Δοκιμάζουμε το SEAT Leon FR 1.5 TSI 150 PS


Το ολοκαίνουριο τέταρτης γενιάς Leon είναι παραδοσιακά τέκνο της συγγένειας της SEAT με το VW Group και άρα επωφελείται των πλούσιων τεχνολογικών λύσεων του γερμανικού Ομίλου. Στην έκδοση FR της δοκιμής μας, απομακρύνεται κι άλλο από το ολοκληρωμένο και τελειομανές Golf και βρίσκεται στην καλύτερη στιγμή του.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΓΙΑΝΝΗΣ ΣΑΒΒΑΣ, ΦΩΤ.: ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΟΥΤΟΣ
  • 2/10/2021

Δεν είναι μυστικό ότι το Seat Leon από την πρώτη στιγμή που παρουσιάστηκε στην αγορά, πίσω στο 1998 ήταν ένα μοντέλο που είχε άμεση μηχανολογική και δομική συγγένεια με το Volkswagen Golf. Βέβαια, πάντα το μοντέλο της SEAT είχε ένα πιο δυναμικό και σπορτίφ προφίλ που το επαλήθευε και στην πράξη και στις τρεις προηγούμενες γενιές του.

Σε αυτή την τέταρτη γενιά, που παρουσιάστηκε στις αρχές του 2020 και κατά την άποψή μας είναι και η καλύτερη στιγμή του ισπανικού hatchback, το Leon πάλι κατασκευάστηκε με αυτή την πρόθεση, να αποτελεί δηλαδή το «alter ego» του γερμανικού αδελφού μοντέλου με ένα πιο ενδιαφέρον πρόσωπο σχεδιαστικά. Το κραταιό VW Golf όμως ήταν πάντα ένα σκαλί πιο πάνω σε θέματα ποιότητας συναρμογής και εικόνας στο εσωτερικό, παρότι ακολουθούσε ένα πιο συγκρατημένο προφίλ όσον αφορά την οδική συμπεριφορά.

Δομικά, το νέο Leon βασίζεται στην πλατφόρμα MQB Evo του VW Group, την ίδια στην οποία χτίστηκε το VW Golf8ης γενιάς και το Audi A3. Αποτέλεσμα είναι η κορυφαία συμπεριφορά στο δρόμο, ενώ η αίσθηση ακαμψίας που αποκομίζεις από το πλαίσιο να θυμίζει σπορ κατασκευές. Το μήκος του είναι αυξημένο από την προηγούμενη γενιά κατά 8,6 εκατοστά, φτάνοντας συνολικά τα 4,36 μέτρα, ενώ το μεταξόνιό του έχει αυξηθεί κατά 5,0 εκατοστά και αυτό είναι εμφανές από την πρώτη στιγμή που θα βρεθείς στο εσωτερικό του.

Το νέο Leon λοιπόν, έχει ακολουθήσει ένα πιο δυναμικό και εκφραστικό σχεδιασμό με την οροφή και το πίσω μέρος να «κλείνουν» ιδανικά προς τα πίσω, δίνοντας την ζητούμενη αίσθηση ενός κουπέ αμαξώματος. Ειδικά στην έκδοση FR της δοκιμής μας, όπου το ζητούμενο δεν είναι άλλο από τη δυναμική σπορ εικόνα με το κόκκινο χρώμα με τις μάυρες ματ λεπτομέρειες στο κάλλυμα των εξωτερικών καθρεπτών, τη μάσκα, τις εισαγωγές στον προφυλακτήρα και τις ζάντες αλουμινίου των 18 ιντσών.

Στο πίσω μέρος την παράσταση κλέβει ειδικά τη νύχτα η φωτεινή LED λωρίδα που συνδέει τα πίσω φώτα, ενώ στο κάτω μέρος υπάρχουν δύο χρωμιωμένες «ψεύτικες» απολήξεις της εξάτμισης, αφού η πραγματική είναι κρυμμένη από κάτω τους.

Στην καμπίνα

Εντός της καμπίνας του Leon η συναρμογή και η ποιότητα είναι πολύ καλές για τα δεδομένα της κατηγορίας και το αποτέλεσμα δείχνει πολύ προσεγμένο ποιοτικά. Μόνο το σκληρό πλαστικό στο κάτω μέρος της κεντρικής κονσόλας και των θυρών δεν ακολουθεί το γενικότερο ποιοτικό σύνολο και μαρτυρά την προσπάθεια συγκράτησης του κόστους.

Στο κέντρο του ταμπλό υπάρχει η έγχρωμη οθόνη αφής 8,25 ιντσών, η οποία όμως δεν μας εντυπωσίασε με τα γραφικά της και την ταχύτητα απόκρισης, ενώ μπροστά από τον οδηγό στην έκδοση FR είναι στάνταρ η έγχρωμη οθόνη 10,25 ιντσών που εκτελεί χρέη ψηφιακού πίνακα οργάνων. Όπως και σε άλλες αντίστοιχες προτάσεις, οι ενδείξεις είναι παραμετροποιήσιμες μέσω των πλήκτρων στο τιμόνι, αναλόγως της επιλογής του οδηγού.

Οπτικά, η έκδοση FR ξεχωρίζει από τα μαύρα σπορ καθίσματα και τις κόκκινες ραφές στο δερμάτινο flat-bottom τιμόνι με το λογότυπο FR στη βάση του και τον επιλογέα ταχυτήτων. 

