Οδηγούμε το 2017 Suzuki Swift


Η 3η γενιά του Swift αφορά ένα υπερσύχρονο σούπερ μίνι με καινοτομικές τεχνολογίες, downsized ελαφρύτερο αμάξωμα, αλλά και οικονομικούς κινητήρες βενζίνης.

  • 23/3/2017

ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΣΤΗ ΓΑΛΛΙΑ: ΝΙΚΟΣ ΜΕΡΤΕΚΗΣ, ΦΩΤ.: SUZUKI

Βρισκόμαστε στην ευρύτερη περιοχή της Νίκαιας, όπου κατά παράδοση η Suzuki παρουσιάζει τα νέα της αυτοκίνητα! Αυτή τη φορά είναι το νέο Swift που με υπερηφάνεια παρουσιάζουν τα στελέχη της Suzuki καθώς αφορά ένα αυτοκίνητο που έχει σημειώσει εξαιρετική επιτυχία στο στίβο των πωλήσεων σημειώνοντας 5,3 εκατομμύρια ταξινομήσεις παγκοσμίως.

Αν θελήσουμε να σταχυολογήσουμε τα βασικά στοιχεία της νέας, 3ης γενιάς, αυτά επικεντρώνονται στα εξής: Καταρχάς στη μείωση του βάρους κατά 120 κιλά (το αμάξωμά του δεν ξεπερνά τα 840 κιλά), στη βελτίωση του αεροδυναμικού συντελεστή, το μικρότερο μήκος (στα 3,840 m), αλλά και στους μεγαλύτερους εσωτερικοούς χώρους χάρη στην αύξηση του μεταξονίου στα 2,450 m (πορτ μπαγκάζ στα 265 lt, μεγαλύτερο κατά 54 lt). Και όλα αυτά συνεπάγονται εξοικονόμηση ενέργειας από τους δύο βενζινοκινητήρες 1.0 Boosterjet και 1.2 Dualjet με τους οποίους εφοδιάζεται το ιαπωνικό αυτοκίνητο.

Φυσικά, η νέα σχεδίαση του αμαξώματος είναι αυτή που το κάνει πιο δυναμικό, με ωραίο ντιζάιν, αλλά και εντυπωσιακούς “ώμους” στο πίσω μέρος που συνδυαστικά με την κλίση της γραμμής της οροφής προσφέρουν ένα πιο κουπέ σχέδιο.

Αρκετά νέα στοιχεία υπάρχουν, όπως τα φωτιστικά σώματα εμπρός και πίσω, αλλά και η νέα τραπεζοειδής μάσκα.

Στο εσωτερικό τα δύο κυκλικά όργανα στον πίνακα είναι αυτά που κερδίζουν το ενδιαφέρον, όπως και οι επίσης κυκλικοί αεραγωγοί στο πάνω μέρος του ταμπλό.

Η θέση οδήγησης είναι πολύ καλή με επαρκείς ρυθμίσεις, η εργονομία εξαιρετική και γενικά η εικόνα που δίδεται είναι πώς έχει να κάνεις με ένα σύγχρονο σούπερ μίνι. Σε αυτό συντείνουν το σύστημα infotainment με την σούπερ ευχρηστία και την LCD “ταμπλέτα” να προσφέρει χρήσιμες πληροφορίες, αλλά και δυνατότητα ρυθμίσεων των επιμέρους συστημάτων.

Στα παραπάνω προσθέστε το εξαιρετικό φινίρισμα, την πολύ καλή ποιότητα κατασκευής (παρότι τα πλαστικά είναι σκληρά, εν τούτοις δείχνουν πολύ ανθεκτικά ενώ και η συναρμογή είναι εξαίσια), αλλά και την made in Japan κατασκευή. Ναι, το νέο Swift θα κατασκευάζεται αποκλειστικά στην Ιαπωνία.

Κανένα πρόβλημα με τους χώρους και τις ανέσεις, ίσα-ίσα που η αύξηση του μεταξονίου έχει βελτιώσει τα πράγματα με αποτέλεσμα ακόμη και μια νεανική οικογένεια να μπορέσει να εξυπηρετηθεί άνετα.

Κινητήρες που είναι διαθέσιμο, όπως προαναφέροαμε είναι τα δύο βενζινοκίνητα σύνολα 1.0 Βoosterjet απόδοσης 112 ps και 1.2 Dualjet με 90 ps, που συνδυάζονται με το SHVS-mild hybrid system, πατέντα της Suzuki.

Το υβριδικό, Mild Hybrid System της Suzuki
Το υβριδικό, Mild Hybrid System της Suzuki

Δοκιμάσαμε τη μικρότερη έκδοση 1.0 BoosterJet συνδυαστικά με το προαναφερόμενο υβριδικό σύστημα, αλλά και μηχανικό κιβώτιο 5 σχέσεων.

Αυτό που έχουμε να εκφράσουμε ως βασικό σχόλιο είναι πώς το μικρότερο σε κυβισμό Swift αφορά ένα πολύ φιλικό όχημα, ευκολοδήγητο και με ελαφρύ πάτημα.

Ο κινητήρας στη χαμηλή κλίμακα είναι σχετικά νωθρός και αυτό έχει να κάνει ώστε να κρατηθεί το CO2 σε χαμηλά επίπεδα (97 gr) και μόνον όταν ο δείκτης στο στοφόμετρο ανέβει πάνω από τις 3.200 σ.α.λ. “αρπάζει”. Βεβαίως, τα τεχνικά στοιχεία αναφέρουν ότι η μέγιστη τιμή της ροπής των 170 Nm εμφανίζεται στις 2.000 σ.α.λ.

Στον αυτοκινητόδρομο μπορεί εύκολα να κρατήσει σχετικά υψηλές μέσες ωριαίες ταχύτητες και να κινηθεί οικονομικά. Μετρήσαμε μέση κατανάλωση στα 5,2 λίτρα. Σε ότι αφορά τις επιδόσεις, κρίνονται επαρκείς. Το Swift 1.0 BoosterJet για το 0-100 km/h χρειάζεται 10 sec (με το σύστημα SHVS) και αναπτύσσει τελική 195 km/h.

Η ανάρτηση είναι μαλακή, ωστόσο το πολύ καλό πλαίσιο (ενισχυμένο με ατσάλι υψηλής αντοχής) δεν έχει κανένα απολύτως πρόβλημα να αντέξει στην πίεση. Εξάλλου αναμένεται και sport έκδοση ισχύος 140 ps και με ένα πιο dynamic set up στις αναρτήσεις.

Κλείνοντας, θεωρούμε ότι με το νέο Swift η κατηγορία των σούπερ μίνι αποκτά έναν δυνατό αντίπαλο με ατού την ιαπωνική φιλοσοφία κατασκευής. Ελαφρύ αμάξωμα, ευελξία στην πόλη, πολύ καλοί εσωτερικοί χώροι, αποδοτικοί κινητήρες. Έρχεται μέσα στον Απρίλιο με τις τιμές πώλησης να ξεκινούν από τα €11.900 για την έκδοση 1.2 Dualjet και λίγο πιο πάνω από τα €14.000 για την 1.0 BoosterJet και εξοπλισμό βασικής έκδοσης που μεταξύ άλλων θα περιλαμβάνει μετωπικούς και πλευρικούς αερόσακους, αιρκοντίσιον, ηλεκτρικές ευκολίες, ABS, κλπ.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΤΗΝ ΠΛΗΡΗ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΤΟΥ ΝΕΟΥ SUZUKI SWIFT ΕΔΩ