Οδηγούμε στην Γερμανία: Mercedes-AMG G63 - Mercedes-AMG GT 63S


ΔΥΟ ΥΠΕΡΒΑΤΙΚΑ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΑ ΠΟΥ ΦΘΑΝΟΥΝ ΣΤΑ ΟΡΙΑ ΤΟΥΣ ΤΗΝ ΚΟΙΝΗ ΛΟΓΙΚΗ, ΤΟΝ ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΚΟ ΚΑΘΩΣΠΡΕΠΙΣΜΟ ΚΑΙ ΚΑΘΕ ΣΥΝΤΗΡΗΤΙΚΗ ΑΝΤΙΛΗΨΗ ΓΙΑ ΤΟ ΜΕΤΡΟ. H ΜERCEDES-AMG ΒΑΖΕΙ ΟΛΗ ΤΗΝ «ΤΡΕΛΑ» ΠΟΥ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΧΩΡΕΣΕΙ ΣΕ ΜΙΣΟ ΕΚΑΤΟΜΜΥΡΙΟ ΕΥΡΩ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΙΚΗΣ ΣΟΦΙΑΣ ΜΕΣΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΥΠΕΡΒΟΛΗ. 

  • ΚΕΙΜΕΝΟ, ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΤΡΙΤΑΡΗΣ
  • 17/8/2019
Αν το μέτρο είναι το χορταριασμένο μονοπάτι της αρετής, τότε η υπερβολή είναι η φωτεινή λεωφόρος προς την σοφία. Και κάπου εκεί, στον φιδίσιο δρόμο S500 στον Μέλανα Δρυμό, στο τιμόνι μιας τετράθυρης αλλοφροσύνης που ακούει στο όνομα G63, ξέρεις ότι έχεις επιλέξει στρατόπεδο. Το ίδιο στρατόπεδο που έχουν επιλέξει και οι ιεροφάντεις μηχανικοί της AMG, αδιαφορώντας για την λογική και τη χρησιμότητα κάποιων αυτοκινήτων τους και επιλέγοντας τον δρόμο της ακραίας μηχανολογικής εκζήτησης.
 
H GT 63S 4-Door Coupe των 639 ίππων και η G63 των 585 ίππων δεν είναι δύο ακόμα πολύ γρήγορα αυτοκίνητα. Είναι πρώτα απ' όλα η κορύφωση όλων όσων πρεσβεύει η AMG: Όλα στο maximum και τίποτα αφημένο στην τύχη. Οδηγήσαμε τα δύο κορυφαία από άποψη ιπποδύναμης τετράθυρά της, δυο αυτοκίνητα τόσο διαφορετικά όσο δεν γίνεται, αλλά και τόσο όμοια στον πυρήνα της ιδιοσυγκρασίας τους. Από τη μια η GT, η κατ' όνομα τετράθυρη έκδοση του εξαιρετικού coupe GT, η οποία κουβαλά μαζί της τον τίτλο του γρηγορότερου sedan στο Ring και το στέμμα της ισχυρότερης AMG μετά την one-off ΑΜG SL65 Βlack Edition με τον V12 και τους 670 ίππους.
 
Και από την άλλη η G63. Μια ατσαλάκωτη καρτ-ποστάλ από την δεκαετία του 70, που έχει δώσει τα διαπιστευτήριά της στις πιο ακραίες συνθήκες του πλανήτη, που έχει περάσει από δεκάδες μετατροπές για ειρηνικούς ή εμπόλεμους σκοπούς, που έχει υπηρετήσει ευδοκίμως από τα χλιδάτα mall του Dubai έως τα ανελέητα χέρια του έλληνα φαντάρου. Και που φθάνει στις ημέρες μας σαράντα ακριβώς χρόνια αργότερα, ανανεωμένη μόλις πέρσι, λουσμένη πλέον με το φως ενός φιλοσοφικού statement που κανένα άλλο αυτοκίνητο του πλανήτη δεν μπορεί να πλησιάσει. Με την τετράθυρη GT η Mercedes-AMG δίνει την δική της απάντηση σε αντίστοιχα halo μοντέλα της Porsche, της Bentley ή της Audi (με την BMW να ετοιμάζει την δική της τετράθυρη Μ 8άρα).
Με την G-Class συνεχίζει την χειροποίητη παράδοση τεσσάρων δεκαετιών -και δύο δεκαετιών ως AMG έκδοση- έχοντας στα χέρια της ένα μοντέλο που βγάζει αρκετό κέρδος από κεντρικούς και εκκεντρικούς πρωταγωνιστές αυτού του μάταιου κόσμου. Η παράλληλη διήμερη συνύπαρξή τους στην Γερμανία ήταν μία σπάνια εμπειρία από αυτές που ζεις μια φορά, έχοντας στον δρόμο μισό εκατομμύριο ευρώ (σε ελληνικές τιμές), κάτι παλαβά γκάζια, και μια δωρεάν αυτοκινητική ψυχανάλυση από τους καλύτερους του είδους. 
 
