Δοκιμάζουμε το premium, τετρακίνητο Jaguar F-Pace των 180 ίππων


ΜΕΣΑ ΣΤΟ ΠΛΑΝΗΤΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ ΤΩΝ PREMIUM SUV ΕΚΤΟΣ ΑΠΟ ΤΑ ΕΓΝΩΣΜΕΝΗΣ ΑΞΙΑΣ ΓΕΡΜΑΝΙΚΑ “ΒΑΡΙΑ ΧΑΡΤΙΑ” ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΚΑΙ ΜΕΡΙΚΟΙ ΑΚΟΜΗ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΕΣ ΠΟΥ ΔΙΝΟΥΝ ΕΝΑΝ ΑΛΛΟΝ ΑΕΡΑ ΣΤΗΝ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ, ΟΠΩΣ Η JAGUAR.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΒΑΓΓΕΛΗΣ ΠΕΤΡΑΚΗΣ ΦΩΤ.: ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΟΥΤΟΣ
  • 9/5/2020

Μπορεί η φίρμα να ξεκίνησε στο Μεγάλο Νησί εντελώς διαφορετικά και να πέρασε από χίλια κύματα μέχρι να σταθεί ξανά στα πόδια της (έστω κα με τη βοήθεια του Ινδού μεγιστάνα Ratan Tata) όμως το ειδικό βάρος της φίρμας είναι αξεπέραστο. Όχι μόνο σε ό,τι αφορά τη μηχανολογία, τη σχεδίαση ή την ποιότητα αλλά –ίσως κυρίως- τον οδηγικό χαρακτήρα. 

ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ (ΜΕ ΑΡΙΣΤΑ ΤΟ 10)
JAGUAR F-PACE D180 AWD Auto

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ 8

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ7

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ 7

ΟΔΙΚΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ 9

ΟΔΗΓΙΚΗ ΙΚΑΝΟΠΟΙΗΣΗ 8

ΑΝΕΣΗ/ΧΩΡΟΙ 9

ΑΣΦΑΛΕΙΑ 9

ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΟΤΗΤΑ 6

ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ 8

VALUE FOR MONEY 6

ΣΥΝΟΛΟ77

Ναι, μια Jaguar μπορεί να είναι…Jaguar από την E-Pace μέχρι την XJ. Εν προκειμένω η F-Pace η μεγάλη, συμπαγής (ακριβώς αυτό, αφού παρά τις διαστάσεις της δείχνει μικρότερη από ό,τι πραγματικά είναι)  πρόταση της Jaguar με μήκος 4,73 μέτρα και μεταξόνιο 2,87 μέτρα έρχεται με την παραδοσιακή σχεδίαση των Jaguar στις αναλογίες, τις βασικές γραμμές αλλά και τις πινελιές που προστίθενται με τα φωτιστικά σώματα εμπρός πίσω, τις μικρές σχεδιαστικές τονώσεις του οδηγικού μας “εγώ” στην έκδοση R-Sport. 

H οποία διαθέτει πολλά σπορ και hi-tech στοιχεία όπως 19άρες ζάντες και σπορ πακέτο με τροποποιημένους προφυλακτήρες, σατινέ μάσκα και εισαγωγές αέρα, σπορ καθίσματα και πεντάλ, φώτα xenon με LED φώτα ημέρας. Για άλλη μια φορά θα χρησιμοποιήσουμε τη διαπίστωση ότι τούτη η Jaguar είναι αναζωογονητικά μη γερμανική.

Τι να πει κανείς για τη σχεδίαση του εξωτερικού αλλά και του εσωτερικού με εμφανή γαζιά, ακριβά υλικά και επιλεγμένα στο χέρι δέρματα. Μια μετα-βικτωριανή δομή του σαλονιού τόσο στα υλικά όσο και στους χρωματικούς συνδυασμούς. Υπάρχει βέβαια μια υπόνοια πλημμέλειας στην ένωση του ουρανού με το παρμπρίζ όπου ένα διάκενο δε θα έπρεπε καν να υπάρχει. Παραμετροποιήσιμο το ψηφιακό ταμπλό και η οθόνη των πολυμέσων και θαυμάσιο (μαγικό δηλαδή…) το ηχοσύστημα της Meridian.

Αντί επιλογέα ταχυτήτων συναντούμε –και- εδώ όπως και σε άλλα μοντέλα της φίρμας ένα αναδυόμενο, περιστροφικό μεγάλο μπουτόν για το αυτόματο κιβώτιο των 8 σχέσεων (θα περιμένετε λίγο δηλαδή μέχρι να εκκινήσετε) αλλά και μερικές εργονομικές παραφωνίες (εδώ οι Άγγλοι οδηγούν…ανάποδα, δε θα έκαναν ολισθήματα;) όπως είναι οι διακόπτες παραθύρων και καθρεπτών, ψηλά στη ένωση των πάνελ θυρών με τα κρύσταλλα ή κάποιοι διακόπτες που τους εντοπίζεις μόνο δια της ψηλαφήσεως.

