Δοκιμάζουμε το νέο Suzuki SX4 S-Cross 1.4 BoosterJet 140 PS AllGrip


Δεν θα μπορούσαμε να βρούμε καλύτερο παράδειγμα ενός SUV μοντέλου από το SX4 S-Cross. Είναι οικονομικά προσιτό, διαθέτει ικανοποιητικό εξοπλισμό, είναι ευρύχωρο και (κυρίως) έχει την εγνωσμένη φήμη της Suzuki στα εκτός δρόμου οχήματα. 

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΖΩΓΛΟΠΙΤΗΣ, ΦΩΤ.: ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΟΥΤΟΣ.
  • 5/5/2019

Υπάρχουν κάποιες προτάσεις οι οποίες δεν σε προβληματίζουν τόσο έντονα, όταν πρόκειται για τη φύση της δουλειάς μας. Όπως, αυτή που προσδιόριζε το μέρος της φωτογράφησης του εν λόγω αυτοκινήτου. «Τελειώσαμε με τις λήψεις στην άσφαλτο, πάμε να βγούμε στην πλαγιά» είπε ο Γιώργος και αυτό ακούστηκε και πραγματοποιήθηκε με απόλυτη φυσικότητα. Τι πιο τυπικό από την εκτός δρόμου κίνηση με ένα Suzuki;

Αυτή τη φορά επρόκειτο για το SX4 S-Cross 1.4 BoosterJet των 140 PS, στην τετρακίνηση εκδοχή του, δηλαδή με το σύστημα «AllGrip». Η ως τότε εμπειρία μας από το SX4 S-Cross έδειξε ότι είχαμε να κάνουμε με ένα αυτοκίνητο που είναι ευρύχωρο στο εσωτερικό του για πέντε ενηλίκους, με σχετικά σφιχτή ανάρτηση η οποία -εντός δρόμου- λειτουργεί καλά στις περισσότερες περιπτώσεις αλλά δεν απορροφά πάντα ικανοποιητικά τις εγκάρσιες ανωμαλίες.

Το επίπεδο θορύβου είναι τέτοιο που αυτός γίνεται αισθητός από τους επιβάτες ωστόσο δεν είναι παράταιρο στοιχείο του οχήματος, δεν σε ενοχλεί, τελικά. Άλλωστε, γνωρίζεις από πριν τι να αναμένεις. Απέμενε, συνεπώς, να εμπλουτιστεί η εμπειρία μας από το μοντέλο.

Εκτός δρόμου

Το ύψος του αυτοκινήτου από το έδαφος είναι 18,0 cm, κάτι που δεν θεωρείται πολύ για τέτοιου είδους όχημα. Όμως, το SX4 S-Cross δεν είναι ένα «σκληροπυρηνικό» 4x4 όχημα, είναι είναι ένα μοντέλο που δημιουργήθηκε για να συγκεράσει στοιχεία ενός crossover με όσο το δυνατόν καλές δυνατότητες κίνησης εκτός δρόμου. Παρόλα αυτά, το ύψος του από το έδαφος και οι σχετικά μικροί πρόβολοι επιτρέπουν στον οδηγό να κινηθεί σε δύσβατο έδαφος.

Εκεί, η ανάρτηση του οχήματος δείχνει καλύτερα τις αρετές της καθώς η ρύθμισή της είναι αυτή που πρέπει. Οι πολλές και συχνές ταλαντώσεις απορροφούνται με ικανοποιητικό τρόπο και το ιαπωνικό μοντέλο δείχνει ένα ουσιαστικό μέρος του «χαρακτήρα» του. Το σύστημα τετρακίνησης «All Grip» προσδίδει καλή ικανότητα εκτός δρόμου κίνησης ακόμα και με τα ελαστικά για όλες τις επιφάνειες.

ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ (ΜΕ ΑΡΙΣΤΑ ΤΟ 10)
SUZUKI SX4 S-CROSS 1.4 Boosterjet 140PS

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ 9

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ7

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ 8

ΟΔΙΚΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ 8

ΟΔΗΓΙΚΗ ΙΚΑΝΟΠΟΙΗΣΗ 7

ΑΝΕΣΗ/ΧΩΡΟΙ 8

ΑΣΦΑΛΕΙΑ 9

ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΟΤΗΤΑ 8

ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ 8

VALUE FOR MONEY 8

ΣΥΝΟΛΟ80

Συνολικά, διαθέτει τέσσερα διαφορετικά προγράμματα («Auto», «Sport», «Snow, Mud» και «Lock») τα οποία παραμετροποιούν τον τρόπο και την αμεσότητα μετάδοσης της ροπής και στον πίσω άξονα, αναλόγως της υφής του εδάφους (και του συντελεστή πρόσφυσης αυτού) στο οποίο κινείται το όχημα. Όποτε απαιτηθεί από τις συνθήκες, η μετάδοση της ροπής και στον πίσω άξονα γίνεται μέσω ηλεκτρομαγνητικού πολύδισκου συμπλέκτη.

