Οδηγούμε το νέο ελαστικό Vredestein Quatrac Pro All Season


Η VREDESTEIN ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΕ ΤΟ QUATRAC PRO ALL SEASON, ΕΝΑ ΕΛΑΣΤΙΚΟ ALL SEASON, ΤΟ ΟΠΟΙΟ ΔΙΑΚΡΙΝΕΤΑΙ ΓΙΑ ΤΗΝ ΥΨΗΛΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ ΠΟΥ ΤΟ ΠΡΟΣΔΙΟΡΙΖΕΙ, ΟΠΩΣ ΚΑΙ ΤΟΝ PREMIUM ΧΑΡΑΚΤΗΡΑ ΤΟΥ.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΖΩΓΛΟΠΙΤΗΣ, ΦΩΤ.: ΑΡΧΕΙΟ.
  • 22/3/2019

Εφέτος, η Vredestein γιορτάζει τα 110 χρόνια από την ίδρυσή της, μια σημαντική επέτειος για μια εταιρεία η οποία –στο παρελθόν– έχει διακριθεί και για τα ελαστικά της που κατασκεύαζε για αγωνιστικά αυτοκίνητα. Το 2009 εξαγοράστηκε από την Apollo Tires Ltd, γεγονός που εξασφάλισε τα απαραίτητα κεφάλαια για να συνεχίσει την εμπορική παρουσία της και πορεία της.

Η Apollo Vredestein, όπως είναι η πλήρης ονομασία της πλέον, θεωρείται ένας εξειδικευμένος κατασκευαστών ελαστικών, με την ενασχόλησή της κυρίως με αυτά που ονομάζονται «All Season». Η αρχή έγινε το 1993 με τη δημιουργία του Quatrac. Στα χρόνια που ακολούθησαν, η ολλανδική εταιρεία εξέλισσε και βελτίωνε διαρκώς αυτό τον τύπο ελαστικού, δίνοντας τη δυνατότητα σε πολλούς οδηγούς στην Ευρώπη (κυρίως) να εφοδιάζουν το όχημά τους με ένα προϊόν που να τα καταφέρνει ικανοποιητικά στην πλειονότητα των καιρικών συνθηκών. Βεβαίως, σε αυτά τα 26 χρόνια, από τότε, άλλαξαν πολλά στην αυτοκινητοβιομηχανία, γεγονός που επηρέασε αναγκαστικά και τους κατασκευαστές ελαστικών. Η Vredestein, μέχρι το 2014 είχε παρουσιάσει πέντε νέες «γενιές» του Quatrac. Τώρα, όμως, τα δεδομένα είναι περισσότερο απαιτητικά και η δημιουργία του Quatrac Pro επιβεβλημένη.

Το Quatrac Pro

Πρόκειται για το πρώτο ελαστικό αυτής της κατηγορίας (σημ.: «All Season») το οποίο έχει τον δείκτη «Υ». Τι σημαίνει αυτό; Απλά, ότι μπορεί να παρέχει υψηλό επίπεδο ασφάλειας και πρόσφυσης ακόμα και σε ταχύτητα που φτάνει τα 300 km/h. Το εντυπωσιακότερο είναι ότι το Quatrac Pro –το οποίο ανήκει στην κατηγορία «Ultra-high Performance» («UHP»)– προορίζεται και για μεγάλα SUV επιδόσεων τα οποία έχουν τη δυνατότητα να κινηθούν με αυτή την ταχύτητα. Σαφώς, οι απαιτήσεις από ένα τέτοιο ελαστικό είναι μεγάλες και η δημιουργία του μια ακόμα μεγαλύτερη πρόκληση για τους τεχνικούς και επιστήμονες της Vredestein.

Το βασικό είναι ότι η εξέλιξη της χημείας και της τεχνολογίας των ηλεκτρονικών υπολογιστών επέτρεψε τη σύνθεση νέων υλικών που απαρτίζουν το καινούργιο λάστιχο. Η χρήση καινούργιων ρητινών, συνθετικού καουτσούκ και πυριτίου επέτρεψε την εφαρμογή ισχυρότερου ατσάλινου πλέγματος, χωρίς να αυξηθεί ουσιαστικά το βάρος του Quatrac Pro σε σχέση με ένα ίδιας διάστασης Quatrac 5 (δηλαδή αυτό που αντικατέστησε).

Τη σχεδίαση του νέου ελαστικού ανέλαβε ο οίκος «Giugiaro Design». Σε αυτή την κατηγορία, σημαντικό ρόλο παίζει και η εμφάνιση του ελαστικού, το οποίο καλείται να συμπληρώσει την εικόνα συνήθως ενός ακριβού και πολυτελούς οχήματος επιδόσεων. Βεβαίως, τη χάραξη του πέλματος ανέλαβαν τα στελέχη της Vredestein. Το Quatrac Pro είναι ασύμμετρο, διαθέτει τρεις λωρίδες ελαστικού στο κέντρο και τέσσερις αυλακώσεις σε αυτό (σημ.: πέλμα) και έχει μελετηθεί ώστε να παρέχει την καλύτερη δυνατή πρόσφυση και να υπακούει άμεσα σε κάθε παραμικρή αλλαγή κατεύθυνσης, τόσο σε στεγνό δρόμο όσο και σε οδόστρωμα, με χαμηλό ή (σχεδόν) μηδενικό συντελεστή τριβής. Σύμφωνα με τους ανθρώπους της Vredestein, το Quatrac Pro είναι κατά 10% πιο αποδοτικό σε βρεγμένο δρόμο και κατά 5% καλύτερο στο χιόνι, συγκριτικά με ό,τι ισχύει στο Quatrac 5.

Οι πωλήσεις του Quatrac Pro θα αρχίσουν από τον Απρίλιο. Θα είναι διαθέσιμο για τροχούς από 17 in έως 21 in ενώ θα υπάρξει σε 50 διαφορετικές εκδοχές αναφορικά με το προφίλ και την διάσταση του πέλματος. Οι 29 από αυτές θα έχουν το σύμβολο «Υ» ενώ οι 14 θα είναι μοναδικές για ένα all season ελαστικό.

Οι πρώτες εντυπώσεις

Οδηγήσαμε το Quatrac Pro σε πίστα με διαφορετικό επίπεδο πρόσφυσης: σε στεγνό, σε βρεγμένο, ακόμα και σε οδόστρωμα που προσομοίωνε χιονισμένη και παγωμένη επιφάνεια.

Είτε σε αυτοκίνητο της μεγάλης πολυτελούς κατηγορίας, είτε σε πολυτελές SUV, η απόδοσή του στο φρενάρισμα και την απότομη αλλαγή κατεύθυνσης ήταν πολύ καλή, σε κάθε περίπτωση, εμπνέοντας εμπιστοσύνη στον οδηγό.

Υπό κανονικές συνθήκες, δηλαδή κατά την οδήγηση στο δρόμο, το επίπεδο πρόσφυσης είναι υψηλό ενώ το επίπεδο θορύβου κύλισης χαμηλό, ακόμα και όταν αυξάνεται η ταχύτητα.

Περισσότερα για το Quatrac Pro, για τις νέες τάσεις στη βιομηχανία κατασκευής ελαστικών αλλά το πώς αυτά επηρεάζονται (από) και προσαρμόζονται (στις) ευρύτερες συνθήκες της εποχής μας, μπορείτε να διαβάσετε σε επόμενο τεύχος του Car and Driver.

JOIN US