Οδηγούμε το ανανεωμένο Toyota RAV4


Η ΥΒΡΙΔΙΚΗ ΕΚΔΟΣΗ ΚΕΝΤΡΙΖΕΙ ΤΟ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝ ΣΤΟ ΑΝΑΝΕΩΜΕΝΟ RAV4, ΠΟΥ ΕΙΝΑΙ ΔΙΑΘΕΣΙΜΟ ΗΔΗ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ ΜΕ ΤΙΜΕΣ ΠΟΥ ΞΕΚΙΝΟΥΝ ΑΠΟ ΤΑ 24.871 ΕΥΡΩ.

  • 18/1/2016

Τις πρώτες θετικές εντυπώσεις από το ανανεωμένο RAV4 πήραμε εδώ στο Αλικάντε, οδηγώντας το αρκετά χιλιόμετρα στους ισπανικούς αυτοκινητόδρομους.

Χωρίς σημαντικές αλλαγές στα οδικά του χαρακτηριστικά, αλλά με βελτιωμένη ποιότητα κύλισης και ηχομόνωση το ιαπωνικό SUV ενισχύθηκε στα σημεία προκειμένου να συνεχίσει την πολύ καλή του πορεία.

Στα νέα στοιχεία έχουμε να κάνουμε με τα νέα φώτα και τους ανασχεδιασμένους προφυλακτήρες, τα νέα συστήματα ενεργητικής ασφάλειας και την προσθήκη του τλευταίου Toyota Safety Sense. Στο φρεσκαρισμένο εσωτερικό οι αλλαγές είναι ακόμα πιο μικρές με τον σύγχρονο πίνακα οργάνων (οθόνη 4,2'' ιντσών ενσιάμεσα από τα δύο αναλογικά όργανα) και φυσικά με το νέο σύστημα πλοήγησης και πολυμέσων Toyota Touch2 να κάνουν τη διαφορά, ενώ βελτιωμένη είναι και η αντιληπτή ποιότητα.

Το ενδιαφέρον επικεντρώνεται στη γκάμα κινητήρων, αλλά φυσικά και στο γεγονός ότι για πρώτη φορά στην ιστορία του το C-SUV της Toyota θα διατίθεται και ως υβριδικό (!), το οποίο ήταν και το μόνο που οδηγήσαμε στην Ισπανία και προσφέρει σίγουρα έναν ξεχωριστό χαρακτήρα στο μοντέλο.

 

Η βενζινοκίνητη έκδοση τροφοδοτείται με τον γνωστό 2.0 Valvematic αποδίδει 151 ίππους και 195 Nm ροπής και στη συγκεκριμένη έκδοση η μέση κατανάλωση παραμένει στα 6,7 lt/100 km και οι εκπομπές CO2 στα 155 g./km. Tο 0-100 km/h στην προκειμένη περίπτωση έρχεται σε 9,9'' με την τελική να αγγίζει τα 185 km/h. Η πετρελαιοκίνητη 2.0 D4-D αποδίδει 143 ίππους και 320 Nm ροπής και σίγουρα παρουσιάζει μεγάλο ενδιαφέρον για τη χώρα μας. Η βελτίωση είναι μεγάλη σε σχέση με το παλαιότερο μοντέλο, και σύμφωνα με την Toyota η μέση κατανάλωση παραμένει στα 4,7 lt/100 km (οι εκπομπές CO2 είναι στα 123 g/km), ενώ το κλασικό 0-100 km/h πραγματοποιείται σε 9,6'' και η τελική αγγίζει τα 195 km/h.

Όσον αφορά στο RAV4 Hybrid τώρα, το υβριδικό SUV διατίθεται σε δικίνητες και τετρακίνητες εκδόσεις. Στην πρώτη περίπτωση συνδυάζει έναν βενζινοκινητήρα που δουλεύει σε κύκλο Atkinson 2,5 λίτρων που αποδίδει 152 ίππους και έναν ηλεκτροκινητήρα στον εμπρός άξονα. Στο τετρακίνητο έχουμε ηλεκτροκινητήρα και στον πίσω άξονα και η συνδυαστική ισχύς του συστήματος αγγίζει τους 197 ίππους. Στην προκειμένη περίπτωση το κλασικό 0-100 km/h πραγματοποιείται σε 8,3'' ενώ η μέση κατανάλωση είναι στα 4,9 lt/100 km και οι εκπομπές CO2 στα 115 g/km με ζάντες 17 ιντσών (116 με τις προαιρετικές των 18 ιντσών). Η μπαταρία νικελίου-μετάλλου υδριδίου είναι τοποθετημένη κάτω από τα πίσω καθίσματα. Να σημειώσουμε ότι ο δεύτερος ηλεκτροκινητήρας των 68 ίππων κινεί τον πίσω άξονα και βοήθησε την Toyota να μειώσει το κόστος και την πολυπλοκότητα των κλασικών συστημάτων τετρακίνησης με τον κεντρικό άξονα μετάδοσης.

