Δοκιμή: Volkswagen T-ROC 1.0 TSI 115 PS


Σε μια εποχή που όλα αλλάζουν οι άνθρωποι της γερμανικής φίρμας έβγαλαν τη γραβάτα (κάτι θυμίζει) και φόρεσαν T-Shirt για να αποτυπώσουν με το T-Roc το νέο δόγμα που θέλει χρώμα, φαντασία και ποικιλία.

  • 29/3/2018

Αν έλεγες πριν χρόνια σε έναν άνθρωπο της Volkswagen ότι το αυτοκίνητό τους είναι «ροκ» θα κάγχαζε περιπαικτικά. Όχι πια. Σε μια εποχή που όλα αλλάζουν οι άνθρωποι της γερμανικής φίρμας έβγαλαν τη γραβάτα (κάτι θυμίζει) και φόρεσαν T-Shirt για να αποτυπώσουν με το T-Roc το νέο δόγμα που θέλει χρώμα, φαντασία και ποικιλία.

Η αρχή είχε γίνει μέσα καλοκαιριού με το Arteon όταν είδαμε ένα εντυπωσιακό αυτοκίνητο της μεσαίας κατηγορίας να πλασάρεται ως το αύριο της Volkswagen. Τώρα λοιπόν σειρά είχε ένα μοντέλο στην κατηγορία των SUV να προκαλέσει έκπληξη με το design, τις εφαρμοσμένες τεχνολογίες και την πληρότητά του σε όλα τα επίπεδα.

Ετυμολογικά το “Τ” στο όνομα του T- Roc αναφέρεται στα άλλα SUV της φίρμας, τα Tiguan και Touareg. Το Roc στο όνομα προήλθε από το αγγλικό rock (=κουνάω/βράχος και με μια μικρή παραλλαγή η μουσική ροκ). Αυτό το τελευταίο είναι και η μεγαλύτερη ανατροπή της φίρμας εδώ και δεκαετίες. Πως ένα αυτοκίνητο μιας mainstream εταιρίας βαφτίστηκε με το όνομα του πρώτου ανατρεπτικού μουσικού ρεύματος της ιστορίας. Με μήκος 4,23, πλάτος 1,82 και ύψος 1,57 μέτρα το T-Roc βασίζεται στην πλατφόρμα MQB των Golf, Tiguan κ.λπ., και έχει τις ιδανικές αναλογίες για να είναι όσο συμπαγές, ευρύχωρο αλλά και δυναμικό πρέπει.

Εδώ οι σχεδιαστές της VW έχουν μετεξελίξει το industrial design τους και με μια χαρακτηριστική άνεση το T-Roc γίνεται διαφορετικό. Έχει μοναδικά σχεδιαστικά ευρήματα που το καθιστούν ελκυστικό, φουτουριστικό -όχι στα όρια της υπερβολής- και με 24 συνδυασμούς διχρωμίας αμαξώματος/οροφής αρκετά νεανικό. Ξεχωρίζει με τις καμπύλες και τις αναλογίες του -που θυμίζει...Audi Q2- τις ράγες οροφής πρόσδεσης και το χαρακτηριστικό «μπαστούνι του χόκεϊ» στο πλάι ένα ιδιαίτερο σχεδιαστικό εύρημα που διαχωρίζει έντονα τις δύο πλευρές της διχρωμίας του αμαξώματος.

 

Χρώμα παντού

Στο εσωτερικό στεκόμαστε στην άριστη θέση οδήγησης (ίσως η καλύτερη στην κατηγορία) με σωστά τοποθετημένα όργανα, πολύ καλά καθίσματα και εξαιρετική περιμετρική ορατότητα.  Το αυτοκίνητο όμως εδώ πηγαίνει εμπρός δια της...οπισθοδρομήσεως. Εξηγούμαστε. Το εσωτερικό επιφυλάσσει εκπλήξεις αν προτιμηθεί στις εκδόσεις με διχρωμία όπως το δικό μας 1000άρι με αυτό το πορτοκαλί χρώμα. Εδώ υπάρχουν πολλά νέα στοιχεία για την Volkswagen και μια ειλικρινής παραδοχή. Τα σκληρά πλαστικά που βασιλεύουν παντού στο εσωτερικό του T-Roc είναι σκληρά (σα...βράχος) και μας θυμίζουν αυτοκίνητα του ομίλου προ...20ετίας. Συνειδητά όμως έχουν τοποθετηθεί εκεί -σύμφωνα με τους ανθρώπους της φίρμας- για να μην πλησιάσει τα standards των Golf και Tiguan αλλά κι επειδή είναι το αυτοκίνητο πιο extreme. Ίσως δε να αποτελεί και ένα εφαλτήριο για προσέλκυση ενός πιο δραστήριου, νεανικού κοινού που δεν το νοιάζει αν τα πλαστικά θα είναι μαλακά ή σκληρά. Ας αφήσουμε στην άκρη τα πλαστικά κι ας ασχοληθούμε με τσιπάκια. Η γνωστή αρθρωτή αρχιτεκτονική των νέων υποσυστημάτων όλων των μοντέλων του ομίλου VW είναι εδώ με τη νέα οθόνη των συστημάτων multimedia (κι εδώ έχουμε πλήρως ελληνικό μενού) αλλά θα πρέπει να φτάσετε στην κορυφή των συστημάτων για να αποκτήσετε πλοήγηση. Ο πίνακας οργάνων είναι ο συμβατικός αλλά μπορεί -αναλόγως εξοπλιστικής έκδοσης- να ενσωματώσει Active Info Display, την 11,7 ιντσών οθόνη που αντικαθιστά τον παραδοσιακό πίνακα οργάνων. Προσφέροντας απλόχερα τη νέα τεχνολογία, η Volkswagen διαθέτει το T-Roc με στάνταρ από τη βασική έκδοση Front Assist με City Emergency Braking (πέδηση έκτακτης ανάγκης), Pedestrian Monitoring (παρακολούθηση κίνησης πεζών), Ενεργό σύστημα διατήρησης πορείας (Lane Assist) που λειτουργεί γρήγορα και πάντα αρκεί να υπάρχει υποτυπώδης διαγράμμιση, Multi Collision Braking (αυτόματη πέδηση μετά από σύγκρουση), Pre-Crash - Σύστημα προληπτικής προστασίας επιβατών αλλά και Fatigue Detection - Σύστημα αναγνώρισης κόπωσης οδηγού. Σίγουρα ένα μέγάλο «μπράβο» γι αυτή την τόσο σημαντική προσθήκη.

Στα της καθημερινής ευχρησίας του T-Roc παρατηρούμε ότι η πλάτη του καθίσματος συνοδηγού μπορεί να διπλωθεί πλήρως εμπρός δημιουργώντας (σε συνδυασμό με τις πλάτες των πίσω καθισμάτων) μια μεγάλη επίπεδη επιφάνεια, ο δε χώρος αποσκευών με την κανονική ρεζέρβα είναι στα 445 λίτρα. Το σαλόνι δε διαθέτει κάποια άλλη πολυχρηστικότητα (π.χ. συρόμενα πίσω καθίσματα) αν και θα τη θέλαμε. Έχουμε επίσης πλούσιο νυχτερινό φωτισμό αλλά μόνο σε λευκό χρώμα. Υπάρχουν επίσης κάποια εργονομικά λαθάκια. Για παράδειγμα οι διακόπτες των παραθύρων όπως και το χειρόφρενο είναι τραβηγμένα πίσω προς τους αγκώνες του οδηγού με αποτέλεσμα να χρειάζεται μια συγκεκριμένη ρουτίνα για την ενεργοποίησή τους. Οι δε ποτηροθήκες είναι επίσης ολίγον μικρές για τις ανάγκες δύο πλαστικών ποτηριών.

 

Μηχανολογικά

Συνολικά και σταδιακά το νέο T-Roc θα διατίθεται με τρεις βενζινοκινητήρες TSI και τρεις πετρελαιοκινητήρες TDI, σε τρία επίπεδα ισχύος: 115 PS, 150 PS και 190 PS. Οι εκδόσεις των 115 PS προσφέρονται με μπροστινή κίνηση και 6άρι χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων. Για τους κινητήρες των 150 PS, διατίθεται μπροστινή κίνηση ή τετρακίνηση 4ΜΟΤΙΟΝ καθώς και κιβώτιο ταχυτήτων διπλού συμπλέκτη DSG 7. Ο βενζινοκινητήρας των 150 PS είναι εφοδιασμένος με Active Cylinder Management (αυτόματη απενεργοποίηση δύο κυλίνδρων). Οι δύο κινητήρες των 190 PS είναι εφοδιασμένοι με DSG 7 και 4ΜΟΤΙΟΝ ως στάνταρ. Στη διάθεσή μας για την πρώτη αναλυτική δοκιμή είχαμε το εισαγωγικό μοντέλο από άποψη κινητήρων το 1.0 TSI 115 PS με κίνηση μόνο στους εμπρός τροχούς, μηχανικό κιβώτιο 6 σχέσεων, γόνατα εμπρός και ημιάκαμπτο άξονα πίσω.

Με ελαστικά Bribgestone Turanza (και παραδόξως όχι Dueler) διαστάσεων 215/55-R17 και με τη γνωστή προθυμία του τρικύλινδρου κινητήρα των 999 cc κάναμε πολλά χιλιόμετρα σε μια πλειάδα οδηγικών περιστάσεων. Από αστική μετακίνηση (με μπόλικο μποτιλιάρισμα) μέχρι πολύωρες διαδρομές στον αυτοκινητόδρομο. Η συνεργασία του κινητήρα με το 6άρι μηχανικό κιβώτιο ήταν πολύ καλή τόσο που επέτρεπε μέχρι και ένα σχετικά γρήγορο τέμπο -χάρη και στο χαμηλό βάρος του αυτοκινήτου- με κατανάλωση που δεν ξεπέρασε τα 7,0 l/100 km. Με 4 άτομα τα καταφέρνει εξαιρετικά καλά και μόνο μια σχετική ραθυμία της δευτέρας σχέσης σε επιτάχυνση από στάση μας άφησε μια κάποια υπόνοια νωχελικότητας. Οι κλίσεις στις στροφές δεν ήταν μεγάλες και το τιμόνι βοήθησε αρκετά όντας καλό σε σαφήνεια. Μάλιστα το ζύγισμα του εμπρός μέρους επιτρέπει τη γρήγορη και εύκολη αλλαγή κατεύθυνσης. Επίσης με 16,1 εκατοστά απόστασης από το έδαφος τολμήσαμε και μερικές υδάτινες διελεύσεις (που μαζί με το σαθρό έδαφος) ξεπεράστηκαν με πρόσκαιρη απενεργοποίηση του ESP.

To πιο σημαντικό όμως προσόν είναι ότι το T-Roc διαθέτει την πιο καλορυθμισμένη ανάρτηση από όσα ομογάλακτα αυτοκίνητα έχουμε δοκιμάσει προσφάτως. Δεν είναι σκληρή, δεν είναι τεμπέλικη, είναι όσο πρέπει σφικτή προσδίδοντας ταυτόχρονα την απαιτούμενη άνεση για τους επιβάτες του. Στις λακκούβες ακούγεται σα γερμανικό αλλά φιλτράρει σα γαλλικό κι αυτό σημαίνει ότι το T-Roc έχει αναγνωρίσιμη συμπεριφορά και χαρακτήρα. Δεν είναι ένα αυτοκίνητο πλαδαρό ή αδιάφορο αλλά εξαιρετικά πειθαρχημένο και άκαμπτο με παντελή απουσία τριγμών. Επίσης είναι αεροδυναμικά φροντισμένο, καθώς πέτυχε εξαιρετική επίδοση στις μετρήσεις θορύβου. Επίσης για άλλη μια φορά τον τελευταίο καιρό μοντέλο του ομίλου πέτυχε θαυμάσιες αποστάσεις ακινητοποίησης.

ΥΠΕΡ

  • ΑΙΣΘΗΣΗ ΣΤΙΒΑΡΟΤΗΤΑΣ,
  • ΠΟΙΟΤΗΤΑ ΚΑΤΑΣΚΕΥΗΣ
  • ΧΩΡΟΙ
  • ΑΝΕΣΗ
  • ΟΔΙΚΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ
  • ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΣ

 

ΚΑΤΑ

  • ΣΚΛΗΡΑ ΠΛΑΣΤΙΚΑ
  • ΕΡΓΟΝΟΜΙΚΑ ΛΑΘΑΚΙΑ

 

 

Από την πρόσφατη εσοδεία SUV του ομίλου Volkswagen, το T-Roc έχει τον πιο φανταιζί χαρακτήρα και μια αίσθηση ότι όλα είναι άριστα καμωμένα, προσφέροντας ένα πλαίσιο ακλόνητο και οδική συμπεριφορά υψηλού επιπέδου. Αν κάποιος θέλει να δώσει κάτω από 20.000 για ένα δικίνητο SUV το T-Roc είναι ένα αυτοκίνητο εξαιρετικό με γονίδια όπως τα είδαμε πρόσφατα και με την προστιθέμενη αξία της μάρκας.

