Δοκιμάζουμε το πολυτάλαντο Ford Focus Active 1.0 mHEV


Είναι εκείνη η στιγμή που το ματς φαίνεται ότι έχει κριθεί, όταν μπαίνει αλλαγή ένας παίκτης που από το πουθενά κάνει τη διαφορά και βάζει και το γκολ. Αυτό ακριβώς είναι το Focus Active.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΤΡΙΤΑΡΗΣ, ΦΩΤΟ: ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΟΥΤΟΣ
  • 26/12/2020

Aν αποπειραθούμε να... ποδοσφαιροποιήσουμε την αγορά αυτοκινήτου, τότε απέναντι στην υπερομάδα των SUV κάθε άλλη κατηγορία είτε έχει πέσει... κατηγορία είτε -όπως τα πατροπαράδοτα hatchbacks- παλεύουν να κρατήσουν έστω την ισοπαλία. Σ’ αυτό το δύσκολο αγωνιστικό τερέν εμπλέκονται μεγάλα «δεκάρια» των ευρωπαϊκών πωλήσεων και μεταξύ αυτών και το Focus, το οποίο επιμένει και στη νέα του γενιά να είναι ό,τι πιο χαρισματικό σε οδηγική απόλαυση μπορεί να βρει κανείς στην κατηγορία.

Σε μία προσπάθεια να ενισχυθεί το ρόστερ της ομάδας, η Ford, προσθέτει μία ενδιάμεση λύση. Την έκδοση Active, η οποία κρατά όλα τα στοιχεία του απλού Focus και ντριπλάρει λίγο τα SUV ανεβάζοντας ελαφρά την απόσταση από το έδαφος. Έξυπνη κίνηση, και με έντονο το στοιχείο του role player για ειδικές αποστολές, όμως μένει να δούμε και στην πράξη πόσο τα καταφέρνει και μέσα στο γήπεδο.

Οι διαφορές με το απλό Focus εντοπίζονται κατά βάση στην ανάρτηση, η οποία έχει διαφορετικά ελατήρια και αμορτισέρ, νέες αντιστρεπτικές και νέα σημεία στήριξης με διαφορετική γεωμετρία. Όλα αυτά οδηγούν στο κυρίως ζητούμενο, την αύξηση της απόστασης από το έδαφος κατά 30 χιλιοστά εμπρός και κατά 34 χιλιοστά στο πίσω μέρος.

Το «περιπετειώδες» του πράγματος ολοκληρώνεται από τα 55άρια ελαστικά σε ζάντες 17 ιντσών, καθώς και από την ενσωμάτωση δύο έξτρα προφίλ οδήγησης τα οποία βασίζονται στη διαφορετική παραμετροποίηση των ηλεκτρονικών συστημάτων τού αυτοκινήτου, το «Slippery» για οδήγηση σε λάσπη, χιόνι και πάγο και το «Τrail» για οδήγηση σε σαθρά εδάφη και άμμο. Αποκεί και πέρα, η βασική αρχιτεκτονική παραμένει όπως τη γνωρίζουμε στο κανονικό Focus, με την ψαγμένη σχεδίαση της ανάρτησης, το στιβαρό πλαίσιο και μία οδηγοκεντρική προσέγγιση.

Αμετάβλητο παραμένει και το υπόλοιπο αμάξωμα, πέρα από κάποιες αισθητικές παρεμβάσεις off road χαρακτήρα με πλαστικά στα φτερά και τα πλαϊνά τού αμαξώματος. Ενώ και στο εσωτερικό ελάχιστα στοιχεία στον διάκοσμο (διαφορετικά υφάσματα στα καθίσματα, για παράδειγμα) δίνουν το στίγμα της έκδοσης, η οποία συντηρεί την κορυφαία εικόνα του σαλονιού του Focus σε ό,τι αφορά στα θέματα ποιότητας και πλαστικών, αλλά και σε ό,τι έχει να κάνει με το υπερπλήρες πακέτο εξοπλισμού με στάνταρ στην έκδοση τον ψηφιακό πίνακα οργάνων και με παροχές στα συστήματα υποβοήθησης του οδηγού και το εξελιγμένο infotainment.

