Hyundai i10 Vs Fiat Panda 1.2: Μονομαχία «γιγάντων»


Το Hyundai i10 αποτελεί τη νέα πρόταση στα αυτοκίνητα πόλης που αμφισβητεί στα ίσια μοντέλα με πρωτοκαθεδρία, όπως το Fiat Panda.

  • 22/5/2008

Wheels Motors

Το Hyundai i10 αποτελεί τη νέα πρόταση στα αυτοκίνητα πόλης που αμφισβητεί στα ίσια μοντέλα με πρωτοκαθεδρία, όπως το Fiat Panda.

Η συναρπαστική συνάντηση κορυφής μόλις έχει αρχίσει.

Κατά την επίσημη παρουσίαση του i10, οι Κορεάτες της Hyundai ήταν τουλάχιστον ειλικρινείς παραδεχόμενοι ότι το μοντέλο τους σχεδιάστηκε με πρότυπο τις προδιαγραφές του Panda. Και αυτό από μόνο του λέει πολλά.

Το νέο i10 έχει δημιουργηθεί για να τοποθετηθεί στις κορυφαίες προτάσεις των αυτοκινήτων πόλης. Η σχεδίαση είναι αυτή που κλέβει τις εντυπώσεις στο κορεάτικο μοντέλο και εδώ έχει ένα συγκριτικό πλεονέκτημα από το «τετραγωνισμένο» σε σχήμα Fiat Ρanda.

Το ιταλικό μοντέλο είναι ψηλότερο κατά 4 εκ. (1,58μ.), στοιχείο που συνδράμει θετικά στο διαθέσιμο ύψος της καμπίνας των επιβατών. Το ακριβώς αντίθετο όμως ισχύει για τους χώρους στο σαλόνι των δύο αυτοκινήτων, η οποία αναδεικνύει νικητή το i10, κυρίως λόγω του μεγαλύτερου κατά 8εκ. (2,38 μ.) μεταξονίου του. Τέσσερις μεγαλόσωμοι επιβάτες λοιπόν μπορούν να βολευτούν στο σαλόνι του χωρίς παραχωρήσεις έχοντας επιπροσθέτως στη διάθεσή τους και αρκετό πλάτος. Ακόμα κι αν η θέση του οδηγού είναι ρυθμισμένη στα μέτρα ενός ατόμου με ανάστημα 1,85μ., στο πίσω κάθισμα μπορεί να φιλοξενηθεί με άνεση επιβάτης ιδίου αναστήματος, χωρίς τα γόνατά του να ακουμπούν στη πλάτη του καθίσματος ή το κεφάλι του να «βρίσκει» στην οροφή. Εδώ το Panda χάνει, κυρίως λόγω του μικρότερου μεταξονίου του, το οποίο περιορίζει τον χώρο για τα γόνατα των πίσω, ενώ είναι και λίγο πιο στενό. Αντίθετα, το μεγάλο άνοιγμα και η σωστή διαμόρφωση του χώρου αποσκευών του (206 λίτρα), το καθιστούν πιο λειτουργικό και του επιτρέπουν να ανακτήσει το χαμένο έδαφος από το i10, το πορτ μπαγκάζ του οποίου αν και είναι λίγο μεγαλύτερο (225 λίτρα) διαθέτει μικρότερο άνοιγμα. Ισοπαλία προκύπτει και όσον αφορά στην εργονομία τους, αφού και στις δύο περιπτώσεις η προσαρμογή του οδηγού δεν απαιτεί παρά ελάχιστα λεπτά, με τους διακόπτες και όλα τα χειριστήρια να βρίσκονται στη σωστή θέση.

Κοινή η παρουσία του επιλογέα στο μέσον του ταμπλό, στο ύψος σχεδόν του τιμονιού, επιλογή άκρως επιτυχής από εργονομικής απόψεως.

Και τα δύο διαθέτουν επιπλέον ψηλή θέση οδήγησης και πολύ καλή περιμετρική ορατότητα, διευκολύνοντας σημαντικά τη μετακίνηση μέσα στην πόλη.

Προσεγμένος και μοντέρνος ο διάκοσμος και των δύο, όμως η πλούσια έκδοση του i10 της δοκιμής κλέβει την παράσταση με τη δίχρωμη υφασμάτινη ταπετσαρία του σαλονιού.

