Δοκιμάζουμε το νέο VW Polo 1.0 TSI 95 PS


Πλήρης δοκιμή για το νέο Polo με τον οικονομικό 3κύλινδρο κινητήρα 1.0 TSI των 95 PS. Τεχνολογία, ανέσεις, αλλά και οδικά χαρακτηριστικά ενός μεγαλύτερου αυτοκινήτου για το γερμανικό σούπερ μίνι.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΖΩΓΛΟΠΙΤΗΣ ΦΩΤ.: ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΟΥΤΟΣ
  • 7/2/2018

Το 1975 η Volkswagen παρουσίασε ένα νέο μοντέλο της στην κατηγορία των supermini οχημάτων και το ονόμασε Polo. Ήταν το πρώτο μοντέλο παραγωγής της εταιρείας στο οποίο υπήρξε διαφορετική διαδικασία ονοματοδοσίας από αυτή που ακολουθούσε ως τότε. Πήρε την ονομασία του από άθλημα, καθότι ως τότε προσδίδονταν στα αυτοκίνητά της ονομασίες από ανέμους.

Η τεχνολογία και η τάση της εποχής για ένα «ηλεκτρονικό περιβάλλον» στα νέα οχήματα αναπότρεπτα επηρέασε και το καινούργιο Polo. Στην έκτη «γενιά» του είναι μεγαλύτερο και πιο σύγχρονο από ποτέ στη 42χρονη, ως τώρα, εμπορική πορεία του.

Επί της ουσίας, βασιζόταν στο Audi 50 της εποχής ωστόσο είχε παραλλαχτεί ώστε να διαφέρει από αυτό αλλά και να τεθούν οι βάσεις για την εν μέρει συσχέτισή του με το Golf. Στην ως τώρα εμπορική πορεία του το  Polo έχει πουλήσει περισσότερες από 14.000.000 μονάδες (περίπου 16.500.000 μονάδες εάν συνυπολογιστούν και οι διάφορες εκδοχές του αμαξώματος, π.χ. αυτές για τους επαγγελματίες), αριθμός που το κάνει ένα από τα πιο επιτυχημένα εμπορικά μοντέλα της. Και όπως δηλώνουν τα στελέχη της εταιρείας, με το νέο μοντέλο θέλουν να συνεχίσουν αυτή την πορεία βασιζόμενοι όχι μόνο στην ιστορία του αλλά και σε αυτή που επιδιώκουν να διαμορφώσουν εφεξής.

Μεγαλύτερο

Το διαφημιστικό σύνθημα που ακολούθησε το  Polo από την αρχή ήταν: «Μικρό εξωτερικά, μεγάλο εσωτερικά». Η πρακτική αυτή τηρήθηκε διαρκώς μέχρι τώρα. Όμως, για την καινούργια «γενιά», τα στελέχη της Volkswagen  αποφάσισαν να μεγαλώσουν ουσιαστικά σε διαστάσεις το αυτοκίνητο συγκριτικά με πριν. Μάλιστα, είναι η πρώτη φορά στην ιστορία του που το μήκος του ξεπέρασε τα τέσσερα μέτρα, έστω και οριακά.

Αυτό το κατάφεραν χάρη στην πλατφόρμα «MQB» (η οποία, φυσικά, χρησιμοποιήθηκε για τη δημιουργία του καινούργιου μοντέλου) και συγκεκριμένα η εκδοχή της με την κωδική ονομασία «Α0». Σύμφωνα με τους ανθρώπους της Volkswagen , το αμάξωμα του νέου  Polo είναι κατά 8,1 cm μεγαλύτερο σε μήκος, κατά 6,3 cm πλατύτερο και κατά 0,7 cm χαμηλότερο σε ύψος από ό,τι πριν. Ως επόμενο, η αύξηση του μήκους επέτρεψε αντίστοιχα και την αύξηση του μεταξονίου το οποίο είναι κατά 9,4 cm πιο μακρύ συγκριτικά. Η τιμή αυτή προκαλεί εντύπωση ως προς την διαδοχικά άμεση επίτευξή της σε ένα όχημα της supermini κατηγορίας αλλά πραγματοποιήθηκε λόγω των πιο κοντών προβόλων εμπρός και πίσω καθώς και της καλύτερης διαμόρφωσης του εσωτερικού χώρου που επιτρέπει η πλατφόρμα «MQB». Τέλος, ο χώρος αποσκευών έχει αυξηθεί κατά 71 l σε σχέση με πριν, φτάνοντας τουλάχιστον τα 355 l.

