FIRST DRIVE: Toyota Aygo 2014


Ο Νίκος Μερτέκης οδήγησε το ολοκαίνουριο Toyota Aygo που έκανε ριζική αναθεώρηση πραγμάτων και μας μεταφέρει τις εντυπώσεις του.

  • ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΟΛΛΑΝΔΙΑ - ΚΕΙΜΕΝΟ: ΝΙΚΟΣ ΜΕΡΤΕΚΗΣ, ΦΩΤΟ: TOYOTA
  • 24/6/2014

Αυτό το Aygo είναι καινούργιο, πραγματικά καινούργιο, φρέσκο και νεανικό αλλά με πολλές δόσεις δυναμισμού, που η πρώτη γενιά δεν είχε. Οδηγούμε στο Ρότερνταμ, το αυτοκίνητο πόλης της Toyota και αναθεωρούμε πολλά.

Κατ’ αρχάς μια διαπίστωση: Σύμφωνα με την τάση της εποχής, το νέο Aygo συνοδεύεται με δυνατότητες εξατομίκευσης της εμφάνισης και του εσωτερικού διακόσμου του - πάνω σε ένα συμπαγές και πολύ ποιοτικό σε όψη αμάξωμα. Αυτή ήταν και η πρώτη διαπίστωση όταν είδαμε σταθμευμένα τα δημοσιογραφικά Aygo.

Το μήκος του αυξήθηκε κατά 25 χλστ. αγγίζοντας τα 3,455 μέτρα, ενώ αντίθετα μειώθηκε το εξωτερικό του ύψος, όχι όμως και το ωφέλιμο εσωτερικό ύψος το οποίο αυξήθηκε -όπως και οι λοιποί χώροι για τους επιβάτες και τις αποσκευές-. Αυτό είναι ιδιαίτερα σημαντικό αν αναλογιστεί κανείς ότι το μεταξόνιο του αυτοκινήτου παρέμεινε αναλλοίωτο. Η μάσκα του αυτοκινήτου είναι η κύρια πηγή της νέας, δυναμικής εμφάνισης του Aygo σε σχήμα μεγάλου «Χ» με στοιχεία διχρωμίας που δημιουργούν εξατομικευμένες λύσεις σε αισθητικό επίπεδο και βέβαια μας προϊδεάζει και για το επερχόμενο Yaris. Στο δε πίσω μέρος τα μεγάλα, κάθετα φωτιστικά σώματα έρχονται και περικλείουν το πίσω κρύσταλλο με πολύ space προοπτική.

Αισθητικά το εσωτερικό του νέου Aygo είναι πιο premium σε αίσθηση και υλικά με πιο hitech χαρακτήρα, (ό,τι δηλαδή επιθυμεί το νεανικό κοινό στο οποίο το νέο αυτοκίνητο πόλης της Toyota απευθύνεται), καθώς περιλαμβάνει, ακόμη οθόνη αφής 7 ιντσών αλλά και κάμερα οπισθοπορείας. Επίσης, δίνεται η δυνατότητα πρόσβασης σε εφαρμογές μέσω Internet.

Από τα πρώτα μέτρα στις μεγάλες ολλανδικές ευθείες φαίνεται ότι το νέο Aygo είναι πολύ καλύτερο από πριν. Πατάει πιο σταθερά με πιο ραφιναρισμένη ρύθμιση της ανάρτησης, είναι και πιο ηχομονωμένο και στιβαρό (χάρη στη χρήση περισσότερου χάλυβα υψηλής αντοχής) ενώ το τρικύλινδρο μοτέρ του ενός λίτρου έχει δεχθεί περιποίηση για μείωση στις τριβές και αυξημένη απόδοση (69 ίπποι, 95 Nm). Κατανάλωση και ρύποι από την άλλη έχουν πάρει την...κατιούσα με 3,8 λίτρα/100 χλμ. βενζίνης γα την έκδοση Eco (από 4,4) και CO2 μόλις 88 γραμ./χλμ. Η έκδοση αυτή (ECO Version), κατά το λανσάρισμα του Aygo δεν θα είναι διαθέσιμη στην ελληνική αγορά (κυρίως απευθύνεται σε αγορές όπου υπάρχουν φορολογικά πλεονεκτήματα για εκπομπές CO2 κάτω των 90 γραμ./χλμ.). Θα είναι διαθέσιμη η λεγόμενη και ως normal version με εξίσου χαμηλές εκπομπές και καταλάλωση καυσίμου. Συγκεκριμένα μέση κατανάλωση 4,1 λίτρα/100χλμ., (4,2 με το ημιαυτόματο κιβώτιο) και CO2 στα 95 γραμ./χλμ.(97 με το ημιαυτόματο), άρα απαλάσσεται τελών κυκλοφορίας. Όσο για τις τιμές πώλησης ξεκινούν από τα 9.446 ευρώ με καλό επίπεδο εξοπλισμού. Το αυτοκίνητο βρίσκεται στις εκθέσεις της Toyota, με πολλά πακέτα εξοπλισμού, αλλά και εξατομίκευσης...