Τhe lady is a tramp
Tα πρώτα χιλιόμετρα μέχρι τον Μέλανα Δρυμό γίνονται με την GT. Πρώτη φορά νιώθεις τόσο έντονα ότι «φοράς» ένα αυτοκίνητο των 5 μέτρων, καθισμένος σε μια θέση οδήγησης βγαλμένη από FIA GT, ένα παχύ τιμόνι με αλκαντάρα, ένα σχεδόν αγωνιστικό μπάκετ και γύρω σου ένα Πλανητάριο από δεκάδες κουμπάκια και δυνατότητες παραμετροποίησης σχεδόν κάθε βίδας του αυτοκινήτου. Από τα πρώτα αναγνωριστικά χιλιόμετρα στην Autobahn αντιλαμβάνεσαι ότι πρόκειται για μία καθαρόαιμη AMG και όχι μία βελτιωμένη CLS με τα σήματα από το Affalterbach. Νιώθεις διαφορετικά από οτιδήποτε άλλο αυτής της εστέτ κατηγορίας και αυτό φαίνεται όπου και να κοιτάξεις γύρω σου.
 
Από παντού περιβάλλεσαι από μία επίδειξη υψηλής αισθητικής και κατασκευαστικής μονομανίας, είτε αυτό αφορά το πανέμορφο σαλόνι, είτε την πληθωρική κεντρική κονσόλα, είτε τα δεκάδες ηλεκτρονικά συστήματα για την άνεση και την ασφάλεια που κοσμούν και όλες τις άλλες μεγάλες Mercedes. Σε όλα αυτά έρχεται να προστεθεί και ένα αμάξωμα που κόβει την ανάσα. Είναι από εκείνες τις περιπτώσεις που πιάνεις τον εαυτό σου να κατεβάζει την φωτογραφική μηχανή, να στέκεται αποσβολωμένος και απλά να παρακολουθεί το φως να θωπεύει ένα απίστευτα όμορφο και ισορροπημένο σχήμα, γεμάτο ένταση και δυναμισμό, αλλά και μια ρέουσα χάρη στον τρόπο που δένει τις γραμμές του.
 
Μικρές ενστάσεις δεν λείπουν για τους χώρους πίσω, για το πολύπλοκο infotainment (γρήγορα, επέκταση του MBUX σε όλη την γκάμα!) και για τους αεροδυναμικούς θορύβους που έρχονται πριν το ταχύμετρο διακοσαρίσει. Όμως όλα αυτά πάνε περίπατο όταν αφήνεις την Autobahn και αρχίζεις να ανηφορίζεις στις ανοιχτές καμπές του Μέλανα Δρυμού.
 
Εκεί επιβεβαιώνοντας όλες οι υποψίες που είχες κατά την διάρκεια των ελάχιστων ευκαιριών που δόθηκαν στην Autobahn να ρίξεις τα πρώτα αναγνωριστικά βαρελότα. Η GT μοιάζει να αφήνει κάποια από τα μέτρα του αμαξώματός της πίσω στους πρόποδες της ανάβασης και χάρη και στην ύπαρξη της τετραδιεύθυνσης νιώθεις ότι οδηγείς ένα καθαρόαιμο πισταδόρικο GT χωρίς πίσω καθίσματα. Οι δυνατότητες εναλλαγής προγραμμάτων οδήγησης και οι συνδυασμοί τους δημιουργούν αρχικά έναν πονοκέφαλο για το τι ταιριάζει στη δεδομένη στιγμή. Όμως ακόμα και στο Normal τα πράγματα εξελίσσονται με μία μοναδική ευστοχία και απόλυτη προσήλωση στις εντολές του οδηγού.
 
Όσο ο χρόνος το επέτρεψε σκαλίσαμε και τα υπόλοιπα προγράμματα, ενώ αναζητήθηκε και το Drift Mode που λόγω των χειμερινών ελαστικών ήταν -ορθώς- απενεργοποιημένο. Στο πρόγραμμα Sport που ήταν και η επιλογή μας για το μεγαλύτερο μέρος της διαδρομής στα βουνά, η τετρακίνηση επιτρέπει μεγαλύτερη ελευθερία κίνησης του πίσω μέρους, το τιμόνι σφίγγει και εμπνέει σιγουριά, ενώ και ο συνδυασμός του κορυφαίου πλαισίου με την ρυθμιζόμενη ανάρτηση δημιουργούν ένα αμιγώς σπορ σύνολο που αδυνατείς να πιστέψεις με πόση πυγμή και αποφασιστικότητα στρίβει στις ανοιχτές καμπές. Αυτό που σε ενθουσιάζει ακόμα περισσότερο είναι ότι η GT δείχνει να παρακολουθεί και να μελετά τον οδηγό της και ανάλογα προσαρμόζεται στις συνθήκες, όντας ένα βήμα μπροστά στο να τον συγκρατήσει με τα ηλεκτρονικά της από τον υπερβάλλοντα ενθουσιασμό.
 
Περάσαμε αρκετές ώρες στο τιμόνι της, με τα δάση της Γερμανίας να τραντάζονται από τις σεισμικές δονήσεις του V8, με εκείνο το απόκοσμο κροτάλισμα που κάνει τις τρίχες σου να σηκώνονται. Και την ίδια στιγμή να νιώθεις στο στομάχι το απίστευτο αυτόματο κιβώτιο να καρφώνει την μία ταχύτητα μετά την άλλη και με την επιτάχυνση να μοιάζει σα να έχεις βρεθεί στο στόμιο μιας τεράστιας ηλεκτρικής σκούπας που σε ρουφάει για να σε καταπιεί.
 
Ο κατασκευαστής δίνει 3,2 δευτερόλεπτα για το 0-100 km/h που ήδη βρίσκεται στα όρια των hypercars (και πιο γρήγορη από την πολύ πιο ελαφριά coupe GT-R των 3,6 δευτερόλεπτων) όμως υπάρχουν και κάποιες αξιόπιστες μετρήσεις ανά τον κόσμο που φέρνουν αυτό το νούμερο και κάτω από τα 3 δευτερόλεπτα! Κι όλα αυτά από ένα τετράθυρο sedan πέντε μέτρων και δύο τόνων. Πόσο πιο AMG πια;
 
Οh My G-Class
Ένα hardcore τετρακίνητο με 585 άλογα και καταγωγή στην δεκαετία του ‘70, μοιάζει η απάντηση σε μία ερώτηση που κανείς δεν έχει κάνει. Όμως η G63 βρίσκεται μπροστά μας, ογκώδης και αδιαπραγμάτευτα τετράγωνη, με μία αυταρέσκεια που σε καθηλώνει. Μοιάζει με ένα λατρευτικό τόπο, έναν μετακινούμενο καθεδρικό ναό της αυτοκίνησης με αντίστοιχη αεροδυναμική και μία μηχανολογική ιερότητα που όμοιά της δεν θα βρεις σε κανένα άλλο όχημα ευρείας παραγωγής στον πλανήτη.
Ανοίγεις την πόρτα με τον «πιο-old-fashion-πεθαίνεις» μεντεσέ και βλέπεις ότι έχεις να κάνεις με μία «κανονική» πλέον Mercedes. Αυτή εδώ η νέα γενιά έχει αποβάλει στο μέγιστο το γενετικό της αποτύπωμα του παρελθόντος και έχει πλέον αποκτήσει πολυτέλεια και αστικούς τρόπους. Δέρμα που θα ζήλευε και το πιο ακριβό interior design ατελιέ, κουμπιά και φωτάκια για κάθε λειτουργία, θέση οδήγησης με δεκάδες ρυθμίσεις (με έξτρα δωράκι το «φούσκωμα» των πλαϊνών ανάλογα την στροφή για ενίσχυση της σταθερότητας) και πάει λέγοντας. Παρ' όλα αυτά, το παρμπρίζ παραμένει πεισματικά κάθετο, ο έξτρα τροχός βρίσκεται κρεμασμένος κλασικά απ' έξω, ενώ οι χώροι και πάλι δεν είναι όσο μεγάλοι αφήνει να εννοηθεί το εξωτερικό μέγεθος. 
 
Οδηγώντας την G63 είναι σαν να κάνεις reset σε όλα όσα ξέρεις, καθώς τα 585 άλογα και τα 850 Νm οργής (συγνώμη, ροπής...) σε κάνουν να νιώθεις παραδομένος σε μία οριζόντια πτώση ακόμα πιο ισχυρή και από την δύναμης της βαρύτητας. Το πρώτο και πιο καταλυτικό συναίσθημα προέρχεται από τον τρόπο που επιταχύνει. Τα 4,5 δευτερόλεπτα για το 0-100 km/h δεν είναι κάποιο πρωτοφανές νούμερο για τα σύγχρονα super SUV. H μανιασμένη λύσσα όμως με την οποία το κάνει η G63 θα σε στοιχειώσει μια για πάντα.
 
