, με την χαμηλά τοποθετημένη μπαταρία, η κατανομή του βάρους αγγίζει το ιδανικό, σε αναλογία 50:50 εμπρός-πίσω.

Μπορεί το βάρος να έχει αυξηθεί κατά 150 κιλά από το αυτόματο «S», ωστόσο το γεγονός ότι το περισσότερο από αυτό αναλογεί στην μπαταρία, το κέντρο βάρους είναι 3 εκατοστά χαμηλότερα. Παρά την επιπλέον μάζα, το Cooper SΕ κινείται και αλλάζει κατεύθυνση το ίδιο ζωντανά και άμεσα με ένα κλασικό Cooper S. Πάντα αισθάνεσαι το αυτοκίνητο σαν ένα κομμάτι είτε στρίβει, είτε στην ευθεία, ενώ λόγω της εντελώς αθόρυβης λειτουργίας, η ποιότητα κύλισης είναι εμφανώς καλύτερη από οποιοδήποτε συμβατικό Mini.  

Αν έχετε στο μυαλό σας την αγορά ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου, αναμφίβολα οι επιλογές είναι πολλές και πιο πρακτικές σε αυτή την τιμή. Το MINI Cooper SE όμως με την πολύ αλμυρή τιμή των 33.960 ευρώ και 37.940 με το πακέτο εξοπλισμού Urban και όλα τα στιλιστικά και τεχνολογικά καλούδια, προσφέρει μοναδική αίσθηση πίσω από το τιμόνι του, μία γεύση από το μέλλον της αυτοκίνησης, με ησυχία και απόλυτη ηρεμία μέσα από την ηλεκτρική του φύση. Όλα αυτά φυσικά με την πολυτέλεια και τη μοναδικότητα που συνοδεύει κάθε MINI, είτε μπαίνει στην πρίζα, είτε όχι.  

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

ΜΟΝΤΕΛΟ MINI COOPER SE 184 PS 2021 2021   TIMH €33.960   ΤΕΛΗ €0

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ -, Hλεκτροκινητήρας  ΚΑΥΣΙΜΟ Ηλεκτρικό

ΙΣΧΥΣ kW(PS)/rpm 135(184)  ΡΟΠΗ Nm/rpm 270

ΜΕΤΑΔΟΣΗ Μονής Σχέσης, κίνηση στους εμπρός τροχούς

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ 0-100 σε 7,3 sec, τελική 150 km/h

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ/CO2 15,2 kWh/100km, 0

MINI COOPER SE 184 PS 2021 2021

ΥΠΕΡ ΣΧΕΔΙΑΣΗ, ΠΟΙΟΤΗΤΑ, ΟΔΙΚΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ, ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΣ, ΟΔΗΓΙΚΗ ΑΙΣΘΗΣΗ

ΚΑΤΑ ΜΙΚΡΗ ΑΥΤΟΝΟΜΙΑ, ΤΙΜΗ