Δοκιμάζουμε το Toyota Aygo 1.0 VVT-i 72 PS


Το προσφάτως ανανεωμένο Toyota Aygo επιχειρεί να άρει τους όποιους περιορισμούς επιβάλλει το φυσικό του μέγεθος, επενδύοντας στον αναβαθμισμένο κινητήρα των 998 cc, στον επικαιροποιημένο εξοπλισμό του και στην καλύτερη ποιότητα κύλισης.

  • KEIMENO: ΓΙΑΝΝΗΣ ΑΔΑΝΑΛΗΣ, ΦΩΤ.: ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΟΥΤΟΣ
  • 3/5/2019

Πίσω στο όχι και τόσο μακρινό 2005, η Toyota αποφασίζει να δρέψει τους καρπούς της συνεργασίας της με το PSA Group, ρίχνοντας στη μάχη της κατηγορίας των αυτοκινήτων πόλης το άσημο εκείνη την εποχή Aygo. Ένα τυπικό city car που αν και μοιάζει καταδικασμένο να πορευτεί στη σκιά του καταξιωμένου Yaris, θα καταφέρει να αποκτήσει το δικό του κοινό και να εξασφαλίσει μια θέση στην ακριβοθώρητη γκάμα της Τoyota.

Δεκατρία χρόνια μετά, η μικρότερη σε διαστάσεις και πιο προσιτή πρόταση της ιαπωνικής φίρμας συνιστά μία από τις δημοφιλέστερες της κατηγορίας της. Μία από τις ικανότερες, χάρη στον  αναβαθμισμένο τρικύλινδρο κινητήρα βενζίνης των 998 cc, τον επικαιροποιημένο εξοπλισμό και τις καλοδεχούμενες αισθητικές παρεμβάσεις που δέχθηκε το 2018 η δεύτερη κατά σειρά γενιά της.

Ένας ασφαλής τρόπος για να διακρίνεις την ανανεωμένη εκδοχή του Aygo από την αμέσως προηγούμενη είναι τα φώτα ημέρας τεχνολογίας LED που πλαισιώνουν τους προβολείς αλογόνου, αποτελώντας μάλιστα μέρος του βασικού εξοπλισμού του αυτοκινήτου. Στα φωτιστικά σώματα, άλλωστε, περιορίζονται οι παρεμβάσεις και στο πίσω τμήμα του αμαξώματος συμβάλλοντας, σε συνδυασμό με τις ανασχεδιασμένες ζάντες αλουμινίου, στη διαμόρφωση μιας πιο σύγχρονης και ελκυστικής εικόνας.

Αντιστοίχως, η ποιοτική και αισθητική αναβάθμιση του εσωτερικού οφείλεται σε μεγάλο βαθμό και στον εξοπλισμό, ο οποίος επιστρέφει πλουσιότερος, με προσθήκες που δεν επεκτείνουν μόνο τις δυνατότητες εξατομίκευσης αλλά ενισχύουν τομείς όπως η άνεση, η ασφάλεια και η συνδεσιμότητα. Μιλώντας, λοιπόν, για τις πλουσιότερες εξοπλιστικές εκδόσεις του ανανεωμένου Aygo, κεντρικός είναι ο ρόλος του νέου συστήματος ενημέρωσης και ψυχαγωγίας, το οποίο μεταξύ άλλων υποστηρίζει και τη λειτουργία της κάμερας οπισθοπορείας.

Με θετικές τις εντυπώσεις από την ανάλυση, τη φωτεινότητα και την απόκριση της έγχρωμης οθόνης αφής των επτά ιντσών, το βάθος των πληροφοριών του υπεραναλυτικού υπολογιστή ταξιδιού και τις εκτεταμένες δυνατότητες συνδεσιμότητας, μπορείς  να εστιάσεις στους διαθέσιμους χώρους για επιβάτες και αποσκευές, στη ηχομόνωση και εν γένει στην άνεση που είναι ικανό να προσφέρει ένα καθαρόαιμο αυτοκίνητο πόλης που δεν ξεπερνά σε μήκος τα 3,7 μέτρα. Θα συμφωνήσουν οι περισσότεροι πως τα 168 λίτρα του χώρου αποσκευών ίσως αποδειχθούν οριακά ακόμα και για τα ψώνια του Σαββατοκύριακου και ο θόρυβος που καταλήγει στον θάλαμο επιβατών είναι αρκετός-ενδεικτικός της... αστικής προέλευσης του αυτοκινήτου.

