ΔΟΚΙΜΗ: Suzuki Swift 1.3 DDiS Diesel


Με κινητήρα πετρελαίου στα 1,3 λίτρα, το supermini της ιαπωνικής φίρμας συνδυάζει με πολύ καλό τρόπο στυλ, ικανοποιητικές επιδόσεις και εξαιρετική οικονομία σε καθημερινή βάση.

  • 5/6/2015

Με κινητήρα πετρελαίου στα 1,3 λίτρα, το supermini της ιαπωνικής φίρμας συνδυάζει με πολύ καλό τρόπο στυλ, ικανοποιητικές επιδόσεις και εξαιρετική οικονομία σε καθημερινή βάση.

Αποτελούν πλέον την πρώτη επιλογή του ευρωπαίου καταναλωτή, καθώς την προηγούμενη χρονιά περάσανε σε πωλήσεις και τα μικρομεσαία που για πολλά χρόνια κατείχαν την πρωτοκαθεδρία στη γηραιά ήπειρο. Ο λόγος βεβαίως για τα οχήματα της κατηγορίας Β ή αν θέλετε αυτά που κοινώς ονομάζουμε supermini. Το γεγονός αυτό έχει οδηγήσει τις αυτοκινητοβιομηχανίες στο να δίνουν όλο και μεγαλύτερη έμφαση στα οχήματα της κατηγορίας καθώς στα χρόνια της κρίσης αποτελούν πολλές φορές την πρώτη και μοναδική επιλογή για ένα οικογενειακό όχημα. Ο ανταγωνισμός είναι πραγματικά πλέον πολύ μεγάλος με δεκάδες επιλογές που είναι άκρως ολοκληρωμένες, καθώς τα σύγχρονα supermini οφείλουν και πρέπει να είναι «μεγάλα» σε χώρους, ανέσεις και ασφάλεια, ενώ θα πρέπει να διαθέτουν πολύ καλά οδικά χαρακτηριστικά και να είναι τεχνολογικά άρτια σε σημείο μάλιστα που να μην έχουν να ζηλέψουν κάτι από οχήματα μεγαλύτερης κατηγορίας.  

Μέσα σε αυτό το άκρως ανταγωνιστικό τοπίο, η Suzuki προσπαθεί συνεχώς να διατηρεί το ενδιαφέρον για το Swift τόσο με νέες και καλύτερα εξοπλισμένες εκδόσεις όσο και με την τελευταία του ανανέωση που το έκανε ακόμα πιο σύγχρονο χωρίς αυτό να σημαίνει ότι υπέστη και μεγάλες αλλαγές. Ούτως ή άλλως ακόμα και σήμερα το Suzuki Swift παραμένει ένα αρκετά trendy και μοντέρνο όχημα και οι μικρές σχεδιαστικές επεμβάσεις απλώς προσέθεσαν πόντους στην ευχάριστη εικόνα του. Όπως λένε… ομάδα που κερδίζει δεν την αλλάζεις, γι’ αυτό και οι επεμβάσεις στο ανανεωμένο Swift δεν είναι εκτεταμένες και εντοπίζονται κυρίως στο εμπρός μέρος όπου ξεχωρίζουν αμέσως τα φώτα ημέρας τεχνολογίας LED, τα οποία «αγκαλιάζουν» τα φώτα ομίχλης. Επανασχεδιασμένος είναι και ο προφυλακτήρας, ενώ η νέα γρίλια και οι νέοι εξωτερικοί καθρέφτες με τα ενσωματωμένα φλας συμπληρώνουν την εικόνα του φρεσκαρίσματος.

