Δοκιμάζουμε το Suzuki Ignis 1.2 90 PS AGS


TΟ SUZUKI ΙGNIS ΜΕ ΤΟ ΑΥΤΟΜΑΤΟ ΚΙΒΩΤΙΟ CVT ΑΦΗΝΕΙ ΠΟΛΛΕΣ ΥΠΟΣΧΕΣΕΙΣ ΓΙΑ ΕΝΑ EASY GOING ΑΣΤΙΚΟ SUV. ΚΑΙ ΤΙΣ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΑΠΟ ΑΥΤΕΣ ΤΙΣ ΕΠΙΒΕΒΑΙΩΝΕΙ.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ, ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΤΡΙΤΑΡΗΣ
  • 13/7/2019

Στο Suzuki Ignis έχουμε αναφερθεί πολλές φορές από την ανανέωσή του, και πάντα καταλήγουμε ότι υπάρχει «κάτι» πάνω σ' αυτή την ιδέα της ιαπωνικής εταιρίας που μας αρέσει πολύ, παρά τις όποιες ενστάσεις μας για επιμέρους σημεία. Στην συγκεκριμένη περίπτωση επανερχόμαστε δοκιμάζοντας την έκδοση με τον κινητήρα των 1,2 λίτρων και το αυτόματο κιβώτιο CVT. Μία εκδοχή του αυτοκινήτου που εκ πρώτης όψεως μοιάζει να απαντά ακόμα πιο καίρια στον αστικό του χαρακτήρα, και την ευκολία που υπόσχεται ένα αυτόματο κιβώτιο στις καθημερινές μετακινήσεις.

Στην πράξη τα πράγματα είναι μάλλον μοιρασμένα. Από τη μια ουδείς μπορεί να αμφισβητήσει την ευκολία που προσφέρει ένα αυτόματο κιβώτιο στις καθημερινές μετακινήσεις. Από την άλλη όμως οι εγγενείς αδυναμίες που συντροφεύουν τα κιβώτια τύπου CVT είναι παρούσες, με το χαρακτηριστικό «πατινάρισμα» στο kickdown να κάνει αισθητή την παρουσία του και μια γενικά ράθυμη ανταπόκριση στις εντολές του οδηγού, να απαιτούν εξοικείωση και συμφιλίωση με τα συγκεκριμένα χαρακτηριστικά λειτουργίας. Στο χειροκίνητο mode τα πράγματα βελτιώνονται εμφανώς, αν και πάλι το νόημα στο συγκεκριμένο κιβώτιο CVT είναι να ακολουθήσεις μια πιο χαλαρή προσέγγιση, να πας εσύ με τα νερά του και να προσαρμόσεις τον τρόπο της οδήγησης πάνω του.

Πέρα από το αυτόματο κιβώτιο το Ignis παραμένει όπως το έχουμε γνωρίσει στις αρκετές δοκιμές μας. Μία πολύ έξυπνη και άψογα εκτελεσμένη ιδέα για ένα super compact SUV, με μήκος στα 3,7 μέτρα που χάρη στην εξαιρετική δουλειά που κάνει η Suzuki στα τελευταίας γενιάς μοντέλα της καταφέρνει να εξασφαλίζει πολύ ικανοποιητικούς χώρους για τους επιβάτες (με δεδομένο πάντα το μέγεθός του). Ο ατμοσφαιρικός κινητήρας των 90 ίππων ανταποκρίνεται ικανοποιητικά στην γενικότερη φιλοσοφία του αυτοκινήτου, όντας ελαστικός και ευχάριστος στις μεσαίες-υψηλές στροφές, αν και η συνεργασία του με το CVT απαιτεί από τον οδηγό λίγο παραπάνω υπομονή (και περίπου 1,0 l/100 επιπλέον σε βενζίνη, υπολογίστε γύρω στα 7,0 l/100 km σε αστική κατά βάση χρήση). Η οδική του συμπεριφορά χαρακτηρίζεται κυρίως από την ευελιξία του και την άψογη προσαρμοστικότητά του σε κάθε είδους κυκλοφοριακή συνθήκη, με την μόνη ένσταση να εντοπίζεται και εδώ στις κάπως «ξερές» αντιδράσεις του πίσω ημιάκαμπτου άξονα στις εγκάρσιες ανωμαλίες.

Όπως και να έχει πάντως, το Ignis παραμένει μία ιδιαίτερα ενδιαφέρουσα περίπτωση για ένα πολυτάλαντο αστικό SUV, με κορυφαίους χώρους για επιβάτες, με αρκετές δυνατότητες για κίνηση εκτός δρόμου και ένα πολύ πληθωρικό πακέτο εξοπλισμού για την ασφάλεια και την υποβοήθηση του οδηγού. Η έκδοση με το CVT έχει σίγουρα το δικό της κοινό που ζητά μια πιο χαλαρή προσέγγιση στην καθημερινή χρήση, έστω και αν για την απόκτησή του χρειάζεται να ξοδέψει επιπλέον περίπου 900 ευρώ (η βασική έκδοση GL ξεκινά από τα 13.580 ευρώ). Σε κάθε περίπτωση το Ignis σε ακόμα μία έκδοσή του επιβεβαιώνει ότι είναι ένα πολύ έξυπνο concept που για άλλη μια φορά επιβεβαιώνει ότι έχει εκείνο το «κάτι» που το κάνει να ξεφεύγει από τα τετριμμένα της κατηγορίας του.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

ΜΟΝΤΕΛΟ SUZUKI IGNIS 1.2 90 PS 2WD AGS 2019   TIMH €13.580   ΤΕΛΗ €106,82

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ 1.242 cc, Ατμοσφαιρικός, 4 Κύλινδρος, Σε σειρά  ΚΑΥΣΙΜΟ Αμόλυβδη Βενζίνη

ΙΣΧΥΣ kW(PS)/rpm 66(90)/6.000  ΡΟΠΗ Nm/rpm 120/4.400

ΜΕΤΑΔΟΣΗ CVT, κίνηση στους εμπρός τροχούς

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ 0-100 σε 12,2 sec, τελική 170 km/h

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ/CO2 4,8 L/100km, 109 g/km

SUZUKI IGNIS 1.2 90 PS 2WD AGS 2019

ΥΠΕΡ ΠΡΑΚΤΙΚΟ ΑΜΑΞΩΜΑ, ΠΟΛΥ ΚΑΛΟΙ ΧΩΡΟΙ ΓΙΑ ΕΠΙΒΑΤΕΣ, ΠΛΟΥΣΙΟΣ ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΣ

ΚΑΤΑ ΑΠΟΔΟΣΗ ΚΙΒΩΤΙΟΥ CVT, ΑΝΕΣΗ ΠΙΣΩ ΑΝΑΡΤΗΣΗΣ

Ο ΑΝΤΑΓΩΝΙΣΜΟΣ

MINI-SUPER MINI

JOIN US