Ποτέ ένα C3 δεν πέρασε απαρατήρητο. Και τώρα τους τελευταίους μήνες με την φρεσκαρισμένη του εκδοχή ο χαρακτήρας του τονίζεται με το νέο μπροστινό μέρος, και με LED φωτιστικά σώματα, νέες ζάντες αλουμινίου και νέας σχεδίασης Airbumps καθώς και 3D εφέ στα πίσω φώτα. Το εσωτερικό παραμένει το ίδιο και το αυτό με εξαίρεση κάποιες μικρές αλλαγές (το μπουτόν του επιλογέα του αυτόματου κιβωτίου 6 σχέσεων, η αφαίρεση aux εισόδου και η παράλειψη του προγράμματος snow είναι μερικές από αυτές).
Όμως συνολικά ο εξοπλισμός στην έκδοση δοκιμής μας Shine περιλαμβάνει πολλά upper class καλούδια όπως σύστημα προειδοποίησης ακούσιας αλλαγής λωρίδας, ESP με ASR και Hill Assist, σύστημα αναγνώρισης σημάτων ορίου ταχύτητας, αυτόματη λειτουργία προβολέων και υαλοκαθαριστήρων, περιοριστή και ρυθμιστή ταχύτητα και σύστημα ειδοποίησης ξεκούρασης οδηγού. Και οι ανέσεις όμως έχουν την τιμητική τους με πίσω αισθητήρες παρκαρίσματος, αυτόματο κλιματισμό, 4 ηλεκτρικά παράθυρα, ηλεκτρικούς, θερμαινόμενους και ηλεκτρικά αναδιπλούμενους εξωτερικούς καθρέπτες και Citroen Connect Radio με έγχρωμη οθόνη αφής 7 ιντσών και λειτουργία Mirror Screen όλα σε άπταιστα ελληνικά.
Εδώ κι εκεί βέβαια φαίνονται κάποια απομεινάρια από παλιά, όπως είναι η πρακτικότητα που δεν έχει βελτιωθεί επαρκώς ή τα σκληρά σχεδόν παντού πλαστικά που βέβαια, από την άλλη, υπόσχονται διάρκεια στο χρόνο. Κι όλα αυτά σε ένα «κουκούλι» 3,99 μέτρων, μια διάσταση-πασπαρτού τόσο για αστικές μετακινήσεις (όπου το αυτοκίνητο διαπρέπει) όσο και στον αυτοκινητόδρομο με έμφορτο αυτοκίνητο.
Το τελευταίο επηρεάζει μόνο την κατανάλωση όχι όμως και την ικανότητα μεταφοράς αφού το μοτέρ 1,2 PureTech γνωρίζουμε ότι και αποδοτικό είναι και τρομερά ήσυχο (μόνο από τη μετάδοση θα προδοθεί η ηχομόνωση. Κατά τα λοιπά ξεχωρίζουμε τα κορυφαία καθίσματα Advanced Comfort, προϊόν μελέτης της Citroen που εξοπλίζουν και τα κορυφαία μοντέλα της φίρμας.
Οδηγικά δε σε εξιτάρει να το πιέσεις καθώς τόσο το σχετικά νωχελικό αυτόματο κιβώτιο όσο και η μαλακή ρύθμιση της ανάρτησης δεν σε υποστηρίζουν ανάλογα. Όμως στο κομμάτι της άνεσης είναι αξεπέραστο.
Επίσης με την καλή απόσταση του πατώματος από το έδαφος και με τα Airbumps έχει και κάποια cross στοιχεία στη σχεδίασή του. Πάντως αν αποδεχθείτε ότι κλίσεις υπάρχουν στις στροφές και τα καθίσματα είναι μεν άνετα δε στηρίζουν όμως στις στροφές επαρκώς το σώμα, πιέστε το κουμπί Sport στη βάση της κονσόλας και τότε όλο το σύνολο μετάδοσης της κίνησης γίνεται ενδιαφέρον, αποδοτικό και εύστροφο ανεβάζοντας τέμπο, θυμίζοντάς μας ότι έχουμε ένα μικρό αυτοκίνητο με μεγάλη, downsized και βραβευμένη καρδιά.
Στην καθημερινότητα η κατανάλωση των 6,8 l/100 km είναι μια λογική επίδοση κι έρχεται και με μια σχετική ησυχία καθώς ο κινητήρας έχει ιμάντα και όχι καδένα κι αυτό τον κάνει ήσυχο στη λειτουργία του με ένα πάρα πολύ smooth αποτέλεσμα. Κι αυτό είναι ίσως ένα από τα πιο καλά στοιχεία του C3. Με τιμή στα 16.200 ευρώ για το αυτοκίνητο δοκιμής μας το C3 αποτελεί το τέλειο casual supermini διαφορετικής πάστας, χωρίς μικροϋβριδικές αγωνίες που θα χωρέσει τέσσερις (και πέντε αν χρειαστεί) επιβάτες με την άνεση οδήγησης και μετακίνησης στον βέλτιστο βαθμό και μια αίσθηση ότι έχεις ένα χαριτωμένο όχημα που δε σε νοιάζει και να το γρατζουνίσεις στην καθημερινή αστική «ζούγκλα» της ασφάλτου. Κι αυτό είναι ένα ακόμη προτέρημα.
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
ΜΟΝΤΕΛΟ CITROEN C3 1.2 PURETECH 110 EAT6 2021 TIMH €13.900 ΤΕΛΗ €0
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ 1.199, Turbo, 3 Κύλινδρος, Σε σειρά ΚΑΥΣΙΜΟ Αμόλυβδη Βενζίνη
ΙΣΧΥΣ kW(PS)/rpm 81(110)/5.500 ΡΟΠΗ Nm/rpm 205/1.750
ΜΕΤΑΔΟΣΗ Αυτόματο, 6 σχέσεων, κίνηση στους εμπρός τροχούς
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ 0-100 σε 11,2 sec, τελική 191 km/h
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ/CO2 4,7 L/100km, 107 g/km
ΥΠΕΡ ΑΝΕΣΗ, ΣΧΕΔΙΑΣΗ, ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ, ΡΕΠΡΙΖ, ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΣ
ΚΑΤΑ ΕΥΡΥΧΩΡΙΑ ΣΤΟ ΠΙΣΩ ΜΕΡΟΣ, ΠΟΙΟΤΗΤΑ ΥΛΙΚΩΝ ΣΕ ΟΡΙΣΜΕΝΑ ΣΗΜΕΙΑ