Το νέο CR-V e:HEV εντάσσεται στη νεοσυσταθείσα εξηλεκτρισμένη γκάμα της Honda με την ονοματοδοσία e:TECNOLOGY και επί της ουσίας αφορά σε μία υβριδική κατασκευή. Στην πράξη, όμως, έχουμε να κάνουμε με ένα «ψαγμένο» SUV μέχρι την τελευταία βίδα, κάτι στο οποίο μας έχει συνηθίσει η Honda.
Το CR-V e:HEV μπορεί να μην κομίζει κάτι το ιδιαίτερο σχεδιαστικά, καθώς το ευμέγεθες αμάξωμά του (μήκος 4,6 m) είναι χαμηλών τόνων, ωστόσο μπορεί συνδυαστικά με τα προγράμματα παραμετροποίησης του υβριδικού συστήματος να προσφέρει χαμηλή κατανάλωση και εκπομπές ρύπων, μολονότι το βάρος του πλησιάζει στην τετρακίνητη έκδοση της δοκιμής στα 1.800 κιλά.
Το υβριδικό σύστημα Honda Hybrid Performance ενσωματώνει έναν δίλιτρο βενζινοκινητήρα i-VTEC ισχύος 145 PS, που λειτουργεί σε κύκλο Atkinson, δύο ηλεκτροκινητήρες, μπαταρία ιόντων λιθίου (1kWh) και κιβώτιο μίας σχέσης μετάδοσης. Η συνδυαστική απόδοση του συστήματος είναι 184 PS και 315 Nm προσφέροντας επαρκέστατες επιδόσεις, με δεδομένο τον χαρακτήρα και το βάρος του αυτοκινήτου.
Η διαδικασία της επιτάχυνσης (0-100 km/h) πραγματοποιείται σε 8,9 sec για την τετρακίνητη έκδοση της δοκιμής μας, τη στιγμή που η μέση κατανάλωση βάση τυποποιημένων μετρήσεων είναι στα 7,1 L/100 km και η εκπομπή CO2 στα 161 g/km.
To σύστημα i-MMD προσφέρει τα εξής προγράμματα παραμετροποίησης: EV-Drive, όπου η μπαταρία παρέχει άμεση ισχύ στον ηλεκτροκινητήρα με μηδενικές εκπομπές, Hybrid Drive, όπου ο θερμικός κινητήρας παρέχει ενέργεια σε ένα μοτέρ/γεννήτρια που τροφοδοτεί τον ηλεκτροκινητήρα, και Engine Drive, όπου η κίνηση μεταφέρεται άμεσα στους τροχούς μέσω συνεκτικού συμπλέκτη.
Σε αστικές συνθήκες, το i-MMD επιλέγει αυτόματα μεταξύ των προγραμμάτων Hybrid Drive και EV-Drive, ενώ στο Hybrid Drive πρόγραμμα το πλεόνασμα ενέργειας από τον βενζινοκινητήρα μπορεί να ανατροφοδοτείται για τη φόρτιση της μπαταρίας μέσω του μοτέρ/γεννήτριας. Σε ό,τι αφορά στην ηλεκτρική αυτονομία τού CR-V e:HEV, ανάλογα με τις οδηγικές συνθήκες, μπορεί να φτάσει στα 2 km (EV Drive Mode).
Τέλος, το Engine Drive είναι το πρόγραμμα που μπορεί να επιλεγεί, εφόσον το ζητούμενο είναι οι επιδόσεις. Εδώ προτεραιότητα έχει ο θερμικός κινητήρας, το έργο του οποίου μπορεί να ενισχυθεί με επιπλέον ροπή από το ηλεκτρικό μοτέρ.
Το σύστημα τετρακίνησης του CR-V e:HEV είναι αναβαθμισμένο και, συνδυαστικά με την απόσταση των 20 εκατοστών από το έδαφος, μπορεί να προσφέρει την απρόσκοπτη κίνηση σε επιφάνειες μειωμένης τριβής. Η ροπή ανάμεσα στους δύο άξονες μεταφέρεται αυτόματα, για βέλτιστη λειτουργία και απόδοση, ενώ κατά την εκκίνηση μεταφέρεται και στους πίσω τροχούς.
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ 9
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ7
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ 9
ΟΔΙΚΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ 8
ΟΔΗΓΙΚΗ ΙΚΑΝΟΠΟΙΗΣΗ 7
ΑΝΕΣΗ/ΧΩΡΟΙ 9
ΑΣΦΑΛΕΙΑ 9
ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΟΤΗΤΑ 9
ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ 8
VALUE FOR MONEY 8
ΣΥΝΟΛΟ83
Στην πράξη, το ιαπωνικό SUV δεν μπορεί να «κρύψει» τα κιλά του, ούτε τον όγκο του, ιδίως σε αστικό περιβάλλον. Το στοιχείο του βρίσκει εκτός του «κλεινού άστεως», καθώς θα μεταφέρει τους επιβάτες με ποιότητα κύλισης ενός premium αυτοκινήτου και εμπνέοντας πάντα το αίσθημα της ασφάλειας, ενώ λόγω τετρακίνησης και αυξημένης απόστασης από το έδαφος, θα «πατήσει» απρόσκοπτα και σε έναν χωματόδρομο.
Καταλήγοντας, το υβριδικό CRV, έπειτα από την κατάργηση των πετρελαιοκινητήρων της Honda, είναι η μία και μοναδική επιλογή για όλους όσοι επιθυμούν να μη συμβιβαστούν με τη μικρότερη έκδοση 1.5 VTEC και είναι διατεθειμένοι να πληρώσουν το κάτι παραπάνω, προκειμένου να έχουν πιο άνετες, οικονομικές και με περιορισμένο περιβαλλοντικό αποτύπωμα διαδρομές. Φυσικά, και τα πλεονεκτήματα της τετρακίνησης…
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

ΜΟΝΤΕΛΟ HONDA CR-V e:HEV 2.0 184 PS 2021 TIMH €44.800 ΤΕΛΗ €112,7
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ 1.993, Ατμοσφαιρικός, Yβριδικό Σύστημα, 4 Κύλινδρος, Σε σειρά ΚΑΥΣΙΜΟ Αμόλυβδη Βενζίνη
ΙΣΧΥΣ kW(PS)/rpm 135 (184)/6.200 ΡΟΠΗ Nm/rpm 315/4.600
ΜΕΤΑΔΟΣΗ Αυτόματο, Μονής Σχέσης, αυτόματη τετρακίνηση
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ 0-100 σε 8,9 sec, τελική 180 km/h
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ/CO2 7,1 L/100km, 161 g/km
ΥΠΕΡ ΥΒΡΙΔΙΚΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ, ΟΙΚΟΝΟΜΊΑ ΚΑΥΣΊΜΟΥ. ΕΥΡΥΧΩΡΙΑ, ΠΟΙΟΤΗΤΑ.
ΚΑΤΑ ΒΑΡΟΣ, ΜΙΚΡΗ ΑΠΟΣΤΑΣΗ ΩΣ EV.