Είκοσι χρόνια Toyota RAV4


ΚΥΛΗΣΑΝ ΓΡΗΓΟΡΑ ΕΙΚΟΣΙ ΧΡΟΝΙΑ, ΟΣΑ ΚΑΙ ΤΑ ΚΕΡΑΚΙΑ ΠΟΥ ΕΣΒΗΣΕ ΦΕΤΟΣ ΤΟ TOYOTA RAV4!

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΒΑΓΓΕΛΗΣ ΠΕΤΡΑΚΗΣ, ΦΩΤΟ: TOYOTA, Β.Π.
  • 23/5/2014

Υπό άλλες συνθήκες το ακόλουθο «πόνημα» θα ήταν ένα οδοιπορικό στην ορεινή Κορινθία. Τώρα όμως, έχοντας τη χαρά να φιλοξενήσουμε –μετά από χρόνια- μια πανευρωπαϊκή παρουσίαση στην Ελλάδα, επικεντρωνόμαστε σε αυτή και σε κάτι ακόμα: Στο πόσο γρήγορα κύλησαν είκοσι χρόνια, όσα και τα κεράκια που έσβησε φέτος το Toyota RAV4.

To 1994 η Toyota όρισε μια νέα κατηγορία αυτοκινήτων, αυτήν των Sport Utility Vehicle (SUV) με ένα μοντέλο που το όνομά του ήταν διαφορετικό -Recreational Active Vehicle με 4 wheel-drive (Ενεργό Όχημα Αναψυχής)- αλλά το μικρό όνομα-αρκτικόλεξο έμελλε να είναι αντιστρόφως ανάλογο του μεγέθους της επιτυχίας του: RAV4. Ένα αυτοκίνητο που επεδίωκε να παντρέψει δύο αταίριαστους ως τότε κόσμους, αυτούς της λιμουζινάτης αίσθησης και της εκτός δρόμου κίνησης.

Αρχικά κατασκευάστηκε ως τρίθυρο μοντέλο με μικρές διαστάσεις, στα 3,69 μέτρα μήκους. Ήταν μικρότερο από ένα Starlet αλλά φορούσε δίλιτρο κινητήρα ενώ ήταν εξοπλισμένο με σοφιστικέ ανάρτηση και όλες τις ευκολίες μιας Carina E. Σήμερα, τέσσερις γενιές αργότερα και με περισσότερα από 5,2 εκατομμύρια RAV4 να κυκλοφορούν ανά τον κόσμο, το SUV της Toyota είναι ο αδιαμφισβήτητος «προπάτορας» μιας κατηγορίας που πλέον απαριθμεί δεκάδες μοντέλων φτιαγμένων από όλους σχεδόν τους κατασκευαστές.

Όλη η Ευρώπη στα Τρίκαλα Κορινθίας

Εκεί στα Τρίκαλα Κορινθίας στον τελικό προορισμό του –προς μεγάλη μας τιμή- πανευρωπαϊκού εορτασμού των 20 χρόνων του RAV4 στην Ελλάδα μας περίμεναν όλες οι γενιές των RAV4. Ενός εορτασμού που ξεκίνησε από το Σούνιο, το Κέντρο της Αθήνας, τον Παρθενώνα και την επόμενη μέρα πάνω από 150 χλμ. ορεινών διαδρομών παρέα με συναδέλφους από την Πορτογαλία, τη Σουηδία, την Ουκρανία, το Βέλγιο...

