Mitsubishi Lancer Sportback 1.8 Vs Subaru Impreza 2.0


Οπως και ο άσπονδος φίλος του, το Impreza, που απέκτησε στην τελευταία του γενιά 5θυρο αμάξωμα, έτσι και το Lancer αποκτά μια τέτοια έκδοση, στοχεύοντας ταυτόχρονα σε ένα πιο νεανικό κοινό.

  • 25/2/2009

Car and Driver

Οπως και ο άσπονδος φίλος του, το Impreza, που απέκτησε στην τελευταία του γενιά 5θυρο αμάξωμα, έτσι και το Lancer αποκτά μια τέτοια έκδοση, στοχεύοντας ταυτόχρονα σε ένα πιο νεανικό κοινό.

Οπως και να το κάνουμε τα κλασικά σεντάν έχουν αρχίσει και χάνουν την αίγλη τους, τουλάχιστον στο ευρωπαϊκό αγοραστικό κοινό. Ενώ παλαιότερα τα μοντέλα που είχαν μεγάλη απήχηση ήταν τα saloon με το μερίδιο πωλήσεών τους να φτάνει και να ξεπερνάει το 80% των συνολικών πωλήσεων, πολύ γρήγορα τα τελευταία χρόνια το σκηνικό αυτό αντιστράφηκε υπέρ των hatchback μοντέλων. Ετσι σήμερα τα αμαξώματα που επικρατούν στη γηραιά ήπειρο είναι τα τελευταία, τα οποία έκαναν την πλήρη ανατροπή, με το ποσοστό τους στις συνολικές πωλήσεις να αντιστοιχεί περίπου με το 70% των συνολικών πωλήσεων.

Αυτό το γεγονός, βεβαίως, δεν θα μπορούσε να το παραβλέψει η Subaru που στην τελευταία γενιά του Impreza παρουσίασε πρώτη την 5θυρη εκδοχή του μοντέλου και αμέσως μετά την κλασική sedan. Βεβαίως, δεν θα ασχοληθούμε για το αν το τελικό αισθητικό αποτέλεσμα είναι αποδεκτό ή όχι, αλλά με το γεγονός ότι ένα τέτοιο αμάξωμα από μόνο του είναι περισσότερο αποδεκτό στο πιο νεανικό κοινό. Και για να καταλάβετε πόσες ελπίδες έχει εναποθέσει η εταιρεία στο συγκεκριμένο αμάξωμα, αρκεί να σας πούμε ότι το sedan δεν έχει ακόμη κυκλοφορήσει στη χώρα μας, παρότι ουσιαστικά παρουσιάστηκαν την ίδια εποχή.

Από την άλλη, η Mitsubishi δεν θα μπορούσε να μην απαντήσει στον «αιώνιο» αντίπαλό της με μια αντίστοιχη κίνηση. Και βέβαια την πρόθεσή της δεν την είχε κρύψει η Mitsubishi εδώ και αρκετό καιρό, αφού από το 2007 που είχε παρουσιάσει το 4θυρο Lancer, είχε αφήσει να εννοηθεί σαφέστατα στον ειδικό Τύπο ότι στο μέλλον θα υπήρχε και μια 5θυρη έκδοση του μεσαίου της μοντέλου. Βεβαίως, να ξεκαθαρίσουμε κάτι εδώ σε σχέση με το μέγεθος αυτών των δύο μοντέλων. Η αλήθεια είναι ότι τόσο το Impreza, όσο και το Lancer βρίσκονται κάπου ενδιάμεσα από τη μικρομεσαία και μεσαία κατηγορία, αν και στις παλαιότερες εκδόσεις τους τα δύο αυτά αυτοκίνητα λαμβάνονταν υπόψη ως μεσαία πρωτίστως. Με τα περισσότερα σημερινά όμως μεσαία να έχουν φτάσει σε μήκος τα 4,7 και 4,8 μέτρα η αλήθεια είναι ότι τα δύο αυτά μοντέλα έχουν μείνει κάπου ενδιάμεσα από αυτές τις δύο κατηγορίες που σας είπαμε.

Μεγάλωσε

Μετά από 35 χρόνια πορείας αυτού του καταξιωμένου μοντέλου της Mitsubishi και την παρουσίαση της κλασικής sedan έκδοσης του νέου Lancer, ήρθε η ώρα να λανσαριστεί και στη χώρα μας η 5θυρη έκδοση της 9ης γενιάς του μικρομεσαίου (ή μεσαίου της μοντέλου, αν θέλετε, όπως σας είπαμε και πιο πάνω). Βεβαίως, η ονομασία της συγκεκριμένης έκδοσης κατά την ιαπωνική εταιρεία είναι «Sportback».

