Δοκιμή: Suzuki IGNIS 1.2 SHVS 90 PS ALLGRIP


Σε ένα τόσο δα αυτοκίνητο χώρεσε με περίσσιο θάρρος αρκετή από την ιαπωνική τεχνολογία αυτοκίνησης και όχι μόνο.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΒΑΓΓΕΛΗΣ ΠΕΤΡΑΚΗΣ ΦΩΤΟ: ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΟΥΤΟΣ
  • 12/4/2018

Οι Ιάπωνες είναι πάντα προσηλωμένοι στην ιστορία, στην παράδοσή τους και τις τελευταίες δεκαετίες στην τεχνολογική τους ενδελέχεια. Δεν εξηγείται αλλιώς το γεγονός ότι διατηρούν δεσμούς με το παρελθόν τους, αλλά συνάμα φτιάχνουν μικρά, σοφιστικέ πράγματα εξελιγμένα στο έπακρο. Ένα από δαύτα είναι και το Suzuki Ignis. Tο full ιαπωνικό Suzuki Ignis έχει κερδίσει αμέσως την εκτίμησή μας στην Ελλάδα αφού έχει καταφέρει να φιγουράρει ψηλά στις πωλήσεις της κατηγορίας των αυτοκινήτων πόλης. Προσοχή όμως! Είναι τόσο αιρετικό το Ignis που μπορεί να θεωρηθεί και ως το πιο μικρό SUV της κατηγορίας με άριστα χαρακτηριστικά για κίνηση εκτός δρόμου και τετρακίνηση. Αυτό λοιπόν το μικρό αυτοκίνητο διαθέτει και μια ακόμη έκδοση την οποία περιμέναμε με μεγάλη ανυπομονησία. Την υβριδική του υπόσταση.

Το υβριδικό -ναι σωστά διαβάσατε- Ignis με σύστημα τετρακίνησης Allgrip είναι η πιο προηγμένη εκδοχή του μικρού αυτοκινήτου της φίρμας. Το «ήπιο» υβριδικό σύστημα με βάρος μόλις 6,5 κιλά χρησιμοποιεί μια ηλεκτρογεννήτρια (ISG - Integrated Starter Generator) ισχύος 2,3 kW (σχεδόν 3 ίπποι)και ροπής 50Nm για την υποβοήθηση του βενζινοκινητήρα κατά την επιτάχυνση. Αυτό που αντιλαμβάνεται ο οδηγός είναι ένα πολύ μικρό «σπρώξιμο» με την εμπλοκή του ISG ενώ υπάρχει και η σχετική απεικόνιση στη μικρή ψηφιακή οθόνη του πίνακα οργάνων. Μια συμπαγής μπαταρία ιόντων λιθίου της Denso 36Wh που βρίσκεται κάτω από το κάθισμα του οδηγού, αναλαμβάνει να δώσει ζωή στο ηλεκτροκινητήρα και φορτίζεται κάθε φορά που το αυτοκίνητο φρενάρει (άλλωστε ο ηλεκτροκινητήρας έχει και το ρόλο γεννήτριας).

Επίσης η ίδια γεννήτρια και η μπαταρία βοηθούν το ηλεκτρικό κύκλωμα του αυτοκινήτου (ηχοσύστημα, κλιματισμός, φώτα κ.λπ.) με αποτέλεσμα ο ατμοσφαιρικός βενζινοκινητήρας να εργάζεται απρόσκοπτα για να μεταδώσει τους 90 ίππους του στους δύο ή τους τέσσερις τροχούς. Αυτό λοιπόν που επιτυγχάνεται είναι η βελτίωση στην οικονομία καυσίμου καθώς το «ήπιο» υβριδικό σύστημα καταργεί τις υψηλές στιγμιαίες καταναλώσεις που σημειώνονται κατά την εκκίνηση του αυτοκινήτου ή σε μια ξαφνική επιτάχυνση. Σύμφωνα με τη Suzuki  τούτο το Ignis καταναλώνει εντός πόλης 0,7 l/100km λιγότερο καύσιμο συγκριτικά με το συμβατικό τετρακίνητο Ignis (από 5,9 στα 5,2 l/100km), ενώ εκπέμπει και 8 g/km λιγότερο CO2.

