First Drive: Lamborghini Huracan Sterrato - Δοκιμάζουμε το supercar που έγινε...SUV


Η εμπορική πορεία της Huracán έφτασε στο τέλος της και τίποτα σχετικά με τη Sterrato δεν είχε λογική.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: DAVID BEARD (CAR AND DRIVER, USA), ΑΠΟΔΟΣΗ ΣΤΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ: ΒΑΓΓΕΛΗΣ ΠΕΤΡΑΚΗΣ ΦΩΤ.: LAMBORGHINI
  • 24/9/2023

Το off-roading με Lamborghini Huracán δεν είναι κάτι καινούργιο για εμάς. Πριν από καιρό κουρέψαμε το γρασίδι μέσα από τις τρομακτικές ανηφορικές διαδρομές του Virginia International Raceway με τριψήφιες ταχύτητες. Σε άλλη περίπτωση, καταλήξαμε πίσω από το προστατευτικό κιγκλίδωμα στο δάσος που περιβάλλει την ίδια πίστα. Μη ρωτάτε. Οι… εκδρομές αυτές έγιναν παρά τη θέλησή μας. Η σκέψη και μόνο να βγείτε πρόθυμα από την άσφαλτο και να ρίξετε ένα Huracán στο χώμα είναι τρελή. Μήπως, όμως, η Lamborghini Huracán Sterrato έχει καμία λογική;

Τι κάνει τη Huracán Sterrato ξεχωριστή

Απλώς κοιτάξτε τα φουσκωμένα της φτερά, τα φωτιστικά εμπρός εμπνευσμένα από νυχτερινή του WRC που εμφυτεύτηκαν στο ρύγχος της, τις εισαγωγές αέρα στην οροφή, την προαιρετική σχάρα αποσκευών και τα πιο περίεργα ελαστικά που πρέπει να τοποθετηθούν σε Huracán. Είναι σαφές ότι αυτό δεν είναι ένα τυπικό supercar. Η Sterrato είναι μια δόση Batman, αλλά περισσότερο Mad Max, μια ιδέα κλασάτης κατασκευής, αλλά περισσότερο μια… badass παρουσία. Αυτή είναι η πρώτη Lamborghini από την εποχή της LM002 που νιώθει καλά στο χώμα.

Η Sterrato δεν είναι κάποιο υποπροϊόν, όπως έκανε η Porsche με τη 911 μετατρέποντάς τη στην έκδοση Dakar. Η ιδέα της Lamborghini χρονολογείται από το 2017, όταν η ομάδα μηχανικών, η οποία ήταν ενθουσιασμένη με το project της Urus, συνειδητοποίησε ότι η πλατφόρμα τετρακίνησης LP610-4 ήταν πολύ προικισμένη. Γιατί να μην τοποθετήσουν μακρύτερα, ηλεκτρονικά ελεγχόμενα αμορτισέρ και πιο μαλακά ελατήρια για να παρέχει 44mm μεγαλύτερη απόσταση από το έδαφος από την Evo και μαλακότερες αντιστρεπτικές για περισσότερο articulation; Αν το φτιάξεις, θα τραβήξεις την προσοχή. Και την τράβηξε με το παραπάνω. Η Sterrato έγινε αμέσως δημοφιλής, πριν ακόμα κάποιος την οδηγήσει. Ο αριθμός που θα παρήγαγε η Lamborghini αυξανόταν ξανά και ξανά, φτάνοντας εντέλει τα 1.499 αντίτυπα και όλα πουλήθηκαν στη στιγμή, παρά το ταμπελάκι της τιμής των 278.972 $. Κι αυτό ήταν το τέλος του ταξιδιού της Huracán. Όπως σε όλες τις Huracán που κυκλοφόρησαν πριν από αυτήν, η καρδιά και η ψυχή της Sterrato παραμένει ο συναρπαστικός V10 των 5,2 L, ο οποίος έχει ένα εξαγριωμένο soundtrack, καθώς 10 πιστόνια ανεβοκατεβαίνουν και 40 βαλβίδες τιτανίου ρουφούν και φυσούν αέρα.

