ΔΟΚΙΜΗ: Hyundai i10 1.0 BLUE DRIVE


Με τεχνολογίες εξοικονόμησης καυσίμου και 3κύλινδρο ενός λίτρου, το μικρό της Hyundai αποκτά άκρως... οικολογική υπόσταση!

  • 31/1/2015

Με τεχνολογίες εξοικονόμησης καυσίμου και τον 3κύλινδρο του ενός λίτρου, το μικρό της Hyundai δεν πληρώνει τέλη και αποκτά άκρως... οικολογική υπόσταση!

Ξέρουμε. Πολλές φορές γινόμαστε κουραστικοί, αλλά δεν μπορούμε παρά να παραδεχτούμε την αλήθεια. Αυτό το νέο μοντέλο της Hyundai είναι πολύ καλύτερο από αυτό που αντικατέστησε, σε τέτοιο σημείο μάλιστα που νιώθεις ότι έχουν περάσει δύο γενιές από... πάνω του, κάτι που μας είχε κάνει εντύπωση και στην πρώτη μας επαφή επί ελληνικού εδάφους με το i10 με τον μεγαλύτερο κινητήρα βενζίνης των 1,25 λίτρων. Σίγουρα τα βήματα εξέλιξης της κορεάτικης φίρμας τα τελευταία χρόνια είναι γοργά έως αλματώδη, και φυσικά το ίδιο ισχύει σχεδόν με ολόκληρη την γκάμα της Hyundai. Το κατά πόσο είναι κορεατική μια εταιρεία της οποίας το τμήμα έρευνας και εξέλιξης, το τμήμα σχεδίασης, η πίστα δοκιμών βρίσκονται στην Ευρώπη και το εργοστάσιά της σε Ευρώπη και Τουρκία, είναι μια άλλη ιστορία που σηκώνει πολλή συζήτηση...

Ευρωπαϊκό σε όλα

Με τα supermini να έχουν πάρει... κεφάλι από τα μικρομεσαία στη «γηραιά ήπειρο» και τα mini να αναμένεται να αυξηθούν κατά 25% μέχρι το 2016, το νέο Hyundai i10 παίζει πολύ σημαντικό ρόλο στην προσπάθεια απόβασης της εταιρείας στην Ευρώπη. Με το αρχηγείο στο Ruesselsheim, το R & D και τον σχεδιασμό με βάση τα ευρωπαϊκά κριτήρια και δεδομένα (διά χειρός του Γερμανού Thomas Burkle), όλα υποδηλώνουν την... ευρωπαϊκή φροντίδα στο νέο i10. Με το εκ βάθρων εξελιγμένο πάτωμα από το Kia Picanto να κάνει το νέο i10 κατά 27% πιο στιβαρό σε σχέση με το παρελθόν, το αμάξωμα να είναι χαμηλότερο, φαρδύτερο και μακρύτερο, αλλά και την τελευταία σχεδιαστική φιλοσοφία «fluidic sculpture» να εφαρμόζεται σε όλο της το μεγαλείο, το νέο i10 δείχνει πολύ πιο εντυπωσιακό, δυναμικό και πιο... αυτοκίνητο σε σχέση με το παρελθόν.

Το ίδιο ισχύει και στο καλοσχεδιασμένο και πρακτικότατο εσωτερικό. Κορυφαίας ποιότητας υλικά με βάση τα δεδομένα της κατηγορία, πάρα πολλές και καλοσχεδιασμένες θέσεις για μικροαντικείμενα, τυπική εργονομία, πολύ καλοί χώροι για 4 (ή και στριμωγμένα 5) επιβάτες, κορυφαίος χώρος αποσκευών, πλούσιο εξοπλισμός και ευχάριστες επενδύσεις σε καθίσματα και ταμπλό που σπάνε τη μονοτονία των σκουρόχρωμων πλαστικών, όλα συνθέτουν ένα σκηνικό που δεν έχει να ζηλέψει σε τίποτα από τους μεγάλους ανταγωνιστές από Ιταλία, Γερμανία, Ιαπωνία, Γαλλία, Ισπανία ή Τσεχία. Μάλλον το αντίθετο θα λέγαμε σε αρκετές περιπτώσεις.