 

Στο δρόμο

κανείς δε μπορεί να περιμένει από ένα τέτοιο αυτοκίνητο ποιότητα κύλισης επιπέδου S-Cross αλλά αυτό ίσως είναι κάτι που δεν είναι και το προσδοκώμενο από ένα αστικό -κυρίως- αυτοκίνητο. Είναι σκληρό στις αναρτήσεις του με κάπως απείθαρχο τον πίσω άξονα με στήριξη τριών συνδέσμων. Είναι επίσης θορυβώδες υπό πίεση και ο ρυθμός που ανεβάζει τροφές δεν είναι σπιντάτος.

Όμως είναι εξαιρετικά ενδιαφέρον να αντιλαμβάνεσαι ότι η κατανάλωση μπορεί εντός πόλης να παραμείνει πεισματικά στα 5,0 l/100km ή και χαμηλότερα αλλά και να κάνεις αναστροφή σχεδόν παντού με ακτίνα στροφής στα 4,7 μέτρα. Όσο για την κίνηση εκτός δρόμου, έχουμε μια μικρή αποκάλυψη, καθώς μπορείς να κινηθείς με απίστευτη ευκολία σε ανάγλυφο που άλλα SUV δεν θέλουν ούτε να τo... βλέπουν. Κατ’ αρχάς είναι η απόσταση των 18 εκατοστών του πατώματος από το έδαφος. Ακολούθως είναι οι γωνίες εισόδου, ράμπας και διαφυγής στις 20,18 και 38,8 μοίρες αντίστοιχα, όμως είναι πρωτίστως τα off-road καλούδια. Με τη χρήση ενός πολύδισκου συνεκτικού συμπλέκτη τοποθετημένου εμπρός από το πίσω διαφορικό, το σύστημα Allgrip Auto μεταφέρει ροπή αυτόματα στους πίσω τροχούς όταν ανιχνεύσει απώλεια πρόσφυσης στους εμπρός.

Επίσης, ειδικά για το Ignis υπάρχει σπέσιαλ software με την ονομασία grip control. Η λειτουργία αυτή ενεργοποιείται με το ανάλογο μπουτόν στη βάση της κονσόλας και εξασφαλίζει ομαλή εκκίνηση σε δρόμους που είναι ολισθηροί, με χιόνι ή λάσπη, φρενάροντας τους τροχούς που ολισθαίνουν, χρησιμοποιώντας και το traction control για ταχύτητα μέχρι και 30 km/h. Υπάρχει μέχρι και Σύστημα Ελεγχόμενης Καθόδου με την αυτόματη πέδηση να περιορίζει την ταχύτητα του Ignis στα 10 km/h.

Κατά τα λοιπά, το εσωτερικό είναι ποιοτικό, νεανικό με όμορφη διχρωμία και επιπλέον πινελιές, όπως στη βάση τις κονσόλας και τις χειρολαβές. Υπάρχει σύστημα multimedia (δυστυχώς αγγλικής...νοοτροπίας) και υπεραφθονία χώρων για μικροαντικείμενα. Τα πίσω καθίσματα -αυστηρά για δύο επιβάτες- διαθέτουν ανεξάρτητη συρόμενη λειτουργία κατά 16,5 εκατοστά προσδίδοντας και κάποια πολυχρηστικά στοιχεία στο μικρό αυτοκίνητο. Ο χώρος αποσκευών είναι μικρός στα 227 λίτρα, αλλά σίγουρα σύννομος με τα δεδομένα της κατηγορίας. Από την άλλη, το νέο πάτωμα που χρησιμοποιεί η Suzuki και στα Baleno και Swift είναι ελαφρύ και συνάμα άκαμπτο συντελώντας στα καλά χαρακτηριστικά ασφαλείας. Παράλληλα υπάρχει μισή ντουζίνα αερόσακοι, ESP αλλά και σύστημα αυτόματης πέδησης Dual Camera Brake (DCBS), συστήματα προειδοποίησης αλλαγής λωρίδας, προειδοποίησης εκτροπής αυτοκινήτου, προειδοποίησης φρεναρίσματος έκτακτης ανάγκης.