Από την άλλη, ο ψυχωμένος τρικύλινδρος ατμοσφαιρικός βενζινοκινητήρας δείχνει εν πρώτης πρόθυμος και ικανός να υπερβεί τα αμιγώς αστικά καθήκοντα του Aygo, αποδίδοντας στην προσφάτως αναβαθμισμένη εκδοχή του 72 ίππους και 93 Nm ροπής. Αναλυτικότερα, το σύνολο της Toyota απέκτησε -μεταξύ άλλων- σύστημα μεταβλητού χρονισμού -και- στις βαλβίδες εξαγωγής καυσαερίων, σύστημα ανακύκλωσης καυσαερίων, ανασχεδιασμένους αυλούς ψύξης, πιστόνια με ειδική επίστρωση για μικρότερες τριβές και οριακά υψηλότερη συμπίεση.

ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ (ΜΕ ΑΡΙΣΤΑ ΤΟ 10)
TOYOTA AYGO 1.0 VVTi 72 PS

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ 8

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ7

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ 8

ΟΔΙΚΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ 7

ΟΔΗΓΙΚΗ ΙΚΑΝΟΠΟΙΗΣΗ 7

ΑΝΕΣΗ/ΧΩΡΟΙ 7

ΑΣΦΑΛΕΙΑ 7

ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΟΤΗΤΑ 8

ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ 7

VALUE FOR MONEY 8

ΣΥΝΟΛΟ74

Οι παραπάνω παρεμβάσεις αποτυπώνονται τόσο στις επιδόσεις του αυτοκινήτου -η διαδικασία του 0-100 km/h ολοκληρώνεται σχεδόν 0,5 sec ταχύτερα σε σχέση με το πρόσφατο παρελθόν- όσο και στην κατανάλωση καυσίμου, η μέση τιμή της οποίας διατηρείται χωρίς δυσκολία κάτω από τα 6,0 l/100 km. Όλα αυτά με το μηχανικό κιβώτιο των πέντε σχέσεων να αναλαμβάνει τη μετάδοση της κίνησης στους εμπρός τροχούς (προαιρετικά προσφέρεται και αυτοματοποιημένο κιβώτιο επίσης πέντε σχέσεων), οι νέες ρυθμίσεις των αναρτήσεων να θέτουν ως βασική ή μοναδική τους προτεραιότητα την άνεση και το ηλεκτρικά υποβοηθούμενο σύστημα διεύθυνσης να αρκείται στα... λίγα παρά την αναβάθμιση του λογισμικού του. Το Aygo βελτιώθηκε και ισχυροποιήθηκε, όχι στον βαθμό που ενδεχομένως θα του επέτρεπε να κοιτάξει στα μάτια προτάσεις ανώτερων κατηγοριών (βλέπε supermini) αλλά τόσο ώστε να παραμείνει επίκαιρο και αν μη τι άλλο ανταγωνιστικό.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

ΜΟΝΤΕΛΟ TOYOTA AYGO 1.0 VVTi 72 PS 2019   TIMH €9.890   ΤΕΛΗ €83,7

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ 998, Ατμοσφαιρικός, 3 Κύλινδρος, Σε σειρά  ΚΑΥΣΙΜΟ Αμόλυβδη Βενζίνη

ΙΣΧΥΣ kW(PS)/rpm 53(72)/6.000  ΡΟΠΗ Nm/rpm 93/4.400

ΜΕΤΑΔΟΣΗ Χειροκίνητο, 5 σχέσεων, κίνηση στους εμπρός τροχούς

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ 0-100 σε 13,8 sec, τελική 160 km/h

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ/CO2 5,9 L/100km, 93 g/km

TOYOTA AYGO 1.0 VVTi 72 PS 2019

ΥΠΕΡ ΕΥΕΛΙΞΙΑ/ΕΥΧΡΗΣΤΙΑΑΠΟΔΟΤΙΚΟΤΗΤΑΔΥΝΑΤΟΤΗΤΕΣ ΕΞΑΤΟΜΙΚΕΥΣΗΣΠΛΗΡΟΤΗΤΑ ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΥ

ΚΑΤΑ ΗΧΟΜΟΝΩΣΗΑΙΣΘΗΣΗ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣΑΠΟΥΣΙΑ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ START&STOP