Στη Sterrato, ο V10 παράγει 610 PS, μειωμένος κατά 30 PS από τον ίδιο κινητήρα στις εκδόσεις STO και Tecnica. Μέχρι τώρα, οι Huracán τραβούσαν αέρα στις εισαγωγές από τα ανοίγματα μπροστά από τους πίσω τροχούς. Χωρίς να αποτελεί έκπληξη, όταν σηκώνεις σκόνη και χώμα, οι χαμηλές εισαγωγές αέρα είναι μια πολύ κακή ιδέα. Η λύση της Lamborghini είναι η εισαγωγή στην οροφή, που χρησιμοποιούταν προηγουμένως στη STO για τη μεταφορά του αέρα μέσα από τον χώρο του κινητήρα, αλλά εδώ χρησιμοποιήθηκε για την αναπνοή της Sterrato. Η διαδρομή και η ροή του αέρα είναι περιορισμένες, με αποτέλεσμα τη μείωση της ιπποδύναμης.

Οδηγώντας τη Huracán Sterrato

Σίγουρα, η Sterrato έχει βελτιωμένες γωνίες προσέγγισης, ράμπας και αναχώρησης, αλλά τίποτα από αυτά δεν έχει μεγάλη σημασία στο Chuckwalla Valley Raceway. Η off road «σφήνα» που οδηγούμε καταπίνει τη μεγάλη ευθεία της πίστας. Σκαρφάλωσε στο σκληρό, αν είναι λίγο ευαίσθητο, πεντάλ του φρένου που ρυθμίζει τα στάνταρ carbon-ceramic φρένα, και η Sterrato, εξοπλισμένη με ελαστικά παντός εδάφους της Bridgestone (περισσότερα για αυτά αργότερα), μπαίνει στην Κ1.

Τα ελαστικά εκλιπαρούν για έλεος κάτω από το φορτίο που βγαίνει από την Κ3 και η λειτουργία Sport επιτρέπει άφθονο παιχνίδι με drift. Και, σήμερα, θα αγνοήσουμε ότι πρέπει να μπούμε στη στροφή Κ4 και αντ' αυτού θα γυρίσουμε τον διακόπτη τού τιμονιού στη λειτουργία Rally και θα οδηγήσουμε στην εκτός χάραξης πίστας στην ηλιοψημένη έρημο. Το να οργώνεις με τη Sterrato την άμμο οικειοθελώς δείχνει αφύσικο, αλλά με μια αριστερή-δεξιά περιστροφή τού ασαφούς τιμονιού, η γρήγορη, σταθερής αναλογίας κρεμαγιέρα είναι ό,τι πρέπει για ένα φλικάρισμα αλά φινλανδικά.

Για αυτό το μοντέλο, η Lamborghini κατήργησε την ενεργητική τετραδιεύθυνση για να επιτρέψει στα δυναμικά χαρακτηριστικά του να αντιπαρέλθουν τα ελαστικά παντός εδάφους. Ακόμα, όμως, και χωρίς την τετραδιεύθυνση, το torque vectoring μέσω των συστήματος πέδησης κάνει τη Sterrato να χορεύει, η γη πλησιάζει επικίνδυνα, το χώμα λούζει το αυτοκίνητο με την εξαψήφια τιμή και με ένα τράβηγμα από τα μεγάλα paddles ταχυτήτων που είναι τοποθετημένα στην κολόνα του τιμονιού, το κιβώτιο διπλού συμπλέκτη επτά ταχυτήτων κατεβάζει μια σχέση, το σύστημα τετρακίνησης Haldex ανακατανέμει τη ροπή μεταξύ των αξόνων και η Sterrato βγαίνει πανηγυρικά, αφήνοντας ένα νέφος σκόνης που θυμίζει το καρτουνίστικο Road Runner.

Ποτέ δεν είχαμε σκεφτεί να οδηγήσουμε μια Huracán σε ανώμαλο έδαφος με τρίτη σχέση στο κιβώτιο και κόφτη στις 8.500 rpm, αλλά τα πιο μαλακά αμορτισέρ και η σκληρότητα των ελατηρίων, σε συνδυασμό με μακρύτερα και πιο σκληρά bump stops, εμποδίζουν τις βάσεις των ακραξονίων να εκτοξευτούν από το σασί. Βρείτε το σωστό —ή ίσως το λάθος— μονοπάτι μέσα στην έρημο και θα χρησιμοποιήσετε και τα 163 mm απόστασης του πατώματος από το έδαφος, καθώς θα σας λούζει το χώμα. Αυτό δεν είναι το υλικό από το οποίο είναι φτιαγμένα τα trophy trucks, αλλά είναι εντυπωσιακό και ξεκαρδιστικά διασκεδαστικό. Τίποτα από αυτά δεν θα ήταν δυνατόν χωρίς τα σωστά ελαστικά.

