First Drive: Porsche 718 Spyder RS - Δοκιμάζουμε την απόλυτη Boxster


Για τούτη, την απόλυτη έκφραση της Boxster, οι μαέστροι των Porsche GT έδωσαν προτεραιότητα στις επιδόσεις στον δρόμο και όχι στην πίστα.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: K.C. COLWELL (CAR AND DRIVER, USA), ΑΠΟΔΟΣΗ ΣΤΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ: ΒΑΓΓΕΛΗΣ ΠΕΤΡΑΚΗΣ ΦΩΤ.: PORSCHE
  • 5/11/2023

Στα χαρτιά, η Porsche 718 Spyder RS είναι μια Cayman GT4 RS χωρίς οροφή και χωρίς πίσω πτέρυγα, αν και όχι εντελώς. Ενώ δεν διαθέτει την προστασία από ανατροπή που χρειάζεται σε μια πίστα και την κάθετη δύναμη που απαιτείται για την αύξηση της ταχύτητας στην είσοδο του apex, η Spyder RS είναι εργαλείο στα χέρια ενός αληθινού οδηγού περισσότερο από ό,τι ένας ελβετικός σουγιάς στα χέρια ενός προσκόπου. Αλλά συνάμα είναι ξεκούραση, γιατί οδηγείται εύκολα.

Θα διαπρέψει σε μια πίστα, όπως υπονοείται από τον κωδικό RS (Rennsport στα γερμανικά) για τους αγώνες αυτοκινήτου; Απολύτως. Αλλά ο Andreas Preuninger και η ομάδα του, οι υπεύθυνοι για όλα τα αυτοκίνητα GT της Porsche, δεν επιχείρησαν καν έναν γύρο στο Nόrburgring. Κάτι που, αν μας ρωτάτε, είναι λίγο περίεργο, γιατί ακόμα και η Panamera και η Cayenne έχουν κάνει εκεί χρονομετρημένους γύρους.

Λιγότερο βάρος, περισσότερα χρήματα

Το αποτέλεσμα θα μπορούσε κάλλιστα να είναι ένα κορυφαίο αυτοκίνητο δρόμου. Με τις εισαγωγές του τετράλιτρου κινητήρα εκατοστά μακριά από το αριστερό σας αυτί, κάθε διαδρομή μέχρι τις 9.000 rpm σάς βάζει σε μια κατάσταση έκστασης που γεννιέται από τις βαλβίδες και που διακόπτεται μόνο από τα ακλόνητα φρένα. Οι σιδερένιοι δίσκοι τους είναι στάνταρ, αλλά προτιμήστε τα carbon ceramics, εάν η μη αναρτημένη μάζα και η περιστρεφόμενη μάζα είναι οι κύριές σας ανησυχίες. Βλέπετε, οι κεραμικοί ρότορες εξοικονομούν περίπου 18 kg βάρους και αν βάλετε τόσο βαθιά το χέρι στην τσέπη (8.000 $), μπορείτε επίσης να διαλέξετε και τις ζάντες μαγνησίου (επιπλέον 15.640 $) που κόβει άλλα 10 kg.

Αλλά για να αποκτήσετε αυτές τις ζάντες, πρέπει, επίσης, να επιλέξετε το πακέτο Weissach (επιπλέον 14.730 $ με τις απαιτούμενες αναβαθμίσεις εσωτερικού). Το πακέτο Weissach είναι κυρίως ένα κιτ εμφάνισης το οποίο αποτελείται από εκτεθειμένα εξαρτήματα από ανθρακονήματα που είναι διαφορετικά βαμμένα, ένα ταμπλώ επενδεδυμένο με συνθετικό σουέντ και ένα μικροσκοπικό χείλος από ανθρακόνημα στο σπόιλερ που μοιάζει με duck face. Το να βάλεις, λοιπόν, σχεδόν 40.000 $ επιπλέον σε μια Boxster των 163.650 $ (237.440 € στην Ελλάδα) που δεν υποτίθεται ότι έχει καθήκοντα πίστας φαίνεται υπερβολικό, εκτός κι αν έχεις ένα φετίχ για άβαφα ανθρακονήματα. Αλλά δεν είμαστε εμείς που θα το κρίνουμε.

Για να κάνει αυτήν τη Spyder RS εξαιρετικά αρμονική με τους δημόσιους δρόμους, η ομάδα GT έκανε κάτι που δεν έχει κάνει ποτέ με ένα αυτοκίνητο RS: να μαλακώσει τα ελατήρια των αναρτήσεων. Σε σύγκριση με την GT4 RS, μειώθηκε κατά 55% μπροστά και 43% πίσω η σκληρότητά τους. Επίσης, δεν υπάρχει πίσω πτέρυγα, δεν υπάρχουν ποδιές κάτω από το αμάξωμα και το εμπρός σπόιλερ είναι μικρότερο κατά 5 cm. H Spyder RS είναι, επίσης, 5mm ψηλότερη. Αλλά ο κινητήρας είναι ο ίδιος 4,0 λίτρων 500 PS με ανεξάρτητες πεταλούδες (μία ανά κύλινδρο) και λίπανση ξηρού κάρτερ.