Η βενζινοκίνητη έκδοση είναι τετρακίνητη και προσφέρεται είτε με χειροκίνητο, είτε με CVT αυτόματο κιβώτιο, ενώ η πετρελαιοκίνητη είναι προσθιοκίνητη και συνδυάζεται αποκλειστικά με χειροκίνητο κιβώτιο. Το υβριδικό HSD διατίθεται με CVT κιβώτιο και κίνηση στους δύο ή και στους τέσσερις τροχούς.

 

Οδηγήσαμε μόνο την υβριδική έκδοση και όπως κάθε υβριδικό Toyota διαθέτει πρόγραμμα ECO, EV με αποκλειστικά ηλεκτρική λειτουργία και μηδενική κατανάλωση καυσίμου έως και την ταχύτητα των 50 χλμ./ώρα, αλλά και πρόγραμμα Sport για τις μέγιστες δυνατές επιδόσεις. Ο συνδυασμός γίνεται αποκλειστικά με CVT κιβώτιο (συνεχώς μεταβαλλόμενης σχέσης) το οποίο διαθέτει και χειροκίνητη λειτουργία με 6 προκαθορισμένες σχέσεις.

Σε πλήρη επιτάχυνση ο ήχος του βενζινοκινητήρα δεν περνάει σε καμία περίπτωση απαρατήρητος από τους επιβάτες αλλά η καλή ηχομόνωση μετριάζει αρκετά την κατάσταση. Σε κανονικό ρυθμό οδήγησης το υβριδικό RAV4 παραμένει πολύ ήσυχο ενώ η ποιότητα κύλισης και η άνεση είναι πραγματικά «βελούδινη» τόσο εντός όσο και εκτός των ορίων του οδοστρώματος με την ανάρτηση να «ισοπεδώνει» με ευκολία τις όποιες ανωμαλίες το οδοστρώματος.

Παρά τις αλλαγές στο σύστημα διεύθυνσης, το τιμόνι παραμένει αρκετά «αποστειρωμένο», ενώ και οι μεγάλες κλίσεις στις στροφές δεν εμπνέουν για πολύ γρήγορη οδήγηση. Τα περιθώρια πρόσφυσης είναι υψηλά, αλλά το «rebound» της ανάρτησης δείχνει αργό σε ορισμένες περιπτώσεις και το αμάξωμα παρουσιάζει σε ελάχιστα σημεία τάσεις πλεύσης. Το σίγουρο είναι ότι η μεγαλύτερη έμφαση από τους μηχανικούς της Toyota είναι στον τομέα της άνεσης με τη βελτίωση του NVH (ηχομόνωση, κραδασμοί, κύλιση) να είναι σαφέστατη.

Αξίζει να σημειώσουμε πως η ηχομονωτική επίστρωση στο δάπεδο του αυτοκινήτου είναι αυξημένη κατά 55%, ενώ μεγάλη βελτίωση υπάρχει στο κλείσιμο των θυρών και επιπλέον ηχομόνωση υπάρχει σε όλο το ταμπλό και τον πίνακα οργάνων.

 

Οι τιμές πώλησης ξεκινούν από τα 24.871 ευρώ για την βενζίνη, από τα 25.363 ευρώ για την έκδοση ντήζελ και τα 33.770 ευρώ για την υβριδική.

Αναλυτικός τιμοκατάλογος

RAV4 - AWD 2.0 ΒΕΝΖΙΝΗ 6ΜΤ                Χωρίς Απόσυρση       Με απόσυρση

RAV4 AWD 2.0P 6MT LIVE

27.410

24.871

RAV4 AWD 2.0P 6MT ACTIVE

30.060

27.260

RAV4 AWD 2.0P 6MT ACTIVE TSS

32.170

29.370

RAV4 AWD 2.0P 6MT LOUNGE GO TSS

36.290

33.490

ΝΕΑΟ RAV4 - AWD 2.0 ΒΕΝΖΙΝΗ CVT

RAV4 AWD 2.0P CVT ACTIVE

32.400

29.600

RAV4 AWD 2.0P CVT ACTIVE TSS

34.510

31.710

RAV4 AWD 2.0P CVT LOUNGE GO TSS

38.630

35.830

ΝΕΟ RAV4 - 2WD 2.0 DIESEL 6ΜΤ

RAV4 2WD 2.0D 6MT LIVE

27.970

25.363

RAV4 2WD 2.0D 6MT ACTIVE

30.600

27.800

RAV4 2WD 2.0D 6MT ACTIVE TSS

32.710

29.910

RAV4 2WD 2.0D 6MT STYLE GO TSS

34.960

32.160

RAV4 2WD 2.0D 6MT STYLE GO S/R TSS

35.990

33.190

   

ΝΕΟ RAV4 2WD 2.5 HYBRID

RAV4 2WD 2.5 HSD ACTIVE

33.770

 

RAV4 2WD 2.5 HSD ACTIVE TSS

34.900

 

RAV4 2WD 2.5 HSD STYLE TSS

35.590

 

RAV4 2WD 2.5 HSD LOUNGE GO TSS

41.400

 

ΝΕΟ RAV4 AWD 2.5 HYBRID

RAV4 AWD 2.5 HSD ACTIVE

35.770

 

RAV4 AWD 2.5 HSD STYLE TSS

40.350

 

RAV4 AWD 2.5 HSD LOUNGE GO TSS

49.290

 

JOIN US