Η νέα «γενιά» του  Polo θα διατίθεται μόνο σε πεντάθυρο αμάξωμα θέτοντας στην ιστορία την αντίστοιχη τρίθυρη έκδοσή του έπειτα από 42 χρόνια. Όπως μάθαμε, η απόφαση γι’ αυτό ελήφθη έπειτα από την ανάλυση δεδομένων πωλήσεων της εν λόγω εκδοχής –οι οποίες δεν ήταν όσο ικανοποιητικές θα έπρεπε– αλλά και υπό το γενικότερο επιχειρηματικό σχέδιο που θα εφαρμόσει στο προσεχές μέλλον η Volkswagen. Βάσει αυτού, για το Polo προβλέπεται η ενίσχυση του πρακτικού αλλά και νεανικού «χαρακτήρα» του με σκοπό την αύξηση των πωλήσεων σε μια κατηγορία η οποία αναμένεται να ισχυροποιηθεί σε μερίδιο αγοράς εντός Ευρώπης τα προσεχή χρόνια.

 

VW: "Το Polo είναι το μέλλον στα compact αυτοκίνητα"

Σύμφωνα με τον κ. Frank Welsch, μέλος του διοικητικού συμβουλίου της Volkswagen και υπεύθυνο του τμήματος Εξέλιξης της εταιρείας «το νέο Polo φέρνει το μέλλον στην κατηγορία compact οχημάτων. Διαθέτει μεγάλη ευρυχωρία καθώς βασίζεται σε μια νέα πλατφόρμα, έχει αποδοτικούς και οικονομικούς κινητήρες –όπως ο καινούργιος TGI που λειτουργεί και με φυσικό αέριο–, σε παγκόσμια πρώτη διαθέτει τη νέα “γενιά” του συστήματος “Active Info Display”, τα πιο σύγχρονα συστήματα ενημερωδιασκέδασης και συστήματα που συνδράμουν τον οδηγό με έξυπνο τρόπο. Όλα αυτά τα στοιχεία επιτρέπουν στη Volkswagen να ξεπεράσει τα παραδοσιακά όρια της κατηγορίας».

Τα λόγια του κ. Welsch περιγράφουν τι είναι το νέο μοντέλο. Όμως δεν προσδιορίζουν ένα ακόμα στοιχείο του οχήματος. Το  Polo δεν μεγάλωσε απλώς (σε διαστάσεις), ωρίμασε. Στην προσπάθειά τους να το κάνουν όσο το δυνατόν πιο «ολοκληρωμένο», οι σχεδιαστές και τα ανώτατα στελέχη της Γερμανικής εταιρείας επέλεξαν να δείχνει πιο καμπύλο και πιο σύγχρονο από ό,τι πριν.

Βεβαίως δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι το Polo  επηρεάζεται διαχρονικά και σαφώς από τα δεδομένα που ισχύουν κάθε φορά για το  Golf και ετούτη η περίπτωση δεν αποτελεί εξαίρεση. Όμως αυτή τη φορά στο Polo προστέθηκαν στοιχεία που ενισχύουν περαιτέρω την «προσωπικότητά» του και το κάνουν να ξεχωρίζει από τα δεδομένα της supermini κατηγορίας.

