Οδηγούμε το νέο Mitsubishi Outlander PHEV


Το Mitsubishi Outlander Plug-in Hybrid ανασχεδιάστηκε, αναβαθμίστηκε τεχνολογικά, διαθέτει νέο βενζινοκινητήρα και κοστίζει από 45.900 ευρώ.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΖΩΓΛΟΠΙΤΗΣ, ΦΩΤ.: ΑΡΧΕΙΟ.
  • 1/7/2019

Το Mitsubishi Outlander Plug-in Hybrid (PHEV) θεωρείται η ναυαρχίδα της Mitsubishi και ως τέτοια διαθέτει την τεχνολογική κορωνίδα της ιαπωνικής εταιρείας. Πλέον, διαθέτει επανασχεδιασμένη μάσκα εμπρός καθώς και νέας σχεδίασης φώτα (full LED στις πλουσιότερες εκδόσεις) και προφυλακτήρες εμπρός και πίσω. Επίσης, εξωτερικά, έχει νέο πίσω σπόιλερ και νέας σχεδίασης τροχούς ελαφρού κράματος 18 in.

Εσωτερικά, υπάρχουν καινούργιες ταπετσαρίες, ανασχεδιασμένα εμπρός καθίσματα, όπως και αεραγωγοί και θύρα USB για τους πίσω επιβάτες. Θυμίζουμε ότι όταν πρωτοπαρουσιάστηκε το 2012, ήταν το πρώτο Plug-in Hybrid SUV στην αγορά και οι πωλήσεις του χαρακτηρίζονται πολύ ικανοποιητικές από τους ανθρώπους της Mitsubishi.

Μηχανικά

Το ανασχεδιασμένο Outlander PHEV διαθέτει τον νέο βενζινοκινητήρα των 2,4 l οποίος αντικατέστησε τον δίλιτρο που υπήρχε ως τώρα. Λειτουργεί σε κύκλο Atkinson και αποδίδει μέγιστη ισχύ 135 PS/4.500 rpm και μέγιστη ροπή 211 Nm/4.500 rpm. Εκτός από τον αυτόν, διαθέτει μία ηλεκτρογεννήτρια 80 kW και δύο ηλεκτροκινητήρες, από έναν σε κάθε άξονα. Αυτός που βρίσκεται στον εμπρός, αποδίδει 82 PS και έχει μέγιστη ροπή 137 Nm. Ο δεύτερος, που βρίσκεται στον πίσω, έχει μέγιστη ισχύ 95 PS και μέγιστη ροπή 195 PS.

Η συνολική συνδυαστική μέγιστη ισχύς φτάνει τα 224 PS και η μέγιστη συνδυαζόμενη ροπή τα 338 Nm. Με την ευκαιρία της επανασχεδίασής του, η ανάρτηση του Outlander Plug-in Hybrid έχει επαναρυθμιστεί για να είναι πιο άνετη, ενώ έχουν βελτιωθεί οι τομείς της ηχομόνωσης και της ποιότητας κύλισης.

Το μήκος του φτάνει τα 4.695 mm, το πλάτος τα 1.800 mm, το ύψος του τα 1.710 mm, ενώ το μεταξόνιο φτάνει τα 2.670 mm. Η εμπρός ανάρτησή του αποτελείται από γόνατα MacPherson με ψαλίδια βάσης και αντιστρεπτική ράβδο, ενώ πίσω υπάρχει διάταξη πολλαπλών συνδέσμων και αντιστρεπτική ράβδο. 

Η υβριδική διάταξη

Το αυτοκίνητο διαθέτει μπαταρίες λιθίου ιόντων οι οποίες, πλέον, έχουν ενεργειακή χωρητικότητα 13,8 kWh (από 11,8 kWh συγκριτικά με πριν). Ο βενζινοκινητήρας χρησιμοποιείται κατά βάση για να φορτίζει τις μπαταρίες, οι οποίες δίνουν κίνηση στους δύο ηλεκτροκινητήρες (διάταξη σε σειρά). Αυτό συμβαίνει μέχρι ταχύτητα κίνησης 135 km/h. Όταν ξεπεραστεί αυτή, τότε ο βενζινοκινητήρας αναλαμβάνει να δώσει κίνηση στους εμπρός τροχούς, φορτίζοντας ταυτόχρονα και τις μπαταρίες (παράλληλη διάταξη).

Όταν αυτές είναι πλήρως φορτισμένες, δίνουν μια θεωρητική αυτονομία κίνησης 57 km (κύκλος WLTP), πριν τεθεί σε λειτουργία ο κινητήρας. Η φόρτισή τους σε πρίζα διαρκεί περίπου επτά ώρες σε οικιακό ρεύμα 8A, 5,5 ώρες σε οικιακό ρεύμα 10Α και μόλις 25 λεπτά της ώρας με ταχυφορτιστή, για το 80% της χωρητικότητάς τους.

Οι δύο ηλεκτροκινητήρες δεν συνδέονται μεταξύ τους, αλλά αναλαμβάνουν το ρόλο της τετρακίνησης (άλλωστε το Outlander PHEV έχει μόνιμη τετρακίνηση). Σύμφωνα με τη Mitsubishi, αποτελούν μια σύγχρονη εκδοχή του γνωστού συστήματος S-AWC που γνωρίσαμε στο Lancer Evolution.

To Mitsubishi Outlander Plug-in Hybrid ζυγίζει 1.880-1.900 kg, αναλόγως του εξοπλισμού, επιταχύνεται από τα 0-100 km σε 10,5 sec, η τελική ταχύτητά του περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 170 km/h, ενώ η μέση τυποποιημένη κατανάλωσή του είναι 2,0 l/100 km.

Πρώτες εντυπώσεις

Η τεχνολογία που διαθέτει το Outlander PHEV είναι αυτή που προκαλεί εντύπωση αλλά και αυτή που σε κάνει να κινείσαι με ευκολία και ησυχία. Η επιτάχυνση του αυτοκινήτου είναι άμεση και παρά τον όγκο του ο οδηγός δύναται να κινείται με σβέλτο ρυθμό όποτε το επιθυμεί.

Η ανάρτηση είναι σχετικά μαλακή σε ρύθμιση και απορροφά τις ταλαντώσεις ικανοποιητικά. Άλλωστε, το Outlander Plug-in Hybrid είναι ένα εκτός δρόμου όχημα και η ανάρτησή του είναι ρυθμισμένη για να ανταπεξέρχεται και σε δύσκολες περιπτώσεις, όχι μόνο για τις συνθήκες εντός δρόμου.

Η ευρυχωρία είναι πολύ καλή όπως και η ποιότητα των υλικών και της συναρμογής. Το ανανεωμένο Outlander PHEV κατασκευάζεται στην Ιαπωνία και ο χρόνος παράδοσής του είναι περίπου τέσσερις μήνες. Στην Ελλάδα, θα διατίθεται σε δύο εξοπλιστικές εκδόσεις. Η πρώτη («Intense Plus») θα κοστίζει 45.900 ευρώ και η δεύτερη («instyle Plus Navi») 54.900 ευρώ.