Δοκιμάζουμε το νέο Renault Kadjar 1.3 TCe 140PS


ΜΗ ΣΑΣ ΠΑΡΑΠΛΑΝΕΙ Η ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ: ΒΡΙΣΚΟΜΑΣΤΕ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ, Η ΦΥΣΗ ΕΙΝΑΙ ΣΤΑ ΜΕΤΡΑ ΤΟΥ ΑΝΘΡΩΠΟΥ, ΤΑ SUV ΜΑΣ ΛΟΓΙΚΑ ΣΕ ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ, ΚΑΙ ΤΟ ΑΝΑΝΕΩΜΕΝΟ KADJAR ΕΝΑ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ ΣΤΗΝ ΠΛΗΡΗ ΑΚΜΗ ΤΟΥ. ΑLLEZ LES BLEUS, ΛΟΙΠΟΝ!

  • ΚΕΙΜΕΝΟ, ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΤΡΙΤΑΡΗΣ
  • 29/11/2019

Τι κάνει, αλήθεια, ένα αυτοκίνητο ξεχωριστό; Τι κάνει ένα -ακόμα- SUV να διαφέρει από τα δεκάδες που υπάρχουν γύρω του και τα καινούργια που έρχονται με καταιγιστικό ρυθμό; Τι είναι αυτό που συνιστά το Kadjar, από το 2015, οπότε παρουσιάστηκε, μία σημαντική παρουσία στις ευρωπαϊκές αγορές; Οι απαντήσεις θα μπορούσαν να γεμίσουν σελίδες επί σελίδων. Όμως, ας μείνουμε στη μία και την πιο απλή αλήθεια. Ένα αυτοκίνητο είναι ξεχωριστό όταν καταφέρνει να ξεπερνά τα επιμέρους στοιχεία που απαρτίζουν τα excel των τεχνικών χαρακτηριστικών και τα μαρκετινίστικα ευχολόγια και να γίνεται ένας ζωντανός «οργανισμός». Ένα σύνολο από μέταλλο και πλαστικό που ξεπερνά τις όποιες προδιαγραφές του και αποκτά μία οργανική σχέση με τον οδηγό του και το περιβάλλον στο οποίο κινείται.

Υπό αυτό το αναμφίλεκτο πρίσμα, το Kadjar είναι μία πραγματικά ξεχωριστή περίπτωση αυτοκινήτου. Πολλώ δε μάλλον, μια ξεχωριστή περίπτωση SUV γι' αυτόν ακριβώς τον λόγο: ότι μετά από πάνω από 14 ώρες στο τιμόνι στην Κεντρική και Βόρεια Εύβοια (και όχι στο Τέξας, βεβαίως), μετά από αμέτρητες στροφές και σφιγμένα στομάχια στο χείλος των εγκαταλελειμμένων λατομείων, νιώθεις μια ήρεμη συμφιλίωση με τη μηχανή ως σύνολο. Ένα αβίαστο γλυκό δέσιμο που δεν χρειάζονται κουβέντες και αναλύσεις για να το περιγράψεις κατηφορίζοντας κατάκοπος λίγο πριν τα μεσάνυχτα από τη Μαλακάσα. Αυτό ήταν το Kadjar από την πρώτη γενιά του. Και αυτό παραμένει -και μάλιστα επαυξημένο- σ' αυτήν εδώ τη δεύτερη και ανανεωμένη παρουσία του στο πάλκο των πρωτοκλασάτων SUV της ευρωπαϊκής αγοράς.