Με όλα αυτά είναι μάλλον λογικό η τιμή του Ignis δοκιμής να ορίζεται στα 16.730 ευρώ. Είναι πολλά τα λεφτά αλλά όπως πάντα λέμε το γιέν είναι σκληρό νόμισμα, η αξιοπιστία του κανονικού made in Japan δεδομένη και η ευελιξία εντός και εκτός δρόμου πρώτης γραμμής. Σε όλα αυτά προσθέστε και τη μικροϋβριδική υπόσταση του μικρού SUV της Suzuki κι έχετε ένα συνδυασμό μοναδικό.

ΥΠΕΡ

  • ΥΒΡΙΔΙΚΗ ΥΠΟΒΟΗΘΗΣΗ
  • ΕΥΕΛΙΞΙΑ
  • ΤΕΤΡΑΚΙΝΗΣΗ
  • ΧΩΡΟΙ ΠΙΣΩ
  • ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΣ

KATA

  • ΘΟΡΥΒΟΣ ΚΙΝΗΤΗΡΑ
  • ΑΝΕΣΗ
 

TECH INFO

SUZUKI IGNIS 1.2 SHVS 90 PS ALLGRIP

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ                                                     4KΥΛΙΝΔΡΟΣ ΣΕ ΣΕΙΡΑ

ΚΑΥΣΙΜΟ                                                          ΒΕΝΖΙΝΗ

ΚΥΒΙΣΜΟΣ (cc)                                                 1.242

ΜΕΓΙΣΤΗ ΙΣΧΥΣ [kW(PS)/rpm]                            66(90)6.000

ΜΕΓΙΣΤΗ ΡΟΠΗ (Nm/rpm)                                  120/4.400

ΚΙΝΗΣΗ                                                            ΑΥΤΟΜΑΤΗ ΤΕΤΡΑΚΙΝΗΣΗ

ΑΜΑΞΩΜΑ                                                           

ΜXΠXΥ (mm)                                                     3.700x1.690x1.595

ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ (mm)                                             2.435

ΒΑΡΟΣ (kg)                                                      920

ΧΩΡΟΣ ΑΠΟΣΚΕΥΩΝ (l) min/max                       204/1.086

ΡΕΖΕΡΒΟΥΑΡ (l)                                               30

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ*

0-100 km/h (s)                                                    11,5

ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ (km/h)                                   165

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ (l/100km)

ΕΝΤΟΣ/ΕΚΤΟΣ ΠΟΛΗΣ*                                      5,2/4,4

ΜEΙΚΤΗ*                                                             4,7

ΜΕΣΗ ΔΟΚΙΜΗΣ                                                  6,0

ΕΚΠΟΜΠΗ CO2 (g/km)*                                       106

*ΜΕΤΡΗΣΗ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗ.

ΤΙΜΗ ΒΑΣΙΚΗΣ ΕΚΔΟΣΗΣ (ΕΥΡΩ)                        16.730

ΤΕΛΗ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ(ΕΥΡΩ)                              103,88

 

ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ (ΜΕ ΑΡΙΣΤΑ ΤΟ 10)

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ                              9

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ                               9

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ                           9

ΟΔΙΚΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ             8

ΟΔΗΓΙΚΗ ΙΚΑΝΟΠΟΙΗΣΗ           7

ΑΝΕΣΗ/ΧΩΡΟΙ                          8

ΑΣΦΑΛΕΙΑ                                9

ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΟΤΗΤΑ                   8

ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ                            9

VALUE FOR MONEY                 7

ΣΥΝΟΛΟ                                   83