Οδηγούμε το νέο Renault Clio στην Πορτογαλία


Η έκτη γενιά του γαλλικού σούπερ μίνι ανεβάζει τον πήχη στην ποιότητα, στην τεχνολογία και στην οδική συμπεριφορά, προσφέροντας πλούσια γκάμα θερμικών κινητήρων. Με την υβριδική έκδοση E-Tech 160 PS, το νέο Clio θέτει νέο σημείο αναφοράς στην κατηγορία, πετυχαίνοντας best-in-class κατανάλωση 3,9 L/100 km και εκπομπές CO2 μόλις 89 g/km!

  • ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΣΤΗ ΛΙΣΑΒΟΝΑ: ΝΙΚΟΣ ΜΕΡΤΕΚΗΣ, ΦΩΤ.: RENAULT
  • 5/12/2025

Τριάντα πέντε χρόνια μετά την πρώτη του εμφάνιση, το Renault Clio εξακολουθεί να αποτελεί έναν από τους θεμελιώδεις πυλώνες της ευρωπαϊκής αγοράς. Από το 1990 μέχρι σήμερα, κάθε του γενιά άλλαζε τους κανόνες στη μικρή κατηγορία, άλλοτε με την ποιότητα, άλλοτε με την άνεση, άλλοτε με την τεχνολογία. Σε μια εποχή όπου πολλοί κατασκευαστές εγκαταλείπουν ή περιορίζουν το B-segment, η Renault επιλέγει να κάνει ακριβώς το αντίθετο, παρουσιάζοντας ένα μοντέλο ολοκαίνουργιο, εξελιγμένο από λευκό χαρτί και όχι ένα τυπικό… lifting. Η πρώτη μας επαφή στην Πορτογαλία έδειξε πως η έκτη γενιά δεν καταφθάνει για να διατηρήσει τη «μπράντα» Clio στην κατηγορία, αλλά για να την επανατοποθετήσει. Και το κάνει με ατού την ουσιαστική αναβάθμιση, τεχνολογική πληρότητα και οδηγική υπεροχή που αλλάζουν τα δεδομένα στα αυτοκίνητα πόλης.

Νέα σχεδίαση

Η σχεδίαση του αμαξώματος αποκαλύπτει από την πρώτη ματιά ότι το μοντέλο έχει αναβαθμιστεί σε βάθος, ενώ έχουν μεταβληθεί και οι βασικές του αναλογίες. Το μήκος έχει αυξηθεί κατά 66 mm, φτάνοντας τα 4.116 mm, το μεταξόνιο έχει μεγαλώσει στα 2.591 mm, ενώ το ύψος στα 1.451 mm παραμένει ουσιαστικά αμετάβλητο. Το πλάτος διαμορφώνεται στα 1.768 mm, δίνοντας στο αυτοκίνητο μια πιο συμπαγή εικόνα. Το αποτέλεσμα είναι ένα αμάξωμα που δείχνει πιο ισορροπημένο και πιο εκλεπτυσμένο. Το μακρύτερο καπό και οι ακμές προσδίδουν μια δυναμική σιλουέτα και σε κάθε περίπτωση μια πιο έντονη προσωπικότητα. Από όποια πλευρά και εάν κοιτάξεις το Clio δεν σου θυμίζει κάτι από την προηγούμενη γενιά και χωρίς ίχνος υπερβολής, θα μπορούσε να είναι ένα σχέδιο που βγήκε από ένα ιταλικό στούντιο, καθώς οι Γάλλοι έχουν δώσει μεγάλη βαρύτητα στον σχεδιασμό του αυτοκινήτου, προκειμένου να αποπνέει τον πιο δυναμικό του χαρακτήρα.

Τα νέα φωτιστικά εμπρός ενισχύουν αυτή την εικόνα, όπως και οι έξυπνες σχεδιαστικές λεπτομέρειες. Η ελαφρά κλίση της οροφής προσθέτει έναν πιο σπορ στυλ, χωρίς καμία υποχώρηση στην πρακτικότητα. Στο πίσω μέρος, οι φαρδιές επιφάνειες και τα έντονα φωτιστικά σώματα ολοκληρώνουν μια συνολική εικόνα στιβαρότητας, προσφέροντας στο αυτοκίνητο μια premium αύρα. Τίποτα δεν μοιάζει υπερβολικό ή επιτηδευμένο, η αισθητική κερδίζει με την απλότητά της και την έμφαση στη λεπτομέρεια, στοιχεία που σήμερα βλέπουμε όλο και λιγότερο στα ευρωπαϊκά σούπερ-μίνι.

Ποιοτικό, σύγχρονο και άψογα δομημένο εσωτερικό

Μπαίνοντας στο Renault Clio αντιλαμβάνεσαι αμέσως ότι η καμπίνα έχει ανασχεδιαστεί με στόχο να προσφέρει μια αίσθηση αυτοκινήτου ανώτερης κατηγορίας. Τα υλικά είναι πιο μαλακά στην αφή, οι επιφάνειες έχουν καλύτερη υφή και η συναρμογή είναι με μεγαλύτερη προσοχή στη λεπτομέρεια σε σχέση με το παρελθόν. Το ταμπλό διατηρεί την οικεία του διάταξη, αλλά πλέον το περιβάλλον είναι καλύτερα οργανωμένο, με μια σύγχρονη αισθητική, παραπέμποντας φυσικά σε εκείνο του R5. Η τοποθέτηση των οθονών (η κεντρική 10.1” στραμμένη διακριτικά προς τον οδηγό και ο πλήρως ψηφιακός πίνακας οργάνων αντίστοιχου μεγέθους), δημιουργούν ένα ενιαίο τεχνολογικό σύνολο που ενσωματώνεται οπτικά στο ταμπλό χωρίς να δείχνει… ξένο σώμα.

Οι πιο πλούσιες εκδόσεις, όπως η Esprit Alpine, ενισχύουν ακόμη περισσότερο αυτή την εικόνα με επενδύσεις Alcantara, πιο εκλεπτυσμένες χρωματικές λεπτομέρειες και προσεγμένο ambient φωτισμό. Η αύξηση των χώρων επιβεβαιώνεται και επί του πρακτέου. Το μεταξόνιο που πλέον φτάνει τα 2.591 mm χαρίζει περισσότερο χώρο για τα πόδια πίσω, καθιστώντας το ταξίδι πιο ξεκούραστο. Το ίδιο ισχύει και για τον χώρο αποσκευών, ο οποίος παραμένει στα 391 L και είναι ένα από τα κορυφαίους στην κατηγορία, ενώ το χαμηλότερο κατώφλι (4 cm) και η σωστή διαρρύθμιση τον κάνουν πιο εύχρηστο και πιο φιλικό στην καθημερινότητα.

Το πιο προηγμένο Clio όλων των εποχών

Το τεχνολογικό υπόβαθρο του νέου μοντέλου είναι εκείνο που πραγματικά το τοποθετεί σε μια διαφορετική βαθμίδα από τον προκάτοχό του. Η νέα αρχιτεκτονική που έχει αναπτύξει η Renault επιτρέπει στο σύστημα OpenR Link να λειτουργεί γρήγορα και με δυνατότητες που μέχρι τώρα δεν συναντούσαμε σε σούπερ μίνι. Το αυτοκίνητο διαθέτει ενσωματωμένο data plan για τρία χρόνια, προσφέροντας πλήρη πρόσβαση στη χαρτογράφηση της Google, σε εφαρμογές και σε over-the-air ενημερώσεις, κάτι που μειώνει την ανάγκη σύνδεσης με smartphone και κάνει την καθημερινή χρήση πιο πρακτική.

Μέσα στη χρονιά θα ενεργοποιηθεί και η υποστήριξη του Gemini, του νέου συστήματος φωνητικής διάδρασης της Google. Σύμφωνα με τη Renault, η λειτουργία του δεν περιορίζεται σε απλές εντολές, επιτρέπει φυσικό διάλογο, αλλαγή θεμάτων στη ροή της συζήτησης και αναγνώριση πιο σύνθετων αιτημάτων, αξιοποιώντας την τεχνητή νοημοσύνη.