Είναι ευνόητο ότι, η συγκεκριμένη έκδοση προβάλλει πρωτίστως το νεανικότερο προφίλ της, ασχέτως αν κατά την προσωπική μας άποψη η σχεδίαση του πίσω μέρους είναι σχετικά ουδέτερη και ίσως και για ορισμένους λιγότερο δυναμική σε σχέση με το κλασικό sedan. Εκτός αυτού όμως, τα 5θυρα αμαξώματα ως επί το πλείστον είναι και πιο πρακτικά σε σχέση με τα 4θυρα. Το σχετικά παράδοξο όμως είναι ότι το συγκεκριμένο αμάξωμα είναι μεγαλύτερο σε μήκος σε σχέση με αυτό του sedan. Ετσι, το μήκος του 5θυρου Lancer αυξήθηκε κατά 15 χιλιοστά και έφτασε συνολικά τα 4.585 χιλιοστά. Βεβαίως, εκτός από μεγαλύτερο από το sedan, το sportback είναι και αρκετά μεγαλύτερο από το 5θυρο Impreza (4.415 είναι το μήκος του), γεγονός που το κάνει πιο εντυπωσιακό από κοντά σε σχέση με το Subaru, και για να μην κρυβόμαστε το τελευταίο Impreza στις απλές του εκδόσεις δεν δέχτηκε και τις καλύτερες κριτικές σε σχέση με τον σχεδιασμό του. Το Lancer Sportback από την άλλη διατηρεί αναλλοίωτο τον χαρακτήρα της sedan έκδοσης στο εμπρός μέρος που δεν έχει γίνει ουσιαστικά καμία αλλαγή. Το ίδιο μπορούμε να πούμε και για το εσωτερικό του Lancer που η εικόνα είναι γνώριμη από τις 4θυρες εκδόσεις.

Οι μεγαλύτερες διαστάσεις πάντως του Lancer αντικατοπτρίζονται και στους χώρους, καθώς το Mitsubishi υπερτερεί τόσο σε αυτούς για τους πίσω επιβάτες, όσο και στον χώρο αποσκευών. Στον τελευταίο μάλιστα κατά 43 ολόκληρα λίτρα σε σχέση με τα 301 του Impreza. Πάντως, θα πρέπει εδώ να σημειώσουμε, ότι στο συγκεκριμένο σημείο και τα δύο ιαπωνικά μοντέλα βρίσκονται κάτω από τον μέσο όρο ακόμη και της κατηγορίας των μικρομεσαίων. Από εκεί και ύστερα τόσο σε θέματα ποιότητας, όσο και πρακτικότητας και εργονομίας, δεν συναντάμε κάποια ιδιαίτερα αρνητικά σημεία και στα δύο μοντέλα, ενώ ουσιαστικά σε αυτούς τους τομείς μπορούμε να πούμε ότι υπάρχει μια σχετική ισορροπία μεταξύ τους. Παρότι πάντως και στις δύο περιπτώσεις τα σκληρά πλαστικά δείχνουν αρκετά ποιοτικά και η συναρμολόγηση κινείται σε πολύ καλά επίπεδα, τόσο το φινίρισμα, όσο και η αντιληπτή ποιότητα δεν μπορούμε να πούμε ότι κινούνται σε κορυφαία για την κατηγορία επίπεδα (και μάλιστα μιλάμε για οποιαδήποτε από τις δύο κατηγορίες που προαναφέραμε).