Το μόνο διαθέσιμο κιβώτιο ταχυτήτων είναι ένα επτατάχυτο διπλού συμπλέκτη. Λαμβάνοντας υπόψη ότι η Porsche τονίζει ότι αυτό είναι ένα αυτοκίνητο δρόμου, ένα μηχανικό κιβώτιο θα ήταν πιο λογικό, αλλά μας είπαν ότι δεν υπάρχει διαθέσιμο κιβώτιο ταχυτήτων που να μπορεί να περιστρέφεται αρκετά γρήγορα, να έχει αρκετή ικανότητα ροπής και να χωράει στο αυτοκίνητο. Το πλεονέκτημα για το PDK είναι ο άψογος έλεγχος στο launch control. Η Porsche λέει ότι η Spyder RS φτάνει τα πρώτα 97 km/h σε 3,2 sec (0-100 km/h σε 3,4 sec), αλλά είχαμε κάνει 2,8 sec για τα πρώτα 97 Km/h από στάση με μια GT4 RS, μια επίδοση που περιμένουμε πλήρως να ανταγωνιστεί το spyder μοντέλο. Στην πραγματικότητα, οι περισσότεροι από τους αριθμούς επιτάχυνσης θα είναι παρόμοιοι. Άλλωστε, η Spyder RS είναι μόλις 5 kg ελαφρύτερη από τη GT4 RS, σύμφωνα με την Porsche.

 

Ασκεπής

Για όσους θέλουν να εξερευνήσουν τα ανώτερα όρια της ταχύτητας της Spyder, καλό θα ήταν να γνωρίζουν ότι η τελική ταχύτητα των 308 km/h είναι με την οροφή ανοιχτή. Η Porsche λέει ότι δεν πρέπει να υπερβαίνεις τα 196 km/h όταν η οροφή είναι κλειστή – αν και το να αποκαλείς το πάνω μέρος των 8 kg οροφή είναι σαν να αποκαλείς ένα μπικίνι σακάκι. Ο σχεδιασμός δύο τμημάτων της οροφής είναι μια υπόθεση συναρμολόγησης από έναν. Εάν είστε έμπειροι στους τρόπους μιας Spyder, μπορείτε να το κάνετε μόνοι σας σε λιγότερο από δύο λεπτά. Παρά την υφασμάτινη όψη της, η οροφή λειτουργεί περισσότερο σαν κολάν. Διαθέτει επίσης καλώδιο τάνυσης για να την τεντώσετε. Και μπορείτε να την έχετε ανοιχτή χωρίς το πίσω γυάλινο τμήμα. Δεν είναι τόσο βολικό να ζεις με αυτόν τον μηχανισμό, όσο η χειροκίνητη οροφή που μοιάζει με Miata στη στάνταρ Spyder, αν και η Porsche ισχυρίζεται ότι είναι 8 kg ελαφρύτερη.

Σανίδωσέ το σε φαρδύ δρόμο για να αποκαλύψεις τη μαγεία της. Δεν είναι απλώς η πιο εύπλαστη ποιότητα κύλισης που προσφέρουν τα πιο μαλακά ελατήρια. Παρά την εστίαση στον δρόμο, η ανάρτηση στερείται silent blocks – υπάρχουν μόνο μπιλιοφόροι. Δεν υπάρχει αρνητική άντωση (ή ανύψωση). Είναι ένα αυτοκίνητο με ουδέτερο αποτύπωμα στις ταλαντώσεις του, οπότε το τιμόνι δεν έχει αυτή την παραπάνω βαριά αίσθηση, ακόμα κι όταν κινείσαι πραγματικά γρήγορα. Όταν τα Michelin Pilot Sport Cup 2 φορτώνουν G στις στροφές, είναι σαν κάθε μονάδα μηχανικής πρόσφυσης (η τυπική μονάδα για αυτό είναι το "Bibendums", ή θα έπρεπε να είναι) περνάει από τον τροχό, τόσο που μπορείτε να καταλάβετε αν η διαγράμμιση του δρόμου έγινε με Benjamin Moore ή Βιβεχρώμ.

Κάθε λάτρης της αυτοκίνησης θα πρέπει να νιώσει την εμπειρία μιας σύγχρονης Porsche GT όπως αυτή η Spyder – υπάρχει λόγος γι’ αυτή την παρότρυνση. Η Porsche ισχυρίζεται ότι αυτό είναι το τελευταίο νέο μοντέλο 718 με κινητήρα εσωτερικής καύσης και προβλέπουμε ότι τα μοντέλα GT όπως αυτό θα μείνουν στην ιστορία ως η κορυφαία στιγμή πριν η ηλεκτροκίνηση στερήσει τη διασκέδαση. Και με την εστίασή της στον δρόμο, η Spyder RS διακρίνεται περαιτέρω ως ένα μοντέλο ειδικά καμωμένο για track days.

 

TECHINFO

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ/ ΤΥΠΟΣ 6ΚΥΛΙΝΔΡΟΣ BOXER. ΚΥΒΙΣΜΟΣ 3.996 cc. ΙΣΧΥΣ 500 PS/8.400 rpm. ΡΟΠΗ 450 Nm/6.750 rpm. ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ/xΠxΥ) 4.418x1.822x1.252 mm. ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ 2.482 mm. ΠΟΡΤΜΠΑΓΚΑΖ 120 125 L. ΒΑΡΟΣ 1.410 kg. ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ/0-100 km/h 3,4 sec. ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ 308 km/h. ΜEΙΚΤΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ 13,0 L/100 km. CO2 294 g/km.

 

* ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗ.