Nissan Qashqai 2014


Ευρωπαϊκή αίσθηση, πιο πολυτελές, πληθώρα κινητήρων. Από τέλη Φεβρουαρίου στην Ελληνική αγορά με ενδεικτικές τιμές που θα ξεκινούν από τα 17.150 ευρώ με απόσυρση!

  • 21/1/2014

Επτά χρόνια μετά το λανσάρισμά του, το μικρομεσαίο crossover της Nissan επανέρχεται πιο ολοκληρωμενό για να αμφισβητήσει και πάλι τα συμβατικά... Golf.

Η ιδέα βασάνισε για πρώτη φορά το μυαλό των υπευθύνων πίσω στο 2004, τότε που το Almera εμπορικά δεν μπορούσε να ανταπεξέλθει όπως θα ήθελαν απέναντι στο μεγάλο ευρωπαϊκό ανταγωνισμό στην πιο κερδοφόρα κατηγορία στην Ευρώπη, αυτή των μικρομεσαίων. Ήταν ξεκάθαρο ότι αν οι υπεύθυνοι της Nissan ήθελαν το... κάτι παραπάνω στα ταμεία τους θα έπρεπε να ρισκάρουν, να λανσάρουν κάτι εντελώς καινούριο, κάτι που θα αμφισβητούσε τα κλασικά hatchback στην κατηγορία C. Και εγένετο Qashqai εν έτει 2007!

Το πόσο αντισυμβατικό και καινοτόμο ήταν το όχημα που έφερε τον κόσμο των SUV στην κλασική κατηγορία C, φάνηκε και από το γεγονός ότι αρχικά η ένταξή του σε κατηγορία ήταν αδύνατη ή έστω μια πολύπλοκη διαδικασία. Το ρίσκο της Nissan όμως... έπιασε τζακ ποτ με περισσότερες από 2.000.000 εκατομμύρια πωλήσεις!

Επτά χρόνια μετά την κυκλοφορία του Qashqai λοιπόν εμείς το οδηγούμε στην Ισπανία και πιο συγκεκριμένα σε διαδρομές πέριξ της Μαδρίτης και σας μεταφέρουμε τις πρώτες μας εντυπώσεις. Καταρχήν το best seller της Nissan θα βρίσκεται στη χώρα μας στα τέλη του Φεβρουαρίου, με τα πρώτα αυτοκίνητα να παραδίδονται μέσα στον Μάρτιο. Οι προ-παραγγελίες θα ξεκινήσουν από την Τετάρτη 22/1/2014.

Η ενδεικτική τιμή πώλησης με όφελος απόσυρσης αναμένεται να ξεκινά από τα 17.150 ευρώ για το βενζινοκίνητο 1.2 Turbo (1.2 DIG-T είναι η ονομασία του) των 115 ίππων και θα είναι και η μόνη έκδοση βενζίνης (τουλάχιστον στο λανσάρισμά του). Αρχικά θα υπάρχουν και δύο κινητήρες πετρελαίου, ο 1.5 dCi με τους 110 ίππους και αρχική τιμή στη χώρα μας 19.700 ευρώ. Τέλος ο 1.6 dCi με τους 130 ίππους θα διατίθεται στην Ελλάδα με 22.100 ευρώ στην βασική έκδοση με την κίνηση μόνο στους εμπρός τροχούς και με κάτι παραπάνω από 24.000 ευρώ στην τετρακίνητη που είναι και η μόνη τέτοια στην γκάμα του νέου crossover της Nissan. Επίσης το 1.6 dCi είναι και το μόνο που αρχικά θα συνδυάζεται με το νέο αυτόματο κιβώτιο Xtronic τύπου CVT της Nissan με επιπλέον κόστος 1.500-2.000 ευρώ.

Τονίζουμε ότι οι παραπάνω τιμές είναι ενδεικτικές. Οι οριστικές τιμές θα καθοριστούν αργότερα από την ελληνική αντιπροσωπεία.