Ο κινητήρας

Πρόκειται για την ισχυρότερη εκδοχή των νέων κινητήρων της «οικογένειας ‘’BoosterJet’’» που έχει δημιουργήσει η ιαπωνική εταιρεία και έχει την κωδική ονομασία «K14C». Είναι τεχνολογικά προηγμένος υπό την έννοια ότι διαθέτει σύστημα μεταβλητού χρονισμού των βαλβίδων εισαγωγής, σύστημα άμεσου ψεκασμού υψηλής πίεσης, μπεκ έξι οπών για διαδοχικούς μικροψεκασμούς καυσίμου και τέτοια διαμόρφωση εκάστου θαλάμου καύσης ώστε να διευκολύνει τον στροβιλισμό του αερίου μείγματος (πλουσιότερο πλησίον των μπουζί, φτωχότερο στην περιφέρεια του εμβόλου). Οι διαστάσεις του είναι σχετικά μικρές καθώς το (μικρής διαμέτρου) turbo και οι αυλοί εξαγωγής είναι είναι τοποθετημένα κοντά στην κυλινδροκεφαλή.

Στην πράξη, κινεί με ικανοποιητικό ρυθμό το αυτοκίνητο. Τόσο η επιτάχυνση από στάση όσο και οι ρεπρίζ είναι καλές για τα δεδομένα του οχήματος. Το χειροκίνητο κιβώτιο έξι σχέσεων έχει «κοντή» κλιμάκωση στις τρεις πρώτες και είναι «overdrive» στις τρεις τελευταίες, ενώ η τελική σχέση μετάδοσής του είναι σχετικά «κοντή». Με αυτό τον τρόπο ανταπεξέρχεται τόσο στην ανάγκη για οικονομία καυσίμου κατά το ταξίδι αλλά και για την διέλευσή του από δύσβατα μέρη.

Επιλογικά

Το SX4 S-Cross, ως μοντέλο, είναι ένα από τα σημαντικότερα οχήματα της Suzuki. Η επιλογή της να το διατηρήσει μεγαλύτερο σε διαστάσεις απ’ ό,τι το νέο Vitara (ένα μοντέλο με μεγάλη ιστορία για την ιαπωνική εταιρεία) δείχνει ότι οι Ιάπωνες επιδιώκουν μια διαφορετική αλλά σημαντική εμπορική πορεία γι’ αυτό (SX4 S-Cross). Μπορεί να το γνωρίσαμε ως crossover, όμως στην τετρακίνητη εκδοχή του έχει όλα τα πλεονεκτήματα ενός Suzuki με αυτόν τον «χαρακτήρα».

Στην κορυφαία έκδοσή του, αυτή με τον 1.4 «BoosterJet» των 140 PS, παρέχει ό,τι καλύτερο έχει να επιδείξει η Suzuki σε τεχνολογία και ασφάλεια ενώ διαθέτει τη φήμη που έχει η εταιρεία στην κατασκευή στιβαρών, πρακτικών και ευκολοδήγητων οχημάτων. Σε συνδυασμό με την ιδιαίτερη αισθητική του αμαξώματος, στοιχείο που αποζητούν πολλοί υποψήφιοι αγοραστές σε αυτή την κατηγορία (σημ.: Crossover/SUV), το SX4 S-Cross έχει τη δική του ισχυρή ταυτότητα, σε κάθε τομέα του. 

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

ΜΟΝΤΕΛΟ SUZUKI SX4 S-CROSS 1.4 Boosterjet 140PS 2017   TIMH €   ΤΕΛΗ

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ , Turbo, 4 Κύλινδρος, Σε σειρά  ΚΑΥΣΙΜΟ Αμόλυβδη Βενζίνη

ΙΣΧΥΣ kW(PS)/rpm 103 (140)/5.500  ΡΟΠΗ Nm/rpm 220/1.500-4.400

ΜΕΤΑΔΟΣΗ Χειροκίνητο, 6 σχέσεων, αυτόματη τετρακίνηση

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ 0-100 σε 10,2 sec, τελική 200 km/h

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ/CO2 8,3 L/100km, 141 g/km

SUZUKI SX4 S-CROSS 1.4 Boosterjet 140PS 2017

ΥΠΕΡ KINHΤΗΡΑΣ, ΣΥΣΤΗΜΑ ΤΕΤΡΑΚΙΝΗΣΗΣ, ΕΥΡΥΧΩΡΙΑ, ΛΟΓΟΣ ΑΞΙΑΣ/ΤΙΜΗ.

ΚΑΤΑ ΦΙΝΙΡΙΣΜΑ ΠΛΑΣΤΙΚΩΝ ΣΕ ΟΡΙΣΜΕΝΑ ΣΗΜΕΙΑ, ΚΙΒΩΤΙΟ ΤΑΧΥΤΗΤΩΝ ΣΤΙΣ ΓΡΗΓΟΡΕΣ ΑΛΛΑΓΕΣ.