Δεν είναι άλλα από τα ηλεκτρονικά συστήματα υποβοήθησης του οδηγού αλλά και την προσθήκη περισσότερων ηλεκτρονικών στοιχείων στον εξοπλισμό του οχήματος. Χάρη στις δυνατότητες που δίνει και σε αυτόν τον τομέα η πλατφόρμα «MQB», το καινούργιο Polo παρέχει ένα «ηλεκτρονικό περιβάλλον» στους επιβάτες του το οποίο εμφανίζεται για πρώτη φορά σε όχημα της κατηγορίας. Έτσι, στις καλύτερα εξοπλισμένες εκδόσεις του το αυτοκίνητο διαθέτει το νέας «γενιάς» σύστημα «Active Info Display» το οποίο, μεταξύ άλλων, περιλαμβάνει και οθόνη ηλεκτρονικών ενδείξεων διαγωνίου 11,7 in στη θέση του κλασικού πίνακα οργάνων. Στην κονσόλα, υπάρχει έγχρωμη οθόνη αφής διαγωνίου 6,5 in ή 8,0 in (αναλόγως της εξοπλιστικής έκδοσης), ενώ επιλέχθηκαν ποιοτικότερα υλικά για να το επενδύσουν. Γενικά, η αίσθηση που αποκομίζει ο επιβάτης από το καινούργιο μοντέλο είναι πως βρίσκεται σε ένα όχημα μεγαλύτερης κατηγορίας, τόσο σε ό,τι αφορά την εικόνα που τον περιβάλλει όσο και αναφορικά με την ευρυχωρία και την τεχνολογία που διαθέτει.

Όπως ανακοινώθηκε, το νέο Polo θα διατίθεται σε συνολικά πέντε εκδόσεις αναφορικά με το επίπεδο εξοπλισμού του. Αρχικά, θα προσφέρονται οι τέσσερις από αυτές: «Tredline», «Comfortline», «Highline» και «Beats» (με ηχοσύστημα απόδοσης 300 W). Προς το τέλος του έτους θα υπάρξει και μία ακόμα, η «R-Line». Όπως μάθαμε, πρόθεση των ανθρώπων της Γερμανικής εταιρείας ήταν να δώσουν στους υποψήφιους αγοραστές την δυνατότητα πολυάριθμων επιλογών για «εξατομικευμένη» διαμόρφωση του οχήματός τους, σε τέτοιο βαθμό που δεν έχει υπάρξει στην ως τώρα ιστορία του μοντέλου.

 

Μηχανικά μέρη

Η καινούργια πλατφόρμα επέτρεψε στους μηχανικούς της εταιρείας να δημιουργήσουν ένα σαφώς πιο δύσκαμπτο πλαίσιο σε σχέση με το προηγούμενο μοντέλο. Έτσι, χάρη σε αυτό αλλά και στις αναπροσαρμοσμένες ρυθμίσεις της ανάρτησης, το νέο Polo έχει καλύτερα οδηγικά χαρακτηριστικά από πριν.

Η διάταξη της τελευταίας παραμένει ίδια –δηλαδή γόνατα MacPherson με ψαλίδια βάσης και αντιστρεπτική ράβδος εμπρός, ημιάκαμπτος άξονας πίσω– ωστόσο έγιναν οι απαραίτητες αλλαγές για να διαχειριστούν καλύτερα την αύξηση των διαστάσεων του αυτοκινήτου. Επίσης, να συνάδει με την αναβαθμισμένη εικόνα του και την επιδιωκόμενη πρόθεση των ανθρώπων της Volkswagen να προσδώσουν στο νέο Polo αίσθηση οχήματος μεγαλύτερης κατηγορίας.

 

Οι εντυπώσεις μας

Το τελευταίο στοιχείο είναι εμφανές σε οδηγό και επιβάτες από την πρώτη στιγμή. Ως επιβάτης, αναγνωρίζεις αμέσως την ευρυχωρία του εσωτερικού εκτιμώντας το ωφέλιμο πλάτος και μήκος (για αυτούς που κάθονται πίσω).