Η καμπίνα έχει αναβαθμιστεί ουσιαστικά, με καλύτερα υλικά, μεγαλύτερες οθόνες και πιο σύγχρονη εργονομία.
Η καμπίνα έχει αναβαθμιστεί ουσιαστικά, με καλύτερα υλικά, μεγαλύτερες οθόνες και πιο σύγχρονη εργονομία.

Στον τομέα της ασφάλειας, το νέο Clio θα μπορούσαμε να το χαρακτηρίσουμε «αστακό». Ενσωματώνει έως και 29 συστήματα υποβοήθησης, από το Active Driver Assist που προσαρμόζει την ταχύτητα τόσο στο προπορευόμενο όχημα όσο και στο προφίλ του δρόμου, μέχρι την κάμερα 360° υψηλής ευκρίνειας, την ανίχνευση κόπωσης μέσω κάμερας στο εσωτερικό, την αυτόματη πέδηση στην όπισθεν και την προειδοποίηση ανοίγματος πόρτας από από την καμπίνα.

Μια πρακτική λεπτομέρεια που ξεχωρίζει είναι το My Safety Switch. Με ένα μόνο πάτημα, ο οδηγός μπορεί να επαναφέρει τις προσωπικές του ρυθμίσεις στα συστήματα υποβοήθησης, χωρίς να χρειάζεται να χάνεται μέσα στα μενού κάθε φορά που επανεκκινεί το αυτοκίνητο. Ενδιαφέρον παρουσιάζει και το Smart Mode, το οποίο προσαρμόζει μόνο του το προφίλ οδήγησης, χωρίς να χρειαστεί να επιλεγεί κάποιο από τα διαθέσιμα (Eco, Comfortc, Sport).

Ενισχυμένο πλαίσιο

Η πλατφόρμα CMF-B χρησιμοποιείται εδώ σε μια ουσιαστικά εξελιγμένη εκδοχή, με διευρυμένα μετατρόχια, νέες ρυθμίσεις σε γόνατα και αμορτισέρ και πιο ενισχυμένη δομική ακαμψία. Η διάταξη της ανάρτησης παραμένει κλασική για την κατηγορία, με γόνατα MacPherson εμπρός και ημιάκαμπτο άξονα πίσω, σε μια όμως σημαντικά αναβαθμισμένη βερσιόν. Το αποτέλεσμα είναι ένα πλαίσιο που αντιδρά με μεγαλύτερη ακρίβεια στο έντονο ανάγλυφο και υποστηρίζει καλύτερα την απόδοση των πιο προηγμένων κινητήριων συνόλων, όπως η υβριδική έκδοση.

Το νέο Clio δείχνει πιο στιβαρό και εκλεπτυσμένο, με αναλογίες που του χαρίζουν δυναμική παρουσία στον δρόμο.
Το νέο Clio δείχνει πιο στιβαρό και εκλεπτυσμένο, με αναλογίες που του χαρίζουν δυναμική παρουσία στον δρόμο.

Παράλληλα, οι μηχανικοί έχουν δουλέψει σημαντικά και στον τομέα της αεροδυναμικής, βελτιώνοντας τη ροή του αέρα κάτω από το αμάξωμα και επεμβαίνοντας σε λεπτομέρειες στο εμπρός και πίσω τμήμα, ώστε να μειωθεί η αντίσταση (Cx 0,30) και ο θόρυβος στις υψηλές ταχύτητες.

Η αναβάθμιση στην ηχομόνωση δεν περιορίζεται στις κλασικές μονώσεις στο πάτωμα ή στους θόλους. Η εταιρεία έχει τοποθετήσει ειδικά απορροφητικά υλικά στα περιβλήματα των εμπρός δομικών σημείων του αμαξώματος, ακριβώς στα σημεία όπου δημιουργούνται στροβιλισμοί από τον αέρα. Από εκεί προέρχεται ένα σημαντικό ποσοστό του αεροδυναμικού θορύβου που φτάνει στην καμπίνα, ιδιαίτερα στις μεσαίες και υψηλές ταχύτητες. Με αυτές τις παρεμβάσεις, ο θόρυβος μειώνεται αισθητά, επιτρέποντας στο εσωτερικό να παραμένει πιο ήσυχο και πιο πολιτισμένο.