Εκτός από τα τιμολογιακά να περάσουμε τώρα στην πράξη. Το νέο Qashqai βασίζεται στην νέα πλατφόρμα CMF της Renault-Nissan και είναι μακρύτερο κατά πέντε πόντους (4,38 m), φαρδύτερο κατά δύο (1,80 m), αλλά και χαμηλότερο κατά 2,5 πόντους (1,59 m). Εμφανισιακά είναι πλέον πιο δυναμικό και εντυπωσιακό σε σχέση με το παρελθόν ενώ είναι και αρκετά πιο... crossover αν θέλετε. Στο εσωτερικό τα καλύτερα σε ποιότητα υλικά το κάνουν αρκετά πιο premium σε σχέση με την πρώτη γενιά, ενώ και οι χώροι για τους επιβάτες είναι άκρως βελτιωμένοι καθώς θα βολευτούν πολύ άνετα τόσο εμπρός όσο και πίσω ακόμα και αρκετά εύσωμοι επιβάτες. Ο πολύ πλούσιος εξοπλισμός και η πρακτικότητα κλέβουν την παράσταση ενώ ακόμα και τα καθίσματα αποτελούν μέρος των highlight καθώς είναι προϊόν συνεργασίας με τη NASA (!) γεγονός που τα κάνει πολύ άνετα και με καλή πλευρική στήριξη.

Οδηγήσαμε τον βελτιωμένο 1.5 dCi που είναι ακόμα πιο ομαλός σε λειτουργία με λιγότερο θόρυβο και κραδασμούς. Παρότι στις χαμηλές στροφές παραμένει λίγο ράθυμος στις μεσαίες και υψηλές στροφές είναι δυνατός και δεν προβληματίζεται σε κανένα σημείο με το Qashqai δεύτερης γενιάς. Επιπλέον, είναι αρκετά οικονομικός (με μέση κατανάλωση 3,8 lt/100 km και με εκπομπές ρύπων 99 gr/km) σε πραγματικές συνθήκες, καθώς σε αυτοκινητόδρομο ο υπολογιστής ταξιδιού ήταν στην περιοχή των 5 και κάτι lt/100 km, ενώ μόνο υπό αρκετή πίεση κινήθηκε πάνω από 6 λίτρα.

Το πρώτο πράγμα που σου κάνει εντύπωση στο νέο Qashqai είναι η εξαιρετική ποιότητα κύλισης και σε αυτό βοηθάει και η ανάρτηση με όλες τις εκδόσεις να διαθέτουν γόνατα McPherson εμπρός και  ημιάκαμπτο άξονα πίσω στις εκδόσεις 4x2 ή πολλαπλών συνδέσμων στις τετρακίνητες. Σημαντικό στοιχείο είναι ότι όλες οι εκδόσεις διαθέτουν αμορτισέρ δύο εμβόλων που χαρίζουν άμεσο έλεγχο και άνεση ταυτόχρονα. Παρότι σε ορισμένα σημεία νιώθεις ότι ίσως να είναι λιγότερο «παιχνιδιάρικο» σε σχέση με το παρελθόν, γενικά το νέο Qashqai είναι πολύ πιο premium σε αίσθηση, εξαιρετικά ασφαλές και προβλέψιμο σε κάθε περίπτωση και ιδιαίτερα ευκίνητο και ευέλικτο.

Οδηγήσαμε και τον 1.2 βενζίνης που είναι αρκετά ελαστικός αλλά με βαρύ φορτίο δείχνει λίγο να προβληματίζεται και θα πρέπει να καταφύγεις στο πολύ καλό μηχανικό κιβώτιο 6 σχέσεων για να διατηρήσεις τον ρυθμό σου. Έτσι επιβαρύνεται και η κατανάλωση που σε ορισμένες περιπτώσεις και υπό αρκετή πίεση ήταν και στην περιοχή των 8-9 λίτρων στον υπολογιστή ταξιδιού.

Όταν οδηγήσουμε και την έκδοση 1.6 dCi θα επανέλθουμε με την πλήρη δοκιμή. Μείνετε δικτυωμένοι στο www.caranddriver.gr .