Ο βιβλικός τρόπος που ανοίγει στα δύο τον αέρα εμπρός της για να περάσεις ως άλλος Μωυσής και η παντελής αδιαφορία για το τρισδιάστατο της γήινης ευταξίας, δημιουργούν μία καταλυτική εμπειρία. Και από κοντά ο ήχος της Αποκάλυψης από τις τέσσερις εξατμίσεις που ουρλιάζουν κατευθείαν μέσα από την σπονδυλική σου στήλη καθώς είναι τοποθετημένες στο πλάι του αυτοκινήτου. Από αυτό το μεθυσμένο trance της ακατάσχετης ορμής, το μόνο που μπορεί να σε φέρει πίσω είναι είτε τα ληθαργικά όρια ταχύτητας της copy-paste γερμανικής επαρχίας είτε το μπροστινό όχημα που φτάνει κοντά σου τόσο γρήγορα λες και όλοι οι υπόλοιποι κινούνται με την όπισθεν.
 
Εκτός ασφάλτου, στις λίγες διαδρομές που καταφέραμε να κάνουμε στους απαγορευμένους χωματόδρομους του Μέλανα Δρυμού, στις περισσότερες περιπτώσεις δεν χρειάστηκε καν να κλειδώσουμε το κεντρικό διαφορικό. Αρκεί και μόνο η απόσταση από το έδαφος και η απίστευτη σιγουριά που σου δίνει το αυτοκίνητο, για να σε κάνουν να αδιαφορείς για οτιδήποτε βρίσκεται στον δρόμο σου. Προς χάριν παιδιάς, δοκιμάσαμε το full πακέτο τετρακίνησης, με κλείδωμα των τριών διαφορικών και ενεργοποιημένο το «κοντό» κιβώτιο, με την G63 να μετατρέπεται σε όχημα που θα μπορούσε να ταξιδέψει σε κάθε γωνιά του ηλιακού συστήματος. Η νέα ρύθμιση στο κιβώτιο γι αυτές τις περιπτώσεις έχει λειάνει αισθητά την ομαλότητα της κίνησης και τα «κουρντίσματα» των διαφορικών, και μένει στον οδηγό αλλά και τα λάστιχα να βάλουν τα όρια.
Στην άσφαλτο πάντως η βελτίωση είναι ακόμα πιο εμφανής, με την αίσθηση στο εμπρός μέρος να μην είναι στο «περίπου» όπως στις προηγούμενες γενιές, το γρήγορο (2,5 στροφές!) τιμόνι να έχει επαρκή αίσθηση και το «πάτημα» ακόμα και σε στροφές να είναι σίγουρο και -όσο επιτρέπει το ύψος- ακριβές. Ιδίως στην sport ρύθμιση που περιορίζει σημαντικά και τις κλίσεις και παραδόξως δεν κουράζει. Χρειάζεται πάντως αυτοσυγκράτηση και φειδώ με το γκάζι, μιας και τα χιλιόμετρα μαζεύονται απίστευτα γρήγορα. Και όσο αποτελεσματικά και να είναι τα φρένα, οι 2,5 τόνοι έχουν και αυτοί τον δικό τους λόγο. Όσο για το ταξίδι στον αυτοκινητόδρομο, τα πράγματα είναι αρκετά πολιτισμένα σε ταχύτητες μέχρι περίπου τα 130 km/h. Από και πάνω κλιμακώνεται γρήγορα ο αναπόφευκτος αεροδυναμικός θόρυβος ενώ πάνω από τα 180 km/h αρχίζουν και φαίνονται οι εγγενείς αδυναμίες της κατασκευαστικής της φιλοσοφίας.
 
Μαζί και η κατανάλωση ανεβαίνει σε εξωφρενικά νούμερα (οτιδήποτε κάτω από 20,0 l/100 km θα πρέπει να θεωρείται επιτυχία). Όμως πιστέψτε μας, όλα αυτά είναι λεπτομέρειες. Όπως «λεπτομέρεια» είναι και ο τίτλος ενός από τα ακριβότερα αυτοκίνητα της ελληνικής αγοράς: 250.310 ευρώ γράφει ο κατάλογος της Mercedes-Benz Hellas και το φαντασιακό αρχίζει να δουλεύει με βάση του καθενός τις ανάγκες. Όμως ξεχάστε τα όλα αυτά. Η G63 είναι για τους περισσότερους το πιο ακατανόητο αυτοκίνητο στην σύγχρονη αυτοκινητοβιομηχανία. Είναι όμως και το αυτοκίνητο που θα σου ανακατέψει όλες τις συνάψεις των εγκεφαλικών σου κυττάρων, αλλάζοντάς σε μια για πάντα. Και ως τέτοιο δεν έχει τιμή παρά μόνο αξία. 
 
