Δοκιμάζουμε το νέο KIA Picanto X-Line 1.0 T-GDI 100 PS


Τι κι αν στην KIA άργησαν να εντάξουν τα crossover οχήματα στην γκάμα των μοντέλων τους; Πάντα υπάρχει η διαδικασία της δημιουργίας τέτοιων μέσω της ονοματοδοσίας και το Picanto X-Line είναι χαρακτηριστικό παράδειγμα.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΖΩΓΛΟΠΙΤΗΣ, ΦΩΤ.: ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΟΥΤΟΣ.
  • 23/8/2019

Όπως το βλέπεις, με τις «ποδιές» και τα μαύρα προστατευτικά να το περιβάλλουν και τις πινελιές από το έντονο κίτρινο χρώμα στη μάσκα, τους προβολείς ομίχλης και τον πίσω προφυλακτήρα, σου προκαλεί εντονότερα το ενδιαφέρον. Το αμάξωμα του Picanto έχει ιδιότυπη σχεδίαση, συνιστώμενη από τις αδρές ακμές και τις προεξέχουσες καμπύλες σε τμήματά του. Στη συγκεκριμένη έκδοση, την X-Line, δείχνει ελκυστικότερο αλλά και εντυπωσιακότερο.

Τι είναι το X-Line;

Το εσωτερικό δείχνει πιο ενδιαφέρον χάρη στην ύπαρξη χρωμάτων σε αυτό αλλά και πιο ποιοτικό λόγω της δερμάτινης επένδυσης στα καθίσματα. Το επίπεδο εξοπλισμού της έκδοσης είναι ψηλό.
Το εσωτερικό δείχνει πιο ενδιαφέρον χάρη στην ύπαρξη χρωμάτων σε αυτό αλλά και πιο ποιοτικό λόγω της δερμάτινης επένδυσης στα καθίσματα. Το επίπεδο εξοπλισμού της έκδοσης είναι ψηλό.

Επί τοις ουσίας είναι μια ακόμα εξοπλιστική έκδοση του μικρού μοντέλου της KIA, η καλύτερα εξοπλισμένη της γκάμας του. Εκτός των αισθητικών διαφορών και κοσμητικών πρόσθετων στο αμάξωμά του, στη συγκεκριμένη εκδοχή του έχει αυξηθεί κατά 1,5 cm η απόσταση του αυτοκινήτου από το έδαφος, συγκριτικά με ό,τι ισχύει στις υπόλοιπες του μοντέλου. Το γεγονός αυτό, σε συνδυασμό με την ύπαρξη των μαύρων προστατευτικών στους θόλους των τροχών, το κάνουν να δείχνει ψηλότερο και να συνάδει με το crossover ύφος που θέλουν από την KIA να προσδώσουν στο όχημα. Βεβαίως, το Picanto X-Line δεν αλλάζει χαρακτήρα, παραμένει ένα αυτοκίνητο πόλης.

ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ (ΜΕ ΑΡΙΣΤΑ ΤΟ 10)
KIA PICANTO X-Line 1.0 T-GDI 100 PS

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ 9

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ8

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ 8

ΟΔΙΚΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ 8

ΟΔΗΓΙΚΗ ΙΚΑΝΟΠΟΙΗΣΗ 7

ΑΝΕΣΗ/ΧΩΡΟΙ 8

ΑΣΦΑΛΕΙΑ 8

ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΟΤΗΤΑ 8

ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ 8

VALUE FOR MONEY 8

ΣΥΝΟΛΟ80

Η αναβάθμισή του αφορά στον εξοπλισμό του ο οποίος πλέον περιλαμβάνει ηλεκτρική ηλιοροφή, ηλεκτρικά αναδιπλούμενους εξωτερικούς καθρέφτες, δερμάτινο σαλόνι και κάμερα οπισθοπορείας με αισθητήρες παρκαρίσματος. Στο εσωτερικό του, η ποιότητα των υλικών δεν έχει αλλάξει σε ό,τι αφορά τα πλαστικά, ωστόσο εδώ δείχνουν καλύτερα. Στην αίσθηση αναβάθμισης που αποκομίζεις συμβάλει και το γεγονός της υπάρχουσας διχρωμίας στη δερμάτινη επένδυση των καθισμάτων, του μοχλού ταχυτήτων και του τιμονιού καθώς και η διχρωμία στο πλαίσιο των πλαϊνών αεραγωγών και των θυρών. Γενικότερα, το χρώμα που υπάρχει στο εσωτερικό -έστω και υποσυνείδητα- κάνει πιο ευχάριστη την παραμονή των επιβατών κατά τη μεταφορά τους. Συνήθως, στα οχήματα της mini κατηγορίας το σκουρόχρωμο εσωτερικό είναι ο κανόνας, όμως σε αυτή την εκδοχή του Picanto έχουμε την εξαίρεση αυτού.

