Δοκιμάζουμε το Suzuki Ignis 1.2 Hybrid GL 4WD


Πλέον τα αυτοκίνητα πόλης γίνονται όλο και πιο σπάνιο θέαμα στους δρόμους και στους πίνακες των πωλήσεων, με τα σουπερμίνι και τα μικρά SUV να έχουν κλέψει μεγάλο μερίδιο από τις πωλήσεις τους. Δεν παύει όμως να υπάρχουν και μερικά μικρά διαμαντάκια μέσα στον ωκεανό των μοντέρνων μοδάτων crossover με compact διαστάσεις και εκτός δρόμου ανησυχίες σαν το Suzuki Ignis.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΓΙΑΝΝΗΣ ΣΑΒΒΑΣ, ΦΩΤ.: ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΟΥΤΟΣ
  • 18/9/2021

Είναι συμπαγές σε διαστάσεις, συμπαθητικό σε εμφάνιση σαν ένα παιχνίδι και παρά την μικρή του φυσική υπόσταση και τον αστικό προσανατολισμό, δεν σημαίνει ότι δεν είναι ικανό να κινηθεί εκτός δρόμου, ντροπιάζοντας ίσως πολλά από τα σύγχρονα SUV.

Η τετράγωνη λογική του αμαξώματος με τις πλαστικές ποδιές, τη μεγάλη απόσταση από το έδαφος των 18 εκατοστών το κάνουν να μοιάζει κάτι ανάμεσα σε μικρό αυτοκίνητο πόλης και υπερυψωμένο SUV.

Εντός της καμπίνας, το Ignis φημίζεται για τους πλούσιους και πολυχρηστικούς χώρους που προσφέρει, και όχι άδικα. Οι εμπρός και οι πίσω επιβάτες δεν θα έχουν κανένα θέμα να καθίσουν άνετα, με ατού το συρόμενο και διαιρούμενο πίσω κάθισμα. Κάθεσαι ψηλά, σαν ένα σύγχρονο crossover, έχοντας πολύ καλό οπτικό πεδίο και καταλαβαίνεις σε δευτερόλεπτα το λόγο για τη φρενίτιδα με αυτά τα ψηλωμένα οχήματα.  

Το εσωτερικό λοιπόν, παρότι δεν ενθουσιάζει με την ποιότητα και τα σκληρά πλαστικά, μας δίνει την αίσθηση ότι είναι στιβαρά φτιαγμένο και όπως ορίζει η ιαπωνική του καταγωγή θα αντέξει στο χρόνο. Ο εξοπλισμός είναι πολύ πλούσιος και στην έκδοση δοκιμής μας, τη μεσαία εξοπλιστικά GL προσφέρει πολλά στοιχεία ανέσεων και ασφάλειας, όπως τις ζάντες αλουμινίου βαμμένες σε μαύρο χρώμα, την οθόνη αφής 7" με σύνδεση smartphone και κάμερα οπισθοπορείας, Dual Camera Brake Support, θερμαινόμενα καθίσματα εμπρός.

Η εργονομία είναι πολύ καλή, με μόνη εξαίρεση την οθόνη αφής πολυμέσων που μοιάζει σαν να έχει μείνει μερικά χρόνια πίσω και σε ταλαιπωρεί ακόμη και για τα πιο βασικά, όπως το να αλλάξεις σταθμό στο ραδιόφωνο.

Το Ignis στην mild hybrid εκδοχή του εφοδιάζεται με το ήπιο 12βολτο υβριδικό σύστημα της Suzuki, για μεγαλύτερη οικονομία καυσίμου. Το σύστημα αποτελείται από μια ηλεκτρογεννήτρια (ISG) και μια μπαταρία ιόντων λιθίου 10Ah τοποθετημένη κάτω από το κάθισμα του οδηγού. Η βοήθεια του υβριδικού συστήματος έρχεται ανάλογα με το φορτίο στο πεντάλ του γκαζιού και με τη βοήθεια του ηλεκτροκινητήρα που προσφέρει μεν μόλις 3 επιπλέον ίππους, αλλά και σχεδόν 50 Nm στιγμιαίας ροπής ώστε να αποφορτίζεται ο βενζινοκινητήρας στην πλήρη επιτάχυνση και την αντίστοιχη επιβάρυνση στην κατανάλωση.

Η τετρακίνητη εκδοχή του Ignis διαθέτει το συστήμα «AllGrip Auto», όπως το ονομάζει η ιαπωνική εταιρεία. Αυτό φέρει συνεκτικό συμπλέκτη που μεταφέρει τη ροπή αυτόματα και άμεσα και στους πίσω τροχούς όταν οι εμπρός χάσουν την πρόσφυσή τους.

Οδηγώντας, το Ignis έχει καλό πάτημα και φαίνεται να δυσανασχετεί μόνο στις πολλές έντονες ανωμαλίες του δρόμου, αφήνοντας ένα σκληρό χτύπημα να περνά στην καμπίνα. Κάτι που κοστίζει και στην άνεση, παρά τα υψηλού προφίλ ελαστικά της Bridgestone.

Εκεί που είναι πραγματικά ασυναγώνιστο είναι στις εντός των τειχών μετακινήσεις, αφού είναι ευέλικτο στρίβει και παρκάρει πανεύκολα, χάρη και στο μικρό του μέγεθος, με μόνο περιορισμό τον αεροδυναμικό και τον θόρυβο από το μοτέρ στο ταξίδι.

Γενικά, έχουμε να κάνουμε με ένα πολύ ποιοτικό, ευέλικτο και με πολλές παραπάνω από το μέσο όρο δυνατότητες μικρό αυτοκίνητο πόλης. Με τα τεχνολογικά χαρακτηριστικά αυτού του Ignis να είναι πολύ πλούσια και την κατηγορία των αυτοκινήτων πόλης να φθίνει, το γεγονός είναι ότι δεν υπάρχουν και πολλοί αντίπαλοι του ιαπωνικού μίνι που να τα κάνουν όλα τόσο καλά. 

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

ΜΟΝΤΕΛΟ SUZUKI IGNIS 1.2 HYBRID 12V ALLGRIP 83 PS 2021   TIMH €14.930   ΤΕΛΗ €85,5

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ 1.197, Ατμοσφαιρικός, 4 Κύλινδρος, Σε σειρά  ΚΑΥΣΙΜΟ Αμόλυβδη Βενζίνη

ΙΣΧΥΣ kW(PS)/rpm 61 (83)/6.000  ΡΟΠΗ Nm/rpm 107/2.800

ΜΕΤΑΔΟΣΗ Χειροκίνητο, 5 σχέσεων, αυτόματη τετρακίνηση

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ 0-100 σε 12,8 sec, τελική 165 km/h

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ/CO2 4,2 L/100km, 95 g/km

SUZUKI IGNIS 1.2 HYBRID 12V ALLGRIP 83 PS 2021

ΥΠΕΡ ΣΧΕΔΙΑΣΗ, ΕΥΡΥΧΩΡΙΑ, ΣΥΣΤΗΜΑ ΤΕΤΡΑΚΙΝΗΣΗΣ, ΠΡΑΚΤΙΚΟΤΗΤΑ, ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ ΚΑΥΣΙΜΟΥ

ΚΑΤΑ ΑΠΟΔΟΣΗ ΡΟΠΗΣ ΨΗΛΑ, ΘΟΡΥΒΟΣ, ΣΚΛΗΡΑ ΠΛΑΣΤΙΚΑ, ΜΑΛΑΚΗ ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΕΝΤΟΣ ΔΡΟΜΟΥ