Με το συνολικό μήκος να φτάνει τα 3,85 μέτρα, το Swift είναι ένα από τα πιο compact supermini, τα οποία πλέον φλερτάρουν οι και ξεπερνάνε τα τέσσερα μέτρα. Το γεγονός αυτό το κάνει εξαιρετικά ευέλικτο σε αστικό περιβάλλον, αλλά από την άλλη έχει και τις αρνητικές του επιπτώσεις σε θέματα χώρων. Έτσι, το Swift είναι σε θέση να φιλοξενήσει 4 ενήλικες χωρίς όμως ιδιαίτερη άνεση, καθώς στο πίσω κάθισμα ο χώρος για το κεφάλι υψηλόσωμων επιβατών είναι σχετικά οριακός. Εκεί όμως που πραγματικά υστερεί το supermini της ιαπωνικής εταιρίας είναι ο χώρος αποσκευών, καθώς τα 211 λίτρα (στα 902 με την αναδίπλωση του πίσω καθίσματος) του είναι στο κατώτερο άκρο της κατηγορίας για να μην πούμε ότι πλέον τα περισσότερα μίνι έχουν περισσότερο χώρο για τις αποσκευές.  Δεν είναι όμως μόνο η χωρητικότητά του που προβληματίζει καθώς τόσο το μικρό μήκος όσο και το ψηλό κατώφλι φόρτωσης, δεν τον καθιστούν και ιδιαίτερα εύχρηστο.

Παρά τα σκουρόχρωμα πλαστικά και των γενικότερα μουντό διάκοσμο, στο εσωτερικό το Swift είναι αρκετά σύγχρονο και σπορτίφ. Οι διάφορες «πινελιές» σε ασημένιο χρώμα σε ορισμένες επενδύσεις, σπάνε λίγο την μονοτονία των αποχρώσεων του μαύρου και του γκρι, αλλά τα σκληρά πλαστικά δεν πείθουν ιδιαίτερα σε θέματα αντιληπτής ποιότητας.  Σε θέματα λειτουργικότητας και εργονομίας πάντως τα πράγματα είναι πολύ θετικά για το supermini της Suzuki με τις θέσεις για μικροαντικείμενα να είναι και πολλές και καλοσχεδιασμένες. Η θέση οδήγησης είναι πολύ καλή με το τιμόνι και το κάθισμα να διαθέτουν πολλαπλές ρυθμίσεις, ενώ πολύ καλή είναι και η ορατότητα περιμετρικά.

Επαρκής και οικονομικός

Μπορεί ο πετρελαιοκινητήρας των 1.248 κ.εκ. που είναι συμβατός με τις προδιαγραφές ρύπων Euro 5 να μην εντυπωσιάζει κιόλας με την ισχύ του (75 ίπποι), αλλά η μέγιστη ροπή των 190 Nm μόλις από τις 1.750 σ.α.λ. αποδεικνύεται στην πράξη επαρκής για το αμάξωμα των 1.065 κιλών. Σύμφωνα με τις εργοστασιακές μετρήσεις στο κλασικό 0-100 χλμ./ώρα είναι ελάχιστα πιο αργό από το βενζινοκίνητο των 1,2 λίτρων (σχεδόν 1,25 λίτρα είναι και οι δύο κινητήρες για να είμαστε πιο ακριβείς με το DDiS να είναι 0,5 δλ. πιο αργό) με την τελική να αγγίζει και στις δύο περιπτώσεις τα 165 χλμ./ώρα, αλλά η καλύτερη ροπή του το κάνει αρκετά πιο γρήγορο στις ρεπρίζ. Στην πράξη μάλιστα μπορεί να είναι ελαφρώς νωχελικό χαμηλά και στο ρελαντί να ακούγεται το χαρακτηριστικό «κροτάλισμα» του diesel, αλλά πιο ψηλά και τραβάει αρκετά καλά και η λειτουργία του είναι αρκετά ομαλή χωρίς ιδιαίτερους κραδασμούς. Εκτός αυτού αποδεικνύεται και αρκετά πιο οικονομικός σε σχέση με τον κινητήρα βενζίνης, καθώς αν δεν έχεις ιδιαίτερα… βαρύ πόδι τότε εύκολα μπορείς να δεις και μία μέση κατανάλωση της τάξης του 6 και κάτι για κάθε 100 χλμ. ή και κάτω από αυτό.  