Αστικός χαρακτήρας

Σε επίπεδο τεχνικών προδιαγραφών οι επιλογές των μηχανικών και των δύο εταιρειών στοχεύουν κυρίως σε ευχρηστία και οικονομία καυσίμου, όπως είναι φυσικό άλλωστε, παρά σε απόλυτες επιδόσεις με το χρονόμετρο ανά χείρας.

Ετσι το Hyundai χρησιμοποιεί έναν 12βάλβιδο τετρακύλινδρο κινητήρα 1.100 κ.εκ., που αποδίδει 66 ίππους στις 5.500 σ.α.λ., με τη μέγιστη ροπή των 9,9 χγμ να εμφανίζεται αρκετά χαμηλά, μόλις στις 2.800 σ.α.λ. Η ιταλική πρόταση χρησιμοποιεί ένα 8βάλβιδο σύνολο 1.242 κ.εκ. μικρότερης ιπποδύναμης (60 ίπποι στις 5.000 σ.α.λ.), αλλά με λίγο μεγαλύτερη ροπή (10,4 χγμ) που αποδίδεται σε πιο χαμηλές στροφές (2.500 σ.α.λ.), εξασφαλίζοντας ακόμα καλύτερη ελαστικότητα. Στην πράξη τελικά και οι δύο κινητήρες έχουν πολιτισμένη λειτουργία, είναι ελαστικοί και κινούν τα αμαξώματα με αρκετή σπιρτάδα. Το i10, παρά το βαρύτερο κατά 65 κιλά αμάξωμα (925 κιλά), προηγείται ελαφρώς λόγω της κοντής κλιμάκωσης του κιβωτίου του, γεγονός που του επιτρέπει και πιο γρήγορα προσπεράσματα με πλήρες φορτίο, σε αντίθεση με το Panda, του οποίου ο κινητήρας είναι μεν πιο ελαστικός, όμως χάνει από τον αντίπαλο σ' αυτή τη διαδικασία, λόγω της πιο μακριάς κλιμάκωσης. Οι επιδόσεις και των δύο κινούνται σε αποδεκτά επίπεδα για την κατηγορία, με το Panda να έχει καλύτερη επίδοση στη διαδικασία επιτάχυνσης από 0-100 χλμ/ώρα (14" έναντι 15,2" του i10), ενώ η τελική τους ταχύτητα σταματά στα 155 και 152 χλμ./ώρα αντίστοιχα.

Η μέση κατανάλωση που σημειώσαμε σε κοινή διαδρομή ήταν για το μεν Fiat 7,5 λίτρα/100 χλμ. και 8λίτρα/100 για το i10. Στον τομέα των αναρτήσεων, η κατασκευαστική φιλοσοφία είναι ταυτόσημη (γόνατα Μακ Φέρσον εμπρός, ημιάκαμπτος άξονας πίσω), με το i10 να έχει λίγο πιο σφιχτή ρύθμιση, χαρακτηριστικό όμως που του προσδίδει μικρότερες κλίσεις στις στροφές.

Παρά τη μειωμένη ενδοτικότητα των αναρτήσεών του, εν τούτοις, προσφέρει ικανοποιητική άνεση στους επιβάτες, απομονώνοντάς τους αρκετά καλά από τις κακοτεχνίες του δρόμου και ταξιδεύει με μεγάλη σταθερότητα ακόμα και με ταχύτητες κοντά στην τελική.

Οι αναρτήσεις του Panda έχουν μεγαλύτερες διαδρομές άρα και λίγο καλύτερη άνεση, από την άλλη πλευρά όμως, στις στροφές εμφανίζει μεγαλύτερες κλίσεις, ενώ και στο ταξίδι το αμάξωμα παρουσιάζει κάποιες τάσεις πλεύσης.