Στους δύο και στους τέσσερις

Οπως συμβαίνει κλασικά με όλα τα Subaru, από το πρώτο ως το τελευταίο, η κίνηση μεταφέρεται «συμμετρικά» και στους τέσσερις τροχούς (στο Impreza υπάρχουν και σχέσεις υποπολλαπλασιασμού). Εξαίρεση δεν θα μπορούσε να αποτελεί και το Impreza της δοκιμής μας, που κάτω από το καπό «φορούσε» τον επίπεδο 4κύλινδρο ατμοσφαιρικό κινητήρα των 2 λίτρων με τους 150 ίππους. Στον αντίποδα, το Lancer μεταφέρει την κίνηση μόνο στους εμπρός τροχούς μέσω ενός μηχανικού κιβωτίου 5 σχέσεων (ίδιο κιβώτιο διαθέτει και το Subaru). Κάτω από το καπό του Mitsubishi υπάρχει το γνωστό και από τις 4θυρες εκδόσεις ατμοσφαιρικό μοτέρ των 1,8 λίτρων που διαθέτει τεχνολογία μεταβλητού χρονισ?ού και βύθισης των βαλβίδων εισαγωγής και εξαγωγής (MIVEC). Με αυτά και με αυτά, η απόδοσή του φτάνει τους 143 ίππους, ενώ θα πρέπει να σας πούμε ότι από τον Απρίλιο θα αρχίσουν να διατίθενται στη χώρα μας και οι εκδόσεις με τον μικρό κινητήρα των 1,5 λίτρων με τους 109 ίππους, αλλά και η έκδοση Ralliart με τον υπερτροφοδοτούμενο των δύο λίτρων και τους 240 ίππους. Για να επανέλθουμε όμως στο προκείμενο, θα πρέπει να πούμε ότι παρότι το Mitsubishi είναι και βαρύτερο κατά 85 κιλά και παρότι διαθέτει και μηχανικό σύνολο κατά 200 κ.εκ. μικρότερο, οι μετρήσεις μας έδειξαν ότι είναι στο 90% των περιπτώσεων πιο γρήγορο από το Subaru, στις επιταχύνσεις από στάση. Για την ιστορία και μόνο θα σας πούμε ότι στο κλασικό 0-100 χλμ./ώρα, το V-Box σταμάτησε στα 10,6 δευτερόλεπτα για το Lancer και ένα δέκατο του δευτερολέπτου πιο αργά για το Impreza. Στο 400άρη από στάση υπάρχει αντιστροφή των πραγμάτων με το Subaru να βρίσκεται στα 17,4 και το Mitsubishi στα 17,5, ενώ στις ρεπρίζ (που είναι και οι πιο σημαντικές) στο 99% των περιπτώσεων το Subaru παίρνει το αίμα του πίσω και είναι πιο γρήγορο και με διαφορές που αγγίζουν ακόμη και τα 2 δευτερόλεπτα! Ο πιο προηγμένος τεχνολογικά MIVEC, όμως, δείχνει και λίγο πιο ομαλός σε λειτουργία, ενώ αποδεικνύεται και σχετικά πιο οικονομικός, καθώς η μέση κατανάλωση κατά τη δοκιμή μας κυμάνθηκε γύρω στα 11 λίτρα για κάθε 100 χλμ., όταν η αντίστοιχη του Impreza ξεπέρασε τα 12 λίτρα. Από εκεί και ύστερα βέβαια και στις δύο περιπτώσεις, η απουσία 6ης σχέσης στο κιβώτιο ταχυτήτων γίνεται αρκετά αισθητή κυρίως στο ταξίδι, όπου θα μπορούσαν εκτός από το να είναι πιο οικονομικά να κρατιούνται οι στροφές του κινητήρα πιο χαμηλά, ούτως ώστε ο θόρυβος να μην είναι σχετικά ενοχλητικός.

Στον δρόμο και τα δύο ιαπωνικά οικογενειακά, στοχεύουν πρωτίστως στην άνεση (η οποία κινείται βεβαίως και στις δύο περιπτώσεις σε πολύ καλά επίπεδα), με το Mitsubishi να δείχνει και πάλι να διαθέτει μια πιο ισορροπημένη συμπεριφορά ανάμεσα στην άνεση και τα δυναμικά χαρακτηριστικά. Το πλαίσιό του νιώθεις ότι είναι ελαφρώς πιο στιβαρό και νιώθεις ότι παραμένει πιο «ακλόνητο» στις ανωμαλίες του οδοστρώματος, ενώ σε συνδυασμό με την καλορυθμισμένη ανάρτηση αντιδρά σχεδόν ουδέτερα στις περισσότερες περιπτώσεις (να σας πούμε την αλήθεια, σε ορισμένα σημεία μας φάνηκε πιο ουδέτερο ακόμη και από το αντίστοιχο sedan που σε ορισμένες περιπτώσεις ένιωθες ότι είναι πιο υπερστροφικό). Ακόμη και αν το πιέσεις αρκετά οι όποιες αντιδράσεις του αμαξώματος είναι αρκετά ομαλές και εύκολα ελέγξιμες, ενώ η καλή αίσθηση των χειριστηρίων του το κάνει και αρκετά ευχάριστο για τον οδηγό.