Η αίσθηση του Swift στο δρόμο και γενικότερα η οδική του συμπεριφορά ήταν ανέκαθεν ένα από τα δυνατά σημεία του ιαπωνικού supermini. Κάτι τέτοιο ισχύει και με το ανανεωμένο ιαπωνικό μοντέλο, καθώς είναι πολύ εύχρηστο και ευχάριστο τόσο εντός της πόλης όσο και έξω από αυτήν. Οι compact διαστάσεις του, το αρκετά στιβαρό πλαίσιο, η καλή ρύθμιση της ανάρτησης που ισορροπεί πολύ καλά ανάμεσα στο δυναμικό και το άνετο, το καλό σε αίσθηση και βάρος τιμόνι, το άμεσο σύστημα διεύθυνσης και το πολύ καλό σε αίσθηση και γρήγορο μηχανικό κιβώτιο των πέντε σχέσεων, συνεπικουρούν στη διαμόρφωση ενός αρκετά σπορτίφ συνόλου. Σχεδόν σε όλες τις περιπτώσεις οι αντιδράσεις είναι ομαλές και ουδέτερες, ενώ νιώθεις ότι το πλαίσιο αντέχει πολύ παραπάνω απ’ όποια… βασανιστήρια μπορεί να τεθεί από τον 1.3 DDiS.

Πολύ σημαντικό είναι και το γεγονός ότι μιλάμε για ένα εξαιρετικά εύκολο, φιλικό και ευέλικτο όχημα στην οδήγηση, κάτι που το καθιστά αρκετά ευχάριστο στην πόλη και στην καθημερινότητα. Ακόμα όμως και στο ταξίδι με πιο υψηλές ταχύτητες το καλό «πάτημα» και η συμπαγής αίσθηση σου εμπνέει σιγουριά. Στις πιο «κλειστές» διαδρομές σε εμπνέει να κινηθείς αρκετά γρήγορα με το εμπρός μέρος ύστερα από αρκετή πίεση να ανοίγει πολύ ομαλά την τροχιά του και το πίσω να παραμένει ακλόνητο στην πλειοψηφία των περιπτώσεων. Το ESP που απενεργοποιείται σπάνια θα χρειαστεί να επέμβει, ενώ τα περιθώρια πρόσφυσης είναι αρκετά υψηλά.

Ευχάριστο και προσιτό

Με τις τιμές του 1.3 DDiS να ξεκινάνε από τα 13.150 ευρώ με το όφελος τις απόσυρσης και το βασικό εξοπλισμό να συμπεριλαμβάνει από 7 αερόσακους (και για τα γόνατα του οδηγού), ESP με traction control, κλιματισμό, ηχοσύστημα με MP3, θύρα USB και χειριστήρια στο τιμόνι και τις γνωστές ηλεκτρικές ευκολίες, μιλάμε σίγουρα για μία αρκετά τίμια και προσιτή επιλογή για κάποιον που χρειάζεται ένα μικρό και αξιόπιστο όχημα, αλλά δεν έχει ως πρώτο μέλημα την ευρυχωρία και τις επιδόσεις. Συνιστούμε μάλιστα τα 400 ευρώ επιπλέον για την τοποθέτηση του συστήματος Start/Stop ούτως ώστε να εξαιρείται και από τέλη κυκλοφορίας και να «ρίξετε» τη μέση κατανάλωση στα 3,8 λίτρα ανά 100 χλμ. και τις εκπομπές CO2 στα 98 γρ./χλμ. (από 3,9 και 101 αντίστοιχα) και θα έχετε στην κατοχή σας ένα άκρως οικονομικό supermini αρκετά ευχάριστο για τον οδηγό.