ΔΟΚΙΜΗ: BMW X1 20i 192 PS xDrive Steptronic


Η δεύτερη αναλυτική δοκιμή μας επί ελληνικού εδάφους με τη νέα γενιά X1 αυτή τη φορά στη δίλιτρη βενζινοκίνητη έκδοση με τετρακίνηση και πολλά άλλα καλούδια.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΒΑΓΓΕΛΗΣ ΠΕΤΡΑΚΗΣ, ΦΩΤΟ: ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΟΥΤΟΣ
  • 8/3/2016

Σημειώσατε Χ

Εκεί στην BMW πρέπει να γελάνε κάτω από τα μουστάκια τους. Το 2015 έκλεισε με άλλη μια χρονιά-ρεκόρ σε επίπεδο πωλήσεων. Μερίδιο της επιτυχίας ήρθε και από τις νέες προσθιοκίνητες πλατφόρμες πάνω στις οποίες χτίζεται το κερδοφόρο μέλλον της μάρκας. Μια από αυτές και ίσως η πιο αξιοσημείωτη είναι βέβαια η X1.

Στη δεύτερη αναλυτική δοκιμή μας επί ελληνικού εδάφους και σε συνέχεια των εντυπωσιακών βελτιώσεων που διαπιστώσαμε στη νέα γενιά X1 αυτή τη φορά πέφτει στα χέρια μας η δίλιτρη βενζινοκίνητη έκδοση με τετρακίνηση και πολλά άλλα καλούδια.

Πριν από όλα να αναφέρουμε τα θετικά μας σχόλια για το σχήμα της, το παράστημά της και τη χρηστικότητά της, που αποτελούν ένα ωραίο «πακέτο». Παρότι το μήκος της είναι ίδιο με αυτό της Mercedes-Benz GLA, οι χώροι είναι σαφώς καλύτεροι, κυρίως λόγω της πιο κυβισμένης και υψηλής λογικής της Χ1. Αψεγάδιαστη συναρμογή, όμορφες λεπτομέρειες και στο σύνολο μια baby… Χ3 που δεν περνά απαρατήρητη.

Εντός δεν συναντούμε διαφορές από όσα γνωρίσαμε πριν λίγο καιρό. Ομορφο, οδηγοκεντρικό περιβάλλον, άριστα, ακριβά υλικά (αλουμίνιο, πραγματικό ξύλο κ.ά.) έχουν παντρευτεί ιδανικά με όλα τα σύγχρονα gadgets της BMW. Και ωραίες οθόνες και super αναλυτικό navi με trackpad που ψηλαφείς επάνω του γράμματα για να γίνουν εισαγωγή στο υπερπλήρες μενού της και βέβαια άφθονοι χώροι για μικροαντικείμενα και -κυρίως- για επιβάτες και αποσκευές, όπου ελέω run-flat ελαστικών έχουμε έναν χώρο κανονική… τάφρο με δύο επίπεδα για να βάλετε τα πάντα.

Εν κινήσει

Ο κινητήρας ανήκει στη νέα γενιά δίλιτρων συνόλων της φίρμας με απόδοση ισχύος 192 ίππων. Είναι ελαφρά πιο υποτετράγωνος από το σύνολο που φορά πχ. η 220i cabrio και αυτό έχει άμεσο αντίκτυπο στον άριστο τρόπο απόδοσής του στις χαμηλές στροφές αλλά και στην κατανάλωση. Είναι και αθόρυβος. Συνοδεύεται από το βελτιωμένο 8άρι αυτόματο κιβώτιο της ZF με μειωμένες τριβές και πιο άμεσες αλλαγές, εξοπλίζεται και με paddles στο τιμόνι, που επιτρέπει και χειροκίνητες αλλαγές, ενώ με το BMW Driving Experience διακόπτη στο πρόγραμμα Sport (υπάρχουν και Comfort και Eco Pro), η X1 μεταμορφώνεται από έναν premium μεταφορέα σε μια μικρή βολίδα. Δεν λέμε μεγάλη, μιας και το σύνολο παρά τα 7,4 δλ. που ανακοινώνονται για τα πρώτα 100 χλμ./ώρα δεν έχει την εκρηκτικότητα της macho έκδοσης των 245 ίππων, αλλά αρκετά αποθέματα ισχύος για υψηλές ταχύτητες στην Εθνική οδό. Οι αλλαγές εδώ γίνονται αρκετά γρήγορα και μάλιστα το κιβώτιο «βοηθά» τον οδηγό παίρνοντας πληροφορίες από το σύστημα πλοήγησης σχετικά με τη φύση της διαδρομής και αναλόγως ρυθμίζει τις αλλαγές του (!). Επίσης στην Eco Pro λειτουργία (με ανάλογη ρύθμιση κι εδώ των αλλαγών του κιβωτίου) υπάρχει και η δυνατότητα coasting με την οποία αποσυμπλέκεται το κιβώτιο όταν το αυτοκίνητο κινείται με σταθερή ταχύτητα σε επίπεδο δρόμο κι επομένως επιτυγχάνεται οικονομία καυσίμου. Στη δοκιμή μας με 500 διανυθέντα χιλιόμετρα, ο ακριβής υπολογιστής ταξιδίου υπέδειξε οικονομία καυσίμου που επεξέτεινε την αυτονομία μας κατά 60 χιλιόμετρα, διόλου άσχημα.

Κατά τα λοιπά η άνεση -για άλλη μια φορά- δεν είναι ιδανική, απόρροια των run flat ελαστικών όπως και το επίπεδο θορύβου - αναλόγως ασφαλτοτάπητα. Πάντως σε στεγνό δρόμο η X1 κρατά (BMW γαρ), στρίβει και ελέγχεται με σιγουριά και με τις προαιρετικές ηλεκτρονικά ρυθμιζόμενες αναρτήσεις η σπορτίφ αίσθηση κίνησης γίνεται αντιληπτή.

Θα θέλαμε πάντως λίγο πιο άμεση υποβοήθηση του τιμονιού πέριξ της ευθείας ενώ σε βρεγμένο δρόμο καλό είναι να κινηθείτε συγκρατημένα καθώς η υποστροφή έρχεται γρήγορα. Στα εκτός δρόμου το αυτοκίνητο ως αυτόματα τετρακίνητο (φύσει προσθιοκίνητο με αυτόματη μεταφορά ροπής και στον πίσω άξονα) κινείται ικανοποιητικά (και με 18,3 εκατοστά απόστασης πατώματος από το έδαφος), παρότι ίσως ήρθε η ώρα για την BMW να εξελίξει προγράμματα πρόσφυσης για δύσκολα τερέν, κατά τα πρότυπα της Mercedes.  

Και αυτή η X1 δεν είναι αδιάφορη. Εχει χαρακτήρα, ποιότητα, τη δύναμη που προσδοκάς (αλλά όχι παραπάνω), πρακτικότητα και φινέτσα. Οι ικανότητές της είναι αρκετές εντός και εκτός δρόμου και σίγουρα θα σας ανταμείψει με πολλές ευχάριστες διαδρομές. Αρκεί να την παραγγείλετε με νορμάλ ελαστικά.