3κύλινδρη έκπληξη!

Και αν τα σχόλια μας για τον μεγαλύτερο κινητήρα βενζίνης των 1,25 λίτρων με τους 87 ίππους ήταν πολύ θετικά, τότε αυτή η δοκιμή με τον 3κύλινδρο του ενός λίτρου ήταν για εμάς μια ευχάριστη έκπληξη. Με 66 ίππους ο βενζινοκίνητος ατμοσφαιρικός είναι εξαιρετικά ομαλός σε λειτουργία και δεν αποκαλύπτει την... απουσία ενός κυλίνδρου παρά μόνο σε ελάχιστες περιπτώσεις. Αρκετά δυνατός σε κάθε περίπτωση, ακόμα και χαμηλά (για κινητήρας της κατηγορίας φυσικά), στο «BlueDrive» αυτοκίνητο της δοκιμής, ο 3κύλινδρος των 998 κ.εκ. συνδυάζεται με 5άρι κιβώτιο, σύστημα ISG (start/stop δηλαδή) και ελαστικά χαμηλής τριβής Hankook Kinergy Eco. Στην εθνική και με... νόμιμες ταχύτητες είναι εύκολο να δεις κατανάλωση στον υπολογιστή ταξιδιού παρόμοια με αυτήν που ισχυρίζεται ο κατασκευαστής (4,3 λίτρα/100 χλμ.), ενώ υπήρχαν περιπτώσεις που πέσαμε και κάτω από αυτήν. Παρά την καλή λειτουργία όμως του ISG εντός της πόλης και υπό πίεση, δεν ήταν και λίγες οι περιπτώσεις που ο υπολογιστή ταξιδιούς άγγιξε την περιοχή των 7 λίτρων (ό,τι δηλαδή είχαμε δει και με το μεγαλύτερο 1,25). Σε γενικές γραμμές πάντως και αν δεν είσαι τρομερά επίμονος με το δεξί πεντάλ, βρίσκεσαι σχετικά εύκολα στην περιοχή του 6.  

Στον δρόμο το i10 δίνει σε κάθε περίπτωση μία σαφή εικόνα στιβαρής –με τα δεδομένα της κατηγορίας- κατασκευής. Εξαιρετική ποιότητα κύλισης που αγγίζει τα όρια της μεγαλύτερης κατηγορία, καλή άνεση και ποιοτική, καθόλου ξερή απόσβεση των ανωμαλιών του οδοστρώματος από την ανάρτηση, αλλά και πολύ υψηλά περιθώρια πρόσφυσης και ήπιες αντιδράσεις σε κάνουν να νιώθει,ς στις περισσότερες των περιπτώσεων, ότι βρίσκεσαι σε όχημα μεγαλύτερης κατηγορίας. Το τιμόνι είναι καλά ζυγισμένο, αλλά όχι τόσο άμεσο και πληροφοριακό όσο αυτό στην συνομοταξία VW up!, SEAT Mii, Skoda Citigo. Το κιβώτιο, από την άλλη, είναι από τα κορυφαία της κατηγορίας, αλλά από την άλλη τα ελαστικά χαμηλής τριβής δεν βοηθάνε στην αποτελεσματικότητα των φρένων, που εντούτοις είναι καλά σε αίσθηση.  

Θα επιμείνουμε στη θετική άποψη που είχαμε και για το 1,25. Με βασική τιμή στα 9.005 ευρώ (με απόσυρση και προσφορές), πλούσιο εξοπλισμό και χώρους επιβατών και γενικότερη αίσθηση από μεγαλύτερο αυτοκίνητο, το νέο i10 είναι ένα από τα πιο (αν όχι... το) ολοκληρωμένα mini στην ελληνική αγορά.