 

TECH INFO

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ                                                   3ΚΥΛΙΝΔΡΟΣ ΣΕ ΣΕΙΡΑ

ΚΑΥΣΙΜΟ                                              BENZINH

ΚΥΒΙΣΜΟΣ (cc)     999

ΜΕΓΙΣΤΗ ΙΣΧΥΣ [kW(PS)/rpm]                         85(115)/5.000-5.500

ΜΕΓΙΣΤΗ ΡΟΠΗ (Nm/rpm)                               200/2.000-3.500

ΚΙΒΩΤΙΟ                                                              ΧΕΙΡΟΚΙΝΗΤΟ 6 ΣΧΕΣΕΩΝ

ΚΙΝΗΣΗ                                                                ΣΤΟΥΣ ΕΜΠΡΟΣ ΤΡΟΧΟΥΣ

ΑΝΑΡΤΗΣΗ (ΕΜΠΡΟΣ/ΠΙΣΩ)                            ΓΟΝΑΤΑ MacPHERSON ΜΕ ΨΑΛΙΔΙΑ ΒΑΣΗΣ, ΑΝΤΙΣΤΡΕΠΤΙΚΗ ΡΑΒΔΟΣ/ΗΜΙΑΚΑΜΠΤΟΣ ΑΞΟΝΑΣ

EΛΑΣΤΙΚΑ                                                            BRIDGESTONE TURANZA T001

ΔΙΑΣΤΑΣΗ                                                             215/55-R17

ΑΜΑΞΩΜΑ

ΜXΠXΥ (mm)      4.234x1.819x1.543

ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ (mm)                                             2.590

ΒΑΡΟΣ (kg)                                                         1.270

ΧΩΡΟΣ ΑΠΟΣΚΕΥΩΝ (l) min/max                       445/1.290

ΡΕΖΕΡΒΟΥΑΡ (l)                                                 50

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ

ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ (km/h)*                               187

ΕΠΙΤΑΧΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ (s)                          

0-80 km/h                                                              7,2                          

0-100 km/h                                                            10,8

0-120 km/h                                                            15,4

0-400 m                                                                 17,6

ΕΠΙΤΑΧΥΝΣΗ ΕΝ ΚΙΝΗΣΕΙ (s)

50-80 km/h (ΜΕ 3η)                                              4,5

70-100 km/h (ΜΕ 4η)                                            6,3

80-120 km/h (ΜΕ 5η)                                            12,7

90-120 km/h (ΜΕ 6η)                                            12,3

ΦΡΕΝΑΡΙΣΜΑ (m)

90-0 km/h                                                              31,0

120-0 km/h                                                            53,4

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ (l/100km)

ΕΝΤΟΣ/ΕΚΤΟΣ ΠΟΛΗΣ*                                    6,1/4,5

ΜEΙΚΤΗ*                                                               5,1

ΜΕΣΗ ΔΟΚΙΜΗΣ                                                   7,0

ΕΚΠΟΜΠΗ CO2 (g/km)*                                     117

ΘΟΡΥΒΟΣ (dBA)

90 km/h (ΜΕ 4η)                                                    60

110 km/h (ΜΕ 5η)                                                  62

130 km/h (ΜΕ 6η)                                            64

* ΜΕΤΡΗΣΗ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗ.

ΤΙΜΗ ΒΑΣΙΚΗΣ ΕΚΔΟΣΗΣ (ΕΥΡΩ)                  19.650

ΤΕΛΗ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ (ΕΥΡΩ)                          114,66

 

 

ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ (ΜΕ ΑΡΙΣΤΑ ΤΟ 10)

 

 

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ                               9

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ                                9

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ                           8

ΟΔΙΚΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ            8

ΟΔΗΓΙΚΗ ΙΚΑΝΟΠΟΙΗΣΗ        8

ΑΝΕΣΗ/ΧΩΡΟΙ                         8

ΑΣΦΑΛΕΙΑ                                9

ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΟΤΗΤΑ                  8

ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ                           9

VALUE FOR MONEΥ               8

 

ΣΥΝΟΛΟ                                  84