Στον δρόμο με την ηλεκτροκίνητη Mercedes-Benz EQC400


ΟΙ ΠΡΩΤΕΣ ΜΑΣ ΕΝΤΥΠΩΣΕΙΣ ΑΠΟ ΤΗΝ ΗΛΕΚΤΡΟΚΙΝΗΤΗ MERCEDES-BENZ EQC400 ΣΤΟΝ ΔΡΟΜΟ ΓΙΑ ΤΟ ΥΔΡΟΗΛΕΚΤΡΙΚΟ ΕΡΓΟΣΤΑΣΙΟ ΤΗΣ ΔΕΗ ΣΤΟΝ ΛΑΔΩΝΑ ΑΡΚΑΔΙΑΣ.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ, ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΤΡΙΤΑΡΗΣ
  • 23/7/2020

Kάθε Mercedes-Benz οφείλει να είναι η κορύφωση της εποχής της, και η EQC400 φέρνει αυτούσια (και μάλλον ενισχυμένη) αυτή την ηγετική φιλοσοφία και στην ηλεκτροκίνηση Πρόκειται για μία καθηλωτική επίδειξη τεχνολογικής υπεροχής, ένα αυτοκίνητο που καθαρογράφει τους κανόνες για την εφικτή ηλεκτροκίνηση μέσα στην επόμενη δεκαετία.

Ο τρόπος που κινείται είναι πέραν κάθε περιγραφής: ησυχία και ποιότητα κύλισης επιπέδου S-Class και βάλε, απίστευτη άνεση από την ανάρτηση και ένα ηλεκτρικό μηχανικό υπόβαθρο ικανό να σου ανακατέψει τα εγκεφαλικά κύτταρα (κυριολεκτικά με αυτή την επιτάχυνση!).

Ήρθε τελευταία στο πάρτι των mega-EV η Mercedes, αλλά έφτιαξε ότι πιο εντυπωσιακό και ολοκληρωμένο υπάρχει σ' αυτήν την γενιά των ηλεκτρικών της μεγάλης κατηγορίας, ένα σύνολο σαφώς πολύ πιο ολοκληρωμένο και συγκροτημένο από τον ανταγωνισμό της. Σχετικά με τα επίμαχα σημεία, η αυτονομία με λογική, "ηλεκτρική" χρήση και διαρκή επιμονή στην ανάκτηση ενέργειας μπορεί να ξεπεράσει και τα 400 χιλιόμετρα σε πραγματικές συνθήκες (είδαμε και παραπάνω, στα 450 , αλλά σε πολύ χαλαρή βόλτα).

Με την κατανάλωση να μπορεί να πέσει και στις 18,2 kWh/100 km στο Πύργος-Λάδωνας και πίσω, με πιο ρεαλιστικές τιμές να είναι κοντά στις 22-23 kWh/100 km. Ή και πολύ πιο πάνω αν αποφασίσεις να κινηθείς όπως αρμόζει στα 400 άλογα και την καταιγιστική επιτάχυνση από όποια ταχύτητα και αναγράφεται στο ταχύμετρο. 

Για την δοκιμή μας αποφασίσαμε να ταξιδέψουμε έως το Υδροηλεκτρικό Εργοστάσιο της ΔΕΗ στον Λάδωνα, έχοντας σχεδιάσει με αρκετή προσοχή την διαδρομή που θα ακολουθήσουμε. Ευτυχώς η Ολυμπία Οδός προσφέρει αρκετές λύσεις, οι υποδομές πάντως είναι μεγάλο θέμα ακόμα για όποιον θέλει να κάνει ταξίδι, και δη στην Ελλάδα των βουνών, όπου για τόσο μεγάλες μπαταρίες, η φόρτιση DC είναι μονόδρομος.