Τα καθίσματα είναι σχετικά σφιχτά σε αίσθηση. Τα εμπρός είναι τοποθετημένα λίγο χαμηλότερα από ό,τι στο προηγούμενο κάτι που το επέτρεψαν τόσο η πλατφόρμα «MQB» όσο και η σχεδίαση του ταμπλό. Αυτό είναι μικρότερο σε ύψος, συγκριτικά, χάρη στη νέα «φιλοσοφία» διαμόρφωσης που έχουν επιλέξει στην  Volkswagen. Βάσει αυτής, το μικρότερο ύψος (του ταμπλό) κάνει το αυτοκίνητο να δείχνει πιο προσεγμένο, εντείνει την τεχνολογικά προηγμένη εικόνα του -καθώς πλαισιώνει την οθόνη αφής στο κέντρο- και επιτείνει την αίσθηση αυξημένου εσωτερικού πλάτους.

Τα υλικά που το αποτελούν είναι καλής ποιότητας ενώ για πρώτη φορά υπάρχει χρώμα σε τέτοιο βαθμό στο ταμπλό αλλά και στο εν γένει στο εσωτερικό του μοντέλου. Πάντως, σε ορισμένα σημεία του, η λεγόμενη αντιληπτή ποιότητα του πλαστικού δεν είναι αυτή που θα περίμενες, ιδίως έχοντας σχηματίσει θετική αρχική εντύπωση.

Ο τρικύλινδρος TSI βενζινοκινητήρας του ενός λίτρου και των 95 PS έχει καλά χαρακτηριστικά λειτουργίας και το επίπεδο θορύβου του παραμένει σχετικά χαμηλό σε κάθε περίπτωση. Η απόδοσή της ροπής του στις χαμηλές rpm, δηλαδή κάτω από περίπου τις 1.500 rpm, δεν είναι αυτή που θα θέλαμε αλλά η οικονομία καυσίμου είναι καλή. Κινεί με ικανοποιητικό ρυθμό το όχημα ενώ σε ό,τι αφορά το κιβώτιο πέντε σχέσεων η αίσθησή του επίσης είναι καλή.

Αναφορικά με την περιμετρική ορατότητα δεν υπάρχει κάποιο θέμα, ωστόσο κάποιοι θα θεωρήσουν μικρών διαστάσεων τους εξωτερικούς καθρέφτες (σημ.: αυτό ίσχυε και στο προηγούμενο μοντέλο). Πάντως, κατά την κίνηση, ο οδηγός λαμβάνει μέσω αυτών τις οπτικές πληροφορίες που απαιτούνται για το τι επέρχεται. Το τιμόνι έχει καλή αίσθηση, για τα δεδομένα του οχήματος, ακόμα και σε μικρή περιστροφή αυτού.

Θετικά είναι τα σχόλιά μας και για την ανάρτηση και τον τρόπο που απορροφά τις κακοτεχνίες του οδοστρώματος. Σε σχέση με πριν, η ρύθμισή της είναι ακόμα πιο σφιχτή, ιδίως σε ό,τι αφορά την εμπρός διάταξη. Όμως, οι επιβάτες μεταφέρονται με άνεση ενώ ο οδηγός θα εκτιμήσει τις νέες ρυθμίσεις, καθώς έχουν βελτιώσει συγκριτικά την οδική συμπεριφορά του οχήματος.

 

Συμπέρασμα

Το καινούργιο Polo λανσάρεται ως μια ουσιαστική αλλαγή στην ως τώρα ιστορία του, καθώς δεν προσδιορίζει απλώς μια νέα «γενιά» του μοντέλου αλλά μια «νέα εποχή» γι' αυτό. Η αλλαγή δεν αφορά στον «πυρήνα» του «χαρακτήρα» του (δηλαδή να είναι ένα από τα πιο αξιόλογα οχήματα της κατηγορίας) αλλά στα στοιχεία που τον διαμορφώνουν.

