FIRST DRIVE: Honda CR-V 2015


O Βαγγέλης Πετράκης οδήγησε στη Βαρκελώνη το νέο CR-V και μας μεταφέρει τις εντυπώσεις του.

  • 11/7/2015

Τρία γράμματα, μια σύντομη αλλά περιεκτική ιστορία και περισσότερα από 7,2 εκατομμύρια πωλήσεις σε όλο τον κόσμο για ένα από τα πρώτα SUV που πάτησαν τους τροχούς τους από το 1997. Σήμερα στην τέταρτη γενιά του, δέχεται ένα γενναίο facelift όντας ο προπομπός της μεγάλης προϊοντικής επίθεσης που θα «εξαπολύσει» η Honda το 2015.

Θα μπορούσαμε να σταθούμε στο νέο Jazz, το νέο HR-V, το Civic Type-R ή την αναγέννηση ενός θρύλου, του NSX. Έχουμε όμως καιρό να ασχοληθούμε με όλα αυτά τους επόμενους μήνες. Για την ώρα, βρισκόμαστε στη Βαρκελώνη κι έχουμε μόλις οδηγήσει το ανανεωμένο CR-V, το μεγάλο πολυτελές SUV της ιαπωνικής φίρμας, το οποίο δέχθηκε μια σειρά από βελτιώσεις, ένα αισθητικό φρεσκάρισμα, εμπλουτισμό του εξοπλισμού άνεσης και ασφάλειας και δύο απίθανα σύνολα. Τον νέο turbo diesel κινητήρα 1,6 λίτρου απόδοσης 160 ίππων και το νέο αυτόματο κιβώτιο 9 σχέσεων της ZF για το οποίο θα μιλάμε αρκετά από τώρα κι εμπρός.

Νέο design

Με έμφαση σε hi tech πινελιές, το νέο CR-V διατήρησε το ίδιο πάτωμα, άλλαξε όμως ελαφρά τα μετατρόχια, τη σχεδίαση του εμπρός μέρους με νέα φωτιστικά σώματα και τροποποιημένη μάσκα, φρεσκάρισε και τα πίσω φωτιστικά ενσωματώνοντας φωτιστικά LED και ιδού ένα πολύ επιθετικό σε όψη CR-V που θυμίζει τις καταβολές του αλλά συνάμα δείχνει ότι είναι φρέσκο.

Και στο εσωτερικό με το ευρύχωρο σαλόνι και το εντελώς επίπεδο πάτωμα υπάρχει ανανέωση, πολυτελή υλικά και αρκετή δόση υψηλής τεχνολογίας με το σύστημα Honda Connect ένα σύστημα πολυμέσων βασισμένο σε λειτουργικό Android που κάνει το μεγάλο βήμα για τη Honda στις παρεχόμενες ψηφιακές ευκολίες. Η εταιρία υπόσχεται επίσης πιο ήσυχη καμπίνα με πιο παχιές μοκέτες και τσιμούχες, που μειώνουν το επίπεδο θορύβου κατά 6%. Οι προσθήκες/τροποποιήσεις αφορούν επίσης στην επαναρρύθμιση του συστήματος διεύθυνσης κάνοντάς το πιο ακριβές, στο σετάρισμα των αναρτήσεων με επίκεντρο των ευρωπαίο οδηγό, ενώ σημαντική είναι και η –για πρώτη φορά- προσθήκη ενός προηγμένου Cruise Control το οποίο κάνοντας χρήση κάμερας και ραντάρ, ελέγχει ανά πάσα στιγμή τον τρόπο που κινούνται τα αυτοκίνητα εμπρός μας (και σε διπλανές λωρίδες) και σε περίπτωση απότομης αλλαγής λωρίδας προετοιμάζει το αυτοκίνητό μας φρενάροντας, αφήνοντας ζωτικό χώρο σε μας αλλά και στον απρόσεκτο οδηγό που μπορεί να κάνει απροειδοποίητους ελιγμούς.

Και βέβαια η σημαντικότερη προσθήκη αφορά στη γέννηση ενός παντοδύναμου πετρελαιοκινητήρα 1,6 λίτρου με απόδοση ισχύος 160 ίππους και ροπής 350 Nm στις 2.000 σ.α.λ.. Βασίζεται στο μπλοκ του απλού 1600άρη των 120 ίππων αλλά έχει τούρμπο δύο σταδίων και  αποτελείται από δύο υπερσυμπιεστές σειριακά τοποθετημένους ως προς τη ροή των καυσαερίων. Σε μεσαίο όριο στροφών λειτουργούν ταυτόχρονα με αποτέλεσμα η αίσθηση της ελκτικής δύναμης να είναι πρωτοφανής.

Οδηγήσαμε αρχικά το νέο CR-V με μηχανικό κιβώτιο έξι σχέσεων θαυμάσιας αίσθησης και άριστης κλιμάκωσης ΚΑΙ με σύστημα μετακίνησης. Το αυτοκίνητο επιταχύνει στα πρώτα 100 χλμ./ώρα σε μόλις 9,6 δλ. κι αν αναλογιστεί κανείς τα 1.630 κιλά του αυτοκινήτου, καταλαβαίνει για τι μοτέρ μιλάμε. Μάλιστα δεν είναι διόλου θορυβώδες και μόνο αεροδυναμικοί θόρυβοι παρεισφρέουν στην καμπίνα σε ταχύτητες άνω των 140 χλμ./ώρα. Όσο για την κατανάλωση από 6,3 μέχρι 7,4 λίτρα/100 χλμ. κατέγραψε ο υπολογιστής ταξιδιού.

Ακολούθως δοκιμάσαμε το νέο 9άρι κιβώτιο επίσης σε τετρακίνητο μοντέλο και διαπιστώσαμε τον «στριτάδικο» χαρακτήρα του αυτοκινήτου. Τα κατεβάσματα γίνονται σχετικά γρήγορα, το αυτοκίνητο είναι λίγο πιο «νωχελικό» και καταναλώνει κατά τι περισσότερο αλλά ταιριάζει πολύ με το premium πακέτο που αντιπροσωπεύει το CR-V.

Aπό τον Μάρτιο διατίθεται στη χώρα μας το CR-V 1.6 i-DTEC AWD των 160 ίππων με μηχανικό κιβώτιο 6 σχέσεων στα 32.270 ευρώ με όφελος απόσυρσης, ενώ έχει έρθει και το μοντέλο με το αυτόματο κιβώτιο των 9 σχέσεων με τιμή 35.270 ευρώ με όφελος απόσυρσης. Και στις δύο περιπτώσεις ο εξοπλισμός είναι πλουσιότατος.