FIRST DRIVE: Suzuki Baleno 2016


"ΜΙΚΡΟ", ΕΥΕΛΙΚΤΟ, ΑΝΕΤΟ ΚΑΙ ΚΑΛΟΥΣ ΧΩΡΟΥΣ, ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΕΝΑΝ ΔΥΝΑΤΟ ΤΟΥΡΜΠΟ ΚΙΝΗΤΗΡΑ ΤΟ ΝΕΟ BALENO. ΠΟΤΕ ΕΡΧΕΤΑΙ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ...

  • 13/11/2015

Η Suzuki συνεχίζει την πλήρη ανανέωση της γκάμας της, με νέα στοχευμένα μοντέλα στην προσπάθεια που καταβάλλει για την αύξηση των πωλήσεων, αλλά και την ανάκαμψη στην Ευρωπαϊκή αγορά.

Έτσι λοιπόν, μετά το Vitara, που λανσαρίστηκε πολύ επιτυχημένα (και στην ελληνική αγορά), την σκυτάλη παίρνει ένα εντελώς νέο μοντέλο, με γνωστό όνομα ωστόσο.

Ο λόγος για το Baleno, ένα αρκετά δημοφιλές αυτοκίνητο στην Ελλάδα, με την διαφορά ότι στη νέα του γενιά έχει πολλές διαφοροποιήσεις.

Πρώτα απ΄ όλα, δεν τοποθετείται στην μικρομεσαία κατηγορία (C Segment), όπως ο προκάτοχός του, αλλά στα σούπερ-μίνι (B Segment), κατηγορία στην οποία η Suzuki έχει ένα ακόμη μοντέλο, το Swift με το ελάχιστα πιο μικρό σε διαστάσεις αμάξωμα. Στη σχετική ερώτηση οι ιθύνοντες της Suzuki μας απάντησαν, ότι επέλεξαν το Baleno να τοποθετηθεί στη B κατηγορία, στο πλαίσιο του downsizing (εξοικονόμηση βάρους, χαμηλότερη κατανάλωση, κλπ.), αλλά και επειδή αυτοκίνητα με αμάξωμα στα 4 μέτρα είναι πολύ δημοφιλή στην Ινδία, όπου και αναμένεται να κάνει ένα σημαντικό όγκο πωλήσεων το νέο Baleno.

Νέο πλαίσιο

Όπως και να έχει όμως, το ιαπωνικό αυτοκίνητο βασίζεται σε μια εντελώς νέα πλατφόρμα που συνδυάζει το χαμηλό βάρος και την στιβαρότητα. Αισθητικά, χωρίς να προσφέρει κάτι το εντυπωσιακό με την σχεδίασή του, ωστόσο καταφέρνει να μην περνάει απαρατήρητο, ενώ «δείχνει» μεγαλύτερο απ΄ ότι πραγματικά είναι. Το μήκος του ανέρχεται στα 3,995μ., το πλάτος στα 1,745μ. και το ύψος στα 1,460 μ. Διαστάσεις ιδανικές για την πόλης (ακτίνα περιστροφής 5,0 μ.). Παρόλα αυτά, το μεταξόνιο των 2,520μ. δημιουργεί πολύ καλούς εσωτερικούς χώρους, που πλησιάζουν ακόμη και αυτοκίνητα της κατηγορίας C, ενώ διαθέσιμος είναι και ένας αποθηκευτικός χώρος 355 λίτρων(!).

Το εσωτερικό είναι καλοφτιαγμένο, με καλής ποιότητας υλικά, ικανοποιητική εργονομία, ενώ στην κεντρική κονσόλα ξεχωρίζει η οθόνη LCD πολλαπλών λειτουργιών που προσφέρει και έναν πιο σύγχρονο χαρακτήρα στο μοντέλο.

Καλή η θέση οδήγησης, ενώ η αίσθηση που προσφέρει το Baleno σε επιβάτες και οδηγό είναι ενός μεγαλύτερου αυτοκινήτου.

