Δοκιμάζουμε το Renault Clio 1.5 BlueHDi 115PS: Λιμουζίνα τσέπης


ΤΟ ΚΑΙΝΟΥΡΓΙΟ CLIO ΔΕΝ ΘΑ ΜΠΟΡΟΥΣΕ ΝΑ ΠΛΗΡΟΙ ΤΟΝ ΡΟΛΟ ΤΟΥ ΩΣ ΕΝΑ ΟΛΟΚΛΗΡΩΜΕΝΟ SUPERMINI ΕΑΝ ΔΕΝ ΠΡΟΣΦΕΡΟΤΑΝ ΚΑΙ ΜΕ ΕΝΑΝ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟ ΠΕΤΡΕΛΑΙΟΚΙΝΗΤΗΡΑ. Ο 1.5 BLUE DCI ΑΝΑΛΑΜΒΑΝΕΙ ΑΥΤΟΝ ΤΟΝ ΡΟΛΟ, ΧΩΡΙΣ ΝΑ ΤΟΥ ΛΕΙΠΟΥΝ ΟΙ ΙΚΑΝΟΠΟΙΗΤΙΚΕΣ ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ, ΣΤΗ ΕΚΔΟΧΗ ΤΟΥ ΜΕ ΤΟΥΣ 115 PS.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΖΩΓΛΟΠΙΤΗΣ, ΦΩΤ.: ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΟΥΤΟΣ.
  • 14/3/2020

Μπορεί ένας «παλιός» πετρελαιοκινητήρας να ανταπεξέρχεται απροβλημάτιστα στις σύγχρονες απαιτήσεις για περιορισμό ρύπων και διοξειδίου του άνθρακα; Στη Renault, δίνουν θετική απάντηση και μάλιστα έμπρακτα, όχι απλώς θεωρητικά. Ποια είναι αυτή; Ο 1.5 Blue dCi. Η εξέλιξή του τον έχει κάνει έναν από τους καλύτερους στην κατηγορία του αναφορικά με την εκπλήρωση των νέων αυστηρότερων ορίων που έχει θεσπίσει η Ευρωπαϊκή Ένωση.

Διατίθεται σε δύο εκδοχές σε ό,τι αφορά τη μέγιστη ισχύ του: 86 PS (85 PS για λόγους Μάρκετινγκ) και 116 PS (115 PS για τον ίδιο λόγο). Η πρώτη αφορά κυρίως στην όσο το δυνατόν μικρότερη κατανάλωση, η δεύτερη συνδυάζει αυτή και τις καλύτερες επιδόσεις. Ο 1.5 Blue dCi χρησιμοποιεί σύστημα επιλεκτικής καταλυτικής αναγωγής («SCR») για τον περιορισμό των οξειδίων του αζώτου, ενώ έχει και σύστημα προσθήκης ουρίας (με δεξαμενή χωρητικότητας 12 λίτρων).

Εσωτερικά

Η εξωτερική εικόνα του καινούργιου Clio V δεν διαφέρει ουσιαστικά από αυτή της προηγούμενης «γενιάς» του μοντέλου. Στη Renault αποφάσισαν να διατηρήσουν σε μεγάλο βαθμό τη σχεδιαστική φόρμα αλλά να κάνουν το Clio περισσότερο ώριμο ως προς αυτά που προσφέρει στους επιβάτες του παρά να τους εντυπωσιάζει με σκόπιμα εξεζητημένο τρόπο.

Η χρήση της πλατφόρμας «Common Module Family» του γαλλικού Ομίλου (Renault- Nissan-Mitsubishi) στην εκδοχή της «CMF-B», δηλαδή αυτής που προορίζεται για τα οχήματα της supermini κατηγορίας, επέτρεψε την αύξηση του διαθέσιμου εσωτερικού χώρου και την ενσωμάτωση στο νέο Clio V σύγχρονων συστημάτων ασφάλειας και υποβοήθησης του οδηγού.

Χαρακτηριστικό είναι ότι στο καινούργιο μοντέλο σημείωσε μία από τις υψηλότερες βαθμολογίες στις δοκιμές πρόσκρουσης του «EuroNCAP», ανεξαρτήτως κατηγορίας, γεγονός που του χάρισε την ανώτατη διάκριση απονομής πέντε αστέρων για την προστασία επιβατών και πεζών. Η ευρυχωρία για τους επιβάτες και τις αποσκευές τους είναι ικανοποιητικότατη για τα δεδομένα ενός supermini. Η σχεδίαση και η διαμόρφωση του ταμπλό έχει γίνει βάσει της φιλοσοφίας «smart cockpit» που έχει υιοθετήσει πλέον η Renault. Χάρη σε αυτή, ενισχύεται η αίσθηση της άνεσης για τους εμπρός επιβάτες ενώ βασικό στοιχείο της (φιλοσοφία) είναι η έγχρωμη οθόνη αφής 9,3 ιντσών στο μέσον της κονσόλας.