Σπορ συμπεριφορά

Το Seat Leon ανέκαθεν ήταν πιο σπορ σε εμφάνιση και οδική συμπεριφορά από το εκάστοτε Golf και αυτή η νέα γενιά δεν αποτελεί εξαίρεση.

Ο 1.5 TSI κινητήρας των 150 ίππων διαθέτει δύναμη και ροπή από χαμηλά, αλλά είναι εμφανώς προσανατολισμένος προς την οικονομία καυσίμου. Αυτή μπορεί να κυμανθεί σε χαμηλά επίπεδα της τάξης των 7,5 λίτρων ανά 100 χλμ. με χαλαρές συνθήκες κίνησης και ανάλογο ρυθμό, αλλά όταν αυτός ανέβει ή στριμωχτείτε στην κίνηση εντός πόλης εύκολα θα δείτε και 9,0 λ./100 χλμ. τιμή που προσεγγίζει περισσότερο τη μέση κατανάλωση της δοκιμής.

Το νέο Leon βασίζεται πάνω στη νεότερη εκδοχή της MQB Evo πλατφόρμας του Ομίλου VW. Στις περισσότερες και πιο αδύναμες εκδόσεις του η ανάρτηση του αποτελείται από γόνατα ΜακΦέρσον εμπρός και ημιάκαμπτο άξονα πίσω, όμως στην έκδοση FR της δοκιμής μας πίσω υπάρχει ανεξάρτητη ανάρτηση πολλαπλών συνδέσμων. Στο δρόμο, άμεσα θα καταλάβουμε ότι πρόκειται για ένα από τα πιο άμεσα και ουσιαστικά μικρομεσαία της αγοράς που προσφέρει εξαιρετική συμπεριφορά στον οδηγό του.

Το μπροστινό μέρος αντιδρά πολύ άμεσα στις επιταγές του οδηγού και το τιμόνι του δίνει πολύ καλή και σωστή πληροφόρηση όντας όσο βαρύ πρέπει. Μαζί με το εξαιρετικό πλαίσιο, το αυτοκίνητο στρίβει πειστικά, διατηρεί την τροχιά του ακόμα και με πολύ υψηλές ταχύτητες. Ακόμα και στην ευθεία μπορεί να ταξιδεύει άνετα και ήσυχα, «μένοντας» μόνο κάποιες φορές από δύναμη και αναζητώντας μία χαμηλότερη σχέση, εξαιτίας της πολύ μακριάς κλιμάκωσης του πολύ καλού 6τάχυτου κιβωτίου. 

Η άνεση και η ποιότητα κύλισης είναι επίσης σε υψηλό επίπεδο παρά τη σφιχτή και με μικρή διαδρομή ανάρτηση. Φυσικά απέχει από το να χαρακτηριστεί κορυφαία, αφού υπάρχουν πολλές φορές που οι εγκάρσιες ανωμαλίες περνάνε στο εσωτερικό, χάρη και στα χαμηλού προφίλ ελαστικά 225/40 R18 που διέθετε το αυτοκίνητο της δοκιμής. Και στην έκδοση FR, το Leon διαθέτει το σύστημα παραμετροποίησης Drive Mode, το οποίο έχει τέσσερις επιλογές: Eco, Normal, Comfort και Sport και επενεργεί στο τιμόνι, την ανάρτηση και την απόκριση του κινητήρα.

Κλείνοντας, το Seat Leon στην έκδοση FR με τους 150 ίππους από τον 1.5 TSI μας άφησε τις καλύτερες εντυπώσεις. Είναι όσο σπορ πρέπει, έχει πολύ καλή οδική συμπεριφορά, εξαιρετική αίσθηση από τα χειριστήρια του, ενώ αυτό δεν κοστίζει στην άνεση των επιβατών. Εάν λοιπόν δεν ασπάζεστε τη μόδα των crossover και SUV και θέλετε ένα κλασικό 5θυρο hatchback με σπορ σχεδιασμό και φιλοσοφία, το Seat Leon FR με τιμή εκκίνησης τα 22.590 ευρώ είναι μία από τις καλύτερες επιλογές στην κατηγορία.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

ΜΟΝΤΕΛΟ SEAT Leon FR 1.5 TSI 150PS 2021   TIMH €22.590   ΤΕΛΗ €85

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ 1.498, Turbo, 4 Κύλινδρος, Σε σειρά  ΚΑΥΣΙΜΟ Αμόλυβδη Βενζίνη

ΙΣΧΥΣ kW(PS)/rpm 110 (150) / 5.000-6.000  ΡΟΠΗ Nm/rpm 250/1.500-3.500

ΜΕΤΑΔΟΣΗ Χειροκίνητο, 6 σχέσεων, κίνηση στους εμπρός τροχούς

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ 0-100 σε 8,7 sec, τελική 217 km/h

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ/CO2 5,5 L/100km, 125 g/km

SEAT Leon FR 1.5 TSI 150PS 2021

ΥΠΕΡ ΣΧΕΔΙΑΣΗ, ΟΔΙΚΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ, ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΣ ΕΚΔΟΣΗΣ FR

ΚΑΤΑ ΑΝΕΣΗ ΑΝΑΡΤΗΣΗΣ, ΣΚΛΗΡΑ ΠΛΑΣΤΙΚΑ ΣΕ ΚΑΠΟΙΑ ΣΗΜΕΙΑ, ΕΡΓΟΝΟΜΙΑ ΟΘΟΝΗΣ