YΠΕΡ

  • ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ, ΕΥΡΥΧΩΡΙΑ
  • ΕΠΙΠΕΔΟ ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΥ
  • ΑΛΛΑΓΗ «ΕΙΚΟΝΑΣ» ΜΟΝΤΕΛΟΥ.

ΚΑΤΑ

  • ΑΠΟΔΟΣΗ ΡΟΠΗΣ ΕΩΣ ΤΙΣ 1.800 rpm
  • ΠΟΙΟΤΗΤΑ ΠΛΑΣΤΙΚΩΝ ΣΕ ΟΡΙΣΜΕΝΑ ΣΗΜΕΙΑ.

Έχοντας εδραιώσει τη βάση του προσπαθεί να γίνει πιο φιλικό στους ηλικιακά νεώτερους, χρηστικότερο σε όλους, ελκυστικότερο στους ενδιαφερόμενους για την τεχνολογία, τη διάρκεια διαδικτυακής διασύνδεσης και την ονομαζόμενη «Κοινωνία της Πληροφορίας». Πέραν των ηλεκτρονικών εφαρμογών που διαθέτει προς τούτω, είναι ένα από τα ασφαλέστερα οχήματα με πολλά συστήματα που διευκολύνουν τον οδηγό στο έργο του και που περιορίζουν την πιθανότητα πρόκλησης ατυχήματος. Το Polo άλλαξε σημαντικά αυτή τη φορά και είναι εμφανές. Κάθε τομέας του έχει αναβαθμιστεί όχι με γνώμονα να διαφοροποιηθεί από το προηγούμενο αλλά να προσαρμοστεί στο «περιβάλλον» που διαμορφώνει η Volkswagen για το μέλλον, για τα χρόνια μετά το 2020. Η γνώμη μας είναι θετική για το αυτοκίνητο και δεν διαμορφώνεται τέτοια μόνο λόγω του νεότευκτου αλλά επειδή αυτή τη φορά έχει αλλάξει άρδην.

 

Οι υπόλοιποι κινητήρες

Εκτός από τον τρικύλινδρο 1.0 TSI κινητήρα των 95 PS, το νέο μοντέλο θα διατίθεται και στην εκδοχή του με μέγιστη απόδοση 115 PS. Βεβαίως, οι υποψήφιοι αγοραστές θα έχουν να επιλέξουν μεταξύ και άλλων κινητήρων οι οποίοι είναι: ο ατμοσφαιρικός τρικύλινδρος 1.0 MPI (σε δύο εκδοχές μέγιστης ισχύος, 65 PS και 75 PS, αντίστοιχα) καθώς και ο νέο τετρακύλινδρος υπερτροφοδοτούμενος 1.5 TSI EVO των 150 PS. Πέραν αυτών, αργότερα θα είναι διαθέσιμη και η έκδοση GTI με τον δίλιτρο TSI βενζινοκινητήρα 200 PS.  Φυσικά, όλοι οι βενζινοκινητήρες διαθέτουν την τεχνολογία «Bluemotion».

Αναφορικά με τους πετρελαιοκινητήρες, το καινούργιο Polo θα είναι διαθέσιμο με τον τετρακύλινδρο 1.6 TDI σε δύο εκδοχές μέγιστης ισχύος, 80 PS και 95 PS, αντιστοίχως. Τέλος, το αυτοκίνητο θα διατίθεται και με τον τρικύλινδρο 1.0 TGI ο οποίος λειτουργεί τόσο με φυσικό αέριο όσο και με βενζίνη και αποδίδει μέγιστη ισχύ 90 PS. Η έκδοση αυτή θα εισαχθεί και στη χώρα μας, όπως ανακοινώθηκε από στελέχη της Ελληνικής αντιπροσωπείας.