Από την άλλη, η μαλακή ρύθμιση της ανάρτησης του Impreza, που το κάνει να παίρνει αρκετά μεγάλες κλίσεις στις στροφές (ιδίως σε πιο κλειστές διαδρομές) δεν σε εμπνέει πολλές φορές να το πιέσεις όσο θα έπρεπε. Αν όμως ξεπεράσεις τους αρχικούς σου φόβους, καταλαβαίνεις ότι και στην προκειμένη περίπτωση τα περιθώρια πρόσφυσης είναι αρκετά υψηλά και η ψυχολογική και πρακτική ασφάλεια που προσφέρει η τετρακίνηση είναι παρούσα και στο συγκεκριμένο Subaru. Περισσότερη όμως ασφάλεια σου προσφέρει και το σύστημα πέδησης του Subaru, καθώς σύμφωνα με τις μετρήσεις μας για πλήρη ακινητοποίηση από τα 120 χλμ./ώρα χρειάστηκαν περίπου 58 μέτρα, όταν η αντίστοιχη μέτρηση στο Lancer ξεπέρασε τα 63 μέτρα (είναι βλέπετε και το περισσότερο βάρος που πρέπει να διαχειριστεί). Από την άλλη και το πεντάλ των φρένων στο Lancer δεν διαθέτει και πολύ καλή αίσθηση καθώς η υποβοήθηση σε δυνατό φρενάρισμα νιώθεις ότι δεν είναι αρκετή και χρειάζεται πιο πολλή δύναμη από ό,τι συνήθως. Βεβαίως και το πεντάλ των φρένων στο Subaru είναι αρκετά «σκληρό», αλλά στην προκειμένη περίπτωση τα πράγματα είναι ελαφρώς καλύτερα.

Το αποτέλεσμα

Στην ερώτηση πιο από τα δύο, η απάντηση μετά από όλα αυτά που σας είπαμε γέρνει περισσότερο την πλάστιγγα προς την πλευρά του Mitsubishi, διότι δείχνει ελαφρώς πιο ολοκληρωμένο και ως ένα σημείο και λίγο πιο σύγχρονο από το Subaru. Από την άλλη βεβαίως οι θιασώτες της τετρακίνησης στη χώρα μας δεν είναι και λίγοι και αυτό οφείλουμε να μην το παραβλέψουμε. Στη βασική του έκδοση το Lancer όμως είναι περίπου 1.500 ευρώ πιο φθηνό. Το σίγουρο, πάντως είναι ότι και τα δύο διαθέτουν ιαπωνική αξιοπιστία και καλό τεχνολογικό υπόβαθρο και αποτελούν αρκετά καλές λύσεις για τον οικογενειάρχη που θα θελήσει να ξεφύγει από τις κλασικές λύσεις των 4θυρων αμαξωμάτων.

Lancer Sportback 1.8 // Impreza 2.0

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ // 4κύλινδρος σε σειρά Επίπεδος 4κύλινδρος

ΤΟΠΟΘΕΤΗΣΗ // Εμπρός εγκάρσια Εμπρός διαμήκης

ΚΥΒΙΣΜΟΣ (Κ.ΕΚ.) // 1.798 1.994

ΜΕΓΙΣΤΗ ΙΣΧΥΣ [KW (PS)/Σ.Α.Λ.] // 105(143)/6.000 110(150)/6.400

ΜΕΓΙΣΤΗ ΡΟΠΗ (NM/Σ.Α.Λ.) // 178/4.250 196/3.200

ΚΙΒΩΤΙΟ // Χειροκίνητο 5 σχέσεων Χειροκίνητο 5 σχέσεων

ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΕΜΠΡΟΣ // Γόνατα McPherson Γόνατα McPherson με ψαλίδια βάσης, με ψαλίδια βάσης, αντιστρεπτική ράβδος αντιστρεπτική ράβδος

ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΠΙΣΩ // Πολλαπλών συνδέσμων, // Διπλά ψαλίδια αντιστρεπτική ράβδος

YΠΟΒΟΗΘΗΣΗ ΤΙΜΟΝΙΟΥ // Ηλεκτροϋδραυλική // Ηλεκτροϋδραυλική

ΦΡΕΝΑ // Αεριζ.Δίσκοι/Δίσκοι // Αεριζ.Δίσκοι/Δίσκοι

EΛΑΣΤΙΚΑ

TΥΠΟΣ // Yokohama Advan A10 // Yokohama Advan A10

ΔΙΑΣΤΑΣΗ // 215/45-18 // 205/50-17

ΑΜΑΞΩΜΑ

ΜXΠXΎ (ΧΙΛΙΟΣΤΑ) // 4.585x1.760x1.515 // 4.415x1.750x1.475

ΧΩΡΟΣ ΑΠΟΣΚΕΥΩΝ (ΛΙΤΡΑ) // 344 // 301

ΒΑΡΟΣ (ΚΙΛΑ) // 1.430 // 1.345

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ

ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ (ΧΛΜ./ΩΡΑ) // 196 // 193

ΕΠΙΤΑΧΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ (ΔΕΥΤΕΡΟΛΕΠΤΑ)