Οσον αφορά στο Hyundai, αξίζει να σταθούμε σε δύο ακόμη σημεία: καταρχήν στην παρουσία τεσσάρων δισκόφρενων στον βασικό εξοπλισμό του, στοιχείο ασυνήθιστο για την κατηγορία, που αυξάνει σημαντικά την ενεργητική του ασφάλεια. Δυνατά και αρκετά ανθεκτικά στη σκληρή χρήση, ακινητοποιούν με μεγάλη ασφάλεια το μικρό αυτοκίνητο και μακάρι και οι υπόλοιποι κατασκευαστές στην κατηγορία να υιοθετήσουν αυτή τη λύση. Ευχάριστη όμως έκπληξη αποτελεί και η εξαιρετική αίσθηση (ιαπωνικού επιπέδου χωρίς υπερβολή) του επιλογέα ταχυτήτων.

Το Panda ακολουθεί πιο συμβατικές επιλογές στο τομέα των φρένων (δίσκοι εμπρός, ταμπούρα πίσω) και όπως είναι φυσικό υπολείπεται. Οχι σημαντικά καθώς επιβραδύνεται δυνατά και με ασφάλεια, σε επίπεδο όμως αντοχής και κυρίως αίσθησης, το i10 βρίσκεται πολύ πιο ψηλά σε δική του κλάση. Τέλος και τα δύο χρησιμοποιούν ηλεκτρικά υποβοηθούμενα συστήματα διεύθυνσης και διαθέτουν μικρό κύκλο στροφής (9,1μ. το Panda, 9,5μ. το i10). Το Fiat προσφέρει επιπλέον την επιλογή City που αυξάνει την υποβοήθηση, χαρακτηριστικό που θα εκτιμηθεί δεόντως από το ασθενές φύλο κατά το παρκάρισμα.

Συμπέρασμα

Αν σταθούμε όμως με προσοχή στις λεπτομέρειες, θα δούμε πως το i10, νικά πεντακάθαρα το Panda, σε απτή ποιότητα κατασκευής, οδική συμπεριφορά στο ταξίδι και βέβαια είναι αρκετά πιο φθηνό από τον αντίπαλο ακόμα και στην πλούσια έκδοσή του. Επιτυχής η επιλογή λοιπόν αν επιμείνετε ιταλικά και επιλέξετε το Panda, αναμφίβολα. Θεωρούμε όμως πως θα είναι ακόμα πιο επιτυχής αν καταλήξετε στο i10, που αποτελεί αυτή τη στιγμή την πλέον ολοκληρωμένη πρόταση αγοράς στην κατηγορία.

Τεχνικά Χαρακτηριστικά

ΗΥUΝDΑΙ i10

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ:4κύλινδρος 1.086 κ.εκ.,

ΙΣΧΥΣ (ΡS/σ.α.λ.):66 / 5.500

ΡΟΠΗ (χλγμ/σ.α.λ.):9,9/ 2.800

0-100 (χ.α.ω.):15,6 δευτ.

ΤΕΛΙΚΗ (χ.α.ω.):152

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ:8 lt./100 χλμ.

ΧΩΡΟΣΑΠΟΣΚΕΥΩΝ:225 lt.

ΒΑΡΟΣ:925 κιλά

ΤΙΜΗ:από 8.850 ευρώ

Μας Αρεσε

Χώροι/Ποιότητα κατασκευής/Οδική συμπεριφορά/Σχέση τιμής/ εξοπλισμού/Αίσθηση επιλογέα/Φρένα

Δεν Μας Αρεσε

Σκληρά πλαστικά στο ταμπλό/Μικρό άνοιγμα πορτ μπαγκάζ

Τεχνικά Χαρακτηριστικά

FΙΑΤ PANDA 1,2

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ:4κύλινδρος 1.242 κ.εκ.

ΙΣΧΥΣ (ΡS/σ.α.λ.):60/ 5.000

ΡΟΠΗ (χλγμ/σ.α.λ.):10,4/2.800

0-100 (χ.α.ω.):14 δευτ.

ΤΕΛΙΚΗ (χ.α.ω.):155

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ:7,5 lt./100 χλμ.

ΧΩΡΟΣΑΠΟΣΚΕΥΩΝ:206 lt.

ΒΑΡΟΣ:860 κιλά

ΤΙΜΗ:από 9.990 ευρώ

Μας Αρεσε

Ελαστικότητα κινητήρα/Ανεση/Χώρος αποσκευών/Κατανάλωση

Δεν Μας Αρεσε

Ποιότητα συναρμολόγησης/Κλίσεις στις στροφές