Αν, πάντως, βρεθείς στο τιμόνι του Active χωρίς να γνωρίζεις όλες τις παραπάνω λεπτομέρειες, σου είναι δύσκολο να καταλάβεις ότι αυτό είναι ένα λίγο διαφορετικό Focus. Τα πάντα είναι όπως τα ξέρεις. Ένα καλοστημένο αυτοκίνητο, με εξαιρετική αίσθηση στο τιμόνι, κορυφαία αμεσότητα στις αλλαγές κατεύθυνσης, και ένα οδηγικό ταμπεραμέντο που μόνον η Ford συνεχίζει να κρατά σε τέτοιο υψηλό επίπεδο. Τη λίγο υψηλότερη θέση οδήγησης δεν θα την καταλάβει κανείς, οι ελαφρά αυξημένες κλίσεις σπάνια θα γίνουν αντιληπτές, ενώ αυτό που θα σε εντυπωσιάσει από την πρώτη στιγμή είναι η ικανότητα της ανάρτησης με τις μεγαλύτερες διαδρομές να απορροφά τις εγκάρσιες ανωμαλίες και τις λακκούβες των ελληνικών δρόμων.

Και σαν να μη φτάνουν όλα τα παραπάνω, παίρνεις bonus και τη δυνατότητα να κινείσαι και εκτός ασφάλτου, όπου, αν προσέξεις λίγο με τα λάστιχα και αποκτήσεις μια ψυχολογία περιπέτειας, είναι εντυπωσιακό το πόσο μακριά θα σε πάει, ακόμα και εκεί όπου θα φτάσουν τα 9 στα 10 από τα πιο «φρου-φρού» SUV (βοηθά πολύ σ’ αυτό και το μηχανικό κιβώτιο των έξι σχέσεων). Σε όλα αυτά συνδράμει και ο τρικύλινδρος χιλιάρης των 155 PS, με τη mild hybrid τεχνολογία να του έχει δώσει «φτερά» στις χαμηλές και να συγκρατεί την κατανάλωση σε λογικά πλαίσια (μεταξύ 6 και 7 l/100 km σε νορμάλ γενική χρήση) χάρη στην επικούρηση ενός ηλεκτροκινητήρα που συνισφέρει σε απόδοση ισχύος και σε οικονομία.

Και εδώ μπαίνει το ερώτημα των 23.680 ευρώ που κοστίζει η εισαγωγική έκδοση: Σε ποιον, λοιπόν, απευθύνεται το Focus Active; Όπως έχουν διαμορφωθεί σήμερα τα trends της αγοράς, μοιάζει δύσκολο να τραβήξει τα μάτια του αγοραστή από ένα Puma ή (με λίγα χρήματα επιπλέον) και το Kuga. Μένει, λοιπόν, ο πιο συνειδητοποιημένος καταναλωτής που αφήνει πίσω του τις μόδες και επιμένει στις δοκιμασμένες λύσεις. Γι’ αυτόν, το Active είναι μία ελκυστική προοπτική, μια λύση σχεδόν ιδανική για την ελληνική πραγματικότητα σε ό,τι αφορά στους δρόμους και στα κυκλοφοριακά ήθη.

Δεν θα χάσει τίποτα από την οδηγική απόλαυση ενός κανονικού Focus, ενώ θα ταξιδεύει πιο άνετα, δεν θα κλείνει τα μάτια πριν σκάσει στη λακκούβα, θα ανεβεί χαλαρά ένα «μισό-λεπτό-επιστρέφω» πεζοδρόμιο και δεν θα κουβαλήσει τα συμπράγκαλα του καλοκαιριού κάνα χιλιόμετρο, αλλά θα παρκάρει σχεδόν δίπλα στην παραλία. Εξαιρετικός παίκτης για να μείνει στον πάγκο, όμως, φευ, αυτή είναι η πραγματικότητα, με τα SUV να έχουν στριμώξει το παιχνίδι στο μισό γήπεδο. Ακόμα, όμως, και έτσι, το Focus Active βρίσκει τον τρόπο να σκοράρει. Το γκολ της τιμής έστω. Αλλά ένα άψογα εκτελεσμένο γκολ. 

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

ΜΟΝΤΕΛΟ Ford Focus Active 1.0 mHEV 2020   TIMH €23.680   ΤΕΛΗ €0

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ 998cc, Turbo, 3 Κύλινδρος, Σε σειρά  ΚΑΥΣΙΜΟ Αμόλυβδη Βενζίνη

ΙΣΧΥΣ kW(PS)/rpm 114(155)/6.000  ΡΟΠΗ Nm/rpm 235/2.000

ΜΕΤΑΔΟΣΗ Χειροκίνητο, 6 σχέσεων, κίνηση στους εμπρός τροχούς

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ 0-100 σε 9,5 sec, τελική 207 km/h

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ/CO2 4,1 L/100km, 94 g/km

Ford Focus Active 1.0 mHEV 2020

ΥΠΕΡ ΟΔΙΚΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ, ΑΝΕΣΗ ΑΝΑΡΤΗΣΗΣ, ΑΠΟΔΟΣΗ ΚΙΝΗΤΗΡΑ, ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΣ

ΚΑΤΑ ΘΟΡΥΒΟΣ ΚΙΝΗΤΗΡΑ