Μad and Max
Ταξιδεύοντας χαλαρά στις μποτιλιαρισμένες Autobahn για να επιστρέψουμε τα δύο αυτοκίνητα στη βάση τους, οι σκέψεις ψάχνουν να βρουν ένα καταφύγιο σε λογικές εξηγήσεις και ψύχραιμες αποτιμήσεις. Μάταια. Η διήμερη συνύπαρξη με αυτές τις δύο ΑΜG δεν είναι ένα ακόμα test drive αλλά μια υπερβατική εμπειρία που αλλάζει μια για πάντα την χαρτογράφηση της ζωής σου.
Η GT είναι το μέτρο σύγκρισης για το πόσο γρήγορο και πόσο ικανό μπορεί να είναι ένα μεγάλο τετράθυρο sedan, συνδυάζοντας την πολυτέλεια ενός Grand Tourer με μία σκανδαλοθηρική σπορ ακρίβεια ενός hi-end supercar έτοιμου να γράψει κορυφαίους χρόνους στην πίστα. Η G63 από την άλλη είναι η μετουσίωση της ανθρώπινης ματαιοδοξίας σε 2,5 τόνους μεταλλουργικής και ηλεκτρονικής αλαζονείας. Είναι ένα όχημα που ξεπερνά τον όρο αυτοκίνητο, και μπαίνει πλέον στους εκθεσιακούς χώρους των εξαίρετων επιτευγμάτων της ανθρώπινης σκέψης και χειρωναξίας.
 
Ένα από τα σπάνια επιτεύγματα που ψάχνουν τα όρια του εφικτού ή και καταφέρνουν να τα ξεπερνούν. Και τα δύο έχουν μία βιομηχανική αυθάδεια, μία καλώς εννοούμενη οδηγική αλητεία, από εκείνη που όταν την βγάζουν προς τα έξω οι Γερμανοί, ιδίως αυτοί οι Γερμανοί της AMG, δεν έχουν αντίπαλο σε όλο τον κόσμο. Αν πάντως ήταν να διαλέξουμε ανάμεσα στα δύο, δεν υπάρχει δεύτερη σκέψη. Η G63 είναι η απόλυτη monumental στιγμή της αυτοκίνησης, μία δοξολογία στην υπερβολή και στην σοφία που προκύπτει μέσα από αυτήν.
 
Ναι, γυρίσαμε πιο γεμάτοι και σίγουρα πιο σοφοί από την Γερμανία. Κουβαλώντας εκτός από κάτι απονενοημένα γκάζια και εκείνον τον ξερό μεταλλικό ήχο που κάνουν οι πανάρχαιοι μεντεσέδες στις πόρτες της G63 των 250.000 ευρώ. Είναι απλό: αν δεν υπήρχε η G63 κάποιος θα έπρεπε να την εφεύρει για την τρέλα και την δόξα της αυτοκίνησης. Και η Μercedes-AMG το κάνει με τον καλύτερο τρόπο που θα μπορούσαμε να σκεφτούμε.
 