Προσεγμένη αναβάθμιση

Η αισθητική αναβάθμιση του Kajdar έγινε με έναν πολύ προσεγμένο, όσο και εκλεκτικό τρόπο. Η βασική φιλοσοφία της σχεδίασης δεν μεταβλήθηκε, όμως οι αρκετές επιμέρους αλλαγές το έκαναν ακόμα πιο όμορφο και ιδιαίτερο, τονίζοντας έτι περισσότερο τις αρετές του σχεδίου. Η μάσκα σηκώνει το μεγαλύτερο βάρος της αναβάθμισης, έχοντας μεγαλύτερα φωτιστικά σώματα με LED ημέρας, νέας σχεδίασης χρωμιωμένα φιλέτα, διαφορετικά πλαίσια για τα φώτα ομίχλης, και νέο προφυλακτήρα. Στην όλη φρέσκια εικόνα συμβάλλουν, επίσης, τα καινούργια φωτιστικά σώματα στο πίσω μέρος και αυτά με τεχνολογία LED, οι νέας σχεδίασης ζάντες και η προσθήκη κάποιων νέων χρωμάτων για το αμάξωμα. Στο σαλόνι, οι αλλαγές έχουν ως κύριο στόχο τη βελτίωση της αίσθησης ποιότητας, αλλά και της άνεσης για τους επιβάτες. Τα πλαστικά είναι πολύ καλύτερα στην αφή και δένουν πιο όμορφα μεταξύ τους, υπάρχουν νέες ταπετσαρίες για τα καθίσματα τα οποία έχουν νέα δομή στο σκελετό τους και πιο μαλακό αφρώδες υλικό για καλύτερη στήριξη του σώματος και περισσότερη άνεση στο πολύωρο ταξίδι. Αποτέλεσμα όλων αυτών είναι μία γενικότερα αναβαθμισμένη αίσθηση, που χωρίς εντυπωσιασμούς και σχεδιαστικές ακροβασίες, εστιάζει περισσότερο σε τομείς ουσίας και μιας αψεγάδιαστης εργονομίας.

Μοναδική ένσταση η μικρή οθόνη των 7 ιντσών για το σύστημα infotainment στο αυτοκίνητο της δοκιμής μας που δείχνει κάπως «λίγη» σε σχέση με το υπόλοιπο ποιοτικό άλμα του Kadjar. Πάντως, το σύστημα R-Link 2 είναι πληθωρικό σε παροχές (διαθέτει, μεταξύ άλλων, και Android Auto και Apple Car Play), ενώ είναι και άμεσο στην απόκριση των εντολών του χειριστή. Οι χώροι για επιβάτες ήταν και παραμένουν και σ' αυτή την έκδοση ένα από τα δυνατά σημεία του Kadjar, με τους πίσω επιβάτες να έχουν αρκετό χώρο για τα γόνατα και τα κεφάλια τους, ενώ και το πορτμπαγκάζ των 527 λίτρων είναι κορυφαίο για την κατηγορία, έχοντας, συν τοις άλλοις, χαμηλό κατώφλι και κανονικό σχήμα.

Κινητήρας πρότυπο

Η ανανέωση του Kandjar, πέρα από τη σχεδιαστική του επικαιροποίηση, έφερε και αρκετές αλλαγές στα μηχανικά μέρη. Και η πιο καθοριστική από αυτές είναι η υιοθέτηση και σ' αυτό το μοντέλο του εξαιρετικού νέου κινητήρα 1.3 TCe. Πρόκειται για το σύνολο που εξέλιξε μαζί το γκρουπ Renault-Nissan-Mitsubishi σε συνεργασία με την Daimler και δεν θα ήταν υπερβολή να πούμε ότι είναι ίσως ο πιο ολοκληρωμένος μικρός κινητήρας βενζίνης αυτήν τη στιγμή. Στην περίπτωση του αυτοκινήτου της δοκιμής μας, ήταν στην εκδοχή των 140 ίππων (υπάρχει και με 160 ίππους), σε συνδυασμό με εξατάχυτο μηχανικό κιβώτιο και κίνηση μόνο στους εμπρός τροχούς.

Πρόκειται για ένα πολύ «ψαγμένο» κινητήρα τόσο στη σχεδίασή του (κύλινδροι με επικάλυψη plasma για μειωμένες τριβές, ενσωματωμένη πολλαπλή εξαγωγής για καλύτερη ψύξη των καυσαερίων, μεταβλητός χρονισμό όλων των βαλβίδων, τριγωνική κυλινδροκεφαλή κ.λπ.) όσο και σε ό,τι έχει να κάνει με το οικολογικό του αποτύπωμα, καθώς ενσωματώνει φίλτρο μικροσωματιδίων και έχει μειωμένες εκπομπές ρύπων σε σχέση με τον παλαιότερο 1.2 Εnergy TCe. Το πιο ενδιαφέρον, όμως, πέρα από τα «στεγνά» τεχνικά στοιχεία είναι ο τρόπος που αυτά μεταφράζονται σε πραγματικές συνθήκες ως χαρακτηριστικά απόδοσης του κινητήρα. Πρόκειται για ένα άκρως ελαστικό σύνολο, με δύναμη και γεμάτο τράβηγμα από χαμηλά, πολύ πληθωρικές μεσαίες, και ένα ευχάριστο «τελείωμα» ψηλά χωρίς λαχανιάσματα και το χαρακτηριστικό «ξεφούσκωμα» πολλών μικρών τουρμπισμένων κινητήρων. Το δεύτερο εξίσου σημαντικό στοιχείο είναι τα χαρακτηριστικά λειτουργίας του: πολύ πιο ραφιναρισμένος από τους τρικύλινδρους αυτής της κατηγορίας, είναι και αρκετά αθόρυβος, παρά το ότι στο Kadjar της δοκιμής μας απουσίαζε κάποιο ηχομωνοτικό καπάκι από την κεφαλή του.

Η τρίτη και «χαριστική» βολή έρχεται από την κατανάλωση. Στη διαδρομή μας στο «ανέβα-κατέβα-φωτογράφισε» των 400 χιλιομέτρων στην Εύβοια μόλις που ξεπέρασε τα 7,5 λίτρα, ενώ υπό συνθήκες και σε χαλαρό νομοταγές ταξίδι στον αυτοκινητόδρομο θα μπορούσε να μείνει και κάτω από τα 6,5 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα. Τιμές αρκετά εντυπωσιακές για το μέγεθος του αυτοκινήτου, οι οποίες, εκτός των άλλων, του εξασφαλίζουν και μία αυτονομία που θυμίζει diesel έκδοση. Πέρα από τον κινητήρα, έχουν υπάρξει βελτιώσεις και αλλαγές σε όλο το υπόλοιπο αυτοκίνητο, με πιο χαρακτηριστική αυτήν που αφορά στην ανάρτηση, η οποία χωρίς να μεταβληθεί η αρχιτεκτονική της έχει έναν νέο συνδυασμό αμορτισέρ-ελατηρίων, έτσι ώστε να εξασφαλίζει υψηλότερα επίπεδα άνεσης, αλλά και να ελέγχει καλύτερα τις κλίσεις του ελαφρά βαρύτερου αμαξώματος. Το μεσαίο SUV της Renault διατίθεται με εξατάχυτο μηχανικό κιβώτιο με αρκετά καλή κλιμάκωση για τα δεδομένα των οδηγικών συνθηκών που θα κινηθεί, ενώ υπάρχει και έξτρα το αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη EDC. Η κίνηση μεταδίδεται μόνο στους εμπρός τροχούς (μόνον η diesel έκδοση 1.7 Βlue DCi έχει αυτήν τη δυνατότητα), ενώ υπάρχει ως έξτρα το σύστημα Extended Grip με επιλογές σε διάφορες συνθήκες κίνησης, όπου ανάλογα προσαρμόζονται τα ηλεκτρονικά συστήματα και το ESP για την κατανομή της ροπής τους τροχούς.

Στην Βόρεια Εύβοια και αλλού

Αν ψάχνεις ένα κοντινό στην Αθήνα και απαλλαγμένο από τις ορέξεις του εκάστοτε «Αναδόχου Έργου» (βλέπε: μόνον ένα διόδιο...) τόπο οδηγικής έξαψης και φωτογραφικής ανάτασης, η Κεντρική και Βόρεια Εύβοια είναι το καλύτερο στούντιο απόλαυσης ιδανικών στιγμών που μπορεί να βρει κανείς. Εκπληκτικής πλοκής άσφαλτος, ωραία χώματα και χρώματα, δύσκολα περάσματα, νερά και βράχια, αγριάδα και ηρεμία, όλα αυτές οι διαρκείς εναλλαγές συνθέτουν έναν προσκυνηματικό τόπο για κάθε είδους πίστη, της οδηγικής -στην περίπτωσή μας- συμπεριλαμβανόμενης.

ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ (ΜΕ ΑΡΙΣΤΑ ΤΟ 10)
RENAULT KADJAR 1.3 TCe 140 PS

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ 9

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ8

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ 8

ΟΔΙΚΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ 8

ΟΔΗΓΙΚΗ ΙΚΑΝΟΠΟΙΗΣΗ 8

ΑΝΕΣΗ/ΧΩΡΟΙ 9

ΑΣΦΑΛΕΙΑ 9

ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΟΤΗΤΑ 9

ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ 9

VALUE FOR MONEY 8

ΣΥΝΟΛΟ85

Και είναι ίσως το ιδανικό πεδίο δράσης ενός αυτοκινήτου όπως το Kadjar, διαθέτοντας σε μία διαδρομή των 400 χιλιομέτρων πήγαιν΄ έλα όλο το εγχώριο οικοσύστημα οδικών και άλλων αισθήσεων και παραισθήσεων: από αυτοκινητόδρομο και κλειστά στροφιλίκια με αραιή κυκλοφορία έως τα ζόρικα και επικίνδυνα βράχια στα ξεχασμένα λατομεία, όπου το ρίσκο μιας καλής φωτογραφίας το φτάνει στα όριά του. Στη διαδρομή μέχρι τη Χαλκίδα, το Kadjar βρίσκεται απόλυτα στο στοιχείο του. Δώσε του ταξίδι και αυτό θα ανταποκριθεί με τρόπο που ελάχιστα αυτοκίνητα της κατηγορίας του μπορούν να σταθούν δίπλα του. Άνετο και ήσυχο, ακόμα και σε αρκετά υψηλές ταχύτητες (λίγο οι καθρέπτες ακούγονται αεροδυναμικά, αλλά μέχρι εκεί), παραμένει ακλόνητο και σταθερό στην ευθεία, δημιουργώντας ένα μοναδικό αίσθημα σιγουριάς. Ο κινητήρας δουλεύει αθόρυβα παραμένοντας πάντα σε ετοιμότητα να ορμήξει μπροστά, ενώ και το τιμόνι έχει την απαραίτητη αίσθηση για να σε κάνει να νιώθεις σιγουριά, ιδίως αν συνηθίσεις και αρχίσεις να αδιαφορείς για την τυπική ελαφρότητα γύρω από τη θέση της ευθείας.

Ανηφορίζοντας προς τα βουνά, στην καταπληκτική καινούργια άσφαλτο με τη διπλή λωρίδα μέχρι τον Άγιο, το Kadjar ξεδιπλώνει μία ακόμα διάσταση του χαρακτήρα του. Παρά το ότι το μέγεθός του, αλλά και η γενικότερη φιλοσοφία της σχεδίασης δεν το δείχνουν, αποδεικνύεται εξαιρετικά ευέλικτο και άμεσο στην απόκριση στις εντολές του οδηγού, στρίβοντας χωρίς έντονες κλίσεις και με το τιμόνι υπό γωνίες πλέον να αποκτά επαρκή πληροφόρηση για τη θέση των τροχών. Στο στενό επαρχιακό δίκτυο γύρω από το Προκόπι και το Μαντούδι, το μεγάλο Kadjar είναι άκρως φιλικό, με εξαιρετική ορατότητα και μια αμεσότητα που πολλές φορές θυμίζει μικρότερο αυτοκίνητο. Από τα φρένα θα περιμέναμε λίγο καλύτερη αίσθηση και από τον επιλογέα μικρότερες διαδρομές (αν και είναι θετικός στο κούμπωμά του), όμως αυτά είναι επουσιώδεις λεπτομέρειες σε ένα, κατά τα λοιπόν, ολοκληρωμένο σύνολο. Όσο για τις εκτός δρόμου διαδρομές, τα πράγματα είναι ξεκάθαρα: ως δικίνητο θα πας έως εκεί όπου τα επαρκέστατα 20 εκατοστά απόστασης από το έδαφος, τα λάστιχα και η δική σου αυτοσυγκράτηση θα σου επιτρέψουν. Αν υπάρχει μια σχετική εμπειρία και επίγνωση των δυνατοτήτων, θα φθάσει με αρκετή προσοχή σε σημεία που σε άλλες περιπτώσεις είχαμε αναζητήσει τη φωτογραφική στιγμή μόνο με καλά τετρακίνητα. Όμως, και πάλι, είναι θέμα εμπειρίας και συγκυριών (μια βροχή για παράδειγμα θα άλλαζε κατά πολύ τις εικόνες που βλέπετε στο θέμα μας), ώστε να το ευχαριστηθείς χωρίς να μπλέξεις σε περιπέτειες.

Ευχάριστη έκπληξη

Αν και από το προηγούμενο Kadjar είχαμε εκτιμήσει την προσέγγιση της Renault στο θέμα, σ' αυτήν εδώ τη νέα γενιά, το πνεύμα της γαλλικής εταιρείας είναι σαφώς πιο ολοκληρωμένο και ξεκάθαρο. Με έμφαση στην άνεση της ανάρτησης και με έναν εξαιρετικό κινητήρα, το Kadjar διαθέτει και όλα τα υπόλοιπα στοιχεία ενός σύγχρονου μεσαίου SUV (ποιότητα, εξοπλισμό, χώρους), που το φέρνουν ακόμα πιο πάνω στη λίστα των επιλογών μας. Είναι από εκείνα τα αυτοκίνητα που όσο ζεις μαζί τους τόσο περισσότερο εκτιμάς τις δυνατότητές τους και ανακαλύπτεις όλο και νέες πτυχές του χαρακτήρα τους. Απέναντί του το αυτοκίνητο της δοκιμής μας θα βρει πολλά και σημαντικά μοντέλα αυτής της τόσο δύσκολης κατηγορίας, στα οποία έχει να αντιπαραθέσει εκτός των άλλων και μία αρκετά ενδιαφέρουσα τιμολογιακή πολιτική, με τη βασική έκδοση Authentic να ξεκινά από τα 19.790 ευρώ, και την πιο αντιπροσωπευτική από εξοπλισμό έκδοση Sport να έχει τιμή εκκίνησης τα 21.390 ευρώ. Όπως και να έχει, πάντως, το ανανεωμένο Kadjar είναι ένα αυτοκίνητο που δύσκολα του βρίσκεις κάποιο ουσιαστικό ψεγάδι, όντας σε όλα αρκετά πάνω από τον μέσο όρο. Μα πάνω απ' όλα έχοντας εκείνη τη σφραγίδα των λίγων και ξεχωριστών αυτοκινήτων που ξεπερνούν τα επιμέρους στοιχεία τους και να φτιάχνουν ένα οργανικό σύνολο που χαίρεσαι να ζεις μαζί του. Είτε στο Παρίσι είτε στο Τέξας, είτε εδώ δίπλα, στο Μαντούδι και στην ευρύχωρη ελληνοπρέπεια της Βόρειας Εύβοιας.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

ΜΟΝΤΕΛΟ RENAULT KADJAR 1.3 TCe 140 PS 2019   TIMH €19.790   ΤΕΛΗ €162

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ 1.332, Turbo, 4 Κύλινδρος, Σε σειρά  ΚΑΥΣΙΜΟ Αμόλυβδη Βενζίνη

ΙΣΧΥΣ kW(PS)/rpm 103(140)/5.000  ΡΟΠΗ Nm/rpm 240/1.600

ΜΕΤΑΔΟΣΗ Χειροκίνητο, 6 σχέσεων, κίνηση στους εμπρός τροχούς

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ 0-100 σε 10,4 sec, τελική 203 km/h

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ/CO2 7,1 L/100km, 162 g/km

RENAULT KADJAR 1.3 TCe 140 PS 2019

ΥΠΕΡ ΑΠΟΔΟΣΗ ΚΙΝΗΤΗΡΑ, ΟΔΙΚΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ, ΧΩΡΟΙ, ΠΟΙΟΤΗΤΑ ΚΑΤΑΣΚΕΥΗΣ

ΚΑΤΑ ΜΙΚΡΗ ΟΘΟΝΗ INFOTAINMENT

JOIN US