Οδηγούμε στη Γαλλία το VW T-ROC R των 300 ίππων


To VW T-Roc φόρεσε τα καλά του αποκτώντας τα διακριτικά «R» και τα υπερφυσικά χαρακτηριστικά ενός καθαρόαιμου hot hatch.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΓΙΑΝΝΗΣ ΑΔΑΝΑΛΗΣ, ΦΩΤ.: ΑΡΧΕΙΟ
  • 16/10/2019

H αυξημένη απόσταση από το έδαφος σπανίως αποτέλεσε ουσιαστικό εμπόδιο για εκείνους τους κατασκευαστές που θέλησαν με τον έναν ή τον άλλο τρόπο να δημιουργήσουν μια πρόταση υψηλών επιδόσεων επενδύοντας στην πολυπραγμοσύνη ενός SUV.

Κανείς δεν ισχυρίζεται πως το να χτίζεις παλάτια στην άμμο είναι το πιο εύκολο πράγμα στον κόσμο ή ενδεχομένως το πιο ανταποδοτικό, αλλά τη σήμερον ημέρα υπάρχουν, αν μη τι άλλο, τα μέσα ώστε ακόμα κι ένα τέτοιο εγχείρημα να στεφθεί με απόλυτη επιτυχία.

Πρωτίστως υπάρχει το κοινό για να αγκαλιάσει τέτοιου είδους προσπάθειες, συμβάλλοντας έστω και άθελά του στη διαιώνιση ενός είδους που εξαπλώνεται με την ταχύτητα πανδημίας σε όλα τα μήκη και τα πλάτη του πλανήτη.

Όχι δεν πρόκειται για το ευφάνταστο σενάριο μιας χολιγουντιανής υπερπαραγωγής, αν και η χιτσκοκική εναλλαγή πυκνής ομίχλης και καταρρακτώδους βροχής  λίγο έλειψε να μετατρέψει έναν υγιεινό περίπατο στη Νίκαια της Γαλλίας σε εφιάλτη.

Ας επιστρέψουμε, όμως, στο θέμα μας που δεν είναι άλλο από το υπεράνω κάθε υποψίας VW T-Roc, το οποίο και μεταλλάχθηκε από ένα crossover της σειράς σε μια απρόσμενα αποτελεσματική μηχανή οδήγησης, αποκτώντας εν μια νυχτί πρόσβαση στο οπλοστάσιο του VW Group.

Υπό την καθοδήγηση του μετρ των «ειδικών» εκδόσεων Jost Capito και την πρότερη εμπειρία του VW Golf R, το γερμανικό crossover δεν δυσκολεύθηκε να υιοθετήσει  τις προδιαγραφές ενός καθαρόαιμου hot hatch, αντισταθμίζοντας με μαεστρία τα παραπανίσια εκατοστά που εξακολουθούν να το χωρίζουν από την άσφαλτο.

Οι μεγαλύτερες εισαγωγές αέρα στον μπροστινό προφυλακτήρα, οι ζάντες αλουμινίου των 19 ιντσών, ο αεροδυναμικός διαχύτης του πίσω τμήματος και τα ακροβολισμένα ζεύγη των απολήξεων αναλαμβάνουν να δηλώσουν τη διαφορετικότητα της έκδοσης, η ταυτότητα της οποίας επιβεβαιώνεται από το διακριτικό «R» στο ρύγχος του αυτοκινήτου.

Το μάλλον γνώριμο περιβάλλον στο εσωτερικό του αυτοκινήτου σού επιτρέπει να εστιάσει στα σημαντικά. Στον δίλιτρο κινητήρα των 300 ίππων και των 400 Nm ροπής, στο ηλεκτρονικά ελεγχόμενο σύστημα τετρακίνησης 4MOTION, στο διπλοσύμπλεκτο κιβώτιο επτά σχέσεων και στο εμφανώς αναβαθμισμένο σύστημα πέδησης. Στα παραπάνω προσθέστε το σύστημα εξαγωγής που υπογράφει ο οίκος Akrapovic, τα ηλεκτρονικά ελεγχόμενα αμορτισέρ και τους τροχούς των 19 ίντσων, όλα μέρος του προαιρετικού εξοπλισμού.

Οι Γερμανοί δεν κρύβουν τη συγγένεια του αυτοκινήτου με το VW Golf R επισημαίνοντας παράλληλα τις παρεμβάσεις που πραγματοποιήθηκαν με σκοπό την περαιτέρω αναβάθμιση των δυναμικών χαρακτηριστικών του. Χαρακτηριστικό είναι το παράδειγμα  του συστήματος τετρακίνησης και ειδικότερα της διαχείρισης-κατανομής της διαθέσιμης ροπής.

 Στην περίπτωση του VW T-Roc R θα μπορούσε να ισχυριστεί κανείς ότι δίνεται προτεραιότητα στον πίσω άξονα, το ελεγχόμενο γλίστρημα του οποίου σπρώχνει το ρύγχος του αυτοκινήτου προς στο εσωτερικό της στροφής περιορίζοντας με αυτόν τον τρόπο το φαινόμενο της υποστροφής. Ιδιοφυές, μόνο που στην πράξη το γερμανικό crossover αρνείται πεισματικά να παρακούσει τις εντολές σου και να ανοίξει την τροχιά του.

Ακόμα και στη βρεγμένη άσφαλτο, οι 300 ίπποι και τα 400 Nm ροπής περνούν χωρίς σημαντικές απώλειες στην άσφαλτο, προσφέροντας ακρίβεια και αυτοπεποίθηση στις κινήσεις σου. Αν και ο Jost Capito ήταν κατηγορηματικός ότι το Normal -ένα από τα πέντε προγράμματα οδήγησης- είναι το πιο ταιριαστό στις συνθήκες που θα συναντήσει κανείς σε έναν δημόσιο δρόμο, το Race είναι εκείνο που ξεκλειδώνει το «fun mode» του T-Roc R.

Με τα ελαστικά της Continental να δίνουν τον καλύτερο εαυτό τους και την πρόσφυση να μοιάζει παντού και πάντα ανεξάντλητη, το γερμανικό crossover βγήκε αλώβητο από μια ιδιαίτερα απαιτητική δοκιμασία, αποδεικνύοντας ότι μπορεί να μην είναι το πιο γρήγορο hot hatch των ημερών μας αλλά σίγουρα είναι το πιο φιλικό και αποτελεσματικό σε συνθήκες βγαλμένες από τη ζωή και όχι από την εικονική πραγματικότητα μιας παιχνιδομηχανής.

H διάθεση του VW T-Roc R στην ελληνική αγορά θα ξεκινήσει στις αρχές του επόμενου έτους, με την τιμή στη Γερμανία να ξεκινά από τα 43.955 ευρώ.