Δοκιμάζουμε το Skoda Kamiq 1.0 G-TEC που κινείται με φυσικό αέριο


Άστρωτο ήταν το Kamiq της δοκιμής μας και με τον δέοντα σεβασμό αλλά και το ενδιαφέρον απέναντι σε ένα από τα πιο ελκυστικά «πακέτα» αυτοκίνησης παραλάβαμε την έκδοση Ambition. 

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΒΑΓΓΕΛΗΣ ΠΕΤΡΑΚΗΣ ΦΩΤ.: ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΟΥΤΟΣ
  • 9/8/2020

Αν λάβουμε υπόψη την ονομασία της έκδοσης (Φιλοδοξία στα αγγλικά) τότε όντως επιβεβαιώνεται μέσα από μια σειρά από χάρες που κάνουν το Kamiq ένα πολύ ενδιαφέρον σύνολο και φιλόδοξο στον στίβο των πωλήσεων μέσα στην απλοϊκότητα της σύλληψής του. Βασίζεται στην πλατφόρμα MQB-Α0 του VW Group με εξαιρετικά δομικά διαπιστευτήρια. Συμπαθητικά δωρικό στην όψη, όχι βαρύ στο μάτι, λίγο καλαίσθητο, λίγο διαφορετικό με τα ιδιότυπα φωτιστικά του σώματα, δεν εκπέμπει τον δυναμισμό ενός Puma ή την ελιτίστικη αύρα ενός Captur αλλά σίγουρα μπορεί να γίνει το αυτοκίνητο που θα σας βγάλει ασπροπρόσωπους είτε στον μεταφορικό στίβο είτε στον στίβο του κόστους χρήσης με τη φιλοσοφία bi-fuel και τη χρήση φυσικού αερίου για την κίνησή του.

Έχουμε ξαναδεί τη συγκεκριμένη τεχνολογία σε άλλα μοντέλα του ομίλου όπως το SEAT Arona ή το VW Polo αλλά εδώ είναι η πρώτη φορά που η Skoda αποκτά, εργοστασιακά, μια τέτοια υπόσταση. Θυμίζουμε ότι υπάρχει ένας turbo τρικύλινδρος κινητήρας 999 cc ο οποίος χρησιμοποιεί βενζίνη για την έναυσή του την οποία αντλεί από ένα μικρό ρεζερβουάρ καυσίμου και ακολούθως όταν ολοκληρωθεί η διεργασία ελέγχου του φυσικού αερίου από την επεξεργαστική μονάδα του αυτοκινήτου, αυτόματα γίνεται η αλλαγή στο καύσιμο κίνησης. Το φυσικό αέριο φυλάσσεται σε δοχεία κάτω από τον χώρο αποσκευών περιορίζοντάς τον κατά τι συγκριτικά με τα συμβατικού καυσίμου μοντέλα.  Το σύνολο κινεί τους εμπρός τροχούς μέσω μηχανικού κιβωτίου 6 σχέσεων.

Το εσωτερικό είναι μια ευχάριστη έκπληξη και μάλιστα δια χειρός Δημήτρη Δαρκούδη, επικεφαλής σχεδιασμού στη Skoda. Επενδύσεις μοντέρνες σε ένα σύνολο που τιμά τη μάρκα με την ποιότητα και τη συνέπεια στα σχεδιαστικά και κατασκευαστικά της στάνταρ. Μαλακά πλαστικά επάνω σκληρά κάτω, σε ένα προσεγμένο ταμπλό με περιποιημένη, τακτοποιημένη εργονομία της οποίας το μόνο φάουλ (θα το μάθουμε σιγά-σιγά) έχει να κάνει με τη διαχείριση των συστημάτων κλιματισμού. Επίσης θα θέλαμε δύο κανονικές υποδοχές USB και όχι Type C στη βάση της κονσόλας. Χώροι για μικροαντικείμενα υπάρχουν και συνολικά δίνει την αίσθηση του νοικοκυρεμένου. Οι χώροι για επιβάτες έχουν επίσης την τιμητική τους. Το πορτμπαγκάζ λόγω των δοχείων αερίου έχει χωρητικότητα 278 λίτρων, η οποία μπορεί να αυξηθεί στα 1.273 λίτρα με την αναδίπλωση της ασύμμετρης (σε αναλογία 60:40) πλάτης του πίσω καθίσματος, που προαιρετικά μπορεί να διαθέτει και κεντρικό υποβραχιόνιο.

ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ (ΜΕ ΑΡΙΣΤΑ ΤΟ 10)
SKODA Kamiq 1.0 G-TEC 90PS