Η συνολική ποιότητα κύλισης είναι από τα πρώτα στοιχεία που αντιλαμβάνεται ο οδηγός. Στην πόλη, το αυτοκίνητο κινείται με άνεση και απορροφά τις ανωμαλίες χωρίς ξερές αντιδράσεις, δίνοντας μια αίσθηση μεγαλύτερου hatchback. Στον αυτοκινητόδρομο παραμένει σταθερό και αθόρυβο, με στιβαρό πάτημα και εντυπωσιακή κατευθυντικότητα.

Με μια πλήρη, σύγχρονη και αποδοτική γκάμα κινητήρων

Η γκάμα του Renault Clio ξεκινά με τον νέο τρικύλινδρο 1.2 L TCe (Turbo) των 115 PS και 190 Nm, έναν σύγχρονο κινητήρα που έχει εξελιχθεί από τη Renault με στόχο τη χαμηλή κατανάλωση και την ομαλή απόδοση. Χάρη στον άμεσο ψεκασμό, ο κινητήρας αποδίδει με ομοιογένεια, χωρίς κενά στη ροπή και χωρίς την τραχύτητα που συχνά συναντάς σε μικρούς υπερτροφοδοτούμενους κινητήρες, σύμφωνα με τον κατασκευαστή. Η επιτάχυνση 0–100 km/h ολοκληρώνεται σε 10,1 sec και η τελική ταχύτητα αγγίζει τα 190 km/h. Η κατανάλωση παραμένει υποδειγματική, στα 5.0 L/100 km με το χειροκίνητο κιβώτιο και στα 5.1 L/100 km με το αυτόματο EDC, στοιχεία που κάνουν τον κινητήρα αυτόν ιδανικό για όσους θέλουν έναν ευχάριστο, γραμμικό και οικονομικό σύνολο.

Η υβριδική έκδοση των 160 PS προσφέρει αθόρυβη λειτουργία, άμεση απόκριση και χαμηλή κατανάλωση, επιβεβαιώνοντας τον νέο, πιο δυναμικό χαρακτήρα του μοντέλου.
Η υβριδική έκδοση των 160 PS προσφέρει αθόρυβη λειτουργία, άμεση απόκριση και χαμηλή κατανάλωση, επιβεβαιώνοντας τον νέο, πιο δυναμικό χαρακτήρα του μοντέλου.

Η κορυφαία έκδοση της γκάμας είναι η νέα E-Tech full hybrid των 160 PS. Το σύστημα συνδυάζει έναν θερμικό κινητήρα 1.8 L, που λειτουργεί σε κύκλο Atkinson και προσφέρει ροπή 172 Nm, με έναν ισχυρό ηλεκτροκινητήρα απόδοσης 205 Nm και έναν μικρότερο ηλεκτροκινητήρα/γεννήτρια, τα οποία συνεργάζονται μέσω ενός προηγμένου κιβωτίου χωρίς παραδοσιακό συμπλέκτη. Αντί για δίσκο-πλατό, το σύστημα χρησιμοποιεί ηλεκτρονικά ελεγχόμενους μηχανισμούς εμπλοκής που επιτρέπουν άμεσες και ομαλές εναλλαγές ανάμεσα στα διαφορετικά προγράμματα λειτουργίας.