Οι ρυθμίσεις του μενού μια ακόμη αιτία για απορίες. Μικρές γραμματοσειρές για νεανικά μάτια και βραδύτατο λειτουργικό με το οποίο για πολλά συστήματα περιμένεις το τσάι των 5μμ για να τα ενεργοποιήσεις. Τα καθίσματα είναι εξαιρετικά με στήριξη ιδανική, ποιότητα και σχεδίαση και για μεγάλους σωματότυπους. Οι χώροι για τους πίσω είναι όμως οριακά επαρκείς ενώ ο χώρος αποσκευών είναι πολύ μεγάλος στα 650 λίτρα. Κρίμα που η F-Pace δεν έχει συρόμενα πίσω καθίσματα.

H Jaguar είχε πάντα το μαγικό ραβδί αναζητώντας το καλύτερο στην κάθε εποχή. Εδώ το ζητούμενο ήταν αεροδυναμική, μείωση βάρους, χαμηλή κατανάλωση και επιδόσεις. Εξαιρετική αεροδυναμική φροντίδα λοιπόν, με συντελεστή οπισθέλκουσας στο 0,34, άφθονο αλουμίνιο (αγγίζει το 80%) για την κατασκευή του αμαξώματος, των γονάτων και των ψαλιδιών της ανάρτησης. Με σασί, αναρτήσεις και λογισμικό τετρακίνησης από την F-Type, είναι βέβαιο ότι έχει ό,τι χρειάζεται για να σε εξιτάρει οδηγικά.

Ο δίλιτρος αλουμινένιος τετρακύλινδρος πετρελαιοκινητήρας αποδίδει εδώ 180 ίππους με turbo μεταβλητής γεωμετρίας και στάνταρ τετρακίνηση (υπάρχουν ακόμη παραλλαγές του με απόδοση 163 και 240 ίππους). Κατά βάση βέβαια είναι πισωκίνητο με transfer case για μεταφορά ροπής και στον εμπρός άξονα. Έχει δε συστήματα sport, normal, eco και off-road από διακόπτες που πάλι είναι δύσχρηστοι. Με 430 Nm και ένα υποσχόμενο 0-100km/h σε 9,0 sec αλλά και 1.845 κιλά είναι η πάλη των δυνάμεων της Φυσικής που μπαίνει στην εξίσωση. Αυτό λοιπόν που λείπει είναι η δύναμη. Νιώθεις ότι είναι βαρύ το αυτοκίνητο.

Η παραμετροποίηση φαίνεται μεν αλλά η αδράνεια δεν είναι σύμμαχος του αυτοκινήτου. Κρατά λοιπόν και στρίβει, καλύτερα από ό,τι επιταχύνει. Η πραγματική ικανότητα του αυτοκινήτου όμως είναι να κινείται άψογα με υψηλές ταχύτητες σε ένα ανοιχτό οδικό δίκτυο ή σε εύκολες ορεινές διαδρομές όπου δεν κινείστε χρονομετρημένα. Η μέση κατανάλωση τις ημέρες της δοκιμής μας άγγιξε τα 9,1 l/100km με συγκρατημένο γκάζι.

Εν ολίγοις τούτο το μοντέλο μπορεί να ξεχωρίσει από άλλα, να κινηθεί σβέλτα με αέρα πολυτέλειας (αρκεί να του “πάρετε τον αέρα” σε επίπεδο εργονομίας), να κινηθεί και οικονομικά. Αλλά από την άλλη τα 77.900 ευρώ της συγκεκριμένης έκδοσης απέχουν (για όποιον μπορεί να διαθέσει) τόσο λίγα ευρώ μέχρι τα 85.300 του ηλεκτροκίνητου stat-of-the-art, χαρισματικού και αμιγώς ηλεκτροκίνητου Car of the Year 2019, i-PACE που ο πειρασμός είναι μεγάλος. Αλλά αυτό είναι μια άλλη ιστορία…

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

ΜΟΝΤΕΛΟ JAGUAR F-PACE D180 AWD Auto 2020   TIMH €77.900   ΤΕΛΗ €279,35

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ 1.999, 4 Κύλινδρος, Σε σειρά  ΚΑΥΣΙΜΟ Πετρέλαιο

ΙΣΧΥΣ kW(PS)/rpm 132(180)/4.000  ΡΟΠΗ Nm/rpm 430/1.750-2.500

ΜΕΤΑΔΟΣΗ Αυτόματο, 8 σχέσεων, αυτόματη τετρακίνηση

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ 0-100 σε 9 sec, τελική 208 km/h

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ/CO2 5,7 L/100km, 151 g/km

JAGUAR F-PACE D180 AWD Auto 2020

ΥΠΕΡ ΣΧΕΔΙΑΣΗ, ΟΔΙΚΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ, ΑΙΓΛΗ ΦΙΡΜΑΣ

ΚΑΤΑ ΕΡΓΟΝΟΜΙΚΑ ΛΑΘΗ, ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ, ΤΙΜΗ

JOIN US