Mercedes-AMG G63: Τech corner
H πρόσφατη γενιά της G-Class με τον κωδικό 463 είναι και αυτή που έχει ενσωματώσει τις περισσότερες αλλαγές στα 40 χρόνια της ιστορίας του μοντέλου. Οι σημαντικότερες από αυτές αφορούν την εμπρός ανάρτηση και το σύστημα διεύθυνσης. Ο εμπρός άξονας εγκαταλείφθηκε για χάρη μιας διάταξης διπλών ψαλιδιών που βελτιώνει αισθητά την άνεση και την οδική συμπεριφορά. Η νέα αυτή ανάρτηση εξελίχθηκε από την ίδια την AMG, με τους μηχανικούς να εκμεταλλεύονται κάθε χιλιοστό που ήταν διαθέσιμο ώστε να ανεβάσουν όσο πιο ψηλά γίνεται την στήριξη των ψαλιδιών και να παραμείνει κορυφαία η απόσταση από το έδαφος, στα 24,1 εκατοστά. Για επιπλέον ακαμψία έχει προστεθεί μία μπάρα θόλων πάνω από τον κινητήρα. Πίσω η ανάρτηση παρέμεινε η κλασική διάταξη με τον άκαμπτο άξονα, με νέους όμως βραχίονες στήριξης έτσι ώστε να περιορίζονται οι αναπηδήσεις ή οι μετατοπίσεις στις εγκάρσιες ανωμαλίες.
Παρά τον «εκσυγχρονισμό» όλα τα off road χαρακτηριστικά έχουν βελτιωθεί σε σχέση με το παρελθόν, με το μέγιστο βάθος διάσχισης νερού να είναι στα 70 εκατοστά, η μέγιστη κλίση κίνησης στις 35°, ενώ και οι γωνίες προσέγγισης, ράμπας και διαφυγής είναι ανεβασμένες στις 31°, 30°, και 26° αντίστοιχα. Η δεύτερη και εξίσου καθοριστική αλλαγή αφορά την υιοθέτηση μιας ηλεκτρικής κρεμαγέρας αντί για την παλαιά συνταγή των επανακυκλοφορούντων σφαιριδίων. Το νέο αυτό σύστημα διεύθυνσης μάλιστα έχει μεταβλητή υποβοήθηση ανάλογα με την ταχύτητα καθώς και τρία επίπεδα ρυθμίσεων Comfort, Sport και Off-Road, με αντίστοιχη επίδραση στην αίσθηση που φθάνει στον οδηγό. Πέρα από τις δύο αυτές σημαντικές αλλαγές, η νέα G-Class έχει δεχτεί μία σειρά επεμβάσεων στο κλασικό μηχανολογικό της υπόβαθρο.
Ο V8 των 4 λίτρων αντικαθιστά τον προηγούμενο των 5,5 λίτρων, με την ισχύ ανεβασμένη στους 585 ίππους και αρκετές λεπτομέρειες που τον κάνουν πιο compact (οι τουρμπίνες είναι στο εσωτερικό του V) αλλά και πιο οικονομικό (για παράδειγμα υπάρχει η δυνατότητα λειτουργίας με 4 κυλίνδρους σε κατάσταση coasting). H κίνηση μεταδίδεται στους τέσσερις τροχούς μέσω του κιβωτίου AMG SPEEDSHIFT TCT 9G το οποίο έχει δεχθεί αρκετές αλλαγές στο software αποκλειστικά για το συγκεκριμένο μοντέλο. Η μόνιμη τετρακίνηση με πολύδισκο συμπλέκτη έχει κατανομή 60:40 πίσω και εμπρός αντίστοιχα, ενώ παραμένει η μοναδική δυνατότητα για κλείδωμα και των τριών διαφορικών αλλά και «κοντό» κιβώτιο με την τελική σχέση να είναι πλέον στο 2,93 (έναντι 2,1 στο παλαιό μοντέλο).
 
Για πρώτη φορά η G-Class εφοδιάζεται με το σύστημα DYNAMIC SELECT με πέντε προγράμματα οδήγησης που επιδρούν σε όλα τα δυναμικά χαρακτηριστικά του οχήματος αλλά και στον ήχο των εξατμίσεων. Για πρώτη φορά επίσης υπάρχει και το πρόγραμμα «G-Mode» το οποίο ενεργοποιείται όταν εμπλακούν όλα τα διαφορικά μαζί με τις «κοντές» σχέσεις, βελτιστοποιώντας την λειτουργία όλων των υποσυστημάτων στις ακραίες συνθήκες που καλείται να κινηθεί το αυτοκίνητο. Τέλος στην νέα G63 έχει γίνει τεράστια προσπάθεια να κρατηθεί το βάρος σε λογικά επίπεδα και έτσι χάρη στην χρήση ελαφρύτερων υλικών και νέων μεθόδων συγκόλλησης η «δίαιτα» απέδωσε κάπου 170 κιλά, παρά τον έξτρα εξοπλισμό άνεσης και ασφάλειας που για πρώτη φορά ενσωματώνεται στη νέα γενιά. 
 
ΜERCEDES-AMG GT 63S 4DOOR COUPE: Tech corner
Αν και θεωρητικά είναι η τετράθυρη έκδοση της GT, στην πράξη υπάρχουν αρκετές διαφορές, όντας παράλληλα και το τρίτο αυτοκίνητο που έχει εξελιχθεί αποκλειστικά από την AMG. H πρώτη και πιο σημαντική διαφοροποίηση αφορά την υιοθέτηση του πλαισίου MRA το οποίο συναντάμε στις Ε-Class και CLS. Βέβαια οι μηχανικοί της AMG κράτησαν μόνο την αρχική δομή, και πάνω σ' αυτήν τοποθέτησαν υποπλαίσια από αλουμίνιο για την ανάρτηση και αρκετές ενισχύσεις από χάλυβα και carbon fiber έτσι ώστε να δημιουργήσουν ένα καθαρόαιμο AMG υπόβαθρο. Και εδώ υπάρχει ο ίδιος κινητήρας των 4,0 λίτρων με απόδοση όμως στα 639 άλογα και ροπή στα 900 (!) Nm.
 
Στην περίπτωση της GT ο κινητήρας ακουμπά πάνω σε ενεργές βάσεις, οι οποίες συμπεριλαμβάνονται και αυτές στα προγράμματα οδήγησης. Η κίνηση μεταδίδεται στους τέσσερις τροχούς μέσω της AMG Performance 4Matic με τα ηλεκτρονικά συστήματα που είναι διάσπαρτα στο αυτοκίνητο να μεταβάλλουν ανά πάσα στιγμή την ροπή που μεταδίδεται ανάμεσα στους δύο άξονες, δίνοντας πάντα προτεραιότητα σε μία πιο «πισωκίνητη» κατανομή. Όπως και στην AMG E63 παρέχεται και η δυνατότητα για καθαρόαιμη πισωκίνητη λειτουργία, μέσω του Drift Mode. Στα αξιοσημείωτα χαρακτηριστικά της τετράθυρης GT 63S να σημειώσουμε την ύπαρξη τετραδιεύθυνσης με τους πίσω τροχούς να στρέφουν αντίθετα από τους εμπρός κατά μισή μοίρα μέχρι τα 100 km/h και από εκεί και πάνω κατά 1,3°, με στόχο την μέγιστη δυνατή ευελιξία αλλά και την πιο ακριβή συμπεριφορά του πίσω μέρους, εκεί όπου υπάρχει και ηλεκτρονικά ελεγχόμενο μπλοκέ διαφορικό.
 
Υπάρχουν έξι προγράμματα οδήγησης («Slippery», «Comfort», «Sport», «Sport », «Individual» και αποκλειστικά στην GT63S το «Race») τα οποία συνδυάζονται με το AMG DYNAMICS, ένα κεντρικό σύστημα ελέγχου της συμπεριφοράς του αυτοκινήτου με βάση τα data που παίρνει από δεκάδες αισθητήρες και με τέσσερα επίπεδα παραμετροποίησης. Το κιβώτιο είναι το 9τάχυτο AMG SPEEDSHIFT MCT 9G (Multi-Clutch Transmission) με ειδική επεξεργασία στο software για την τόσο μεγάλη ισχύ, η ανάρτηση είναι η ρυθμιζόμενη AMG RIDE CONTROL ενώ τα φρένα αποτελούνται από δίσκους 360 και 320 χιλιοστών με εξαπίστονες και μονοπίστονες δαγκάνες εμπρός και πίσω αντίστοιχα.
 
Tι θα θυμόμαστε
Την πολυοργασμική επιτάχυνση της G63
Tην law and order μηχανική οργή της GT 
To στρίψιμο «όπως» και με «όσα» της GT
To απόκοσμο κροτάλισμα του V8. Μόνο AMG! Κανείς άλλος.
Το «360» στο ταχύμετρο της GT.
Το απίστευτο ηχοσύστημα Burmester με ηχείο και πάνω από τα κεφάλια των εμπρός επιβατών στην G63!
Τα γεμάτα ζήλια ή θαυμασμό βλέμματα των Γερμανών. 
Το κλείσιμο της πόρτας της G63 με τον μεταλλικό ήχο σαν σε φορτηγό της δεκαετίας του ‘60. Ζούμε για να το ακούμε!
 
Τι θα ξεχάσουμε
Tις σπαζοκεφαλιές των infotainment. Oμογενοποίηση το συντομότερο pls.
Τα 20άρια και βάλε στην κατανάλωση.
Τους χώρους που δεν είναι αρκετοί.
Τα όρια ταχύτητας, τις μποτιλιαρισμένες Autobahn, τους Γερμανούς που δεν κάνουν δεξιά. Κρίμα τα 600 άλογα. 
Το ότι δυστυχώς τα επιστρέψαμε 
 
