Δοκιμάζουμε το υβριδικό Suzuki Ignis GL Plus CVT 2WD


Σε μια εποχή που τα αυτοκίνητα πόλης γίνονται… δυσεύρετα λόγω ζήτησης αυτοκινήτων από άλλες κατηγορίες, η Suzuki επιμένει –και καλά κάνει- με το Ignis ως την απόλυτη λύση για αστικές μετακινήσεις και όχι μόνο.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΒΑΓΓΕΛΗΣ ΠΕΤΡΑΚΗΣ ΦΩΤ.: ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΟΥΤΟΣ
  • 30/7/2021

Είναι συμπαθητικό, συμπαγές και παρά την αστική του ευχρηστία δεν ξεχνά ότι είναι ένα SUV με τις ποδιές του, τη μεγάλη απόσταση του πατώματος από το έδαφος στα 18 εκατοστά και το μακρύ (για τα δεδομένα του μήκους των 3,7 μέτρων) μεταξόνιο στα 2,43 μέτρα που έχει τοποθετήσει έτσι τους τέσσερις τροχούς στα άκρα του αμαξώματος προσφέροντας συνάμα εξαιρετικούς και πολυχρηστικούς χώρους (με συρόμενο και διαιρούμενο πίσω κάθισμα στους επιβάτες).

Το εσωτερικό λοιπόν, μιας και αναφερθήκαμε σε αυτό, μας είναι πια γνώριμο και στην έκδοση δοκιμής μας, τη μεσαία εξοπλιστικά GL προσφέρει πολλά στοιχεία ανέσεων και –κυρίως- ασφάλειας, (ζάντες αλουμινίου, οθόνη αφής 7" με Smartphone Linkage και κάμερα οπισθοπορείας, Dual Camera Brake Support, θερμαινόμενα καθίσματα εμπρός κ.ά.), ενώ η πρακτικότητα και η ποιότητα ορίζονται από τη made in Japan φιλοσοφία κατασκευής. Επίσης η εργονομία είναι πολύ καλή με εξαίρεση την οθόνη αφής πολυμέσων που σου… βγάζει το λάδι ακόμη και για το πιο βασικά (πως είπαμε ότι βάζουμε σταθμό στο ραδιόφωνο;).

Σε επίπεδο ισχύος το Ignis στην πρόσφατη mild hybrid εποχή του εφοδιάζεται με το ήπιο 12βολτο υβριδικό σύστημα της Suzuki, για μεγαλύτερη οικονομία καυσίμου. Το σύστημα αποτελείται από μια ηλεκτρογεννήτρια (ISG) και μια μπαταρία ιόντων λιθίου 10Ah τοποθετημένη κάτω από το κάθισμα του οδηγού. Όπως γνωρίζουμε ήδη υπό πλήρες φορτίο γκαζιού το αυτοκίνητο δύναται να δεχθεί τη βοήθεια του ηλεκτροκινητήρα που προσφέρει μεν μόλις 3 ίππους αλλά και σχεδόν 50 Nm στιγμιαίας ροπής για να «αποφορτιστεί» ο βενζινοκινητήρας από το «τέρμα γκάζι» και την αντίστοιχη επιβάρυνση στην κατανάλωση.

Από την άλλη η ευκολία ενός CVT κιβωτίου (προτιμήθηκε έναντι του προηγούμενου ημιαυτόματου AGS) σε συνδυασμό με το «φίμωμα» του μοτέρ (από 90 πήγαμε στους 83 ίππους) δε δίνει κάτι από τη σπιρτάδα που θα μπορούσε το αυτοκίνητο να έχει χάρη και στην σχετικά καλή αναλογία κιλών ανά ίππο. Εντούτοις με μια ωραία… ντρίμπλα η Suzuki εξοπλίζει το CVT κιβώτιο με paddles στο τιμόνι και προκαθορισμένες θέσεις που προσομοιάζουν στην αίσθηση (αλλά όχι στην αμεσότητα) ένα κιβώτιο διπλού συμπλέκτη, βοηθώντας με αυτόν τον τρόπο τον βιαστικό οδηγό.

ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ (ΜΕ ΑΡΙΣΤΑ ΤΟ 10)
SUZUKI IGNIS GL PLUS CVT HYBRID 2WD

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ 8

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ6

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ 9

ΟΔΙΚΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ 8

ΟΔΗΓΙΚΗ ΙΚΑΝΟΠΟΙΗΣΗ 7

ΑΝΕΣΗ/ΧΩΡΟΙ 8

ΑΣΦΑΛΕΙΑ 8

ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΟΤΗΤΑ 9

ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ 8

VALUE FOR MONEY 7

ΣΥΝΟΛΟ78

Ο ημιάκαμπτος πίσω άξονας εξακολουθεί να είναι κάπως σκληρός με τους επιβάτες σε καπάκια στην άκρη του δρόμου, δίνοντας μεν καλό πάτημα αλλά στερώντας κάτι από την προσδοκώμενη άνεση παρά τα 175/60-R16 ελαστικά της Bridgestone.

Συνολικά πάντως όπως και κάθε Ignis αυτού του κόσμου έτσι και τούτο νιώθει πραγματικά άνετα εντός των τειχών, όντας ένα εξαιρετικό urban commuter, ενώ για ένα ταξίδι στον αυτοκινητόδρομο θα πρέπει να περιορίσετε το ρυθμό σας μέχρι τα 110-120 km/h μιας και ακολούθως ο αεροδυναμικός αλλά και ο θόρυβος μετάδοσης κάνουν τα πράγματα κουραστικά.

Νομίζουμε ότι οι μηχανικοί NVH της Suzuki πρέπει να το ξαναδούν το θέμα μιας κι έχουν φτιάξει ένα διαμαντάκι που όμως θέλει… γυάλισμα.

Όπως και να έχει τα ποιοτικά και τεχνολογικά χαρακτηριστικά αυτού του Ignis είναι πολύ ενδιαφέροντα με δεδομένους τους συσχετισμούς στην κατηγορία των αυτοκινήτων πόλης κι επομένως δεν υπάρχουν και πολλοί αντίπαλοι του ιαπωνικού μοντέλου. Με τη δε υπάρξη και του CVT αποτελεί πραγματικό μονόδρομο παρά την τιμή των 17.660 ευρώ που θεωρείται υψηλή.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

ΜΟΝΤΕΛΟ SUZUKI IGNIS GL PLUS CVT HYBRID 2WD 2021   TIMH €15.080   ΤΕΛΗ €0

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ 1.197, Ατμοσφαιρικός, 4 Κύλινδρος, Σε σειρά  ΚΑΥΣΙΜΟ Υβριδικό

ΙΣΧΥΣ kW(PS)/rpm 61(83)/6.000  ΡΟΠΗ Nm/rpm 107/2.800

ΜΕΤΑΔΟΣΗ CVT, κίνηση στους εμπρός τροχούς

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ 0-100 σε 12,4 sec, τελική 155 km/h

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ/CO2 5,4 L/100km, 122 g/km

SUZUKI IGNIS GL PLUS CVT HYBRID 2WD 2021

ΥΠΕΡ ΣΧΕΔΙΑΣΗ, ΠΡΑΚΤΙΚΟΤΗΤΑ, ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ, ΙΚΑΝΟΤΗΤΕΣ ΕΚΤΟΣ ΔΡΟΜΟΥ, ΕΥΚΟΛΙΑ ΚΙΒΩΤΙΟΥ

ΚΑΤΑ ΘΟΡΥΒΟΣ ΜΕΤΑΔΟΣΗΣ, ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