Δοκιμάζουμε το προσιτό τετρακίνητο Suzuki Vitara 1.0 AllGrip


Η εκτός δρόμου κληρονομιά του Suzuki Vitara παντρεύεται με τον προσιτό χαρακτήρα που προσδίδει στο ιαπωνικό SUV η παρουσία ενός υπερτροφοδοτούμενου κινητήρα των 998 cc.   

  • KEIMENO: ΓΙΑΝΝΗΣ ΑΔΑΝΑΛΗΣ ΦΩΤΟ: ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΟΥΤΟΣ
  • 29/6/2019

Αν και το Vitara έπαψε -προ πολλού- να συγκαταλέγεται ανάμεσα στους κύριους εκφραστές του τετρακίνητου ιδεώδους, ακολουθώντας ως όφειλε την crossover λογική των βασικών ανταγωνιστών του - αν και η μετάδοση της κίνησης στους τέσσερις τροχούς έπαψε να αποτελεί προαπαιτούμενο ακόμα και για εκείνους που εξακολουθούν να γοητεύονται από το επιβλητικό ανάστημα ενός αρχετυπικού SUV, το αειθαλές Suzuki κατάφερε να διατηρήσει τον πρωταγωνιστικό ρόλο μιας κατηγορίας που ημέρα με την ημέρα αποκτά ολοένα και μεγαλύτερο έρεισμα στην ευρωπαϊκή -και όχι μόνο- αγορά. Οι λόγοι είναι προφανείς, καθώς πέρα από την αξιοσέβαστη κληρονομιά του, το Vitara επένδυσε στον προσιτό χαρακτήρα που του εξασφαλίζουν οι γήινες προδιαγραφές του, στην αξιοπιστία που υπόσχεται η καταγωγή του και στην τεχνολογία που του επιτρέπει να ανταγωνίζεται περισπούδαστες κατασκευές.

Η ΝΕΑ ΕΠΟΧΗ

Στη νέα εποχή, λοιπόν, που ξεκινά μετά και την πρόσφατη ανανέωση της τέταρτης κατά σειράς γενιάς του, το Vitara παρουσιάζει μια διαφορετική εικόνα από εκείνη που είχαμε συνηθίσει μέχρι σήμερα. Μπορεί οι περιορισμένες σε έκταση παρεμβάσεις που πραγματοποιήθηκαν στις επιφάνειες του αμαξώματος να μην αναδεικνύουν την πρόθεση της ιαπωνικής φίρμας να αναβαθμίσει στο σύνολό της τη δημοφιλέστερη πρόταση στο σημερινό portfolio της, ωστόσο, μια πιο προσεκτική ματιά στις επιμέρους προδιαγραφές της, αρκεί ώστε να γίνει κατανοητό το πραγματικό μέγεθος της βελτίωσης του Vitara.

Βελτίωση που αφορά τόσο τα ποιοτικά  χαρακτηριστικά -το γεγονός ότι ότι η μεγαλύτερη επιφάνεια του ταμπλό καλύπτεται από αφρώδες πλαστικό δεν περνά απαρατήρητο- όσο και πιο ουσιώδεις τομείς, όπως η ενσωμάτωση σύγχρονων συστημάτων άνεσης και ασφάλειας στον εξοπλισμό του.

Για αρχή, ο οδηγός έχει απέναντί του τον ανασχεδιασμένο πίνακα οργάνων αντλώντας τις απαραίτητες πληροφορίες από τα αναλογικά όργανα και την έγχρωμη TFT οθόνη που τοποθετείται ανάμεσά τους. Στην κεντρική κονσόλα τον πρώτο λόγο έχει το σύστημα ενημέρωσης και ψυχαγωγίας και ειδικότερα η οθόνη αφής, η οποία από την έκδοση GL   φτάνει τις 7 ίντσες, υποστηρίζοντας -μεταξύ άλλων- τη λειτουργία της κάμερας οπισθοπορείας. Ουσιαστικότερες χωρίς αμφιβολία είναι ο ρόλος του συστήματος αυτόνομης πέδησης ο οποίος αξιοποιεί δεδομένα που προκύπτουν από μια στερεοσκοπική κάμερα αλλά και έναν αισθητήρα laser, επεκτείνοντας με αυτόν τον τρόπο το εύρος λειτουργίας του.

Αν μάλιστα επιλέξει κανείς την πλουσιότερη εξοπλιστική έκδοση GLX -όπου αυτή διατίθεται- στο εξοπλιστικό οπλοστάσιο του προσφάτως ανανεωμένου Vitara έρχονται να προστεθούν στοιχεία όπως το Adaptive Cruise Control και τα συστήματα Ανάγνωσης Τυφλού Σημείου, Υποβοήθησης Διασταυρούμενης Κυκλοφορίας,  Ανάγνωσης Σημάτων Κυκλοφορίας και Αποτροπής Αλλαγής Λωρίδας. Στο περιθώριο των παραπάνω και με δεδομένες τις εξωτερικές διαστάσεις του αμαξώματος -το μήκος του τελευταίου δεν υπερβαίνει τα 4,2 μέτρα- θα μπορούσε να ισχυριστεί κανείς ότι το Vitara χαρακτηρίζεται από την απαιτούμενη χωροταξική... αποδοτικότητα. Τα 375 λίτρα του χώρου αποσκευών συνιστούν ένα αξιοπρεπές μέγεθος για τα μέτρα και τα σταθμά της κατηγορίας (βλέπε B-SUV) ενώ  ο χώρος  στην πίσω σειρά καθισμάτων αρκεί για να συνυπάρξουν με άνεση δύο ενήλικες.

