FIRST DRIVE: Honda CR-V 1.6 Diesel 160 PS 4X4 2015


Η πρώτη μας επαφή επί ελληνικού εδάφους με το νέο τετρακίνητο SUV της Honda με τον ισχυρότερο diesel στα 1,6 λίτρα ήταν αποκαλυπτική!

  • 12/5/2015

Η πρώτη μας επαφή επί ελληνικού εδάφους με το νέο τετρακίνητο SUV της Honda με τον ισχυρότερο diesel στα 1,6 λίτρα ήταν αποκαλυπτική!

Μπορεί εκεί στην Honda να άργησαν λίγο να δημιουργήσουν έναν downsized diesel στα 1,6 λίτρα, αλλά σε κάθε περίπτωση μετά από την πρώτη εκδοχή των 120 ίππων, ήρθε και η... αποστομωτική απάντηση με τον ισχυρότερο diesel στα 1.600 κ.εκ. που αποδίδει 160 ολοζώντανους ίππους. Και με την ανανέωση του μεσαίου της SUV, η Honda δεν παρουσίασε μόνο το νέο μηχανικό σύνολο, άλλα και ένα ολοκαίνουριο αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων 9 σχέσεων!

Το Honda CR-V από το 1997 που παρουσιάστηκε αποτελεί ένα από τα πιο δημοφιλή συμπαγή SUV με περισσότερες από 750.000 μονάδες σε επίπεδο πωλήσεων στην Ευρώπη, από τις οποίες σχεδόν 50.000 μέσα στο 2014. Τους πρώτους εννέα μήνες της περσινής χρονιάς, το CR-V ήταν το δημοφιλέστερο SUV σε όλο τον κόσμο. Αποτελεί αναμφισβήτητα ένα από τα βασικά συστατικά στοιχείο της επιτυχίας της Honda στην Ευρώπη, ενώ η πλήρης ανανέωση της τέταρτης γενιάς CR-V θα ενισχύσει περαιτέρω την επιτυχημένη πορεία του.

Στα highlights του 2015 CR-V είναι ο νέος κινητήρας diesel και το αυτόματο κιβώτιο εννέα σχέσεων που πετυχαίνουν μία εξαιρετική αναλογία ισχύος – εκπομπών ρύπων, μία παγκοσμίως πρώτη τεχνολογία ασφάλειας, ένα νέο σύστημα συνδεσιμότητας και infotainment, καθώς και αναβαθμισμένη ανάρτηση και βελτιστοποιημένα μέτρα κατά των θορύβων, κραδασμών & τριγμών (NVH) για μία πιο ποιοτική και δυναμική οδηγική εμπειρία.

Όσον αφορά στο νέο ισχυρότερο 4κύλινδρος 1.6 i-DTEC diesel (160 PS) της σειράς Earth Dreams Technology της Honda που διατίθεται με το τετρακίνητο (4WD) CR-V, προσφέρει εξαιρετικές επιδόσεις και χαμηλές εκπομπές CO2. Ενδεικτικά θα αναφέρουμε ότι στην συγκεκριμένη έκδοση το κλασικό 0-100 χλμ./ώρα έρχεται σε 9,6 δευτερόλεπτα, ενώ η τελική ταχύτητα αγγίζει τα 202 χλμ./ώρα. Ο διπλά υπερτροφοδοτούμενος κινητήρας καταφέρνει να επιτύχει μία μέγιστη ροπή της τάξης των 350 Nm μόλις από τις 2.000 σ.α.λ. Με τους δύο υπερσυμπιεστές να είναι σειριακά τοποθετημένοι ως προς τη ροή των καυσαερίων, ο πρώτος αντιμετωπίζει υψηλότερη πίεση καυσαερίων (υψηλής πίεσης) και ο δεύτερος χαμηλότερη πίεση (υπερσυμπιεστής χαμηλής πίεσης). Ο υπερσυμπιεστής υψηλής πίεσης που δουλεύει χαμηλά είναι μεταβλητής γεωμετρίας (VGT) για καλύτερη απόκριση του γκαζιού και μείωση των απωλειών ροής στις χαμηλές στροφές, ενώ ο υπερσυμπιεστής χαμηλής πίεσης ελέγχεται από μία συμβατική βαλβίδα διαφυγής (waste gate). Στις μεσαίες στροφές δουλεύουν και οι δύο υπερσυμπιεστές ταυτόχρονα.