Το αυτοκίνητο ξεκινά πάντα αθόρυβα και ηλεκτρικά, ενώ στις χαμηλές και μεσαίες ταχύτητες κινείται κατά βάση με ρεύμα, εκμεταλλευόμενο τη μπαταρία για να περιορίσει τη χρήση του θερμικού κινητήρα. Όταν απαιτείται περισσότερη ισχύς (για προσπέραση, έντονη επιτάχυνση ή κίνηση σε αυτοκινητόδρομο) οι δύο κινητήρες συνεργάζονται αυτόματα. Σε άλλες περιπτώσεις, ο θερμικός κινητήρας λειτουργεί αποκλειστικά για να φορτίσει την μπαταρία, ενώ στο φρενάρισμα οι τροχοί παράγουν ενέργεια που ανακτάται. Όλες αυτές οι μεταβάσεις γίνονται σχεδόν ανεπαίσθητα, δημιουργώντας μια οδηγική αίσθηση που θυμίζει ηλεκτρικό EV σε αστικές συνθήκες, με το πλεονέκτημα της βενζίνης για μεγάλα ταξίδια. Η επιτάχυνση 0–100 km/h ολοκληρώνεται σε 8,3 sec, η τελική φτάνει τα 180 km/h και η μέση κατανάλωση διαμορφώνεται στα 3.9 L/100 km, με εκπομπές CO2 μόλις 89 g/km. Στην πράξη, έως και το 80% της αστικής μετακίνησης μπορεί να γίνει αποκλειστικά με ηλεκτρική ενέργεια, χωρίς να χρειάζεται φόρτιση σε πρίζα. Πολύ σύντομα θα προστεθεί στη γκάμα και η έκδοση Eco-G 120 PS (1.2 L), η οποία συνδυάζει βενζίνη και LPG, αποδίδοντας 200 Nm και προσφέροντας μια πραγματικά εντυπωσιακή αυτονομία 1.450 km χάρη στο ρεζερβουάρ υγραερίου των 50 L. Η κατανάλωση στην περιοχή των 6.0 L/100 km την καθιστά ιδιαίτερα συμφέρουσα για όσους διανύουν πολλά χιλιόμετρα ή αναζητούν την πιο οικονομική λύση στη μικρή κατηγορία, χωρίς όμως να κάνουν υποχωρήσεις στην πρακτικότητα ή στην απόδοση.

Οι πρώτες οδηγικές εντυπώσεις

Όλες αυτές οι αλλαγές στη νέα γενιά Clio πιστοποιούνται από τα πρώτα χιλιόμετρα που θα διανύσεις πίσω από το τιμόνι του. Το γαλλικό μοντέλο έχει ανέβει κατηγορία, προσφέρει εξαιρετική για τα δεδομένα των σούπερ μίνι ποιότητα κύλισης και μια «μασίφ» αίσθηση. Το σημαντικό εδώ είναι ότι το πλαίσιο δεν έχει απωλέσει κάτι από την υποδειγματική απόσβεση της προηγούμενης γενιάς, απλά η βελτιωμένη αίσθηση της στιβαρότητας παραπέμπει σε ένα γερμανικό αυτοκίνητο! Το τιμόνι είναι ελαφρύ αλλά ακριβές και άμεσο στις αλλαγές κατεύθυνσης. Από την άλλη, στις στροφές το Clio εντυπωσιάζει με την πρόσφυση που προσφέρει, αλλά και τη γενικότερη συμπεριφορά που δεν θυμίζει καθόλου μικρό αυτοκίνητο.

Η υβριδική έκδοση των 160 PS είναι πραγματικά εξαιρετική. Η αυξημένη ισχύς και η άφθονη ροπή των ηλεκτροκινητήρων στις χαμηλές ταχύτητες, η ομαλή λειτουργία του κιβωτίου multimode παρέχουν άνεση και χρηστικότητα σε ένα καθημερινό σενάριο οδήγησης σε αστικό περιβάλλον, επιβεβαιώνοντας και τις μετρήσεις της Renault για κατανάλωση στην περιοχή των 4 L/100 km. Σε έντονη επιτάχυνση ο θερμικός κινητήρας γίνεται πιο αισθητός, αλλά χωρίς να αλλοιώνει τη συνολική ποιότητα κύλισης. Είναι μια έκδοση που προσφέρει δύναμη, οικονομία και πολιτισμένη λειτουργία.