Ο ΙΔΑΝΙΚΟΣ ΣΥΝΔΥΑΣΜΟΣ

Η Suzuki δεν είναι η πρώτη ούτε φυσικά και η τελευταία αυτοκινητοβιομηχανία που ενδίδει στον πειρασμό του downsizing, εξελίσσοντας έστω και με μια σχετική καθυστέρηση το δικό της υπερτροφοδοτούμενο... θαύμα. Ο λόγος για τον τρικύλινδρο κινητήρα βενζίνης του 1,0 λίτρου, ο οποίος αποδίδει 112 ίππους και 170 Nm ροπής, χαρίζοντας στο τετρακίνητο -ναι, σωστά διαβάσατε- Vitara μοναδικά χαρακτηριστικά - ξεχωριστές ιδιότητες, οι οποίες αναδεικνύουν τον διττό προσανατολισμό του. Ευέλικτο και αποδοτικό μέσα στην πόλη, το τετρακίνητο Vitara των 998 cc υπηρετεί με συνέπεια και αποτελεσματικότητα τον ρόλο ενός τυπικού supermini, αξιοποιώντας τις συμπαγείς διαστάσεις του αλλά και την καλύτερη εποπτεία των συνθηκών που προσφέρουν στον οδηγό τα παραπανίσια εκατοστά απόστασης από το έδαφος.

Την ίδια στιγμή η ανάρτηση φαντάζει ικανή να ανταπεξέλθει στις ιδιομορφίες της ελληνικής ασφάλτου και να μετριάσει την ευκολία με την οποία το πλαίσιο μεταδίδει του κραδασμούς που προκύπτουν από τη διαδικασία απόσβεσης των κακοτεχνιών του οδοστρώματος. Αντιστοίχως, η ελαστικότητα που διακρίνει το τρικύλινδρο σύνολο είναι εκείνη που αντισταθμίζει την αραιή κλιμάκωση του μηχανικού κιβωτίου των πέντε σχέσεων, χωρίς αυτό να σημαίνει βέβαια ότι η απουσία της “έκτης” δεν πρόκειται να γίνει αντιληπτή.

Σε ό,τι αφορά στο σύστημα τετρακίνησης, ο περιστροφικός διακόπτης που βρίσκεται τοποθετημένος ανάμεσα στα μπροστινά καθίσματα επιτρέπει στον οδηγό να παρέμβει -ως ένα βαθμό- στη λειτουργία του, είτε επιλέγοντας την αποκλειστικά δικίνητη διαμόρφωση, είτε την αυτόματη, είτε “κλειδώνοντας” την ισόποση κατανομή της ροπής ανάμεσα στους δύο άξονες.

Προφανώς και ο ηλεκτρονικά ελεγχόμενος συνεκτικός συμπλέκτης δεν βρίσκεται εκεί ώστε να σε οδηγήσει έως την πιο απόκρημνη βουνοκορφή, ωστόσο, η παρουσία-λειτουργία του προσδίδει μεγαλύτερη  σιγουριά στις κινήσεις σου σε άσφαλτο και χώμα. Ποιο επίκαιρο από ποτέ, το Vitara έρχεται να δώσει συνέχεια στην παράδοση που το θέλει να διακρίνεται όχι μόνο εντός αλλά και εκτός δρόμου, διαφυλάσσοντας παρόλα αυτά εκείνα τα χαρακτηριστικά που το καθιστούν ιδιαίτερα προσιτό και απρόσμενα... μοναδικό.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

ΜΟΝΤΕΛΟ SUZUKI VITARA 1.0 BOOSTERJET ALLGRIP 2019   TIMH €19.450   ΤΕΛΗ €154,8

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ 998, Turbo, 3 Κύλινδρος, Σε σειρά  ΚΑΥΣΙΜΟ Αμόλυβδη Βενζίνη

ΙΣΧΥΣ kW(PS)/rpm 82,4(112)/5.600  ΡΟΠΗ Nm/rpm 170/2.000-3.500

ΜΕΤΑΔΟΣΗ Χειροκίνητο, 6 σχέσεων, αυτόματη τετρακίνηση

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ 0-100 σε 12 sec, τελική 180 km/h

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ/CO2 5,7 L/100km, 129 g/km

SUZUKI VITARA 1.0 BOOSTERJET ALLGRIP 2019

ΥΠΕΡ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ ΚΑΥΣΙΜΟΥ, ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΣ, ΣΧΕΣΗ ΑΞΙΑΣ/ΤΙΜΗΣ

ΚΑΤΑ ΚΡΑΔΑΣΜΟΙ ΠΛΑΙΣΙΟΥ, ΑΝΤΙΛΗΠΤΗ ΠΟΙΟΤΗΤΑ ΚΑΤΑΣΚΕΥΗΣ