Mitsubishi Space Star 1.2: Μικρομέγαλο


Μια νέα προσέγγιση στα αυτοκίνητα πόλης, και ένα παλιό όνομα από την οικογένεια της Mitsubishi γίνεται το άρμα της ιαπωνικής φίρμας προς την παγκοσμιοποίηση. 

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΒΑΓΓΕΛΗΣ ΠΕΤΡΑΚΗΣ , ΦΩΤΟ: ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΟΥΤΟΣ
  • 11/1/2015

Η Mitsubishi, η εταιρεία με τις δάφνες από τα WRC, τις πίστες και τα Dakar, έπρεπε να… χαλαρώσει λίγο και να σκεφτεί όλους όσοι θέλουν απλά ένα αυτοκίνητο με ανέσεις, ευκολία οδήγησης και οικονομία. Αυτό το τρίπτυχο αποτέλεσε το εφαλτήριο για τη δημιουργία του Space Star.

Το αυτοκίνητο είναι όσο πρέπει μικρό για να δείχνει συμπαγές, αλλά και όσο χρειάζεται μεγάλο για να είναι ευρύχωρο. Δεν φέρνει κάποιον αέρα σχεδιαστικής καινοτομίας ή δυναμισμού και κάνει το Form-Follows-Function πιο συνεπές από ποτέ. Από την άλλη το επίπεδο συναρμογής και ποιότητας δε θα αφήσει παραπονεμένο κανέναν. Με φροντισμένη σχεδίαση, καλύμματα κάτω από το δάπεδο και πίσω αεροτομή το αυτοκίνητο έχει αεροδυναμικό συντελεστή μόλις 0,27 μια επίδοση αξιοθαύμαστη δεδομένου του τύπου αμαξώματος, πρώτη ένδειξη της τεχνογνωσίας της Mitsubishi.

Εκ των έσω

Το να βολευτείς στο σαλόνι του Space Star είναι μια εύκολη διαδικασία με το μεγάλο άνοιγμα θυρών. Σε εκπλήσσει εδώ θετικά η εικόνα ενός αυτοκινήτου, μεγαλύτερης κατηγορίας, ίσως λιγότερο φαντεζί από άλλα αυτοκίνητα πόλης «νέας εσοδείας», αλλά η ποιότητα και το φινίρισμα είναι ευλαβικά προσηλωμένα στην ιαπωνική φιλοσοφία (κι ας κατασκευάζεται το αυτοκίνητο στην Ταϊλάνδη).

Το εσωτερικό όπως συμβαίνει πάντα με Ιάπωνες κατασκευαστές που ξέρουν να εκμεταλλεύονται και το τελευταίο εκατοστό ζωτικού χώρου είναι διάσπαρτο από έξυπνους αποθηκευτικούς χώρους για τα μικροαντικείμενα της κάθε μέρας, ενώ και οι τέσσερις επιβάτες δε θα έχουν πρόβλημα παρά μόνο ίσως με τα πολύ μαλακά καθίσματα. Ο χώρος αποσκευών βέβαια δεν συγκαταλέγεται στα χωροταξικά ατού του Space Star, λόγω συνολικής χωρηστικότητας αλλά και φινιρίσματος.

Αναζητώντας τη θέση κλειδιού μην μπερδευτείτε. Υπάρχει πιεστικός διακόπτης στα αριστερά του ταμπλό, ο οποίος δίνει ζωή σε έναν τρικύλινδρο κινητήρα 1.193 κ.εκ. με απόδοση ισχύος 80 ίππων και ροπή στα 106 Nm. Συμπαθητικά νούμερα από έναν πανάλαφρο, αποδοτικό κινητήρα.

Η αίσθηση της δύναμης είναι παρούσα λόγω της καλής αναλογίας κιλών ανά ίππο, (10,56) που επιτρέπουν στο αυτοκίνητο να επιταχύνει από στάση με μπρίο και διαρκή απόδοση μέχρι ψηλά, στα κόκκινα του στροφομέτρου.

