Δοκιμάζουμε το νέο ηλεκτροκίνητο smart fortwo coupe


All electric, now. Με τρεις λέξεις, η smart δηλώνει το αναπόφευκτο. Στην αλλαγή των καιρών, όταν πια η οπτική γίνεται διαφορετική, πρέπει να έχεις την ικανότητα και το θάρρος να κοιτάξεις μακριά. Η smart το έκανε.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΒΑΓΓΕΛΗΣ ΠΕΤΡΑΚΗΣ ΦΩΤΟ: ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΟΥΤΟΣ
  • 12/7/2020

Κι όπως η εταιρεία επινόησε το δημοφιλές fortwo πριν είκοσι και βάλε χρόνια, τώρα τραβάει μια γραμμή και συνεχίζει ηλεκτρικά. Η smart είδε καλά την τάση τού urban mobility, έπαιξε με σχήματα car sharing και pooling και τώρα έρχεται το αναβαθμισμένο smart fortwo να συνεχίσει ως ο μικρός πιονέρος της αυτοκίνησης. Το είχαμε οδηγήσει στο εξωτερικό λίγο πριν την πανδημία και να, τώρα στους ελληνικούς δρόμους με τους ελάχιστους δημόσιους φορτιστές, να οργώνεις μια την Εθνική οδό, μια την πόλη downtown, με εξαίρεση τον άστοχο Μεγάλο Περίπατο. Η νέα smart, λοιπόν, έβαλε την επωνυμία EQ στη μαρκίζα και άφησε στο μουσείο της τους κινητήρες εσωτερικής καύσης. Τούτο το fortwo, λοιπόν, στο λευκό του χρώμα μέσα στο καλοκαίρι σαν scoop παγωτό βανίλια φαντάζει…

 
 

ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ (ΜΕ ΑΡΙΣΤΑ ΤΟ 10)
SMART fortwo EQ coupe

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ 9

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ8

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ 6

ΟΔΙΚΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ 7

ΟΔΗΓΙΚΗ ΙΚΑΝΟΠΟΙΗΣΗ 7

ΑΝΕΣΗ/ΧΩΡΟΙ 7

ΑΣΦΑΛΕΙΑ 8

ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΟΤΗΤΑ 9

ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ 9

VALUE FOR MONEY 7

ΣΥΝΟΛΟ77

Οι αλλαγές στη μάσκα είναι αυτές που κάνουν το νέο αμιγώς ηλεκτροκίνητο smart να ξεχωρίζει. Ο κλωβός tridion, γύρω από τον οποίο κτίζεται εδώ και χρόνια το μοντελάκι, δεν άλλαξε.

Αυστηρά διθέσιο, απίθανα ευέλικτο με –ευτυχώς- βελτιωμένη γεωμετρία και εν νέου ρυθμισμένες αναρτήσεις για να έχει ένα κάποιο ραφιναρισμένο πάτημα σε κακή άσφαλτο και σε ξαφνικά νεροφαγώματα (είναι ένας μικρός οδοστρωτήρας σε καλντερίμι). Κρατά όμορφα, δεδομένων των μεγεθών του, και μέσα από το πάντα όμορφο ταμπλώ νιώθεις ένα ευχάριστο περιβάλλον να σε αγκαλιάζει.

Ελαφρώς ανανεωμένο εσωτερικό, με βελτιωμένη χρηστικότητα και ωραίο Infotainment με ελληνικό μενού, αλλά και μια μικρή τόση δα πορτοκαλί οθόνη στη βάση του πίνακα οργάνων, από την οποία, πάντως, δεν βλέπεις και πολλά πράγματα.

Την κίνηση παραδοσιακά δίνει στους πίσω τροχούς ένας ηλεκτροκινητήρας μέγιστης απόδοσης 82 PS και 160 Nm που –επίσης, παραδοσιακά- βρίσκεται κάτω από το δαπέδο τού –ας πούμε- χώρου αποσκευών. Το σύνολο με το κιβώτιο μίας σχέσης δίνει ένα 0-100 km/h σε 11,6 sec. Η αυτονομία κατά NEDC αγγίζει τα 159 km, κάτι που δείχνει και τον ξεκάθαρο αστικό χαρακτήρα του αυτοκινήτου, αν και με πολύ σύνεση αλλά και ενεργοποιημένο το πρόγραμμα διαχείρισης Εco είδαμε και 201 km αυτονομίας. Η δε μέση κατανάλωση τις ημέρες δοκιμής μας έφτασε στα 16,9 kWh /100 km χωρίς τη χρήση κλιματισμού.

Όσο για το…φουλάρισμα με ηλεκτρόνια, αυτό γίνεται σε λιγότερο από 40 λεπτά, όταν η φόρτιση πραγματοποιείται με φορτιστή 22kW σε wallbox ή σταθμό φόρτισης, λιγότερο από 3,5 ώρες με τον φορτιστή αυτοκινήτου 4,6kW σε wallbox ή σταθμό φόρτισης και σε λιγότερο από 6 ώρες όταν το smarτάκι συνδέσει τον φορτιστή του 4,6kW σε οικιακή πρίζα. Μην αμελήσουμε εδώ να σημειώσουμε ότι μια κάποια εξοικονόμηση γίνεται κατά την επιβράδυνση και πέδηση του αυτοκινήτου.

Το smart EQ fortwo με μήκος 2,69 μέτρα και με κύκλο στροφής 6,95 μέτρα είναι η μασκότ του Παγκρατίου, της Κυψέλης και του Κολωνακίου. Η δομή του αυτοκινήτου δεδομένη, η πρακτικότητα απαράμιλλη και η ποιότητα κύλισης με την ησυχία της ηλεκτροκίνησης υπεράνω κριτικής για την κατηγορία και για όσα μέχρι πρόσφατα πρέσβευε το λιλιπούτειο commuter. Δεν υπάρχει άλλο αυτοκίνητο αυτήν τη στιγμή το οποίο να μεταφέρει δύο επιβάτες με τον τρόπο που το κάνει η smart, έστω κι αν ο τρόπος είναι σε επίπεδο τιμολόγησης αρκετά… αλμυρός.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

ΜΟΝΤΕΛΟ SMART fortwo EQ coupe 2020   TIMH €20   ΤΕΛΗ €0

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ ΜΟΝΙΜΟΥ ΜΑΓΝΗΤΗ, Hλεκτροκινητήρας  ΚΑΥΣΙΜΟ Ηλεκτρικό

ΙΣΧΥΣ kW(PS)/rpm 60(82)  ΡΟΠΗ Nm/rpm 160

ΜΕΤΑΔΟΣΗ Μονής Σχέσης, κίνηση στους πίσω τροχούς

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ 0-100 σε 11,6 sec, τελική 130 km/h

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ/CO2 14,2 kWh/100km, 0

SMART fortwo EQ coupe 2020

ΥΠΕΡ ΕΥΕΛΙΞΙΑ, ΣΧΕΔΙΑΣΗ, ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΟΙ ΧΡΟΝΟΙ ΦΟΡΤΙΣΗΣ

ΚΑΤΑ ΜΙΚΡΗ ΑΥΤΟΝΟΜΙΑ, ΤΙΜΗ