Στην πράξη να πούμε ότι πρόκειται πραγματικά για ένα μηχανικό σύνολο... διαμάντι. Δυνατός σε όλο το φάσμα των στροφών και εξαιρετικά ομαλός σε λειτουργία και ελαστικός, καταρχήν να πούμε ότι ο νέο 1.6 i-DTEC δεν γίνεται σε καμία περίπτωση αντιληπτός ως πετρελαιοκινητήρας. Ούτε θόρυβος (χάρη και στην πολύ καλή ηχομόνωση), ούτε κραδασμοί και αδιάκοπο τράβηγμα έως τον κόφτη σε κάνουν να νιώθεις ότι πρόκειται για ένα μηχανικό σύνολο βενζίνης στα χαρακτηριστικά λειτουργίας του. Εκτός του ότι τα καταφέρνει εξαιρετικά καλά σε κάθε περίπτωση με το αμάξωμα των 1.630 κιλών και του χαρίζει και πολύ καλές επιδόσεις, το νέο τετρακίνητο CR-V με το νέο diesel των 160 ίππων αποδεικνύεται και εξαιρετικά οικονομικό σε κάθε περίπτωση. Κατά τη διάρκεια της δοκιμής μας είδαμε στον υπολογιστή ταξιδιού και ύστερα και από αρκετή πίεση σε ορισμένες περιπτώσεις μία μέση κατανάλωση της τάξης του 7,7 λίτρων/100 χλμ.

Στο δρόμο τώρα το νέο CR-V είναι ακόμα πιο ήσυχο σε σχέση με το πρόσφατο παρελθόν του και η εκπληκτική ποιότητα κύλιση διαταράσσετε μόνο από πολύ μικρούς αεροδυναμικούς θορύβους στις πολύ υψηλές ταχύτητες από τους καθρέπτες αλλά και πάλι αυτοί είναι πραγματικά σχεδόν αμελητέοι. Βελούδινο στην κυριολεξία μπορεί να «ισοπεδώσει» με μεγάλη ευκολία τις ανωμαλίες του οδοστρώματος, ενώ ταυτόχρονα δεν νιώθεις σε κανένα σημείο ότι η κατασκευή είναι πολύ βαριά και ο έλεγχος του αμαξώματος είναι άμεσος. Το ακριβές και σχετικά καλό σε πληροφόρηση σύστημα διεύθυνσης, το πολύ καλό μηχανικό κιβώτιο ταχυτήτων των 6 σχέσεων και τα καλά φρένα σε εμπνέουν για γρήγορη οδήγηση με τα περιθώρια πρόσφυσης να είναι εξαιρετικά υψηλά. Στην πλειοψηφία των περιπτώσεων το CR-V πάει εκεί ακριβώς που θα το πας και οι όποιες τάσεις υποστροφής είναι άκρως ελεγχόμενες.    

Όσο για το ανανεωμένο εσωτερικό; Εκμετάλλευση χώρων για σεμινάριο από την Honda με πολύ καλούς χώρος ακόμα και για πέντε επιβάτες (επίπεδο πίσω πάτωμα) και έναν... χαώδη  χώρο αποσκευών που μπορεί από τα 589 λίτρα με μία κίνηση να αναδιπλώσεις (εξαιρετικά εύκολο σύστημα αναδίπλωσης με μία μόνο στην κυριολεξία κίνηση) τα πίσω καθίσματα και να φτάσει ο χώρος φόρτωσης τα 1.669 λίτρα (με μίνι ρεζέρβα). Την παράσταση κλέβει εδώ και το νέο σύστημα ήχου και πληροφόρησης αυτοκινήτου, το  Honda Connect. Το Honda Connect προσφέρει άνεση και συνδεσιμότητα εν κινήσει, με κύρια χαρακτηριστικά τα  DAB / FM / AM και διαδικτυακό ραδιόφωνο, συνδεσιμότητα Bluetooth, internet browsing, δορυφορική πλοήγηση και κάμερα οπισθοπορείας για το παρκάρισμα (rear-view parking camera). Το Honda Connect είναι συμβατό με Android 4.0.4, το δημοφιλέστερο λειτουργικό σύστημα για smartphone, που χρησιμοποιεί λειτουργίες αφής (pinch, swipe και tap) – όλες με πρόσβαση από μία οθόνη αφής επτά ιντσών.