 

ΠΙΝΑΚΑΣ ΤΕΧΝΙΚΩΝ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΩΝ ΚΑΙ ΜΕΤΡΗΣΕΩΝ

 

VW POLO 1.0 TSI 95 PS

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ3ΚΥΛΙΝΔΡΟΣ ΣΕ ΣΕΙΡΑ, TURBO
ΚΑΥΣΙΜΟBΕΝΖΙΝΗ
ΚΥΒΙΣΜΟΣ (cc)999
ΜΕΓΙΣΤΗ ΙΣΧΥΣ [kW(PS)/rpm]70(95)/5.500
ΜΕΓΙΣΤΗ ΡΟΠΗ (Nm/rpm)175/2.000-3.500
ΚΙΒΩΤΙΟΧΕΙΡΟΚΙΝΗΤΟ 5 ΣΧΕΣΕΩΝ
ΚΙΝΗΣΗΣΤΟΥΣ ΕΜΠΡΟΣ ΤΡΟΧΟΥΣ
  
ΑΝΑΡΤΗΣΗ (ΕΜΠΡΟΣ //ΠΙΣΩ)ΓΟΝΑΤΑ MacPHERSON ΜΕ ΨΑΛΙΔΙΑ ΒΑΣΗΣ, ΑΝΤΙΣΤΡΕΠΤΙΚΗ ΡΑΒΔΟΣ //ΗΜΙΑΚΑΜΠΤΟΣ ΑΞΟΝΑΣ
  
EΛΑΣΤΙΚΑBRIDGESTONE TURANZA T001
ΔΙΑΣΤΑΣΗ195/55-R16
  
ΑΜΑΞΩΜΑ 
ΜXΠXΥ (mm)4.053x1.751x1.446
ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ (mm)2.564
ΒΑΡΟΣ (kg)1.070
ΧΩΡΟΣ ΑΠΟΣΚΕΥΩΝ (l) min/max355/1.225
ΡΕΖΕΡΒΟΥΑΡ (l)40
  
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ 
ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ (km/h)*187
  
ΕΠΙΤΑΧΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ  
0-80 km/h7,9
0-100 km/h11,7
0-120 km/h16,7
0-400 m18,2
  
ΕΠΙΤΑΧΥΝΣΗ ΕΝ ΚΙΝΗΣΕΙ  
50-80 km/h (ΜΕ 3η)5,4
70-100 km/h (ΜΕ 4η)8,7
80-120 km/h (ΜΕ 5η)14,9
90-120 km/h (ΜΕ 6η)12,9
  
ΦΡΕΝΑΡΙΣΜΑ (m) 
90-0 km/h30,8
120-0 km/h54,9
  
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ (l/100km) 
ΕΝΤΟΣ/ΕΚΤΟΣ ΠΟΛΗΣ*5,5/3,8
ΜEΙΚΤΗ*4,4
ΜΕΣΗ ΔΟΚΙΜΗΣ5,7
  
ΕΚΠΟΜΠΗCO2(g/km)*101
  
ΘΟΡΥΒΟΣ (dBA) 
90 km/h (ΜΕ 4η)58
110 km/h (ΜΕ 5η)62
130 km/h (ΜΕ 6η)-
  
ΤΙΜΗ ΒΑΣΙΚΗΣ ΕΚΔΟΣΗΣ (ΕΥΡΩ)14.050 
ΤΕΛΗ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ (ΕΥΡΩ)98,98

* ΜΕΤΡΗΣΗ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗ

 

ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ (ΜΕ ΑΡΙΣΤΑ ΤΟ 10)   

VOLKSWAGEN POLO 1.0 TSI 95 PS    

 
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ   9
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ8
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ9
ΟΔΙΚΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ        9
ΟΔΗΓΙΚΗ ΙΚΑΝΟΠΟΙΗΣΗ 8
ΑΝΕΣΗ/ΧΩΡΟΙ  9
ΑΣΦΑΛΕΙΑ  9
ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΟΤΗΤΑ8
ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ9

VALUE FOR MONEY

8
ΣΥΝΟΛΟ       86