Αναφορικά με τους κινητήρες θα είναι διαθέσιμο (από τον Απρίλιο του 2016, οπότε και αναμένεται το λανσάρισμά του στην Ελληνική αγορά) με δύο σύνολα.

Το εντελώς καινούργιο 1.0 Boosterjet, ένα 3-κύλινδρο τούρμπο σύνολο, αλλά και έναν μεγαλύτερο 1.2 Dualjet, ο οποίος είναι 4-κύλινδρος και συνδυάζει τις υβριδικές τεχνολογίες SHVS (Smart Hybrid Vehicle by Suzuki).

Δοκιμάσαμε κυρίως την μικρή έκδοση με τον 1.000άρη κινητήρα πέριξ της Βαρκελώνης, όπου και έγινε η πρώτη παρουσίαση του αυτοκινήτου (αυτοκίνητα προπαραγωγής) και έχουμε να πούμε πώς το Baleno συνολικά είναι ένα αξιοπρεπές «μικρό οικογενειακό» αυτοκίνητο, καθώς παρά τις μικρές εξωτερικές διαστάσεις, διαθέτει εσωτερικούς χώρους ακόμη και για πέντε επιβάτες (με τις όποιες παραχωρήσεις βεβαίως) και ένα ικανοποιητικό πορτ-μπαγκάζ. Ο κινητήρας είναι αποδοτικός (110 ίπποι στις 5.500 σ.α.λ. και ροπή 170 Nm από τις 2.000-3.500 σ.α.λ.) σε μια ευρεία γκάμα, χαμηλά παρουσιάζει μια υστέρηση, όπως και τον χαρακτηριστικό ήχο ενός 3-κύλινδρου συνόλου (στις μεσαίες και υψηλές στροφές, πάντως, εντυπωσιάζει με την λειτουργία του).

Την μεγαλύτερη «υβριδική» έκδοση μας δόθηκε η ευκαιρία να την δοκιμάσουμε ελάχιστα, δείχνει πιο στρωτή και έχει λίγο καλύτερη κατανάλωση και εκπομπή διοξειδίου, καθώς αφορά ένα mild hybrid σύστημα με την έννοια ότι «συγκεντρώνει» και τροφοδοτεί με ενέργεια (ηλεκτρική)  επιμέρους τμήματα του αυτοκινήτου και όχι τον κινητήρα.

Η έκδοση αυτή αποδίδει 90 ίππους στις 6.000 σ.α.λ. και 120 Nm από τις 4.400 σ.α.λ., ενώ καταναλώνει κατά μέσο όρο 4.0 λίτρα και εκπέμπει 93 gr/km (CO2), όταν ο τούρμπο 1.0 Boosterjet καταναλώνει, αντίστοιχα 4,5 λίτρα και εκπέμπει 103 γραμμάρια. Και οι δύο κινητήρες είναι Euro6, ενώ αναφορικά με τη μετάδοση ο μικρότερος μπορεί να συνδυαστεί με μηχανικό 5 σχέσεων ή με αυτόματο εξάρι και ο μεγαλύτερος με μηχανικό (5) ή με αυτόματο τεχνολογίας CVT.

Κλείνοντας να αναφερθούμε και σε κάποια τεχνολογικά high lights, όπως το Radar Brake Support, που αναλύοντας μια σειρά δεδομένων μπορεί να προειδοποιήσει τον οδηγό για μια ενδεχόμενη σύγκρουση, να προφορτίσει τα φρένα, ακόμη και να επέμβει στο σύστημα πέδησης προκειμένου να αποφευχθεί ένα ατύχημα!

Όσο για τις τιμές πώλησης δεν έχουν ακόμη καθοριστεί, εκτιμήσεις θέλουν να είναι κατά τι πιο πάνω από εκείνες του Swift και ελαφρώς πιο ανταγωνιστικές από τις αντίστοιχες εκδόσεις του Ford Fiesta που θεωρείται από την Suzuki (όπως και το Renault Clio λόγω των μικρών τούρμπο κινητήρων) ως βασικός ανταγωνιστής.