Σε ένα κονβόι από έντεκα, δίλιτρα D-4D RAV4 από την Καμμαρέτα, τις Μυκήνες και πίσω τη Νεμέα μέχρι στα 1.700 τόσα μέτρα υψόμετρο σε μονοπάτια, σε αναβάσεις, σε δραματικές καταβάσεις παρέα με τα βουνά, τους κάμπους και το μεγαλείο της φύσης. Μπαίνουμε σε δύο Ακροπολικές «Κλένια-Μυκήνες» και αργότερα «Ζήρεια», (εκείνη η θρυλική, η γρήγορη στη ράχη του βουνού με τα άσπρα χώματα). Το πιο ωραίο είναι ότι έχουμε έναν βαθμό ελευθερίας με… pace car ακολουθώντας με 100άρες και βάλε (!) έχοντας απλά, καθημερινά αυτοκίνητα με μόνο σύμμαχο τα Bridgestone Dueler. Οι φυτευτές, οι κροκάλες, εκείνα τα θρυλικά «gravel» για τα οποία σήκωναν τα ιδρωμένα τους μέτωπα ο Carlos, o Didier, o Juha, o Colin...είμαστε εκεί σαν σε παιδική χαρά. Τα RAV βροντούν αλλά αντέχουν, τερματίζουν τις αναρτήσεις τους, τα ηλεκτρονικά τους δουλεύουν υπερωρίες ψάχνοντας να βρουν πρόσφυση... . Εδώ κι εκεί δραματικά νερωφαγώματα. Τα αυτοκίνητα αδιαμαρτύρητα περνούν με το πλάι, πάνω από τη βλάστηση τις κοτρόνες που έχουν κατρακυλήσει από τις πρόσφατες βροχές. Η μόνιμη τετρακίνηση δείχνει ότι δουλεύει άψογα και αγόγγυστα ενώ διαθέτει και Sport Mode με extra παροχή ροπής στους πίσω τροχούς όπου και όταν χρειάζεται. Κι ύστερα στις ασφάλτινες «απλές» όλα «μέλι-γάλα».

Και ξέρετε κάτι; Όταν πια το απόγευμα φτάναμε στα Τρίκαλα Κορινθίας για το τέλος της περιπετειώδους εξόρμησης νιώθαμε ξεκούραστοι, απόδειξη ότι τούτη η τέταρτη γενιά RAV4 είναι ένα από τα πιο ολοκληρωμένα οικογενειακά και πρακτικά αυτοκίνητα μπολιασμένη με τεχνολογία που κάνει το ιαπωνικό SUV ικανό μαχητή.

Η ΙΣΤΟΡΙΑ

1η γενιά 1994 - 2000: Λανσαρίστηκε αρχικά σε 3θ έκδοση. Συμπαγές και ελαφρύ «φορούσε» δίλιτρο κινητήρα 129 ίππων, μόνιμη τετρακίνηση 4WD χωρίς κοντές «σχέσεις», αυτοφερόμενο αμάξωμα, ανεξάρτητη πίσω ανάρτηση. Ως 5θυρο και 2WD μοντέλο λανσαρίστηκε το 1996.

2η γενιά 2000-2006: Λανσαρίστηκε αμέσως σε τρίθυρο και πεντάθυρο μεγαλύτερο συγκριτικά με την  1η γενιά. Διαθέσιμο με δύο διαφορετικούς κινητήρες 1.8 123 ίππων και 2.0 150 ίππων αλλά και diesel από το 2002, με Fulltime 4WD, κεντρικό διαφορικό LSD με συνεκτικό συμπλέκτη και Torsen για το πίσω διαφορικό.

3η γενιά 2006-2012: Νέο πάτωμα σε αποκλειστικά πεντάθυρο αμάξωμα, (αλλά και δύο διαφορετικά μεταξόνια). Μήκος ακόμα μεγαλύτερο (κατά 19 εκατ. για το κοντό και 47,5 για το μακρύ), πλήρης γκάμα κινητήρων  (2.0, 2.4, 2.5, 3.5 V6 και 2.2 Diesel), νέο σύστημα 4WD με ηλεκτρονικά ελεγχόμενο συμπλέκτη, Downhill-Assist Control και Hill-start Assist Control.

4η γενιά 2013: Εξακολουθεί να είναι πεντάθυρο αλλά πλέον μόνο με ένα μεταξόνιο για όλες τις χώρες. Το συνολικό μήκος μεγαλύτερο κατά 23,5 εκατ. συγκριτικά με το προηγούμενο κοντό μεταξόνιο και μειωμένο κατά  5 εκατ. συγκριτικά με το μακρύ μεταξόνιο. Πλήρης γκάμα κινητήρων: 2.0, 2.5 βενζίνης και 2.0, 2.2 Diesel αλλά και Dynamic Torque Control AWD System και sport mode. Downhill-Assist Control και Hill-start Assist Control.