ΔΟΚΙΜΗ: VW Scirocco 1.4 TSI 125 PS BLUE MOTION 2015


To επανασχεδιασμένο Scirocco είναι πιο αδρό εξωτερικά και με περισσότερη φινέτσα εσωτερικά!

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΖΩΓΛΟΠΙΤΗΣ, ΦΩΤΟ: ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΟΥΤΟΣ
  • 1/2/2015

Η αναπόφευκτη επανασχεδίασή του έκανε το Scirocco πιο αδρό εξωτερικά και με περισσότερη φινέτσα εσωτερικά. Ωστόσο, η ουσία της διαφοροποίησης βρίσκεται στον νέο 1.4 ΤSI κινητήρα που υπάρχει πλέον στο αυτοκίνητο.

Σαράντα χρόνια ιστορίας θα έπρεπε να εορταστούν με εντυπωσιακότερο τρόπο, κάτι που δεν έγινε όμως. Το Scirocco πρωτοπαρουσιάστηκε το 1974 στο Σαλόνι Αυτοκινήτου της Γενεύης και προκάλεσε αίσθηση σε κοινό και δημοσιογράφους τόσο με τη σχεδίασή του (διά χειρός Giorgetto Giugiaro) όσο και με την εν γένει «εικόνα» του. Ηταν ένα σχετικά μικρών διαστάσεων coupe, με καλές επιδόσεις για την εποχή του, ιταλικό στυλ και έφερε την ονομασία του νοτιοανατολικού ανέμου, όπως προσδιορίζεται στη γλώσσα των ναυτικών («σιρόκος»). Φυσικά, βασιζόταν στα μηχανικά μέρη του πρώτου Golf.

Τον περασμένο Μάρτιο, πάλι στην ελβετική πόλη, η Volkswagen παρουσίασε την επανασχεδιασμένη τρίτη «γενιά» (πλέον) του Scirocco. Συμπληρώθηκαν τέσσερις δεκαετίες από εκείνη την πρώτη φορά και το μοντέλο εξακολουθεί να βασίζεται στα μηχανικά μέρη του Golf. Ομως ουσιαστικά πρόκειται γι’ αυτά της πέμπτης «γενιάς» του δημοφιλούς μικρομεσαίου μοντέλου. Η «πλατφόρμα MQB» θα χρησιμοποιηθεί στο Scirocco στο επόμενο μοντέλο που αναμένεται να παρουσιαστεί σε περίπου δύο χρόνια. Εντούτοις, οι άνθρωποι της γερμανικής εταιρείας, με την ευκαιρία της επανασχεδίασής του, τοποθέτησαν κάτω από το καπό του τους καινούργιους κινητήρες τεχνολογίας TSI και TDI που δημιούργησαν και οι οποίοι είναι πιο οικονομικοί σε κατανάλωση καυσίμου.

Οι αλλαγές

Το coupe αμάξωμα του Scirocco δείχνει πιο κεκλιμένο, πλατύτερο και σε κάποια σημεία του πιο «αγριωπό» από πριν. Συνοπτικά, εξωτερικά, στα εμπρός φωτιστικά σώματα περιλαμβάνονται και φώτα ημέρας, ενώ οι προβολείς ομίχλης είναι πλέον τραπεζοειδούς σχήματος και πλαισιώνονται από «γρίλιες» που, εκτός από αισθητικό, έχουν και αεροδυναμικά λειτουργικό ρόλο. Στο πίσω μέρος, η πόρτα του χώρου αποσκευών έχει πιο έντονο σχεδιασμό που αναδεικνύει την τραπεζοειδή διαμόρφωσή της και το κάνει να δείχνει ευρύτερο. Τα φώτα είναι μικρότερα σε σχήμα και περιλαμβάνουν LED λυχνίες, ενώ ο προφυλακτήρας ομοιάζει σε αεροδυναμικό διαχύτη.

Στο εσωτερικό, υπάρχουν επιρροές από το Golf GTI, όπως αποδεικνύεται από το τιμόνι και τον πίνακα οργάνων, ενώ στο κέντρο του ταμπλό έχουν τοποθετηθεί τρία όργανα για την ένδειξη της θερμοκρασίας λαδιού, χρονόμετρο (με αναλογικές και ψηφιακές ενδείξεις) και για την ένδειξη πίεσης του υπερτροφοδότη. Επίσης έχουν χρησιμοποιηθεί καλύτερης ποιότητας υλικά και υφάσματα για το ταμπλό και τις ταπετσαρίες καθισμάτων και πλαϊνών. Επανασχεδιασμένοι είναι και οι αεραγωγοί, ενώ και το επίπεδο εξοπλισμού έχει αναβαθμιστεί.

Οδηγικές εντυπώσεις

Το Scirocco διαθέτει στον βασικό εξοπλισμό του τη «σπορ» ανάρτηση (όπως την ονομάζουν στη VW). Σε συνδυασμό με το αρκετά δύσκαμπτο πλαίσιό του, προσδίδουν στο όχημα ενδιαφέρουσα, καλή οδική συμπεριφορά, για την κατηγορία και τον «χαρακτήρα» του. Ο οδηγός κατευθύνει το Scirocco με ευκολία στην πορεία που επιθυμεί, ενώ το αυτοκίνητο, χάρη στο γενικότερο «στήσιμό» του, τον ενθαρρύνει να κινείται σβέλτα και να στρίβει ταχύτερα, με την υποστροφή να είναι ελάχιστη. Αν ο οδηγός απενεργοποιήσει το σύστημα «ESP» έχει τη δυνατότητα να το «παρακάνει» και να καταλάβει τις μεγάλες δυνατότητες του πλαισίου και τον τρόπο που μπορεί να κινηθεί το όχημα (πάντα για τα δεδομένα ενός εμπροσθοκίνητου).

Ο νέος βενζινοκινητήρας τεχνολογίας TSI του 1,4 λίτρου είναι κατά τρεις ίππους πιο ισχυρός από τον προηγούμενο αντίστοιχης χωρητικότητας. Η μέγιστη ροπή του είναι απαράλλαχτη (200 Nm), αν και αποδίδεται από χαμηλότερες σ.α.λ. απ’ ό,τι πριν. Ωστόσο είναι πιο οικονομικός σε κατανάλωση, τόσο σε ό,τι αφορά τη μέση τυποποιημένη τιμή του (5,4 λίτρα/100 χλμ. έναντι 6,4 λίτρα/100 χλμ. του προηγούμενου), όσο και στην καθημερινή μετακίνηση. Προσδίδει ικανοποιητική επιτάχυνση εν κινήσει στο Scirocco και αν δεν πιέζεται από τον οδηγό, η κατανάλωση καυσίμου κυμαίνεται σε σχετικά χαμηλό επίπεδο για τα δεδομένα. Ομως με πιο σβέλτη μετακίνηση η μέση κατανάλωση αυξάνεται και ξεπερνά εύκολα τα 10 λίτρα/100 χλμ. Τέλος τα φρένα του σταματούν σε σχετικά μικρή απόσταση το όχημα ακόμα και από τα 120 χλμ./ώρα, ενώ είναι ανθεκτικά στην επανειλημμένη έντονη χρήση τους, ως είθισται άλλωστε με τα αυτοκίνητα του VW Group.

Ακόμα πιο ενδιαφέρον

Το Scirocco μάς είχε αφήσει τις καλύτερες εντυπώσεις από την πρώτη στιγμή που παρουσιάστηκε η τρίτη «γενιά» του, πριν από περίπου επτά χρόνια. Η επανασχεδίασή του το έκανε πιο ελκυστικό αισθητικά χωρίς να αλλάξουν τα πλεονεκτήματά του, όπως η ευρυχωρία του εσωτερικού (παρότι coupe), η καλή ποιότητα κατασκευής και η οδική συμπεριφορά του. Επίσης, χάρη στην εξέλιξη του νέου κινητήρα, την τεχνολογία «Blue Motion» και το κατά περίπου 40 κιλά μικρότερο βάρος σε αυτή την έκδοση, πλέον είναι πιο οικονομικό σε κατανάλωση καυσίμου.

Tότε, ο συνάδελφος Βασίλης Φούντζουλας είχε γράψει: «Ναι, κύριοι! Το Scirocco είναι το πιο ενδιαφέρον αυτοκίνητο της VW αυτή τη στιγμή, χωρίς αμφιβολία». Δεν μπορούμε παρά να συμφωνήσουμε μαζί του. Ακόμα και σήμερα, έπειτα από τόσα χρόνια, το Scirocco παραμένει μια καλή επιλογή για όποιον θέλει ένα όχημα της γερμανικής εταιρείας με σπορτίφ «χαρακτήρα» και με σχετικά καλή τιμή αγοράς.