Εξοπλισμένο στην κυριολεξία σαν «αστακός» στα νέα συστήματα ασφαλείας του CR-V ξεχωρίζει και το Intelligent Adaptive Cruise Control (i-ACC) της Honda που αποτελεί παγκόσμια πρωτιά. Έχοντας την ικανότητα να προβλέπει και να αντιδρά αυτόματα στην είσοδο άλλων οχημάτων στη λωρίδα κυκλοφορίας του νέου CR-V – μετά από εκτενή έρευνα των πιο χαρακτηριστικών Ευρωπαϊκών οδηγικών στυλ σε πραγματικές συνθήκες - το i-ACC της Honda χρησιμοποιεί κάμερα και ραντάρ για την ανίχνευση της θέσης των άλλων οχημάτων στο δρόμο. Στη συνέχεια εφαρμόζει έναν αλγόριθμο για να προβλέψει την πιθανότητα εισόδου οχημάτων από διπλανές λωρίδες, επιτρέποντας στο αυτοκίνητο που εφοδιάζεται με το σύστημα να αντιδρά με ταχύτητα, ασφάλεια και άνεση.

Σχεδιαστικά ξεχωρίζουν οι ανασχεδιασμένοι προβολείς που ενώνονται οπτικά με τη νέα μάσκα, ενώ επιπλέον, ο νέος προφυλακτήρας και η νέα ποδιά αυξάνουν το πλάτος του CR-V υποδηλώνοντας βελτιωμένη ευστάθεια, ενώ παράλληλα χαμηλώνουν το οπτικό κέντρο βάρους του αυτοκινήτου. Οι εμπρός προβολείς χρησιμοποιούν ισχυρούς λαμπτήρες αλογόνου, φώτα ημέρας LED και φώτα τύπου προτζέκτορα HID. Πίσω, τα φωτιστικά σώματα LED προσδίδουν στο CR-V μία πιο τρισδιάστατη εμφάνιση, ενώ τη νέα εμφάνιση συμπληρώνουν οι καινούριες ζάντες αλουμινίου 17- και 18-ιντσών.

Το Honda CR-V του 2015 διατίθεται σε εννέα αποχρώσεις. Νέα για το 2015 είναι η Golden Brown metallic, ενώ τέσσερις μεταλλικές, τρεις ιριδίζουσες και μία απλή προέρχονται από το προηγούμενο μοντέλο (μεταλλικές: Twilight Blue, Urban Titanium, Alabaster Silver, Polished Metal, ιριδίζουσες: Passion Red, White Orchid, Crystal Black, και απλή: Deep Ocean Blue). Τέλος θα πρέπει να αναφέρουμε ότι το νέο CR-V διατίθεται στην ελληνική αγορά και με τον 1.6 Diesel των 120 PS (με κίνηση μόνο στους εμπρός τροχούς).

Οι τιμές με απόσυρση για το τελευταίο ξεκινάνε από τα 27.770 ευρώ για την έκδοση Comfort και φτάνουν τα 29.470 για την Elegance. Η τετρακίνητη έκδοση με το μηχανικό σύνολο των 160 ίππων διατίθεται μόνο στην έκδοση Elegance με πλουσιότατο εξοπλισμό και τιμή στα 32.270 ευρώ.