0-80 ΧΛΜ./ΩΡΑ // 7,2 // 7,2

0-100 ΧΛΜ./ΩΡΑ // 10,6 // 10,7

0-120 ΧΛΜ./ΩΡΑ // 14,7 // 14,9

0-400 ΜΕΤΡΑ // 17,5 // 17,4

ΕΠΙΤΑΧΥΝΣΗ ΕΝ ΚΙΝΗΣΕΙ (ΔΕΥΤΕΡΟΛΕΠΤΑ)

ΜΕ 3Η

50-80 ΧΛΜ./ΩΡΑ // 6,1 // 5,5

ΜΕ 4Η

70-100 ΧΛΜ./ΩΡΑ // 9,1 // 7,9

ΜΕ 5Η

80-120 ΧΛΜ./ΩΡΑ // 18,6 // 16,7

ΜΕ 6Η

90-120 ΧΛΜ./ΩΡΑ // - // -

ΦΡΕΝΑΡΙΣΜΑ (ΜΕΤΡΑ)

50-0 ΧΛΜ./ΩΡΑ // 10,4 // 9,9

90-0 ΧΛΜ./ΩΡΑ // 35,7 // 33,7

120-0 ΧΛΜ./ΩΡΑ // 63,2 // 57,9

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ (ΛΙΤΡΑ/100 ΧΛΜ.)

ΜΕΣΗ ΔΟΚΙΜΗΣ / ΤΥΠΟΠΟΙΗΜΕΝΗ // 10,9/7,9 // 12,5/ 8,4

ΡΕΖΕΡΒΟΥΑΡ (ΛΙΤΡΑ) // 59 // 60

ΘΟΡΥΒΟΣ (DBA)

ΜΕ 50 ΧΛΜ./ΩΡΑ (3Η) // 59 // 59

ΜΕ 90 ΧΛΜ./ΩΡΑ (4Η) // 65 // 64

ΜΕ 120 ΧΛΜ./ΩΡΑ (5Η) // 69 // 68

ΤΙΜΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ ΔΟΚΙΜΗΣ (ΕΥΡΩ) // 22.690 // 25.900

ΤΙΜΗ ΒΑΣΙΚΗΣ ΕΚΔΟΣΗΣ (ΕΥΡΩ) // 20.490 // 21.900

ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΣ ΒΑΣΙΚΗΣ ΕΚΔΟΣΗΣ

Lancer Sportback 1.8: 7 ΑΕΡΟΣΑΚΟΙ, ABS, EBD, Μ-ASTC, 4 ΗΛ. ΠΑΡΑΘΥΡΑ, ΗΛektρικοι και θερμαινομενοι ΚΑΘΡΕΦΤΕΣ, κεντρικο κλειδωμα με τηλεχειρισμο, αυτοματος κλιματισμοσ, ΗΧΟΣΥΣΤΗΜΑ με CD ΚΑΙ ΑΝΑΠΑΡΑΓΩΓΗ MP3, ΑUX-in, ζαντες αλουμινιου 16 ιντσών, διαιρουμενο πισω καθισμα

Impreza 2.0: 6 ΑΕΡΟΣΑΚΟΙ, ABS, EBD, 4 ΗΛ. ΠΑΡΑΘΥΡΑ, ΗΛektρικα ρυθμιζομενοι/ αναδιπλουμενοι και θερμαινομενοι ΚΑΘΡΕΦΤΕΣ, κεντρικο κλειδωμα με τηλεχειρισμο, αυτοματος κλιματισμοσ, ΗΧΟΣΥΣΤΗΜΑ με CD-changer, ζαντες αλουμινιου 16 ιντσών, διαιρουμενο πισω καθισμα, προβολεις ομιχλης

ΘΑ ΑΓΟΡΑΖΑ ΤΟ... Sportback διότι μου ταιριάζει λίγο περισσότερο αισθητικά, αλλά και οδηγικά. Δ.Θ.

κεΙμενο: ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΘΕΟΧΑΡΗΣ / φωτ.: REPORTER IMAGES