Εκεί πάνω βρεθήκαμε μπροστά σε μία αναπάντεχη έκπληξη. Ο κύριος Γιάννης Σταθάς, Διευθυντής του ΥΗΣ Λάδωνα, είναι ένας από εκείνους τους σπάνιους Έλληνες (και δη τους πιο παρεξηγημένους, τους "Δημόσιους Υπάλληλους") που σε κάνουν να αισθάνεσαι ότι όλα μπορούν να γίνουν και πως τίποτα ακόμα δεν έχει χαθεί οριστικά.

Αεικίνητος, ασυγκράτητα επικοινωνιακός (τι ωραίες ιστορίες!) και μαζί σταθερά μετριόφρων μας ξενάγησε σε όλους τους χώρους, μας έδωσε πρόσβαση σε όσες εγκαταστάσεις ήταν ασφαλές να κινηθούμε. Και μας αποκάλυψε ένα πραγματικό διαμάντι: ένα εκπληκτικό μουσείο που έχει στήσει ο ίδιος με βιομηχανικά -και όχι μόνο- αντικείμενα τα οποία βρέθηκαν στον Λάδωνα, και δείχνουν την μακρά και πολύ όμορφη ιστορία της εγκατάστασης και των εργαζόμενων που ζούσαν εκεί.

Είναι εκπληκτικό να δείτε πώς ένας άνθρωπος με όραμα και ατέλειωτες ώρες δουλειάς και ψαξίματος, μπορεί να οργανώσει με τέτοιο τρόπο και απόλυτη τεκμηρίωση (καλύτερα και από επιμελητή μουσείων και ας είναι Ηλεκτρολόγος Μηχανικός!) έναν χώρο μοναδικό στην Ελλάδα και από του λίγους στην Ευρώπη Με μόνα όπλα το μεράκι και την αγάπη του για την δουλειά και την ευτυχία του να ζεις και να δημιουργείς.

Ευχαριστούμε την Διευθύντρια Δημοσίων Σχέσεων της ΔΕΗ κυρία Σοφία Δήμτσα που μας επέτρεψε να μπούμε και να φωτογραφίσουμε μέσα στις εγκαταστάσεις και να μας αποκαλυφθεί όλο αυτό το καθαρό πρόσωπο της ΔΕΗ, της εταιρίας που υπήρξε η κινητήριος δύναμη της ανάπτυξης της χώρας, και που σε μέρη σαν τον Λάδωνα δείχνει ότι υπάρχει ακόμα εκείνη η σπίθα της προηγούμενης "γενναίας" Ελλάδας για να βγει μπροστά. Και μαζί μία Δημόσια Επιχείρηση Ηλεκτρισμού με ένα πρόσωπο ανθρώπινο και ένα βαρύ ιστορικό φορτίο που κανείς δεν μπορεί να αγνοήσει στις χαμηλές τάσεις των νέων καιρών.

Εκεί στην κοιλάδα, με τον ήλιο να χτυπά 37άρια φωτογραφίζοντας ανάμεσα στους μετασχηματιστές υπερυψηλής τάσης, με ένα εργοστάσιο να παράγει ρεύμα χωρίς να ακούγεται το παραμικρό παρά μόνο το ποτάμι και ένα λαμπερό αυτοκίνητο να κινείται αθόρυβα και διακριτικά, νιώθεις ότι το παρελθόν σμίγει τόσο αρμονικά με το μέλλον, με τρόπους μαγικούς αλλά μαζί και τόσο αληθινούς και εφαρμόσιμους.

Γι' αυτά και άλλα πολλά θα μιλήσουμε στο επόμενο τεύχος. Προς το παρόν, σπεύσατε στα περίπτερα να αγοράσετε το τεύχος Ιουλίου του Car And Driver που κυκλοφορεί σήμερα μαζί με την εφημερίδα ΠΑΡΑΠΟΛΙΤΙΚΑ, μέσα από το οποίο θα σας λυθούν όλες οι απορίες για την ηλεκτροκίνηση και το νέο τοπίο που έχει ανοίγεται στην χώρα μας.