Και μπορεί στην εκδήλωση που διοργάνωσε η Kosmocar, ο επίσημος εισαγωγέας της Audi στην Ελλάδα να παραβρέθηκε σύσσωμη η οικογένεια των εξηλεκτρισμένων της μοντέλων, όμως το Q4 E-Tron ήταν αυτό που μονοπώλησε το ενδιαφέρον.
Έχοντας ήδη συμβιώσει με τα άλλα SUV του Group που βασίζονται στην πλατφόρμα MEB (VW ID.4 και Skoda Enyaq) ήμασταν πολύ περίεργοι να δούμε πια θα ήταν η πρόταση της premium μάρκας στην κατεύθυνση του εξηλεκτρισμού και μάλιστα σε δύο εκδόσεις όπως μας έχει συνηθίσει η Audi με τη μορφή του κλασικού πεντάθυρου Q4 e-tron και αυτή του πιο δυναμικού Q4 Sportback e-tron.
Η πρώτη εντύπωση είναι ότι το σχεδιαστικό τμήμα του Ingolstadt τίμησε την προϊστορία της Audi παρουσιάζοντας ένα… Audi που όμως δε μοιάζει με κανένα και που δείχνει πανέμορφο (για τα της ποιότητας δε νομίζουμε ότι χρειάζεται να… πλατιάσουμε καθώς είναι απλά κορυφαία). Η χρήση της πλατφόρμας MEB είχε ευεργετικά οφέλη στην ευρυχωρία και την πρακτικότητα αφού με συνολικό μήκος 4,59 μέτρα προσφέρει μεταξόνιο 2,76 μέτρων και χώρο αποσκευών 520 λίτρων.
Το οδηγοκεντρικό ταμπλό από την άλλη είναι γεμάτο τεχνολογία με το Audi virtual cockpit και στάνταρ οθόνη αφής MMI στις 10,1 ίντσες. Η μπαταρία βρίσκεται τοποθετημένη μεταξύ των δύο αξόνων και η καθαρή ενεργειακή χωρητικότητά της ποικίλλει από 52 kWh για το πισωκίνητο Q4 35 e-tron των 170 ίππων, έως 77 kWh για τη μεγάλη μπαταρία στο επίσης πισωκίνητο Q4 40 e-tron των 204 ίππων και Q4 50 e-tron quattro το οποίο προσφέρει (όπως υποδηλώνει και η ονομασία του), τετρακίνηση, ισχύ 299 ίππων και 0-100 km/h σε 6,2 sec. Η αυτονομία αγγίζει τα 520 χιλιόμετρα κατά WLTP ανάλογα με την έκδοση ενώ με φόρτιση συνεχούς ρεύματος υψηλής ισχύος στα 125 kW, απαιτούνται μόλις δέκα λεπτά για αυτονομία περίπου 130 χιλιομέτρων.
Οι πρώτες οδηγικές εντυπώσεις από το νέο Audi Q4 e-tron quattro 50
Η πρώτη αίσθηση από την οδήγηση του Audi Q4 e-tron quattro 50 που οδηγήσαμε στους δρόμους της Πάρνηθας, είναι γνωστή από τα άριστα χαρακτηριστικά της πλατφόρμας ΜΕΒ: Στρεπτική ακαμψία, καλή ανάρτηση με γόνατα ΜακΦέρσον εμπρός και πολλαπλούς συνδέσμους πίσω, χαμηλό κέντρο βάρους και ποιοτικότατη κύλιση χάρη στον χαμηλό αεροδυναμικό συντελεστή και τα μέτρα ακουστικής άνεσης της Audi. Το ωραίο είναι ότι η Audi δεν έχει απαρνηθεί τα “καλούδια” που προσφέρονται εδώ και χρόνια στα υπόλοιπα μοντέλα της όπως σπορ ανάρτηση, τιμόνι μεταβαλλόμενης υποβοήθησης, Audi drive select (προγράμματα παραμετροποίησης) και ανάρτηση με έλεγχο απόσβετικότητας των αμορτισέρ. Και θα ήταν μάλλον περιττό να σημειώσουμε ότι διατίθεται με μια μεγάλη γκάμα στάνταρ συστημάτων υποβοήθησης.

Στρίβει απόλυτα ελεγχόμενα με ελαστικά 255/40- R21 Bridgestone Turanza Eco χωρίς να νιώθεις κάποιο εξαντλητικά για τους επιβάτες σπορ στήσιμο. Το νέο Audi Q4 E-tron ξεκινά λοιπόν την πορεία του και στη χώρα μας.
Αναλυτικά, οι τιμές του είναι:
ΜΟΝΤΕΛΟ | ΙΣΧΥΣ (PS) | ΛΙΑΝΙΚΗ ΤΙΜΗ |
| ΛΙΑΝΙΚΗ ΤΙΜΗ ΜΕ ΕΠΙΔΟΤΗΣΗ | |
Q4 e-tron 35 | 170 | 44.900 € | 5.432 € | 39.469 € | |
Q4 e-tron 40 | 204 | 52.100 € | 6.000 € | 46.100 € | |
Q4 e-tron 50 quattro | 299 | 58.450 € | 6.000 € | 52.450 € |
Περισσότερα μπορείτε να διαβάσετε στο Car and Driver Αυγούστου που κυκλοφορεί στις 31/7.