Άνεση και οικονομία καυσίμου

Αυτές είναι οι δύο βασικές διαπιστώσεις από το Renault Clio V 1.5 Blue dCi 115. O πετρελαιοκινητήρας είναι οκταβάλβιδος, με έναν εκκεντροφόρο επικεφαλής αλλά χάρη στην προσπάθεια για μείωση των τριβών και κραδασμών είναι σχετικά ήσυχος στη λειτουργία του. Το εξατάχυτο κιβώτιο ταχυτήτων έχει «overdrive» κλιμάκωση στις τρεις τελευταίες σχέσεις του, δίνοντας έμφαση στην οικονομία καυσίμου. Σε αυτό, συμβάλλει και η διαμόρφωση «Eco» η οποία διαχειρίζεται κατάλληλα την ισχύ και τη ροπή του κινητήρα, την αμεσότητα απόκρισης αυτού στο πάτημα του δεξιού πεντάλ από τον οδηγό, καθώς και την απόδοση του κλιματιστικού. Επιπλέον, στην περίπτωση που το αυτοκίνητο διαθέτει το αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη «EDC», μεταβάλλει την αμεσότητα αλλαγής των σχέσεων.

Στην προκειμένη περίπτωση, δηλαδή στο Clio V 1.5 Blue dCi 115 με το μηχανικό κιβώτιο, η ενεργοποίηση της διαμόρφωσης «Eco» κάνει τον κινητήρα πιο οικονομικό σε κατανάλωση καυσίμου (έως 0,4 l/100 km παρατηρήσαμε εμείς σε σχέση με τη λειτουργία του όταν είναι απενεργοποιημένη), αλλά «νωχελικό» σε απόδοση. Γενικά, ο 1.5 Blue dCi αρχίζει να αποδίδει ικανοποιητικά τη ροπή σε σχετικά υψηλές rpm για πετρελαιοκινητήρα, περίπου στις 2.000. Με ενεργοποιημένο το πρόγραμμα «Eco», λογικά, η απόδοσή του εμφανίζεται μειωμένη. Αν ο οδηγός επιμένει να κινείται με γοργό ρυθμό, πρέπει να πιέζει σχετικά. Ευτυχώς, το κιβώτιο ταχυτήτων είναι καλό σε αίσθηση και λειτουργία –οι Γάλλοι το βελτίωσαν σε σχέση με το παρελθόν– ενώ η κατανάλωση παραμένει σε σχετικά χαμηλό επίπεδο. Τα 5,6 l/100 km που μετρήσαμε είναι ικανοποιητική τιμή.

ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ (ΜΕ ΑΡΙΣΤΑ ΤΟ 10)
RENAULT CLIO 1.5 BLUEdCi 115 PS

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ 8

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ7

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ 9

ΟΔΙΚΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ 9

ΟΔΗΓΙΚΗ ΙΚΑΝΟΠΟΙΗΣΗ 8

ΑΝΕΣΗ/ΧΩΡΟΙ 9

ΑΣΦΑΛΕΙΑ 9

ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΟΤΗΤΑ 8

ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ 8

VALUE FOR MONEY 8

ΣΥΝΟΛΟ83

Συμπερασματικά

Το καινούργιο Clio V χαρακτηρίζεται από τη βελτίωσή του συνολικά, συγκριτικά με πριν. Τα υλικά που έχουν χρησιμοποιηθεί στο εσωτερικό του είναι καλής ποιότητας και το επίπεδο θορύβου σχετικά χαμηλό. Η ανάρτηση (σημ.: γόνατα MacPherson με ψαλίδια βάσης και αντιστρεπτική ράβδο εμπρός, ημιάκαμπτος άξονας πίσω) απορροφά με πολύ σωστό τρόπο τις κακοτεχνίες του δρόμου, κάνοντας το άνετο για τους επιβάτες και δίνοντας τους την αίσθηση ό,τι βρίσκονται σε μεγαλύτερο και ακριβότερο όχημα.

Το νέο Renault Clio V με τον 1.5 Blue dCi 115 είναι μια μέση λύση για όποιον θέλει να συνδυάζει ένα σχετικά μικρό σε διαστάσεις αλλά ευρύχωρο αυτοκίνητο με οικονομία καυσίμου. Επίσης, η πρακτικότητα και η τεχνολογική εικόνα του είναι ακόμη δύο σημαντικοί παράγοντες επιλογής του.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

ΜΟΝΤΕΛΟ RENAULT CLIO 1.5 BLUEdCi 115 PS 2020   TIMH €19.790   ΤΕΛΗ €107,8

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ 1.461, Turbo, 4 Κύλινδρος, Σε σειρά  ΚΑΥΣΙΜΟ Πετρέλαιο

ΙΣΧΥΣ kW(PS)/rpm 85(115)/3.750  ΡΟΠΗ Nm/rpm 260/2.000

ΜΕΤΑΔΟΣΗ Χειροκίνητο, 6 σχέσεων

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ 0-100 σε 9,9 sec, τελική 197 km/h

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ/CO2 4,2 L/100km, 110 g/km

RENAULT CLIO 1.5 BLUEdCi 115 PS 2020

ΥΠΕΡ EΥΡΥΧΩΡΙΑ, ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΣ, ΕΙΚΟΝΑ ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΟΥ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ, ΑΝΕΣΗ ΑΝΑΡΤΗΣΗΣ.

ΚΑΤΑ ΙΔΙΑ ΣΧΕΔΙΑΣΗ ΑΜΑΞΩΜΑΤΟΣ ΜΕ ΠΡΙΝ, ΡΟΠΗ ΣΕ ΧΑΜΗΛΕΣ RPM (ΓΙΑ DIESEL), ΑΥΞΗΜΕΝΗ ΤΙΜΗ.

JOIN US