Ο κινητήρας

Ο τρικύλινδρος 1.0 T-GDI είναι της σειράς Kappa και συναντάται στην πιο αδύναμη εκδοχή του, αυτή των 100 PS. Σε αυτή, στόχος των ανθρώπων της KIA ήταν η όσο το δυνατόν μικρότερη κατανάλωση καυσίμου. Φυσικά, για τον λόγο αυτό, ο υπερτροφοδότης και το σύστημα άμεσου ψεκασμού (πίεσης άνω των 200 bar, σύμφωνα με την εταιρεία) ελέγχονται ηλεκτρονικά. Οι εγχυτήρες καυσίμου διαθέτουν έξι οπές έκαστος και πραγματοποιούν μικροψεκασμούς ανά κύκλο, βελτιστοποιώντας το δυνατόν την καύση, την απόδοση και την οικονομία καυσίμου. Για την καλύτερη ψύξη των επανακυκλοφορούντων καυσαερίων, αλλά και για να διατηρηθούν σχετικά μικρές οι διαστάσεις του κινητήρα, η πολλαπλή εξαγωγής είναι τοποθετημένη εντός της κυλινδροκεφαλής. Πρακτικά, κινεί με ευκολία το Picanto, με τη ροπή του ν’ αρχίζει να αποδίδεται ικανοποιητικά από περίπου τις 1.800 rpm και άνω. Η χαρακτηριστική χροιά του τρικύλινδρου όπως και το επίπεδο θορύβου από τη λειτουργία αυτού και από την κύλιση του οχήματος γίνονται αισθητά από τους επιβάτες αλλά είναι σε αποδεκτό επίπεδο για την κατηγορία.

Η ανάρτηση της έκδοσης X-Line είναι πιο μαλακή σε ρύθμιση ενώ το ύψος του οχήματος από το έδαφος έχει αυξηθεί κατά 1,5 cm σε σχέση με αυτή των υπόλοιπων εκδόσεων του μοντέλου.
Η ανάρτηση της έκδοσης X-Line είναι πιο μαλακή σε ρύθμιση ενώ το ύψος του οχήματος από το έδαφος έχει αυξηθεί κατά 1,5 cm σε σχέση με αυτή των υπόλοιπων εκδόσεων του μοντέλου.

Η έκδοση X-Line του Picanto είναι εντυπωσιακότερη χάρη στις έντονες χρωματικές πινελιές στο αμάξωμα και την προσθήκη των προστατευτικών πλαστικών σε αυτό. Όπως ανακοινώθηκε, έγινε προσπάθεια να φέρει στοιχεία από τα SUV μοντέλα της KIA.
Η έκδοση X-Line του Picanto είναι εντυπωσιακότερη χάρη στις έντονες χρωματικές πινελιές στο αμάξωμα και την προσθήκη των προστατευτικών πλαστικών σε αυτό. Όπως ανακοινώθηκε, έγινε προσπάθεια να φέρει στοιχεία από τα SUV μοντέλα της KIA.

Η επίδραση της εικόνας

Η αύξηση ύψους του αμαξώματος από το έδαφος στην συγκεκριμένη έκδοση δεν έχει επηρεάσει την οδηγική συμπεριφορά του Picanto σε σχέση με τις υπόλοιπες του μοντέλου. Βεβαίως, καταλαβαίνεις ότι η ρύθμισή της είναι ελαφρώς μαλακότερη, συγκριτικά με αυτές, λόγω των ψηλότερων ελατηρίων που χρησιμοποιούνται εν προκειμένω, ωστόσο αυτό γίνεται αντιληπτό κυρίως όταν το αυτοκίνητο διέρχεται από εγκάρσια κακοτεχνία του δρόμου.

