FIRST DRIVE: Ford Focus 2014


Ο Νίκος Μερτέκης βρέθηκε στη Μάλαγα για να οδηγήσει το ανανεωμένο Focus!

  • ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΙΣΠΑΝΙΑ - ΚΕΙΜΕΝΟ: ΝΙΚΟΣ ΜΕΡΤΕΚΗΣ, ΦΩΤΟ: FORD
  • 25/9/2014

Στον ισπανικό Νότο, εδώ στην Μάλαγα, η Ford παρουσιάζει το ανανεωμένο Focus έχοντας στραμμένα τα βέλη της στον Γερμανικό βορρά!

Μπορεί η αισθητική του νέου Focus να μην έχει αλλάξει ριζικά, παρά μόνο το εμπρός μέρος στο πλαίσιο της νέας σχεδιαστικής εταιρικής ταυτότητας- Οne Ford- ωστόσο, τα σημαντικά νέα για το δημοφιλέστατο Focus έχουν να κάνουν με την ουσία, όπου εκεί υπάρχουν σημαντικές βελτιώσεις.

Καταρχάς, στο εσωτερικό η απτή ποιότητα κατασκευής είναι βελτιωμένη στα πρότυπα ενός premium γερμανικού μοντέλου, ενώ και ο εξοπλισμός, τα connectivities, αλλά και οι δυνατότητες εξατομίκευσης στον υποψήφιο αγοραστή, είναι σε αυτό το πλαίσιο.

Αλλαγές έχουμε στην εμπρός ανάρτηση (πιο στιβαρή), επαναρύθμιση στην απόσβεση των αμορτισέρ, αλλά και στην υποβοήθηση του ηλεκτρικού τιμονιού (πιο «ελαφρύ»), σε μια προσπάθεια απόδοσης ενός πιο… elegance χαρακτήρα. Παρότι όμως είναι πιο άνετο, οι μηχανικοί της Ford έκαναν και πάλι το θαύμα τους, με το εμπρός μέρος του αυτοκινήτου να παραμένει πραγματικά «βιδωμένο» στην άσφαλτο ακόμα και σε πολύ απαιτητικές διαδρομές με κλειστές και συνεχόμενες στροφές. Χωρίς περιστροφές θα σας πούμε ότι πρόκειται για ένα από τα κορυφαία της κατηγορίας σε αυτόν τον τομέα (αν όχι το κορυφαίο…)!

Στους κινητήρες οι ειδήσεις έρχονται από την προσθήκη των ολοκαίνουργιων των 1.5 λίτρων βενζίνης (1.5 EcoBoost) και diesel (1.5 TDCi), οι οποίοι είναι η απάντηση της Ford στις αντίστοιχες προτάσεις του ανταγωνισμού.

Ο βενζινοκίνητος έχει διαβαθμισμένη απόδοση 150 και 180 ίππους, όπως και ο ντήζελ 95 και 120, ενώ μπορούν να συνδυαστούν με μηχανικό κιβώτιο έξι σχέσεων και από την επόμενη χρονιά με το ολοκαίνουργιο αυτόματο επίσης έξι σχέσεων.

Εξαιρετικός ο 1.5 EcoBoost (οδηγήσαμε την ισχυρότερη με μηχανικό κιβώτιο) με την ροπή και την ελαστικότητα που διαθέτει, ενώ πολύ οικονομικός και αποδοτικός είναι ο επίσης ολοκαίνουργιος 1.5 TDCi.

Συνοπτικά ο νέος 1.5 Ecoboost του ανανεωμένου Focus προσφέρει αθόρυβη, ομαλή λειτουργία και πολύ καλές επιδόσεις, ενώ σημείο αναφοράς στον 1.5 TDCi είναι η πολύ χαμηλή κατανάλωση πετρελαίου (μέση 3,8 λίτρα/100 χλμ.) και η ροπή από χαμηλά, όπως και η έλλειψη κραδασμών.

Χάρη στις βελτιώσεις (τριβές μηχανικών μερών, ηχομόνωση) το εσωτερικό του αναμωμένου Focus είναι «αποστειρωμένο» από το εξωτερικό περιβάλλον, ενώ σημαντικά βελτιωμένη η ποιότητα (καλύτερα πλαστικά, επενδύσεις και φινίρισμα), στα επίπεδα του γερμανικού premium ανταγωνισμού.

Στην Ελλάδα, οι πωλήσεις του ξεκινούν τον επόμενο μήνα, με τιμές παραπλήσιες με την απελθούσα γενιά.

Περισσότερα για το Ford Focus εδώ