«Life is a race»
H ζωή είναι ένας αγώνας ισχυρίζονται στο Affalterbach, ένα μικρό γαλατικό χωριό στα προάστια της Στουτγάρδης που εξακολουθεί να ανθίσταται, θεριεύοντας από καιρό σε καιρό τα όνειρα κάθε αμετανόητου εραστή της αυτοκίνησης. Η ζωή είναι ωραία ανταπαντάμε εμείς πίσω από τα πηδάλια της Mercedes-AMG GT 63 S, του ταχύτερου «four seater» που πέρασε από το κολαστήριο του Nurburgring Nordschleife και έζησε για να μας διηγηθεί σε μόλις 7 λεπτά και 25 δευτερόλεπτα τη συναρπαστική περιπέτειά του. Μα δεν είναι μόνο οι αριθμοί που καθιστούν την ύπαρξη του γερμανικού τετράθυρου coupe μοναδική. Είναι το βραχνό ξέσπασμα του διπλά υπερτροφοδοτούμενου V8 κινητήρα των 4,0 λίτρων, η εξωπραγματική επιτάχυνση που εξασφαλίζουν οι 639 ίπποι και τα 900 Nm ροπής, η ανεξήγητη σιγουριά που εμπνέει στα χέρια σου μια καλοκουρδισμένη γερμανική «μηχανή», ικανή να σε ταξιδέψει στον χρόνο και τον χώρο αψηφώντας επιδεικτικά κάθε διατυπωμένο ή μη νόμο της Φυσικής.
 
Κι όμως η Mercedes-AMG GT 63 S δείχνει ευάλωτη, αναλώσιμη και ταπεινή μπροστά στο καθηλωτικό ανάστημα ενός γνήσιου offroader, μπροστά στο ανέγγιχτο από τον χρόνο σύμβολο μιας άλλης εποχής. Η G 63 προκαλεί το βλέμμα με τον αρχετυπικό σχεδιασμό της, προκαλεί τις αισθήσεις με τον απόκοσμο βρυχηθμό της, προκαλεί τη λογική επιχειρώντας να ταιριάξει τις σχεδόν ανεξάντλητες εκτός δρόμου ικανότητές τις με τις επιδόσεις που υπόσχεται η παρουσία του οκτακύλινδρου Biturbo κινητήρα των 585 ίππων κάτω από το άτρωτο μεταλλικό της περίβλημα. Καμία κορυφή δεν φαντάζει αρκετά ψηλή για την Mercedes-AMG G 63, καμία ιδιαιτερότητα δεν είναι ικανή να αμαυρώσει την πορεία ενός αυτοκινήτου που ήταν κι όπως όλα δείχνουν θα παραμείνει, κόντρα σε κάθε πρόβλεψη, το κορυφαίο στο είδος του.

Γ. Αδάναλης

 
ΜERCEDES AMG GT 63S 4DOOR COUPE
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
8ΚΥΛΙΝΔΡΟΣ V, TURBO
ΚΑΥΣΙΜΟ BENZINH
ΚΥΒΙΣΜΟΣ (cc) 3982 
ΜΕΓΙΣΤΗ ΙΣΧΥΣ [kW(PS)/rpm] 470 (639)/5.500-6.500
ΜΕΓΙΣΤΗ ΡΟΠΗ (Nm/rpm) 900/2500 - 4500 
 
ΑΜΑΞΩΜA
ΜXΠXY (mm) 5.054x1.871x1.447
ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ (mm) 2.951
ΒΑΡΟΣ (kg) 2.045
 
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ*
0-100 km/h (s) 3,2
ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ (km/h) 315
ΜEΙΚΤΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ (l/100km) 11.3
ΕΚΠΟΜΠΗ CO2 (g/km) 257
* ΜΕΤΡΗΣΗ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗ.
 
ΤΙΜΗ ΒΑΣΙΚΗΣ ΕΚΔΟΣΗΣ (ΕΥΡΩ): 249.470
 
ΜERCEDES AMG G63
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
8ΚΥΛΙΝΔΡΟΣ V, TURBO
ΚΑΥΣΙΜΟ BENZINH
ΚΥΒΙΣΜΟΣ (cc) 3982 
ΜΕΓΙΣΤΗ ΙΣΧΥΣ [kW(PS)/rpm] 430 kW (585 hp)/6000 rpm 
ΜΕΓΙΣΤΗ ΡΟΠΗ (Nm/rpm) 850 Nm/2500-3500 rpm 
 
ΑΜΑΞΩΜA
ΜXΠXY (mm) 4.873x1.984x1.966
ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ (mm) 2.890
ΒΑΡΟΣ (kg) 2.485
 
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ*
0-100 km/h (s) 4,5
ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ (km/h) 220 (240 χωρίς κόφτη))
ΜEΙΚΤΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ (l/100km) 13,1
ΕΚΠΟΜΠΗ CO2 (g/km) 299
* ΜΕΤΡΗΣΗ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗ.
 
ΤΙΜΗ ΒΑΣΙΚΗΣ ΕΚΔΟΣΗΣ (ΕΥΡΩ): 250.310