Καταλήγοντας

Σε μια εποχή όπου αρκετοί κατασκευαστές εγκαταλείπουν τη μικρή κατηγορία, η Renault επιλέγει να επιμείνει και να επενδύσει σε κάτι που γνωρίζει σε βάθος. Το νέο Clio παρουσιάζεται ολοκληρωμένο, σύγχρονο και ουσιαστικά αναβαθμισμένο, με ποιότητα κατασκευής και τεχνολογική υπόσταση αυτοκινήτου μεγαλύτερης κατηγορίας. Η κορυφαία υβριδική έκδοση των 160 PS, η πλήρης γκάμα θερμικών κινητήρων και τα κορυφαία οδηγικά του χαρακτηριστικά, συνθέτουν ένα αυτοκίνητο που ανταποκρίνεται στις πραγματικές ανάγκες του σημερινού ευρωπαίου οδηγού. Είναι πρακτικό, οικονομικό, σύγχρονο και ταυτόχρονα ευχάριστο στην οδήγηση, στοιχεία που παραδοσιακά επιζητά το αγοραστικό κοινό από ένα ευρωπαϊκό μικρό. Και η νέα γενιά τα προσφέρει με τρόπο πειστικό, επιβεβαιώνοντας γιατί το όνομα Clio συνεχίζει να έχει αυτήν την βαρύτητα στην αγορά, εδώ και δεκαετίες. Στην χώρα μας αναμένεται να μπει στις εκθέσεις στα μέσα του επόμενου μήνα (Ιανουάριος 2026), αρχικά με την υβριδική έκδοση, με την πολύ ενδιαφέρουσα Eco-G 120 PS (υγραέριο), να καταφθάνει μετά την Άνοιξη. Όσο για τις τιμές, τα στελέχη της ελληνικής αντιπροσωπείας, τηρούν "σιγήν ιχθύος", ωστόσο θα πρέπει να σας πούμε πώς στη Γαλλία, οι τιμές για την E-Tech Full Hybrid 160 PS ξεκινούν από τα €24.600 για την "βασική" αλλά εξαιρετικά εξοπλισμένη έκδοση Evolution (διαθέσιμες και οι πιο πλούσιες Techno και Espirit Alpine) και τα €19.900 για την αντίστοιχη με τον κινητήρα 1.2 L 115 PS. Μένει να δούμε εάν θα επιβεβαιωθούν και για την ελληνική αγορά σε αυτά τα επίπεδα (εκτιμούμε, πώς ναι), στην οποία το γαλλικό μοντέλο θα υποστηρίζεται με ένα ανταγωνιστικό πακέτο after sales (5 χρόνια εργοστασιακή εγγύηση). Κλείνοντας, γίνεται αντιληπτό το πόσο σημαντική είναι για τη Renault η επιτυχημένη εμπορική πορεία του Clio και ιδίως για την ελληνική αντιπροσωπεία, προκειμένου να αποτελέσει εκείνο το μοντέλο με το οποίο θα απογειώσει τις πωλήσεις της και θα αυξήσει το μερίδιό της στην αγορά.

TECH INFO – Renault Clio E-Tech Full Hybrid 160 PS

Σύστημα ισχύοςΒενζινοκινητήρας + 2 ηλεκτροκινητήρες
Κυβισμός (cc)1.793
Ισχύς συνδυαστική (PS)160
Ροπή συνδυαστική (Nm)172 Nm θερμικός + 205 Nm ηλεκτρικός
Ενεργειακή χωρητικότητα (kWh)1.4
Διαστάσεις Μ x Π x Υ (mm)4.116 × 1.768 × 1.451
Μεταξόνιο (mm)2.591
Χώρος αποσκευών (L)391 
Βάρος (kg)1.155
0–100 km/h (sec)8,3
Τελική ταχύτητα (km/h)180
Μέση κατανάλωση (L/100 km)3,9
CO2 (g/km)89
ΆφιξηΑρχές 2026
Τιμή βασικής έκδοσης (€)24.600*

*Στη γαλλική αγορά