Γι΄ αυτό, η Lamborghini ανέθεσε στην Bridgestone να αναπτύξει το Dueler All-Terrain AT002, ένα ελαστικό παντός εδάφους με ονομαστική ταχύτητα 270 km/h και διαθέσιμο μόνο για τη Sterrato. Η κατασκευή του πλευρικού τοιχώματος μιμείται εκείνη ενός θερινού ελαστικού Bridgestone Potenza Sport, επομένως είναι άκαμπτο. Εκτός από το σχέδιο πέλματος που προορίζεται για την απορροή πέτρας και λάσπης, το Dueler διαθέτει δεσίματα για να ασφαλίζουν τα μπλοκ του πέλματος μεταξύ τους και να παρέχει μεγαλύτερη σταθερότητα υπό φορτίο. Και είναι τεχνολογίας run-flat, οπότε σε περίπτωση κλαταρίσματος, η Sterrato μπορεί να συνεχίσει για 80 km απόσταση με ταχύτητα έως 80 km/h. Και ενώ μερικοί μπορεί να μπουν στον πειρασμό να τοποθετήσουν δύο ρεζέρβες στη σχάρα οροφής, να σημειώσουμε ότι αυτή αντέχει φορτίο έως 40 kg. Η Bridgestone θα προσφέρει, επίσης, ένα χειμερινό ελαστικό για τη Sterrato. Οι πιθανότητες, βλέπετε…

Δεν είναι μόνο για εκτός δρόμου

Εκτός από τις εκτός δρόμου δυνατότητες της Sterrato, η Lamborghini έχει δημιουργήσει ίσως την καλύτερη Huracán για κυκλοφορία σε δρόμο μέχρι σήμερα. Η άνεσή της προσφέρει μια απολαυστική βόλτα στο εθνικό οδικό δίκτυο, και με λίγο βρυχηθμό από τα ελαστικά παντός εδάφους, αυτή είναι η Huracán που θα θέλατε να οδηγήσετε σε όλη τη χώρα. Επιτεθείτε σε βουνίσιες φουρκέτες και θα πάρετε ως αντάλλαγμα περισσότερο παιχνίδι από οποιαδήποτε Huracán μέχρι σήμερα, και το τιμόνι είναι τόσο γρήγορο και ελαφρύ, που συχνά θα χρειαστεί να διορθώσετε την τροχιά σας στο μέσον μιας στροφής, μέχρι να εκπαιδεύσετε τα χέρια σας να επιβραδύνουν.

Τίποτα, όμως, από αυτά δεν θολώνει τη λάμψη της εμπειρίας. Πιέστε όμορφα και δυνατά και τα Bridgestone προσφέρουν τη μεγαλύτερη δυνατή πρόσφυση που έχουμε μετρήσει από ελαστικά παντός εδάφους. Και αυτοί οι θόλοι των τροχών δεν είναι μόνο για εμφάνιση. Τα εμπρός και πίσω μετατρόχια έχουν διευρυνθεί κατά 30 mm και 34 mm, αντίστοιχα, δίνοντας στη Sterrato μια πινελιά σταθερότητας. Εκτός από ένα ψηφιακό κλισιόμετρο, μια οθόνη για τις κλίσεις κατά τον διαμήκη και εγκάρσιο άξονα και συντεταγμένες GPS στην κεντρική οθόνη, το εσωτερικό της Sterrato είναι σχεδόν το ίδιο με οποιασδήποτε άλλης Huracán. Ίσως ένα από τα πιο όμορφα χαρακτηριστικά είναι η ικανότητά της να συγχρονίζει ένα Apple Watch και να καταγράφει τον καρδιακό σας παλμό. Και η καρδιά σας μπορεί να χάσει έναν κτύπο οδηγώντας τη Sterrato. Ακόμα περισσότερο από όλες τις εκδόσεις Huracán που προηγήθηκαν, αυτή η Lamborghini είναι μια τρέλα.

TECH INFO

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ/ ΤΥΠΟΣ 10ΚΥΛΙΝΔΡΟΣ ΣΕ ΔΙΑΤΑΞΗ V. ΚΥΒΙΣΜΟΣ 5.204 cc. ΙΣΧΥΣ 610 PS/8.000 rpm. ΡΟΠΗ 565 Nm/6.500 rpm. ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ/xΠxΥ) 4.525x1.956x1.248 mm. ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ 2.629 mm. ΠΟΡΤΜΠΑΓΚΑΖ 100 L. ΒΑΡΟΣ 1.470 kg. ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ/0-100 km/h 3,4 sec. ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ 260 km/h. ΜEΙΚΤΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ 14,9 L/100 km. CO2 Δ.Α. g/km.

* ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗ.