Οδηγούμε την "παρανοϊκή" Bugatti Chiron Super Sport των 1.578 ίππων


Φτάνουμε στην πίστα για να ζήσουμε μερικές ώρες με το πιο ισχυρό αυτοκίνητο παραγωγής με κινητήρα εσωτερικής καύσης που φτιάχτηκε ποτέ.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: BEN OLIVER, ΑΠΟΔΟΣΗ ΣΤΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ: ΓΙΑΝΝΗΣ ΣΑΒΒΑΣ, ΦΩΤ.: BUGATTI
  • 1/10/2021

Οι αυτοκινητοβιομηχανίες σταματούν συνεχώς την ανάπτυξη κινητήρων εσωτερικής καύσης και στρέφονται σε υβριδική και ηλεκτρική ισχύ για να εξοπλίσουν τα πιο ακραία μοντέλα τους. Μαζί με μερικές άλλες Bugatti που φοράνε τον ίδιο κινητήρα των 1.578 ίππων, υπάρχει πιθανότητα το Chiron Super Sport που μόλις οδηγήσαμε να είναι το πιο ισχυρό αυτοκίνητο παραγωγής με κινητήρα εσωτερικής καύσης που φτιάχτηκε ποτέ.

Πολλά καινούργια αυτοκίνητα βέβαια από την Koenigsegg, την SSC και την Hennessey ανακοινώνουν παρόμοια ή μεγαλύτερη ισχύ, αλλά η αλήθεια είναι ότι δεν έχουν ακόμη άδεια για χρήση στο δρόμο και όλα απαιτούν ειδικό καύσιμο E85. Η Bugatti όμως, αποδίδει τους 1.578 ίππους της με απλή βενζίνη με 93 και 95 οκτάνια και οι παραδόσεις ξεκινούν στις αρχές του επόμενου έτους. Όταν θα γράφεται η ιστορία του κινητήρα εσωτερικής καύσης, αυτή μπορεί να είναι η τελευταία μεγάλη λέξη.

Η Chiron ισχυρίζεται επίσης ότι είναι το γρηγορότερο αυτοκίνητο παραγωγής στον κόσμο, αφού ο Βρετανός νικητής του Le Mans και οδηγός δοκιμών της Bugatti, Andy Wallace πέτυχε ταχύτητα 490 χλμ/ώρα με μία Super Sport στην πίστα Ehra-Lessien της Volkswagen τον Αύγουστο του 2019. Αυτός ο ισχυρισμός βέβαια χωρά αμφισβήτηση: Το αυτοκίνητο ήταν ένα πρωτότυπο ακόμα και η ταχύτητα είχε επιτευχθεί στιγμιαία.

Η γαλλική εταιρεία για να το γιορτάσει ανακοίνωσε την δημιουργία του Super Sport 300 με τον ίδιο αναβαθμισμένο κινητήρα με το αυτοκίνητο που έσπασε το ρεκόρ. Μόνο 30 αυτοκίνητα θα κατασκευαστούν, όλα με το μαύρο και πορτοκαλί χρώμα του αυτοκινήτου που έκανε το ρεκόρ. Όλα τα αυτοκίνητα έχουν φυσικά πωληθεί και οι παραδόσεις μόλις ξεκίνησαν.

Τώρα, έρχεται η στιγμή να δούμε στην πίστα αυτό το «απλό» Super Sport, το οποίο η Bugatti λέει ότι είναι επίσης μηχανικά και αεροδυναμικά πανομοιότυπο με το αυτοκίνητο που έκανε το ρεκόρ. Η τελική του ταχύτητα, ωστόσο, περιορίζεται μόνιμα στα 400 χλμ/ώρα. Μάλιστα, έχουν απομείνει διαθέσιμα λιγότερα από 50 από τα 500 συνολικά Chiron που κατασκευάστηκαν.

Την οδηγήσαμε. Η δύναμη είναι παρανοϊκή. Οι αλλαγές που έγιναν στον W16 κινητήρα των 8,0 λίτρων είναι ίσως οι λιγότερο εντυπωσιακές. Υπάρχουν πολλές αναλυτικές πληροφορίες από την Bugatti για τις μετατροπές, αλλά το μεγαλύτερο μέρος των επιπλέον 99 ίππων κερδήθηκε με τέσσερα μεγαλύτερα, πιο αποδοτικά τούρμπο και αύξηση 300 στροφών στην κόκκινη περιοχή, ανεβάζοντας το όριο στροφών στις 7.100 σ.α.λ., με μέγιστη ροπή 1.600 Nm τώρα διαθέσιμη μεταξύ 2.250 και 7.000 σ.α.λ., αντί για τις 6.000.