Υπάρχει βεβαίως σύστημα Stop&Go, ενώ η προσήλωση προς την οικολογική οδήγηση έρχεται από το ταμπλό όπου το Eco Drive Assist και η ένδειξη αλλαγής σχέσης παροτρύνουν τον οδηγό να κινείται σε πιο οικονομικό ρυθμό.

Το σύστημα διεύθυνσης από την άλλη μπορεί να έχει μια ροπή προς την ασάφεια αλλά σε ένα αστικό αυτοκίνητο, αυτό που προσμετρά θετικά είναι ο κύκλος στροφής κι εδώ με 4,6 μέτρα θα εκπλαγείτε από το τι σημαίνει αναστροφή.

Σεμνό

Εκεί όμως που υστερεί το αυτοκίνητο είναι στον κρίσιμο τομέα της ποιότητας κύλισης. Όχι, το αυτοκίνητο δεν είναι κακό (δεν υπάρχουν πια τέτοια αυτοκίνητα), αλλά διαφαίνεται ο παγκοσμιοποιημένος χαρακτήρας του αυτοκινήτου και από δηλώσεις υπευθύνων της εταιρείας ότι το αυτοκίνητο εξελίχθηκε χωρίς ευρωπαϊκό πλαφόν στους τομείς της κύλισης, της άνεσης και της οδικής συμπεριφοράς.

Έτσι το αυτοκίνητο γέρνει στις στροφές, έχει φιλτράρισμα ανωμαλιών που υπολείπεται ενός π.χ. VW up! ενώ και ο τρικύλινδρος κινητήρας παρά τα εξαιρετικά του διαπιστευτήρια οικονομίας και απόδοσης είναι θορυβώδης. Οδηγικά λοιπόν το αυτοκίνητο δε φέρνει κάποια επανάσταση.

Όμως από την άλλη, το Space Star έχει σημαντικά οφέλη (χαμηλότερη κατανάλωση, μικρότερη περιβαλλοντική επιβάρυνση, επιδόσεις). Πράγματι, το φουλάρισμα είναι μια διαδικασία που γίνεται σπάνια, με κατανάλωση που φλέρταρε ακόμα και τα 3,9 λίτρα/100 χλμ. τις ημέρες της δοκιμής μας, χωρίς μάλιστα παραχωρήσεις σε ό,τι έχει να κάνει με τον τρόπο που διαχειρίζεται κανείς το πεντάλ του γκαζιού. Παραχωρήσεις όμως δεν υπάρχουν και σε έναν ακόμη σημαντικό τομέα, αυτόν του εξοπλισμού.

Σοφότερο

Μετά από έρευνες στη δική μας αγορά, οι υπεύθυνοι του ομίλου Σαρακάκη κατέληξαν στο συμπέρασμα ότι ένα αυτοκίνητο πόλης στις μέρες μας, για να είναι αρεστό θα πρέπει να είναι μικρό και να μην ξεπερνάει τα 1.400 κ.εκ., να έχει χαμηλή κατανάλωση καυσίμου, να μην πληρώνει τέλη κυκλοφορίας, να είναι καλοεξοπλισμένο και κυρίως αξιόπιστο.

Με μια πρώτη ανάγνωση των προϊοντικών του χαρακτηριστικών, όλα τα παραπάνω τα καλύπτει το Mitsubishi Space Star, ένα αυτοκίνητο ορθολογιστικού κόστους. Δε θα προκαλέσει ρίγη συγκίνησης, ούτε είναι a priori ένα αντικείμενο πόθου.

Είναι ένα καλοκατασκευασμένο, ευέλικτο, οικονομικό αυτοκίνητο με άριστο περιβαλλοντικό αποτύπωμα και πλούσιο εξοπλισμό, όλα όσα δηλαδή δίνουν λόγο ύπαρξης, βάσει των ερευνών αγοράς που αναφέραμε.