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ 8

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ7

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ 9

ΟΔΙΚΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ 8

ΟΔΗΓΙΚΗ ΙΚΑΝΟΠΟΙΗΣΗ 9

ΑΝΕΣΗ/ΧΩΡΟΙ 8

ΑΣΦΑΛΕΙΑ 9

ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΟΤΗΤΑ 7

ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ 9

VALUE FOR MONEY 8

ΣΥΝΟΛΟ82

Το Kamiq από την άλλη είναι σοκαριστικά καλοεξοπλισμένο για την κατηγορία, την τεχνολογία κίνησης (και την τιμή του βεβαίως!). LED φώτα ημέρας, πορείας και προβολείς, LED φλας ενσωματωμένα στους καθρέφτες & πίσω φώτα LED, Τιμόνι πολλαπλών λειτουργιών με χειριστήρια ηχοσυστήματος & ανοικτής συνομιλίας τηλεφώνου, πλήρες ESP, Σύστημα αποφυγής πολλαπλών συγκρούσεων, Αυτόματη διακοπή παροχής καυσίμου σε περίπτωση βλάβης Σύστημα προειδοποίησης κινδύνου με σύστημα αναγνώρισης πεζών, Σύστημα διατήρησης λωρίδας, ηλεκτρονικά ελεγχόμενος διζωνικός κλιματισμός με αισθητήρα υγρασίας, Cruise Control με περιοριστή ταχύτητας, Multimedia σε full ελληνικό περιβάλλον με οθόνη αφής 8 ιντσών, κάμερα οπισθοπορείας λειτουργία Smartlink (Mirrorlink, Car Play, Android Auto) και το πάντα σημαντικό Σύστημα αυτόματης ειδοποίηση ατυχήματος e-call. Αυτά είναι μερικά από τα καλούδια της Skoda στο πιο συμπαγές της SUV.

Το αυτοκίνητο είναι ήσυχο δεδομένου του τρικύλινδρου κινητήρα και η αίσθηση της ποιοτικής κύλισης επιτείνεται από την γερμανική πειθαρχία στις λακκούβες και τον έλεγχο υπό πίεση. Δεν είναι υπερβολή να σημειώσουμε ότι χωρίς να εξιτάρει οδηγικά καταφέρνει να σε κάνει δικό του γρήγορα, εύκολα και χωρίς δυσάρεστες εκπλήξεις. Η μόνη… δυσάρεστη έκπληξη έρχεται με την έλλειψη ανά την Ελλάδα πολλών σημείων πλήρωσης με φυσικό αέριο και με το γεγονός ότι το ρεζερβουάρ βενζίνης είναι χωρητικότητας μόλις 9 λίτρων. Αυτό προστίθεται στο ρεζερβουάρ φυσικού αερίου που δέχεται υπό υψηλή πίεση το φυσικό αέριο και μέχρι 13,8 κιλά. Συνδυαστικά λοιπόν έχουμε μια μέγιστη αυτονομία, σύμφωνα με τη Skoda περίπου 630 χιλιομέτρων.

Πολύ πιεσμένα έκαψε 5,6 κιλά για κάθε 100 χιλιόμετρα, μια επίδοση αξιοζήλευτη ειδικά με γνωρίζοντας το διαχρονικά χαμηλό κόστος του καυσίμου. Παρά τη μείωση στην ισχύ του κινητήριου συνόλου (το αμιγώς βενζινοκίνητο αποδίδει 116 ίππους) μόνο αν θέλεις να κινηθείς πραγματικά πιεσμένα θα αποζητήσεις αυτό το «κάτι παραπάνω» που εδώ λείπει. Όμως από την άλλη τούτο το Kamiq είναι ευχάριστο στην οδήγηση, με καλό ζύγισμα λόγω και της ύπαρξης των δοχείων στο πίσω μέρος. Με αυτά και μ’ εκείνα έχουμε μια πρόταση που καίει λίγο, εκπέμπει 25% λιγότερους ρύπους, έχει εξοπλισμό άλλης, μεγαλύτερης κατηγορίας και τιμή που ξεκινά από τα 19.970 ευρώ. Η τιμή είναι περίπου 1.700 ευρώ υψηλότερη από την αντίστοιχη βενζίνης των 116 ίππων. Αν θέλετε όμως το προσόν του χαμηλού κόστους χρήσης του φυσικού αερίου, τους χώρους και τον «προίκα» του, το Kamiq G-TEC είναι μια χρυσή επιλογή.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

ΜΟΝΤΕΛΟ SKODA Kamiq 1.0 G-TEC 90PS 2020   TIMH €19.970   ΤΕΛΗ €85

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ , Turbo, 3 Κύλινδρος, Σε σειρά  ΚΑΥΣΙΜΟ Φυσικό αέριο CNG

ΙΣΧΥΣ kW(PS)/rpm 66(90)/5.500  ΡΟΠΗ Nm/rpm 160/1.800-3.800

ΜΕΤΑΔΟΣΗ Χειροκίνητο, 6 σχέσεων, κίνηση στους εμπρός τροχούς

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ 0-100 σε 12,5 sec, τελική 176 km/h

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ/CO2 3,4 kg/100km, 95 g/km

SKODA Kamiq 1.0 G-TEC 90PS 2020

ΥΠΕΡ ΣΧΕΔΙΑΣΗ, ΠΟΙΟΤΗΤΑ, ΧΩΡΟΙ, ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΣ, ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ

ΚΑΤΑ ΜΙΚΡΟΣ ΑΠΟΣΚΕΥΩΝ, ΛΙΓΟΤΕΡΟ ΔΥΝΑΤΟ ΣΥΓΚΡΙΤΙΚΑ ΜΕ ΤΟ ΑΜΙΓΩΣ ΒΕΝΖΙΝΟΚΙΝΗΤΟ, ΕΡΓΟΝΟΜΙΚΑ ΛΑΘΗ