Η ανάρτηση έχει σκληρύνει ελαφρώς και η προσαρμοζόμενη απόσβεση, ο ηλεκτρονικός έλεγχος ευστάθειας και το τιμόνι έχουν τροποποιηθεί για καλύτερη σταθερότητα στις πολύ υψηλές ταχύτητες. Η Michelin έχει εξελίξει κατά παραγγελία τα ελαστικά Pilot Sport Cup 2 για το αυτοκίνητο, τα οποία έχουν μέγιστη ταχύτητα 498 χλμ/ώρα (άλλο ένα ρεκόρ) και έχουν δοκιμαστεί για να αντέξουν τα 5.300 g που παράγονται με αυτήν την ταχύτητα.

Το πακέτο των αεροδυναμικών βοηθημάτων είναι αναμφισβήτητα η πιο έξυπνη και όμορφη αλλαγή. Το μπροστινό μέρος διαθέτει μικροσκοπικά, δυσδιάκριτα πτερύγια και οπές που έχουν σχεδιαστεί για να δημιουργούν μια τέλεια ομαλή ροή αέρα κατά μήκος του αμαξώματος του αυτοκινήτου. Τα εννέα σημεία που περνά ο αέρας από το πάνω μέρος του κάθε φτερού περνούν τον αέρα στους θόλους των τροχών, διαφορετικά θα μπορούσαν να σηκώσουν το μπροστινό άκρο.

Η πιο προφανής αλλαγή είναι στο πίσω μέρος, όπου η Super Sport κερδίζει επιπλέον 18,7 εκατοστά σε μήκος από την πληθωρική αεροτομή από άνθρακα που μειώνει την αντίσταση του αέρα για μεγαλύτερο χρονικό διάστημα και μειώνει κατά 44 τοις εκατό την περιοχή «αποκόλλησης» του αυτοκίνητου. Οι απολήξεις της εξάτμισης στοιβάζονται η μία επάνω στην άλλη, δύο σε κάθε πλευρά για να αυξήσουν την επιφάνεια του διαχύτη. Αυτός είναι ένα μακρύ, υπέροχο ενιαίο κομμάτι άνθρακα που ξεκινά από χαμηλά και ανεβαίνει προς τα πίσω, διατηρώντας το πίσω άκρο κολλημένο στο έδαφος.

Καμία από αυτές τις αλλαγές δεν επηρεάζει την αξιοσημείωτη υπακοή του Chiron σε χαμηλές ταχύτητες ή την ικανότητά του να στρίβει, όπως ένα αυτοκίνητο των δύο τρίτων της μάζας του, στους σφιχτούς γαλλικούς επαρχιακούς δρόμους με δύο λωρίδες κοντά στο Circuit Paul Ricard. Η καλή ορατότητά του, το υπέροχο κράτημα και το γρήγορο και σχεδόν αγωνιστικό τιμόνι του σε κάνουν σύντομα να ξεχάσεις την αξία, το μέγεθος και τη δύναμη αυτού που οδηγείς. Αυτό δεν είναι απλώς ένα dragster, διατηρεί τόσο τον απαιτούμενο χειρισμό για αυτούς τους ορεινούς δρόμους όσο και τη φινέτσα. Η Bugatti σκόπευε να φτιάξει αυτό το αυτοκίνητο ως ένα είδος «απόλυτης» Chiron, με όλες τις ιδιότητες της αρχικής, αλλά ασυναγώνιστης ταχύτητας και ισχύος. Και τα κατάφερε.

Για μερικά φευγαλέα δευτερόλεπτα νιώσαμε στην πραγματικότητα αυτή την οριακή, συνήθως αμελητέα διαφορά, την οποία οι κατασκευαστές παλεύουν να επιτύχουν και οι petrolheads έχουν εμμονή, αλλά σπάνια την νιώθουν. Η ταχύτητα του αυτοκινήτου το κάνει να κατευθύνεται προς τη στρατόσφαιρα της ταχύτητας των αγωνιστικών αυτοκινήτων. Αυτό το αυτοκίνητο μοιάζει να σας κοιτάζει εντελώς ευθύ και αληθινό και με μία άγνοια πως ο βαρετός Όμιλος Volkswagen ενέκρινε αυτήν την φαινομενική τρέλα.

Όταν θέλετε να σταματήσει, η πίσω πτέρυγα αναδύεται στη θέση αερόφρενου σε κλίση 39 μοιρών, μετατοπίζει το κέντρο της πίεσης προς τα πίσω και σας επιτρέπει να σπρώξετε τα φρένα, γνωρίζοντας ότι έχετε βιώσει κάτι που ελάχιστα αυτοκίνητα θα μπορέσουν ποτέ να μιμηθούν.