Το Picanto X-Line θεωρείται ως crossover από τους ανθρώπους της KIA αλλά η πραγματικότητα είναι ότι προσδιορίζει καλύτερα τον χαρακτήρα του μοντέλου ως όχημα πόλης παρά ως κάτι πέραν αυτού.

Στην καθημερινή μετακίνηση εντός του άστεως, το Picanto είναι ευκολοδήγητο ενώ με τον 1.0 T-GDI θα τα καταφέρει ικανοποιητικά και στο ταξίδι. Ο εσωτερικός χώρος του είναι επαρκής για να χωρέσει τέσσερις ενηλίκους μετρίου ύψους ενώ το πορτμπαγκάζ είναι σχετικά βαθύ. Το δεδομένο της εντυπωσιακότερης εμφάνισης προφανώς δεν αλλάζει το περιεχόμενο του οχήματος. Το Picanto είναι ένα αξιοπρεπές σε διαθέσιμο χώρο όχημα πόλης, στο βαθμό που αυτό ισχύει, τίποτε περισσότερο. Η συγκεκριμένη έκδοση είναι το επιπλέον που ικανοποιεί την επιθυμία για εξατομίκευση και απόκτηση ενός αυτοκινήτου με crossover χαρακτήρα, κάτι ιδιαίτερα επιθυμητό στις μέρες μας.

Συμπέρασμα

Η εντύπωσή μας από το Picanto X-Line είναι καλή καθώς πληροί σε σημαντικό βαθμό το ρόλο του. Το επίπεδο εξοπλισμού του είναι υψηλό καθώς ενώ σε αυτή την έκδοση περιλαμβάνονται επιπλέον σύστημα «αυτόνομης πέδησης» όταν ο οδηγός δεν αντιδράσει έγκαιρα σε μια έκτακτη περίπτωση και αισθητήρες πίεσης των ελαστικών.

Ο κινητήρας είναι καλός για την περίπτωση, δηλαδή κινεί ικανοποιητικά το όχημα αλλά η κατανάλωσή του είναι σχετικά αυξημένη. Η ανάρτησή του είναι πιο μαλακή και ταιριάζει πιο καλά στον «χαρακτήρα» του μοντέλου, σε σχέση με ό,τι ισχύει στις πιο απλές εκδόσεις του, αλλά ο οδηγός δεν πρέπει να ξεχνά ότι το 1,5 cm επιπλέον ύψος δεν αλλάζει τη φύση του αυτοκινήτου. Βεβαίως, η συγκεκριμένη έκδοση κοστίζει ακριβότερα και το ποσό που απαιτείται σε βάζει σε σκέψεις. Όμως, το αντιστάθμισμα είναι ότι ο υποψήφιος αγοραστής θα έχει αισθητικά ξεχωριστό όχημα πόλης με υψηλό επίπεδο εξοπλισμού και την απαράμιλλη επταετή εργοστασιακή εγγύηση της KIA.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

ΜΟΝΤΕΛΟ KIA PICANTO X-Line 1.0 T-GDI 100 PS 2019   TIMH €14.790   ΤΕΛΗ €107,8

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ 998 cc, Turbo, 3 Κύλινδρος, Σε σειρά  ΚΑΥΣΙΜΟ Αμόλυβδη Βενζίνη

ΙΣΧΥΣ kW(PS)/rpm 73,5(100)4500  ΡΟΠΗ Nm/rpm 172/1500-4000

ΜΕΤΑΔΟΣΗ Χειροκίνητο, 5 σχέσεων, κίνηση στους εμπρός τροχούς

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ 0-100 σε 10,1 sec, τελική 180 km/h

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ/CO2 4,8 L/100km, 110 g/km

KIA PICANTO X-Line 1.0 T-GDI 100 PS 2019

ΥΠΕΡ ΕΜΦΑΝΙΣΗ, ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ, ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΣ ΕΚΔΟΣΗΣ

ΚΑΤΑ ΑΥΞΗΜΕΝΗ ΤΙΜΗ, ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ ΚΙΝΗΤΗΡΑ